Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

MoniqueT schreef:Ik woon in Spanje. We hebben pas in Nederland mijn verjaardag gevierd met kinderen en kleinkinderen in een restaurant met buiten veel ruimte om te spelen voor de kinderen. Heerlijk, om 3 uur aangevallen op de koffie met gebak en rond acht uur allemaal lekker volgegeten naar huis. Lange tafel, 12 personen (oudste kleinzoon moest werken), lekker bediend worden. Ik moet zeggen dat het contrast tussen mijn hele gezellige gezin met de alleenstaande vriendin die even langskwam om gedag te zeggen, heel groot was. Ik voelde me zó rijk. Mijn man en ik hebben beiden twee kinderen uit een huwelijk waarbij onze partners overleden. En 20 jaar later zit dat allemaal als één grote hoop lol bij elkaar. Oneindig gelukkig word ik daarvan.
Mijn echte verjaardag was afgelopen vrijdag, al thuis in Spanje. Met een bevriend stel heerlijk gegeten in een goed restaurant. Verder niks.
De traditionele verjaardagen met veel visite en de hele avond rennen heb ik al jaren geleden afgeschaft. Veel verplichte nummers. Mij niet meer gezien.
Neonlight schreef:Al jaren eigenlijk niet, mijn ouders kwamen langs voor koffie en meer niet.
Dit jaar wel, gisteren uit eten geweest met mijn man, mijn ouders en mijn broer met zijn gezin. Was ook de eerste keer sinds kerst 2019 dat we allemaal bij elkaar waren.
En, ik heb er zelf ook wat aan gehad. Zitten en bediend worden, thuis is het rennen en iedereen bedienen.
Mijn ouders en broer komen dan wel langs, alsook zijn broer + kinderen. Vrienden zijn niet meer nodig haha.
Geen ramp het is een dag zoals een ander voor mij, mijn dieren krijgen dan weer wel altijd voor mijn eigen idee iets lekker op hun verjaardag
Lori schreef:Ik vier het ook niet en feestdagen ook niet, deels omdat ik er weinig mee heb maar ook omdat mensen er maar aan denken als ze het op social media zien passeren maar het hun eigenlijk niks interesseert. Daarom die datum daar ook weggehaald en sinds dien hoor ik hoe toevallig niemand meer buiten mijn oudersGeen ramp het is een dag zoals een ander voor mij, mijn dieren krijgen dan weer wel altijd voor mijn eigen idee iets lekker op hun verjaardag
.