_Bonte_ schreef:Wij rekenden altijd volgens volgende regels
Avond feest met eten , vergeleken we steeds met uit eten gaan naar een goed restaurant. Dus zou jij uitgeven als je goed gaat eten . Dat betalen zij ook voor jou
Ben je er op de middag ook bij. Wat zou een lunch jou kosten ?
Je hebt immers ook het vergelijk van een avondje eten / stappen / …
Zo weet je ineens jou bedrag. Dit past ook meer in jou budget. Want sommigen die heel klassevol gaan eten betalen 60 euro per persoon . Wat voor die persoon al veel is, anderen gaan voor 200 euro de man eten.
Het idee is leuk, maar als ik zo ga denken.. Uit eten gaan doe ik nooit, want vind dat simpelweg sowieso te duur en ook gewoon zonde geld als je bedenkt hoe veel boodschappen je daar voor kan doen. Thuis/op werk eet ik voor lunch een boterham en ik drink ongeacht waar ik ben altijd water.
Word wel een goedkope bruiloft op deze manier haha
Maar aan de andere kant zou ik zelf dus ook nooit een dure overdreven bruiloft geven en al helemaal geen geld vragen, liever een mooie persoonlijke herinnering aan de dag
Denk dat je iemand gewoon moet geven wat je t waard vind en zelf kan missen, of dat nou 10 euro of 100 euro is zou niet uit moeten maken, zij nodigen jou uit omdat ze je er bij willen hebben, niet voor het bedrag dat je gaat geven hoop ik toch, en zeker niet om de gemaakte kosten te compenseren.