Wat maakten jouw ouders je wijs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:53

Als we vervelend waren: pas maar op want ik zet je neus tussen 2 oren in!
Ik vond pindakaas erg lekker en vroeg aan mijn vader hoe ze dat maken : allemaal mensen die pinda's eten en ze in de pot spugen! Nooit meer pindakaas gegeten jagges!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 20:01

"Jij kan helemaal geen paard betalen".

Mij toch bijna 35 jaar gelukt ;-) ( nu geen paard meer)

KirstenEsmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 20:02

Hahaha, wat een leuk topic dit!

Ons werd wijsgemaakt dat bruine koeien chocolade melk geven. Ohja en de witte koeien geven Fristi en zwart/witte geven normale melk! :')

Mariska_28

Re: Wat maakten jouw ouders je wijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 20:11

Mijn moeder heeft mij heel veel dingen wijsgemaakt.
Onder andere dat als je tandpasta doorslikt je gele tanden krijgt.
Denk dat ik in mijn 20er jaren was voordat ik dat in twijfel begon te trekken.. :D

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 20:25

Dat als je een gekke bek trok, en de klok in Rome 12 uur sloeg, je gezicht voor altijd zo bleef staan

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 20:49

Mijn vader had aan mn zusje (17 jaar toen) en haar vriendin vertelt dat er bovenop de Preikestolen (uitzichtpunt in Noorwegen) een snackbar zou staan met patat en frikandel.

Die 2 meiden vlogen als een gek naar boven. En waren vervolgens not amused toen ze niets anders dan rotsblokken en andere toeristen zagen.

Het werd een door mn vader meegenomen boterham }> ipv patat met frikandel _O-

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 20:54

Ik ben er pas achter gekomen (ik word volgende maand 38 :o) dat mijn ouders de klok vooruit zette als ik vervelend was, zodat het spontaan bedtijd was!

En eerlijk.... Ik vind het stiekem geniaal! _O- (maar dat zeg ik natuurlijk niet)

Monte_Cristo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:03

Dat als ik mijn groente niet op zou eten dat ze dan met mij naar de dokter zouden gaan om een grote groente spuit in mijn bil te prikken.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:09

Niet mijn ouders, maar hier de ouder zelf }:)

Als mijn zoontje valt en gaat huilen maar niks heeft (huilen van de schrik) dan zei ik altijd: ach arme jongen, ik zie het al, er zit een deuk in je ego. Zal ik er een kusje op geven?
Sindsdien komt hij als hij geschrokken is en bijna moet huilen op me af rennen en verteld dat zijn ego zo'n pijn doet :(:)
De juf moest er erg om lachen toen het op school een keer gebeurde en ook bezoek vind het altijd erg grappig :=

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:22

Duke schreef:
Negerzoen schreef:
Die van mij zeiden dat de Krullenman in de sloot leefde en dat je daarom niet dichtbij de sloot mocht komen, anders trok hij je er in. Nachtmerrie materiaal :j

Idem hier: hij heette bij ons de Bulleman. En mijn vader beweerde zelfs de rimpels in het water te zien waar hij net onder was gegaan... :+

Dat je geen gekke bekken mocht trekken, want als de klok zou slaan, dan bleef je gezicht voor altijd in die houding staan.

En wat ik nogal een leugen vind: eerlijkheid duurt het langst... Niks van waar, want brutale en liegende mensen hebben de halve wereld. :(

Wij hadden de bullebak :j dood eng en we bleven minstens een meter bij de sloot vandaan. Volgens mijn moeder kwam hij kinderen die te dicht bij de kant stonden op eten. Dus wij moesten goed op afstand blijven zodat hij ons niet kon zien. Als er dan belletjes of iets te zien waren in de sloot zei mijn moeder altijd zie je daar zit hij goed oppassen. Resultaat ik durf nog steeds amper in buitenwater te zwemmen omdat ik zwaar onrustig word als ik niet zie wat er in het water zit. Ik geloof er al jaren niet meer in maar die onrust dat je het niet kan zien is gebleven:+

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:45

Herinner me ook nog dat mijn oma mijn kleine neefje waarschuwde als hij met zijn vinger in zijn neus peuterde, dat hij op moest passen want dat dan zijn ogen eruit konden vallen :))

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:54

Sabri schreef:
Herinner me ook nog dat mijn oma mijn kleine neefje waarschuwde als hij met zijn vinger in zijn neus peuterde, dat hij op moest passen want dat dan zijn ogen eruit konden vallen :))

Ik mocht niet aan mijn navel draaien, want dan zou mijn kont eraf vallen!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:55

Haha leuk dit!

Mijn moeder zei altijd als ik iets gedaan had heel boos: pas maar op anders ga je zonder sokken naar bed. Nou dan luisterde ik wel. Terwijl ik altijd zonder sokken naar bed ging. Was de toon waarop ze het zei :D

E_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:06

Hier werd altijd gezegd dat de auto niet wilde starten als ik de gordel niet om had. Totdat papa een keer wegreed en z'n gordel nog niet om had. Ik was totaal in shock dat het niet waar was :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:14

E_C schreef:
Hier werd altijd gezegd dat de auto niet wilde starten als ik de gordel niet om had. Totdat papa een keer wegreed en z'n gordel nog niet om had. Ik was totaal in shock dat het niet waar was :')

:')
Dat heb ik mijn vader laatst nog wijs gemaakt haha. Die doet zijn gordel altijd pas om als hij al aan het rijden is, heel irritant.. Dus toen hij in mijn auto zat en die niet wilde starten zei ik dat ie eerst zijn gordel vast moest doen.. Eigenlijk startte die niet omdat hij de rem niet had ingetrapt, maar het duurde een paar ritten voordat ie dat door had :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:47

Jullie weten toch wel dat als je je sokken aanhoud in bed je groene voeten krijg.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:51

Haha zitten goede en ook herkenbare tussen.

Sowieso het welbekende sinterklaas/pieten verhaal.
Die ik ook al vaker heb gelezen dat als je scheel kijkt en de klok tikt 12 uur dat je gezicht altijd zo blijft staan. Ook degene van liegen en het voorhoofd.
Verder, als je per ongeluk een pitje inslikte van een mandarijn bijvoorbeeld, dat er dan een mandarijnenboom in je buik zou groeien.
Ook heeft mijn vader ons erg lang voor gehouden dat hij een kastje in de auto had waardoor de stoplichten dan op groen zouden springen als hij erop drukte. Werd het geen groen en wij vroegen waarom niet? Dan was altijd het kastje leeg. Vroegen wij waar het kastje was? Was die hem altijd vergeten :+

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 23:03

beauty1love schreef:
Wat een grappige dingen komen voorbij!

Hier zeiden mijn ouders altijd dat als je de hik had dat je dan aan het groeien was. Ik was altijd erg klein en dan ook heel blij als ik de hik kreeg. Heb dit ook daadwerkelijk geloofd tot ik een jaar of 16 was en ik tegen vrienden zei dat ik aan het groeien was want ik had de hik *D zij lagen allemaal in een deuk en ik was zwaar beledigd dat mijn ouders nooit de waarheid verteld hebben :')

En als je oud bent en je hebt de hik dan krimp je :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 23:22

Mijn moeder had gebeld met school en te horen gekregen dat de school vandaag dicht was als ik ziek was. Enige manier om me thuis te houden.
Kauwgom doorslikken gaf een grote kauwgombal. Pitjes van meloenen, mandarijnen etc gaf een boom in de buik.
Van koffie krijg je rood haar.
Nooit snoep aannemen van vreemden want dan eindig je als sneeuwwitje.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 23:26

TheWelsh schreef:
Ik mocht niet aan mijn navel draaien, want dan zou mijn kont eraf vallen!

Als dat toch eens zou werken!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 00:05

KirstenEsmee schreef:
Hahaha, wat een leuk topic dit!

Ons werd wijsgemaakt dat bruine koeien chocolade melk geven. Ohja en de witte koeien geven Fristi en zwart/witte geven normale melk! :')

Door deze herinner ik mij er nog eentje, we waren eens ergens op vakantie en we reden met de auto door een berglandschap (ergens in Duitsland gok ik? Lang geleden.. ), met heel veel weilanden met koeien. Zegt mijn vader: volgens mij rijden we nu in de buurt van de Milka boerderijen, hebben jullie al Milka koeien zien lopen?
Wij speurden vanaf dat moment alle weilanden op alle bergen en heuvels af voor paarse koeien.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 00:13

8nnemiek schreef:
Mijn ouders maakten mijn zusje wijs dat ze aan haar vingers konden ruiken of ze de waarheid vertelde, dus als ze zeiden ‘laat me eens aan je vinger ruiken’ en mijn zusje snel haar handen achter de rug verstopte dan wisten ze genoeg :')

Dat deden mijn ouders ook inderdaad, alleen konden mijn ouders het voelen aan onze pink. “Mag ik je pinkje eens voelen?” Als ze dachten dat we logen. Dan wisten ze het zo :’)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 00:50

Dat mijn haren sneller gingen groeien als ik elke dag ging douchen

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 00:57

mirm schreef:
Als je je moeder slaat groeien later je handen boven het graf.
Ik keek altijd op de begraafplaats of ik handen zag :j

Haha ik dus ook.
Hier ook dat als je gek keek rond de klokslag, dan bleef je gezicht zo zitten. We hebben het nooit aangedurfd om het te proberen.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 04:19

Altijd als mijn vader weg ging moest ik als vervelend kind natuurlijk weten waarheen. Dan werd me verteld dat 'Papa apen ging vangen in het bos'. Ik heb daar jaren heilig in geloofd, pas later ging er een lampje branden dat dat natuurlijk grote onzin was. :')