Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
verootjoo schreef:Kuyichi is ook een fijn duurzaam merk, niet superduur. Vergat ik net helemaal aan iemand per PB door te geven.
En Kings of Indigo, Armed Angels, mudjeans (daar kan je je versleten broek terugsturen en recyclen ze hem voor een nieuwe), voor sportkleding Vaude, Northface.
Rytir schreef:En dan koop je kinderarbeid vrije kleding met je (online) bankrekening/ pinpas van een bank die investeerd in juist die bedrijven waar kinderarbeid geen probleem is, of die lekker geld verdienen met investeringen die de wapenhandel spekken... Of stapt weer in die superhandige auto die slurpt als een gek maar wel je trailer kan trekken. Of sjeest heen en weer met de kinderen van sportclub, school etc... Ik vind het oprecht goed dat we meer nadenken over wat we beter kunnen doen, mensen de les lezen over hoe slecht ze wel niet bezig zijn vind ik echt niet Ok. Best kortzichtig ook.
Rytir schreef:En dan koop je kinderarbeid vrije kleding met je (online) bankrekening/ pinpas van een bank die investeerd in juist die bedrijven waar kinderarbeid geen probleem is, of die lekker geld verdienen met investeringen die de wapenhandel spekken... Of stapt weer in die superhandige auto die slurpt als een gek maar wel je trailer kan trekken. Of sjeest heen en weer met de kinderen van sportclub, school etc... Ik vind het oprecht goed dat we meer nadenken over wat we beter kunnen doen, mensen de les lezen over hoe slecht ze wel niet bezig zijn vind ik echt niet Ok. Best kortzichtig ook.
tegenwoordig is de groep groenpensioen actief, iig bij mijn pensioenfonds zorg en welzijn.
verootjoo schreef:Rytir schreef:En dan koop je kinderarbeid vrije kleding met je (online) bankrekening/ pinpas van een bank die investeerd in juist die bedrijven waar kinderarbeid geen probleem is, of die lekker geld verdienen met investeringen die de wapenhandel spekken... Of stapt weer in die superhandige auto die slurpt als een gek maar wel je trailer kan trekken. Of sjeest heen en weer met de kinderen van sportclub, school etc... Ik vind het oprecht goed dat we meer nadenken over wat we beter kunnen doen, mensen de les lezen over hoe slecht ze wel niet bezig zijn vind ik echt niet Ok. Best kortzichtig ook.
Je kan niet alles goed doen.
Wij zitten overigens bij ASN bank. Triodos is ook een goede bank.
Pensioenfondsen zijn idd ook een droevige bedoelingtegenwoordig is de groep groenpensioen actief, iig bij mijn pensioenfonds zorg en welzijn.
Zo raar, verdien je je geld met mensen gezond maken en houden, beleggen ze je geld in sigaretten etc
Tiggs schreef:Cinderella schreef:Ik vind het wel lastig om te bepalen wat een verantwoord merk is. Als ik kijk naar Ralph Lauren, Michael Kors, Calvin Klein, Scotch & Soda, Superdry en Hugo Boss dan scoren ze allemaal een onvoldoende op de website van goodonyou. Ik had eigenlijk wel beter verwacht...
Klopt, duur is niet per se goed! Dat is een reden waarom ik bijvoorbeeld geen Ralph Lauren meer koop.
Tips voor duurzame merken:
- TwoThirds
- Filippa K. (duur! Maar regelmatig in de aanbieding)
- Samsoe & Samsoe
- Calida (ondergoed en pyjama's)
- Bellamy Gallery
Van LaDress twijfel ik over de duurzaamheid, maar het wordt wel in Europa gemaakt.
Zeeuwsemeid schreef:Ik ben egoistic en vind mijn eigen portemonnee belangrijker dan een ver van mijn bed show, tweedehands kleding vind ik een vies idee. Weet niet wat er mee gebeurd is ook al was je het.
Zeeuwsemeid schreef:Ik ben egoistic en vind mijn eigen portemonnee belangrijker dan een ver van mijn bed show, tweedehands kleding vind ik een vies idee. Weet niet wat er mee gebeurd is ook al was je het.
En niet iedereen zal een een schone onderbroek aan hebben
Of fris zijn onder de oksels dell_1 schreef:Weet je het is hetzelfde als met auto’s het ene onderzoek wijst uit dat het super slecht is batterijen in Bangladesh etc en een zuinige auto op fossiele brandstof beter is. En de ander zweert erbij. Dat zie je ook met zo een GroenLinks die voor biomassa wat ik ervan lees is het echt waardeloos.
Ik probeer er wel beetje op te letten. maar ook primark en zeeman claimen er wel wat aan te doen en dat geloof ik dan. Koop bijna nooit meer wat op bol (dropshipping) maar ga zeker wel naar de action waar ik voor hetzelfde product elders minder betaal.
En ik walg echt van de activistische openingspost en dat gelul. Begin lekker bij jezelf maar ga niet als een soort jehova het op dringen aan anderen. Misschien koop je daar niks maar bezoek je wel een olifantenpark in Thailand of eet je bio industrie vlees, of is er voor je meubels x m2 aan regenwoud gekapt en door kinderen in een houtfabriek gemaakt.
Ik denk dat er genoeg stappen in de goede richting gemaakt worden met alles maar aan dat opdringerige doe ik niet mee.
Tiggs schreef:Cinderella schreef:Ik vind het wel lastig om te bepalen wat een verantwoord merk is. Als ik kijk naar Ralph Lauren, Michael Kors, Calvin Klein, Scotch & Soda, Superdry en Hugo Boss dan scoren ze allemaal een onvoldoende op de website van goodonyou. Ik had eigenlijk wel beter verwacht...
Klopt, duur is niet per se goed! Dat is een reden waarom ik bijvoorbeeld geen Ralph Lauren meer koop.
Tips voor duurzame merken:
- TwoThirds
- Filippa K. (duur! Maar regelmatig in de aanbieding)
- Samsoe & Samsoe
- Calida (ondergoed en pyjama's)
- Bellamy Gallery
Van LaDress twijfel ik over de duurzaamheid, maar het wordt wel in Europa gemaakt.