Hoe vieren jullie je verjaardag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:03

Ik woon in Spanje. We hebben pas in Nederland mijn verjaardag gevierd met kinderen en kleinkinderen in een restaurant met buiten veel ruimte om te spelen voor de kinderen. Heerlijk, om 3 uur aangevallen op de koffie met gebak en rond acht uur allemaal lekker volgegeten naar huis. Lange tafel, 12 personen (oudste kleinzoon moest werken), lekker bediend worden. Ik moet zeggen dat het contrast tussen mijn hele gezellige gezin met de alleenstaande vriendin die even langskwam om gedag te zeggen, heel groot was. Ik voelde me zó rijk. Mijn man en ik hebben beiden twee kinderen uit een huwelijk waarbij onze partners overleden. En 20 jaar later zit dat allemaal als één grote hoop lol bij elkaar. Oneindig gelukkig word ik daarvan.

Mijn echte verjaardag was afgelopen vrijdag, al thuis in Spanje. Met een bevriend stel heerlijk gegeten in een goed restaurant. Verder niks.

De traditionele verjaardagen met veel visite en de hele avond rennen heb ik al jaren geleden afgeschaft. Veel verplichte nummers. Mij niet meer gezien.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:34

Dit weekend een leuk verjaardagsfeest van een familielid. Samen kanovaren en daarna uit eten.
@Neonlight: gefeliciteerd met je verjaardag Y)(^)

stoer

Re: Hoe vieren jullie je verjaardag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:46

Hier komt overdag familie langs en in de avond vrienden. Lekker met hapjes en drankjes. Wij hebben een pooltafel in de garage die we dan intensief gebruiken onder het genot van een muziekje

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:56

MoniqueT schreef:
Ik woon in Spanje. We hebben pas in Nederland mijn verjaardag gevierd met kinderen en kleinkinderen in een restaurant met buiten veel ruimte om te spelen voor de kinderen. Heerlijk, om 3 uur aangevallen op de koffie met gebak en rond acht uur allemaal lekker volgegeten naar huis. Lange tafel, 12 personen (oudste kleinzoon moest werken), lekker bediend worden. Ik moet zeggen dat het contrast tussen mijn hele gezellige gezin met de alleenstaande vriendin die even langskwam om gedag te zeggen, heel groot was. Ik voelde me zó rijk. Mijn man en ik hebben beiden twee kinderen uit een huwelijk waarbij onze partners overleden. En 20 jaar later zit dat allemaal als één grote hoop lol bij elkaar. Oneindig gelukkig word ik daarvan.

Mijn echte verjaardag was afgelopen vrijdag, al thuis in Spanje. Met een bevriend stel heerlijk gegeten in een goed restaurant. Verder niks.

De traditionele verjaardagen met veel visite en de hele avond rennen heb ik al jaren geleden afgeschaft. Veel verplichte nummers. Mij niet meer gezien.

Dat had ik met mijn man zijn verjaardag, hij werd 65 en we gingen met zijn allen ergens eten.
Dochters, schoonzoon en onze 6 kleinkinderen in de leeftijd van 19 tot en met 2, heerlijk om ze bij elkaar te zien en dat ze het allemaal goed met elkaar kunnen vinden.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:01

Suzanne F. schreef:
fotolijstje schreef:
s avonds komen er familie en vrienden, niet groots maar ik deel mijn verjaardag met 2 andere familieleden. Mijn zus en tante dus 3x zo dubbel feest. Ze komen meestal naar ons, omdat het net wat handiger is

Gefeliciteerd!

Dankjewel!!

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:02

Neonlight schreef:
Al jaren eigenlijk niet, mijn ouders kwamen langs voor koffie en meer niet.
Dit jaar wel, gisteren uit eten geweest met mijn man, mijn ouders en mijn broer met zijn gezin. Was ook de eerste keer sinds kerst 2019 dat we allemaal bij elkaar waren.
En, ik heb er zelf ook wat aan gehad. Zitten en bediend worden, thuis is het rennen en iedereen bedienen. :))

Gefeliciteerd!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 10:16

Dank je, jij ook!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 11:03

Hier is het vrij omslachtig haha.

Meestal komen mijn mama, stiefpapa en broer een keer over de vloer. Daar nodig ik meestal mijn beste vriendin ook bij uit, die vind dat rustiger en aangenamer dan samen met mijn hoop andere vrienden te komen. Tenzij ik ook nog een hoop andere familie uitnodig, dan komt mijn beste vriendin gewoon een andere dag, op haar eentje :D
Dus ik nodig dan een andere dag mijn andere vrienden uit.
En op nog een andere dag komt mijn vader met zijn vrouw langs, als mijn broer tijd/zin heeft komt hij dan ook nog eens mee :D
Mijn schoonbroer nodig ik uit wanneer hij de kinderen bij hem heeft, is wel gezellig als die er ook bij zijn :)

Op het werk doe ik niks - ik werk als huishoudhulp dus kén mijn "collega's" niet eens haha.

Met mijn vriend eet ik dan meestal gewoon een hapje, of doen we een uitstap die ik bedenk. Ik kom meestal met nogal vreemde ideeën af: fort van Breendonk, spookstad Doel, ... Ik ben jarig in de winter (februari) dus kan nooit iets 's zomers bedenken om te doen dan haha. Volgens jaar gaan we wss ijsschaatsen oid :+

Met mijn vriend zijn verjaardag maken we er minder gedoe van, dat vind ie niet leuk meer (hij is 14 jaar ouder). Zijn ouders wonen in Spanje, dus die krijgen we nooit over de vloer met zijn verjaardag :+ Mijn ouders en broer komen dan wel langs, alsook zijn broer + kinderen. Vrienden zijn niet meer nodig haha.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 11:21

Ik vier het ook niet en feestdagen ook niet, deels omdat ik er weinig mee heb maar ook omdat mensen er maar aan denken als ze het op social media zien passeren maar het hun eigenlijk niks interesseert. Daarom die datum daar ook weggehaald en sinds dien hoor ik hoe toevallig niemand meer buiten mijn ouders :') Geen ramp het is een dag zoals een ander voor mij, mijn dieren krijgen dan weer wel altijd voor mijn eigen idee iets lekker op hun verjaardag :+

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 11:34

Lori schreef:
Ik vier het ook niet en feestdagen ook niet, deels omdat ik er weinig mee heb maar ook omdat mensen er maar aan denken als ze het op social media zien passeren maar het hun eigenlijk niks interesseert. Daarom die datum daar ook weggehaald en sinds dien hoor ik hoe toevallig niemand meer buiten mijn ouders :') Geen ramp het is een dag zoals een ander voor mij, mijn dieren krijgen dan weer wel altijd voor mijn eigen idee iets lekker op hun verjaardag :+

Haha dat doet mijn vriend ook, die krijgt dan ook altijd heel weinig felicitaties, net omdat het op zijn social media niet meer zichtbaar is.
Ik ben oldskool - ik heb een kalender hangen waar ik belangrijke verjaardagen op schrijf :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 12:07

Ik was afgelopen weekend jarig, twee dagen gevierd. 1 dag met wat vrienden. Taart en daarna hardgelopen/gewandeld in het bos en daarna buiten een vuurtje met biertje erbij.

Mijn echte verjaardag kwamen mijn ouders langs, ook weer taart en vuurtje gemaakt. Tussendoor pasten zij op onze kinderen zodat wij een rondje konden gaan mountainbiken. In de avond met z’n tweeën uit eten.

Zo vind ik mijn verjaardag het beste, lekker actief, lekker eten en met mensen om me heen waarmee ik het gezellig heb.

Zogenaamde zitverjaardagen sla ik bij voorkeur over.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:05

Ik vier het niet. Geen enkele verjaardag (alleen mijn vriend krijgt een cadeautje), echt heerlijk :).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:10

Ik vier het niet en doe eigenlijk ook niet aan "dagen".

Ik was altijd in de zomervakantie jarig, dus er was nooit iemand op mn verjaardag zelf. Toen ik klein was en de familie kwam, vond ik het vooral een hoop geklets van de volwassenen. Ik zat gewoon te spelen.

Er is van de familie niet veel meer over, dus was er daarom al klaar mee. Nog met wat er was soms een verjaardag van anderen gevierd en een kerst dag, maar ik hou er echt niet van om meerdere redenen.

Omdat mijn ene ruin net was overleden, heeft mijn man me een paar dagen later wel verrast dit jaar met een ontbijtje en mooi aandenken.

Ik heb mn verjaardag op fb bijv ook uit staan.