Ik ga overigens 1/2 keer per jaar winkelen, en koop dan duurdere merken in de uitverkoop. Mijn BH's en ondergoed gaan echt al jaren mee, heb een aantal jurkes van rond de 100 euro die ik echt al meer dan 5 jaar draag, blousen idem dito, om nog maar niet te beginnen over mijn regenjas/winterjas die aan de prijs waren maar er na 3 jaar nog steeds uit zien als nieuw. Spijkerbroeken daarentegen kan ik slijten als de beste, en ook de duurdere merken daarvan redden het niet langer dan een jaar of twee, max.
Áls je het je kan veroorloven (en ik heb het geluk dat ik dat kan), zou ik zeker bij het iets duurdere segment winkelen. De kwaliteit van de stoffen zijn vaak gewoon een stuk hoger, het zit beter in elkaar, en niet altijd, maar vaak is het daardoor gewoon duurzamer.
Edit: om je vraag te beantwoorden TS: ja, in mijn optiek en ervaring is het het eigenlijk bijna altijd waard geweest.
verder alleen als het 'nodig' is 
hij moest es weten.......
behalve broeken. Die koop ik altijd bij Veromoda omdat de pasvorm daarvan goed is voor mij, maar die worden snel vaal.