Wat heb je nou écht nodig als je op jezelf gaat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:05

6 jaar geleden kochten we een wasmachine, koelvriescombinatie en tv meubel tweedehands voor 140 euro.
Nieuwe dure droger gekocht en dat is een moeilijk zeur ding.
Met die dure dingen zou ik echt tweedehands aanraden, helemaal niks mis mee.
Wat je verder nodig hebt is dus heel persoonlijk. Ik zou echt niet zonder een magnetron, tosti ijzer en waterkoker willen, maar zijn blijkbaar genoeg mensen die daar heel anders over denken.

xSwanHeart

Re: Wat heb je nou écht nodig als je op jezelf gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:09

Een knoflookpers heb ik echt gemist toen ik m nog niet had. En verder goede bakjes om kliekjes te bewaren, die gebruiken wij hier regelmatig. (Wij koken altijd voor twee dagen, dus als je dat ook van plan bent zijn goede bakjes een must.)

Verder vind ik een steelstofzuiger of kruimeldief heel handig, dan hoef je niet voor ieder kruimeltje een zware stofzuiger te pakken en het snoer uit te rollen.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 08:29

jadeken schreef:
Nou mijn vriend heeft een eigen loonbedrijf en de tractors verhuizen gezellig mee dus aan gereedschap geen gebrek :))
Ben vooral in dubio wbt een vriezer, wasmachine, stofzuiger, kleine keukenapparaten etc.
Ikzelf zie er geen erg in enkele dingen tweedehands aan te kopen of low budget…
Mijn vriend is echt het tegenovergestelde.
Is het nou perse nodig om zo’n fancy stofzuiger met 20 opties te halen of volstaat zo’n klein ding ook :')
Welke dingen kan je nou goedkoop scoren en waar moet er geld geïnvesteerd worden?
Ik zie hier tweedehandse vriezers voor zo’n €150 terwijl die nieuw echt een paar honderd euro kosten!

Een koelkast/vriezer is nog te overwegen om nieuw te kopen, zeker als de nieuwe een duurzamer label heeft. Dat scheelt soms best wat stroom en kosten. Of zoek een tweedehandsje die nog relatief nieuw/zuinig is. Maar veel andere producten kunnen vaak prima tweedehands. Ik doe dat eigenlijk met alles dat ik heb, tenzij het echt niet te vinden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:19

Tweedehands zijn echt veel mooie en goede spullen te krijgen. Servies, glaswerk, bestek, meubels.
Witgoed en kookpunt zou ik nieuw aanschaffen ivm garanties.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 10:20

Ik zou voor een knoflookpers net ff een euro meer uitgeven en zo'n rocker halen. Scheelt zoveel frustratie met schoonmaken! https://www.bol.com/nl/nl/p/joseph-jose ... 002617386/

Of gewoon de geperste knoflook uit de winkel kopen natuurlijk, dat scheelt nóg meer :).

Ik zou met een looonbedrijf/werker juist niet voor een zakloze stofzuiger gaan denk ik.. Al die modder en zand... Ik geloof dat ik dat liever in een zak zou laten opvangen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 17:13

Ik lees verschillende keren de rijstkoker. Die heb ik nou nog nooit gemist en wij eten zeker 2x in de week rijst. Gewoon met een vingerkootje water koken tot het water weg is en je rijst is perfect gaar. Deden wij thuis altijd al zo. Mijn vriend was totaal verbaasd dat ik dit zo deed, zijn moeder goot rijst altijd af.
Voor mij was het mijn keukenmachine maar die gebruikte ik thuis ook altijd al minimaal een keer per week. Ik bak graag brood.
Verder hebben wij wel een nieuwe, grote wasmachine gekocht. Scheelt een hoop irritatie.
En inderdaad wat klein gereedschap. Hamer, schroevendraaiers en zo.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:15

Voor mij belangrijk wat ik niet zou willen missen die ik volgens mij nog niet voorbij heb zien komen:

- Gordijnen, minimaal in de slaapkamer en badkamer voor privacy. Mocht je voor folie willen gaan, dat hebben ze goedkoop bij de action
- Iets waar je muziek mee kunt afspelen, bluetooth box, radio, whatever. Ik kan (oke, wil) niet zonder muziek.
- EHBO doos met ook een schaar en pincet
- Ergens bij familie of vriend/vriendin een reservesleutel neerleggen, bij mij was het echt de 1e dag meteen al raak dat ik zonder sleutels voor mijn eigen huis stond en er dus niet in kon _O-
- Wasbak, afwasborstel, sponsjes, vaatwasmiddel
- Handzeep, en ook handcreme voor als je je handen kapot wast
- Toiletborstel, schoonmaakspullen voor je toilet
- Emmers (ik heb er 2, 1 voor binnen en relatief schone klusjes, en eentje voor het ranzige werk en buiten).
- Oude, kapotte of goedkope doeken, borstels enz. voor vieze klusjes, dan hoef je je mooie nieuwe spullen niet op te offeren
- Bezem, dweil, veger en blik, swiffer, plumeau (ik gebruik die plumeau van swiffer, vind hem ideaal)
- Voor tijdens het klussen vond ik een paar klapstoelen en een campingtafel ook heel fijn om de mensen die kwamen helpen ook een zitplaats aan te kunnen bieden voor de koffie, lunch enz. Deze heb ik van iemand kunnen lenen :)
- Stofzuiger heb ik 2ehands (gratis, gekregen :D)

Wat ik handig vind maar eventueel ook best even zonder kan (geen haast):
- Wat batterijen op voorraad, bijvoorbeeld: AA, AAA, CR2032 (Denk bijvoorbeeld aan klokken, wekkers, weegschalen, enz.)
- Vriezer
- Wasmachine, wasmiddel, wasverzachter, droogrek enz. (ik heb in het begin toen ik nog niet alles compleet had nog een paar weken weken bij mijn ouders alles gewassen, niet ideaal, maar het kan)

Wat ik als tip mee zou kunnen geven is om goed op je geld te letten, het kan best snel heel hard gaan. Ik ben écht heel blij met alle meubels en overige spullen die ik 2ehands en gratis heb kunnen krijgen :) je kan die spullen later altijd nog vervangen door spullen die je echt mooi vindt en echt wilt hebben!

En waar ik echt niet zonder kan is *tromgeroffel* huisdieren <3

Mega post sorry :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:19

Je hebt ipv rijst koker ook 1 die je in de magnetron kan doen en dat is net zo lekker :Y) ik heb beide :))