Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:22

Ik wou dat Nederland zo correct was.

Zorgen dat er geen besmette mensen binnenkomen.

De reizigers die bij binnenkomst besmet blijken en hun reisgenoten in quarantaine totdat ze geen risico meer opleveren.

Griekenland regelt de quarantaine locatie plus voedsel plus tests op kosten van Griekenland. Niet op kosten van de reizigers.

Doet Griekenland supernetjes dus.

__

Ik vind het sneu voor de dames, maar het is wél gewoon een risico dat ze hadden kunnen voorzien.
Griekenland is helder over de procedure (kans op test op vliegveld)
Ze hebben zelf niet getest op voorhand.

Heel eerlijk, in plaats van 'boos' te zijn op Griekenland of de reisorganisatie, zouden die dames zich wel eens achter hun oren mogen krabben...

Besmet het vliegtuig in. Dat betekent dat er nu tig mensen zijn die mogelijk door hun aangestoken zijn...
Lekker dan...

En het was voor een paar euro te voorkomen geweest.
Zelftests a euro of 7 óf goedgekeurde sneltest voor euro of 35.

Wat mij betreft mogen ze op luchthavens van iedereen ter plekke een zelftest/sneltest eisen.
Gewoon álle reizigers.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:28

Heeft de reisorganisatie hen op voorhand op de hoogte gehouden van wat ze best konden doen qua voorbereiding? Dat was wel zo netjes ja.

In België hoor ik niet anders dan dat mensen zich voor vertrek laten testen, gevaccineerd of niet. En ze gaan maar naar 1 land, dus bvb op weg naar Italië de overnachting in Oostenrijk skippen. Het is een heel gedoe om op het juiste moment getest te kunnen worden maar ik hoor eigenlijk niet anders? De info verandert soms snel maar is idd wel gewoon te vinden.

Het is heel sneu en ik begrijp dat ze een nare nacht hebben gehad. Maar het is nog een pak vervelender voor dat ziekenhuis die er ook helemaal geen puf meer voor heeft denk ik om dan toeristen te hebben die niet hebben willen testen en dan je taal niet spreken. Hier zitten echt twee kanten aan.

Voorlopig vind ik het heel goed opgelost, ze hebben eten en slaapplek. Ik zou het al heel straf vinden als ze hier niet moeten voor betalen want dit hebben ze toch echt zelf in de hand gehad.

Dat er slechte communicatie was is spijtig maar mijn ervaringen is met reizen dat als er wat fout gaat, je altijd vertrokken bent voor een verwarrende lange dag of nacht en dat het dan wel weer recht trekt. Enige wat je kunt doen is idd info zoeken en het verder ondergaan.

Vergeet ook niet dat wij in zeer ontwikkelde landen leven en dus vaak ook een hoog niveau van service gewend zijn ( betere communicatie, meer talenkennis). Dat hangt gewoon samen met ons welvaartsniveau. Daar commentaar op hebben vind ik een beetje getuigen van wereldvreemd zijn… het is meestal geen onwil maar simpel niet beter kunnen of weten. Ik heb met veel reizen ook dit moeten ontdekken en het besef dat je in het buitenland, ook heel dichtbij, al snel kunt ‘stranden’ in dit soort situaties zorgt er wel voor dat ik besef hoe goed het bij ons gaat. En ook bij ons zit je gewoon uren te wachten op de SEH zonder communicatie :D

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:38

Spenk schreef:
Boedha_1981 schreef:
Er worden inderdaad steekproeven op het vliegveld gedaan in Griekenland en Spanje ook geloof ik (en geef ze eens ongelijk, Nederland is rood op de kaart…).
Als je dus volledig gevaccineerd bent en niet laat testen voor je vakantie, bestaat er dus het risico dat je bij een steekproef positief getest word.

Volgens de ggd is het zelfs zo dat wanneer je Corona gehad hebt en dus maar 1 vaccinatie hoeft te hebben voor Nederland, je alsnog een 2e moet halen wil je op vakantie kunnen. En dan word er alsnog aangeraden om tóch uit voorzorg te testen voor vertrek.

Dat is ook niet helemaal waar. Mijn man heeft hiervoor ook meermaals met de GGD gebeld en ze zeggen steeds hetzelfde niet nodig 1 prik is voldoende na coronabesmetting. En zijn collega's zijn nu ook gewoon op vakantie (frankrijk, italie) ermee en wordt overal geaccepteerd.

En toch werkt een goede kennis van mij bij de GGD, wanneer je op vakantie wilt naar Spanje of Griekenland is 1 vaccinatie na een Corona besmetting niet genoeg. Dus misschien dat Frankrijk/Italië wel voldoende is maar dat is het zeker niet overal terwijl Nederland dat wel “verteld”.

Bedoel hier alleen maar mee te zeggen dat je echt alles 3 keer moet checken, want niet alles wat gezegd word is ook meteen waar. En mijn ervaring is is dat de reisorganisaties ook niet alles (kunnen) weten, het veranderd allemaal zo snel.

Walkure

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:55

Toepasselijk dat ik onder dit topic een advertentie van Sunweb over een vakantie naar Zakynthos krijg :')

Ik zou persoonlijk nog niet op vakantie willen, veel sterkte voor je zus en haar vriendin TS! Hopelijk weten ze zich te vermaken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:05

Femke_Tweety schreef:
Ik wou dat Nederland zo correct was.

Zorgen dat er geen besmette mensen binnenkomen.

De reizigers die bij binnenkomst besmet blijken en hun reisgenoten in quarantaine totdat ze geen risico meer opleveren.

Griekenland regelt de quarantaine locatie plus voedsel plus tests op kosten van Griekenland. Niet op kosten van de reizigers.

Doet Griekenland supernetjes dus.

__

Ik vind het sneu voor de dames, maar het is wél gewoon een risico dat ze hadden kunnen voorzien.
Griekenland is helder over de procedure (kans op test op vliegveld)
Ze hebben zelf niet getest op voorhand.

Heel eerlijk, in plaats van 'boos' te zijn op Griekenland of de reisorganisatie, zouden die dames zich wel eens achter hun oren mogen krabben...

Besmet het vliegtuig in. Dat betekent dat er nu tig mensen zijn die mogelijk door hun aangestoken zijn...
Lekker dan...

En het was voor een paar euro te voorkomen geweest.
Zelftests a euro of 7 óf goedgekeurde sneltest voor euro of 35.

Wat mij betreft mogen ze op luchthavens van iedereen ter plekke een zelftest/sneltest eisen.
Gewoon álle reizigers.

:j +:)+

Is een zélfgenomen risico om zo nodig op vakantie te moétem.
Prima, maar zeur dan niet over eventuele consquenties. Ze moeten blíj zijn met de Griekse overheid inderdaad. Súpernetjes allemaal.

Verder zijn de dames meerderjarig dus verantwoordelijk voor zichzelf. Niemand hoeft voor hen iemand anders te informeren.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:10

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar mik toch even de knuppel in het hoenderhok..

De regels van Griekenland zijn online gewoon na te lezen, het is dus bekend dat dit kan gebeuren.. Als ze volwassen genoeg zijn om die reis in deze tijd te maken, dan moeten ze ook volwassen genoeg zijn om een teleurstelling te handelen, en gewoon de quarantainetijd uit te zitten..

Bummer, maar het is niet anders..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:12

Play stupid games, win stupid prizes.

Per se op vakantie willen, geen negatieve test kunnen tonen terwijl de regels duidelijk aangegeven staan. Tja.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:14

Maar als iedereen van het gezelschap gevaccineerd is en alleen een volledige vaccinatie of anders een test is verplicht, dan is het toch niet aan de dames aan te rekenen dat ze zich niet aan de regels hebben gehouden?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:16

Maar niet iedereen was gevaccineerd en ook niet getest.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:16

Ik snap oprecht waarom Kreta strenger is aan het worden.
Was daar echt veel te druk. Maar reisde ze wel met een gezondheidsverklaring ?
Want dat heb ik wel vaak gelezen dat het moest en dit ook gehoord van de reisleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:25

Mars schreef:

Per se op vakantie willen, geen negatieve test kunnen tonen terwijl de regels duidelijk aangegeven staan. Tja.

dromertje2 schreef:

Degenen die niet gevaccineerd waren waren gewoon getest zegt ts. Dus dan houden ze zich toch aan de regels? Als je gevaccineerd bent hoef je ook in griekenland niet vooraf te testen hoor.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-07-21 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:26

Mars schreef:

Dat is dus niet waar. Als je volledig gevaccineerd bent hoef je geen negatieve test te overleggen in Griekenland. Been there, done that.

xxxmh

Boedha_1981 schreef:
Er worden inderdaad steekproeven op het vliegveld gedaan in Griekenland en Spanje ook geloof ik (en geef ze eens ongelijk, Nederland is rood op de kaart…).
Als je dus volledig gevaccineerd bent en niet laat testen voor je vakantie, bestaat er dus het risico dat je bij een steekproef positief getest word.

Volgens de ggd is het zelfs zo dat wanneer je Corona gehad hebt en dus maar 1 vaccinatie hoeft te hebben voor Nederland, je alsnog een 2e moet halen wil je op vakantie kunnen. En dan word er alsnog aangeraden om tóch uit voorzorg te testen voor vertrek.

Ik heb corona gehad en 1 prik en mijn qr code scant gewoon groen in de Franse scan app.

poes

Spenk schreef:
dromertje2 schreef:

Degenen die niet gevaccineerd waren waren gewoon getest zegt ts. Dus dan houden ze zich toch aan de regels? Als je gevaccineerd bent hoef je ook in griekenland niet vooraf te testen hoor.

Maar aangezien er kans is dat je alsnog positief bent en dat ze steekproeven doen, kun je beter alle kosten en moeite voor beide partijen voorkomen door te laten testen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:29

Kmbrly schreef:
Ik snap oprecht waarom Kreta strenger is aan het worden.
Was daar echt veel te druk. Maar reisde ze wel met een gezondheidsverklaring ?
Want dat heb ik wel vaak gelezen dat het moest en dit ook gehoord van de reisleiding.

Zo'n gezondheidsverklaring stelt niets voor.
Je beanwoordt wat vragen.

Kreta is dan wel druk, maar op alle Griekse eilanden is het veel stiller dan normaal.
Sommige eilanden hebben 80% minder toeristen gehad in juni.

Dat zou in juli moeten aantrekken, omdat dan al veel mensen volledig gevaccineerd zijn, sommige reizen al ver van te voren zijn betaald en geboekt en de cijfers in juni heel gunstig waren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:34

Ik ben vooral verbaasd dat meiden van 19 al volledig gevaccineerd zijn en ook al twee weken. :')
Ben 44 en moet nog voor m'n 2e...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:35

Needje schreef:
Ik ben vooral verbaasd dat meiden van 19 al volledig gevaccineerd zijn en ook al twee weken. :')

Als ze bijv. in de zorg werken, dan kan dit.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:36

Of bij bijvoorbeeld dansen met Jansen.

iriscap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 10:36

dromertje2 schreef:

2 waren getest en 2 volledig gevaccineerd + ze. Hadden een reisverklaring. :)

iriscap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 10:36

Electra63 schreef:
Needje schreef:

Als ze bijv. in de zorg werken, dan kan dit.

1 heeft Janssen gehad en de ander werkt in de thuiszorg

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:37

ah!!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:40

Volgens mij doen ze in elk land steekproeven op binnenkomende vluchten.
Paar weken terug in Parijs moest een vriend van mij ook op het vliegveld een sneltest ondergaan met het hele vliegtuig vanwege een steekproef.

Ik kijk daar dus niet zo van op, zéker niet nu Nederland knalrood is op de kaart. Vliegtuigen uit Nederland zullen echt meer controle krijgen dan vliegtuigen uit geel of groen gebied.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:41

En hoe gaat het na die quarantaine? Want je moet een negatieve test hebben om te reizen maar ik weet van besmette mensen dat je wel tot 8 weken positief kan testen na een besmetting....
(Een gezin dat leuk dacht van de winter naar Zuid Afrika te gaan net een dag voor het vliegverkeer daar zelfs stopte bleek positief voor ze terug wilden en hebben nog een maand extra moeten blijven. :$ )

Dit probleem had ze trouwens ook kunnen hebben na de vakantie voor ze naar huis gingen.
Dan was ze nog langer van huis geweest.
Om eerlijk te zijn is het maar goed dat ze er uit gepikt is, want anders had ze de hele vakantie mensen kunnen besmetten.
Niet leuk voor haar maar wel heel goed dus dat ze die steekproven doen dus!
Laatst bijgewerkt door Needje op 19-07-21 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:47

Wel super leuk voor de rest van de vliegtuig waar sommige nu waarschijnlijk ook COVID heb opgelopen. En zo blijven we aan de gang…

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:50

nine1987 schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar mik toch even de knuppel in het hoenderhok..

De regels van Griekenland zijn online gewoon na te lezen, het is dus bekend dat dit kan gebeuren.. Als ze volwassen genoeg zijn om die reis in deze tijd te maken, dan moeten ze ook volwassen genoeg zijn om een teleurstelling te handelen, en gewoon de quarantainetijd uit te zitten..

Bummer, maar het is niet anders..

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten.
Als je in deze tijd al in het vliegtuig stapt, zorg dan dat je optimaal voorbereid bent.