Hoe zwangerschap aankondigen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 05:37

verootjoo schreef:
Ik lag bij de eerste met 5 weken al aan het infuus in het ziekenhuis dus had nog niemand verteld en moest wat afspraken met de familie afzeggen.
Ik heb mijn moeder persoonlijk gebeld (of ze me naar het zkh wilde brengen :')), mijn man was ver weg aan het werk) en heb de rest van de fam een app gestuurd dat ik niet kon komen omdat ik naar het zkh moest.
Ze vroegen natuurlijk waarom en toen vertelde ik dat ik zwanger was.

Echt origineel verhaal, nooit eerder gehoord. Niet aan te raden 8)7

Hier hetzelfde. Hallo HG, weg leuke aankondiging -O-
Ts, gefeliciteerd <3

Rintah

Re: Hoe zwangerschap aankondigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 06:22

Hier een doosje gemaakt met daarin kopie van de echo, bestekset je, sokjes, een luier en beschuit met muisjes.

Bij de meesten gegeven als "bedankje " (voor groot cadeau voor verjaardag, voor parasol die we hadden gekregen)

Mijn ouders vonden dat helemaal niet nodig en zeiden tegen elkaar, pak jij maar uit. Uiteindelijk doos precies tussen ze in gezet en toch samen geopend :D totaal verrast, maar hadden het echt niet aan zien komen :p
Mijn schoonmoeder was de hele tijd aan het kletsen, doosje uitgepakt; begon ze over dat het zulk leuk papier was :+ duurde lang voordat die doos open ging maar toen liet ze hem van schrik bijna vallen, zo onverwacht &blij was ze, heeft wel 10 keer gevraagd of het echt zo was.

M'n zwager viel wat door de mand qua reactie; schoonzusje had door dat ik aan het filmen was en schoof last minuten doos door naar zwager "hier;open jij maar". Doos open -oh wat leu.. hé wat? Echt?
Die zij al dat ie het leuk vond voordat ie überhaupt de inhoud had gezien :+

Andere vrienden van ons waren 2 weken eerder langs geweest om te vertellen dat ze zwanger waren, (toen wisten wij het van ons zelf nog niet, bleken 3 weken vóór hun uitgerekend te zijn) wij dus naar hun toe, pakjes met muisjes op tafel gezet en kregen als reactie "dat is toch niet nodig? We hebben al muisjes zat" kwartje viel erg langzaam :p

Rest van de vrienden (op nog een paar vrienden/vriendinnen na) hebben we het in de app laten weten middels een foto van onze schoenen, en een paar babyslofjes :)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 07:03

Voor mijn moeder bij bol.com opa en oma pluis besteld. Haar naam op het pakje maar bij mij laten bezorgen.
Kijk mam, verkeerd bezorgd. Oh je hebt niks besteld? Toch maar even kijken wat erin zit.

Bij schoonouders gevraagd of ze onze extra slaapkamer wilde behangen. Daarna staaltje kinderbehang laten zien. Later hebben ze geholpen met de kinderkamer behangen :j

Bij de 2e het boek mama wat zit er in je buik besteld. En opa/oma vragen de oudste even voor te lezen :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 07:25

manonutjuh schreef:
Voor mijn moeder bij bol.com opa en oma pluis besteld. Haar naam op het pakje maar bij mij laten bezorgen.
Kijk mam, verkeerd bezorgd. Oh je hebt niks besteld? Toch maar even kijken wat erin zit.

Bij schoonouders gevraagd of ze onze extra slaapkamer wilde behangen. Daarna staaltje kinderbehang laten zien. Later hebben ze geholpen met de kinderkamer behangen :j

Bij de 2e het boek mama wat zit er in je buik besteld. En opa/oma vragen de oudste even voor te lezen :D

Mijn moeder kreeg van een vriendin het boekje "oma pluis" om haar te felicitereb. Diegene had niet verder gekeken dan de titel want dat boekje gaat over oma pluis die dood gaat :')

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 07:34

Vroegâh deden we dit soort dingen niet.. en dan heb ik het over 29 jaar geleden. Ik heb gewoon tegen mijn ouders gezegd dat ik zwanger was.
En wisten we niet wat het zou worden, een jongen of een meisje.. Heerlijk die verrassing. Ik zou dus ook nooit een pretecho willen om te weten wat het gaat worden.. Dat is juist het leuke van zwanger zijn, imo, lekker verrast worden.
Maar nu, het moet allemaal groter en aparter.
Ik vond het dan ook een feest om te horen dat een aantal zwangere dames in mijn omgeving er voor gekozen hebben om het wel als verrassing te houden wat het wordt.. Ze weten het zelf ook niet.
Oke, het is voor ieder persoonlijk hoe je het wel of niet doet, maar ik zou het zelf weer zo doen als ik het toen gedaan heb..

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 07:48

MarcoBorsato schreef:
Palmera schreef:
"Ik ben zwanger" zeggen? Daar is toch niets mis mee?

Meh, beetje saai misschien.

Saai.. ja bijna weer origineel.
Ik word wat gek van alle ‘ik wil de origineelste zijn’ in gender reveal, aankondigingen en dergelijke. Tot aan vuurwerk aan toe.

Ik ben zwanger. Ja. Vind ik inmiddels veel leuker.

Maar zit zelf ook in een pakket waarbij het niet wil lukken. Alle poeha.. omtrent bijzonderheden zitten wij als stel nu al mee te maken. Ivf en iui.
Terwijl een ander het zo krijgt.
Wellicht dat dat mijn irritatie wat aanwakkert als ik weer een uitbundige reacties zie. En ook nog uitgenodigd word voor baby showers etc. Ik zit zelf al met mijn eigen baby problemen

Gun het je echt iedereen. Maar kan een normale aankondiging wel waarderen.

Ben ervan bewust dat men geen rekening met mij hoeft te houden. Dus volg altijd je eigen gevoel. Ikzelf probeer altijd netjes ‘mee’ te doen, blijft immers toch een mooi wondertje.

Maar deze kant mag ook gezegd worden, nu je toch om meningen vroeg.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 08:18

Wij hadden een caravan en mijn schoonouders ook, we zaten buiten aan de koffie en wij hadden een zak oliebollen gekocht. Iedereen heeft 1 oliebol vertelde ik er bij. Toen iedereen er 1 op had zei mijn schoonvader oh er is er 1 over.Ja dat klopt die is eigenlijk voor iemand die nog heeeeeel klein is en die mag volgend jaar een klein stukje oliebol.
Dus hun elkaar aan kijken en ik gaf mijn schoonmoeder een pakje, pak maar uit het hoort bij die ene oliebol. Dus ze pakte het uit en toen zat er een rompertje in. Ze was zo verbaasd dat ze niet wist wat ze moest zeggen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 08:21

Ik vind het altijd zo leuk dat (schoon) ouders zo verbaasd kunnen zijn, ook al is het een hele logische/natuurlijke volgende stap in de betreffende relatie :)) :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 08:48

Doubtless schreef:
Ik vind het altijd zo leuk dat (schoon) ouders zo verbaasd kunnen zijn, ook al is het een hele logische/natuurlijke volgende stap in de betreffende relatie :)) :D

Ik kwam mijn vader tegen in de drogist met een stapel ovulatietesten in m'n handen en nog kwam het voor hem als een verrassing :')

Damber, alle begrip voor jouw situatie. Dat is heel verdrietig en pijnlijk. Ik duim dat het allemaal gaat lukken!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 09:11

Hier was de reactie van schoonvader bij de eerste ook heel droog:
Vriendlief: je wordt weer opa!
Schoonvader: ohja, van wie dan?

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 09:33

Doubtless schreef:

De oudste is inmiddels 4, ik denk dat mijn moeder net over de schok heen is :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 09:50

Ik gooide gewoon een positieve test op tafel :')

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 09:57

Oh wat geweldig TS, gefeliciteerd! :D

Ik kijk heel vaak van die filmpjes op youtube van mensen die het inderdaad op een leuke manier vertellen. :') Zitten erg goede ideeën bij soms, misschien daar ff tussen kijken voor inspiratie? :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 10:26

secricible schreef:
Mijn moeder kreeg van een vriendin het boekje "oma pluis" om haar te felicitereb. Diegene had niet verder gekeken dan de titel want dat boekje gaat over oma pluis die dood gaat :')

Dit vind in echt hilarisch!

Wij hadden mijn vader een envelopje gegeven met de echo erin. Hij was jarig dus verwachte idd een kadootje. 3 weken later was ik jarig en kreeg ik van mijn broer ook een envelopje

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 11:18

Gefeliciteerd met de zwangerschap. Geniet van het vertellen!

Wij hebben een foto gemaakt en gegeven met de tekst ‘ik ben nu nog heel klein maar als ik wat groter ben kom ik graag een keer logeren/spelen’
Afbeelding
Bij mijn ouders en schoonouders hebben we daar nog een kleine tandenborstel bij gedaan en een kaart waar ze konden krassen waar achter stond dat ze opa en oma werden.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 13:14

Mijn schoonvader heeft zichzelf gespoilerd.
Die kwam net terug van Lapland en had een fantastisch aperitiefbordje klaargemaakt met allerlei hapjes van daar, maar ook pate en andere vleesjes. Met een lekker glaasje rood erbij.
Het glaasje had ik nog kunnen laten staan maar het vlees wisten we niet wat er inzat van rauw enzo.
Maar gezegd dat ik het heel erg apprecieerde maar hij dat over 9 maand nog eens mocht klaarmaken… we waren toen 5,5w ver.

Op 7,5w, dat was dan precies met oud en nieuw aan schoonmama en mijn ouders verteld. Foto van de echo met mijn geboortedatum + zijn geboortedatum = uitgerekende datum bij het echte cadeautje gestopt.

Op 14w aan de uitgebreide familie, hadden we stickers laten maken voor op een flesje cava. Afgegeven telkens met achterste etiket naar voor zeg maar, dat ze de fles moesten omdraaien om te kijken welke cava het was. Alleen hing daar dan dus onze sticker.
Die foto dan ook gebruikt voor sociale media, die is op zich een “parodie” op de foto van onze verloving, een jaar eerder.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 14:02

Mijn (schoon)ouders denken dat de pony's onze kinderen zijn, dus we hebben het aangekondigd dmv dit rompertje:
Afbeelding

Broers/zus:
Sokjes, echofoto en een gedichtje. Dat gedichtje was eigenlijk niet de bedoeling maar ik heb er zo'n lol aan gehad om het helemaal te personaliseren (net 'n sinterklaarsurprise :') )
Zusterlief had ik trouwens vanuit ons vakantieadres al gebeld meteen na de 'ontdekking', moest het nieuws toch met iemand delen.

Overgrootoma: gewoon verteld (ze is beginnend dementerend maar wilden het nieuws haar niet onthouden. We hebben gevraagd het nieuws voor zich te houden en dat doet ze supergoed)

De vrienden en rest vd familie krijgt het donderdag/vrijdag te horen op onze verjaardagen. We hebben gebak met een roze/blauw tintje. (Dus mocht je me kennen, pas na dit weekend is het wereldkundig ;) )

En eigenlijk geheel onverwachts had ik gisteren een fotoshoot, m'n paard was gevraagd model te staan voor een fotowedstrijd, daar heb ik meteen een leuke 'aankondigingsfoto' laten maken.

Het is 'n beetje apart, ik ben niet van de babyshowers, gender reveal party's etc. Ben zelf erg nuchter en eigenlijk ook (nog) niet echt een trotse zwangere (waarom kan de man niet gewoon dragen? :+ ).. maar 'gewoon' vertellen voelde ook niet helemaal goed. Dus toch geprobeerd er iets creatiefs van te maken. We zijn de eerste in beide gezinnen, dus dan is het voor de opa's en oma's sws enorm speciaal vgm :')

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 14:23

Wat een leuke originele manieren komen er voorbij zeg!

Wij verwachten ons 1e kindje. Ik heb onderstaande foto op een taart laten drukken en deze door mijn moeder aan laten snijden op de dag dat ik mijn verjaardag voor onze familie vierde.
Dit hebben we 2 dagen later nog een keer gedaan maar dan bij onze vriendengroep. Nog een paar losse vrienden hebben we gebeld of zijn we langs gegaan om het te vertellen en toen hebben we de foto op Facebook gezet zodat verder iedereen het wist.
Afbeelding

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 14:40

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:11

Wat een leuke foto en pony Venthe! Gefeliciteerd!

Damber wat naar.. kan me goed voorstellen dat het jullie de keel uitkomt.. laten we hopen dat er voor jullie heel snel ook een aankondiging mag zijn, helemaal zoals jullie die willen.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-21 10:17

Ohh, wat een heerlijke reacties allemaal! Heel leuk om te zien hoe creatief iedereen is. :D

Wij hebben het ondertussen aan onze ouders verteld. Geen tijd om nog van alles te organiseren want we wilden het zo snel mogelijk van onze schouders :') Dus bij mijn ouders heb ik gewoon tijdens het kletsen de zwangerschapstest aan mijn vader gegeven. Hij snapte het niet, trok meteen het dopje eraf omdat hij dacht dat het een USB-stick was :+ Maar mijn moeder had het direct door zonder het plusje gezien te hebben.

Bij mijn schoonouders en zwager (met zijn 15 week zwangere vriendin) stonden we heel gezellig met z'n allen in de keuken samengeschaard te wachten totdat schoonmoeder het eten klaar had. Toen heeft mijn vriend maar gewoon gezegd: "Jullie gaan het straks nog druk krijgen met twee kleinkinderen"

Iedereen was superblij en de vriendin van zwager vond het helemaal mooi dat we samen zwanger zijn <3

Vanavond krijgen opa en oma van mijn vriend z'n kant het te weten, geen idee hoe hij het wil vertellen :+ Donderdag en vrijdag ga ik het mijn beste vriendinnetjes vertellen. Ik laat vaak foto's afdrukken voor ze, en heb een foto van de positieve zwangerschapstest als laatste foto toegevoegd. Naar idee hier uit het topic!

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 10:41

Gefeliciteerd *\o/*

Wij hadden nog niet zo lang kippen en toevallig leggen ze 3 formaten eitjes.
We hebben toen 2 grote eitjes, een middelmaat en een mini in een doosje gedaan voor de oma's en daarop met stift mij, mijn vriend, mijn dochter getekend en het kleinste eitje had alleen 2 slaapoogjes en een haarkrul op zijn hoofd.
In de deksel van de doos zat de echo en een briefje met daarop ook al ben ik nog heel klein, wil jij ook mijn oma zijn <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 10:42

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 10:42

Wij hebben lang in de medische malle molen gezeten. Hierdoor was mijn familie volledig op de hoogte.

Voor mijn man zijn oma en moeder heb ik een fotolijst gemaakt.

Afbeelding

Voor mijn schoonvader heb ik het via zijn favoriete automerk gedaan.

Afbeelding

Op Facebook hebben we een foto gezet met een tekst erboven.

Onze wens en diep verlangen,
Is nu door geluk vervangen!
Want geluk is niet te koop
Maar vloeit soms voort
uit heel veel hoop!

Afbeelding

Wij gaan nu de medische malle molen in voor hopelijk een 2e wondertje. Dan wil ik een foto boekje maken van mijn zoontje met op de laatste bladzijde een foto met ik word grote broer!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 10:58

Palmera schreef:
"Ik ben zwanger" zeggen? Daar is toch niets mis mee?

_O-
Zo ging het bij mij wel maar dat is al weer eeeeventjes geleden :')

Gefeliciteerd TS, hoop dat je een fijne zwangerschap hebt!