Blonde acties op werkvloer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Re: Blonde acties op werkvloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 18:16

Er op vrijdagmiddag rond 16.00 achterkomen dat je onterecht een vergunning hebt verleend voor werkzaamheden die maandagmorgen zouden gaan beginnen. In een klassieke overheidsorganisatie, geen leidinggevende meer bereikbaar. Uiteindelijk in volledige stress de algemeen directeur te pakken gekregen, die me vooral kalmeerde en al zijn werkblunders aan me ging vertellen voor hij het telefoontje ging plegen waardoor het werk in elk geval niet ging beginnen.

En zelf gebruik ik meestal mijn rolstoel en dan hoor je heel vaak 'loopt u maar even mee' of 'ga maar even zitten'. Ik maak daar altijd een grapje van, want dat zijn toch heel normale beleefde dingen om tegen iemand te zeggen en ik heb liever dat ze het zo zeggen, dan maar helemaal niets! Wel word ik pissig als ze het hebben over 'die rolstoel moet erlangs' of 'die rolstoel moet ook aan tafel' (dat laatste in een restaurant waar ik gewoon had gereserveerd met vermelding van de rolstoel). Ik ben namelijk gewoon een persoon in een rolstoel en niet 'die rolstoel'.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 18:47

Maflinger_S schreef:
O, ging het om kou vatten, ik dacht om privacy. Ik snapte het ook al niet maar ja, het topic gaat over blonde acties ...

Sowieso is het not done om bewoners bij naam te noemen.
Ik heb een keer tegen een bewoner met een cva gezegd dat hij zijn andere schoen ook aan moest doen. Anders liep de beste man scheef.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 18:57

Dat is toch wel een fictieve naam?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 19:02

Een kunstof bak van een paar kilo van 2,5 meter hoogte op mijn baas zijn hoofd laten vallen... Hij was niet blij.

Bij het sluiten van een nooddeur in een afgesloten trappenhuis de gewone deur dicht laten vallen. Zodat ik zelf door die nooddeur naar buiten moest.
Daardoor om heel het gebouw om moest lopen om weer die nooddeur te sluiten.
Gevalletje hoe hou je werk...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 19:12

Tiggs schreef:
Dat is toch wel een fictieve naam?

Ik hoop het

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:30

Zo had ik toen ik jong was een baan in de snackbar en op dat moment was er niet veel te doen

Ik besloot om mijn baas zijn oh zo geliefde snoopy beeld wat op de toonbank stond en helemaal geel uitgeslagen was... schoon te maken voor hem

Ik was lekker bezig en had een paar dopjes schoonmaakmiddel erover gegooid tot hij mooi wit werdt!!

De baas kwam en zag niks,dus ik trots

Zie je niks aan Snoopy?
Hoe mooi wit ie is?

Zijn ogen rolden zoqat uit zijn hoofd,terwijl ik daar blij op zijn reactie wachtte

Alleen was hij juist helemaal niet blij!
Snoopy???
Droopy bedoel je!!!
Die hoorde zo eruit te zien!!

Hij had maar een van de 5 exemplaren of iets in nl

Ik kon wel door de grond zakken !

Gelukkig was hij niet boos ,wel teleurgesteld

Als troost zei ik ..nou nog een paar jaar en dan issie cast weer geel uitgeslagen

Pff ik heb nog heel lang moeten aanhoren wat ik gedaan had
Elke vaste klant weest ie op wat ik met Snoop eh Droopy gedaan had

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:38

Dreamybol schreef:
Er op vrijdagmiddag rond 16.00 achterkomen dat je onterecht een vergunning hebt verleend voor werkzaamheden die maandagmorgen zouden gaan beginnen. In een klassieke overheidsorganisatie, geen leidinggevende meer bereikbaar. Uiteindelijk in volledige stress de algemeen directeur te pakken gekregen, die me vooral kalmeerde en al zijn werkblunders aan me ging vertellen voor hij het telefoontje ging plegen waardoor het werk in elk geval niet ging beginnen.

En zelf gebruik ik meestal mijn rolstoel en dan hoor je heel vaak 'loopt u maar even mee' of 'ga maar even zitten'. Ik maak daar altijd een grapje van, want dat zijn toch heel normale beleefde dingen om tegen iemand te zeggen en ik heb liever dat ze het zo zeggen, dan maar helemaal niets! Wel word ik pissig als ze het hebben over 'die rolstoel moet erlangs' of 'die rolstoel moet ook aan tafel' (dat laatste in een restaurant waar ik gewoon had gereserveerd met vermelding van de rolstoel). Ik ben namelijk gewoon een persoon in een rolstoel en niet 'die rolstoel'.

Ik had ooit een klant die grapte dat hij de ideale klant was want hij had altijd zijn eigen zitplek mee. Was een heel leuk gesprek.

Toen ik hem later bij de vervolgafspraak uit de volle wachtkamer kwam halen zei ik; ik zie dat u weer uw eigen zitplek heeft geregeld, dan zorg ik voor de koffie. De klant kon het waarderen maar collega's en wachtenden keken mij met ogen als theeschoteltjes aan :D

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:07

Vorige week nog:

Met 2 benen heel stoer een "boxjump" het vliegtuig in willen maken omdat de trap vrij laag stond, vervolgens met 1 voet in de deur opening blijven hangen en vol op je snater gaan -O-

Of op m'n oude werk het is me ook al eens iets vergelijkbaars gebeurd met een stapel cargo documenten in m'n hand bij een ander vliegtuig. Die papieren stapel was zéker 80cm hoog en best zwaar. Ik lazer aan boord met papieren en al, en vervolgens komt er een (bloedmooi ook nog :')) koppie de hoek van de cockpit om "U ok dear?" - ik ben snel weggerend met een knalrood hoofd :') -O-

Of face down van het bovendek-laddertje in een 747 vallen net als de crew aan komt... :\ Voor jullie beeld, dat trapje staat praktisch tegen de wand aan.

Of een nieuwe mobiel hebben en een werkmail afsluiten met "with kind retards" omdat je je handtekening niet ingesteld hebt.

Blunderaar is my middle name wel :+ :')

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:28

Op mijn werk in een verzorgingshuis kwam ik de bloemist tegen, die tevens bijna mijn buurman was met zijn armen vol bloemen dus ik roep van een afstand voor de grap: hee wat leuk! Voor mij zeker??
Vond het al vreemd dat hij niet lachte (om mijn super leuke grapje :')) toen hij dichterbij was zei hij: dit is een rouwkrans >;)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:51

Summerdreams schreef:
Op mijn werk in een verzorgingshuis kwam ik de bloemist tegen, die tevens bijna mijn buurman was met zijn armen vol bloemen dus ik roep van een afstand voor de grap: hee wat leuk! Voor mij zeker??
Vond het al vreemd dat hij niet lachte (om mijn super leuke grapje :')) toen hij dichterbij was zei hij: dit is een rouwkrans >;)

Oh my :D Ik zit hier te schateren :D :D :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:52

1x is genoeg, niet overdrijven :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:03

Ik liep stage op de geriatrie in het ziekenhuis. Een van de dames daar riep me toe "help me nou! Help me nou! Ik moet zo nodig plassen en niemand helpt me!"
Geschrokken liep ik naar de zorg, die met een uitgestreken gezicht meldde "nah, die helpen we niet meer. Geen zin meer in hoor."
In shock keek ik haar aan toen ze begon te lachen. Mevrouw had een katheter maar vergat dat steeds.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:40

O wat triestig voor die madam wel :oo

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:42

14 En mijn eerste stage plaats voor de middelbare school.
Ik was ruim op tijd aanwezig, alleen was er nog niemand behalve de schoonmaker. Het gebeurde wel vaker dat hij van niets wist, dus had hij mij binnen gelaten en bood een kopje thee aan. Ik heb gewacht op de bedrijfsleider en in het gesprek kwamen we erachter dat ik 2 deuren verder moest zijn. Daar was ik inmiddels ruim te laat....

In een familiebedrijf iemand condoleren ipv feliciteren met de geboorte van haar kleinkind. Kon wel door de grond zakken.

Tijdens een training met een van mijn honden in een loods met medewerkers achterover vallen over een lege pallet heen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:44

Oja dat heb ik ook eens meegemaakt: er was een event voor nieuwe mensen. Ik naar het hoofdkantoor, niemand wist van niets maar ze gingen navragen. Ik was ook veel te vroeg dus er werd niet raar gekeken. Pas een hele tijd later ontdekten we dat het op een andere locatie was en daar kwam ik veel te laat…

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:13

Poh...

Telefoon van stal mee naar huis nemen.. Terwijl ik de hele week avond dienst had. Werd dus een kort nachtje.

Over een Shetlanderstaldeur lazeren omdat je jezelf helemaal het apezuur schrikt van een kelderspin en je niet weet hoe snel je die stal uit moet komen.

Potje druppel medicatie van 70 euro achter een ton zetten met de dop er los op omdat je nog met doseren bezig bent.. snel de medicatie over het eten gooien wanneer je vervolgens weggeroepen wordt want duur loslopend spring paard die geen zin had om gevangen worden.. Uiteraard de medicatie straal vergeten dicht te draaien. Ik ga braaf met veeg machine door het pad. Til de ton opzij en tik de medicatie om... Potje half leeg... En het was echt een klein mini potje.

Werken bij de aktiesport en heel vrolijk de telefoon opnemen als broekkie die net kassa draaien leert en dan de regiomanager aan de telefoon hebben die graag de tussenbalans wil weten. Maar precies op het moment dat de filiaal leider lunch is gaan halen. Dikke paniek dus.
Het kostte me een dik kwartier en een ton geduld van de regiomanager om uiteindelijk op de juiste plek in het systeem te komen terwijl ik vier klanten had staan om af te rekenen :'). Die hadden overigens wel door dat ik nieuw was gelukkig. Heb er vervolgens nog twee jaar gewerkt (op verschillende locaties) Tot ik in het nieuwe filiaal geplaatst werd in m'n eigen woonplaats en een zak van een filiaal leider kreeg die zichzelf helemaal geweldig vond en perse zijn manier van verkopen door iedereens strot probeerde te douwen en mij wou verplichten naar verkoop trainingen te gaan (ik heb faalangst en je wordt hard beoordeeld op je rollenspel door de regiomanager ik durfde na de eerste keer dus niet meer te gaan). Regiomanager deed er overigens nooit moeilijk over dat ik niet kwam op de trainingen, zolang ik maar goed genoeg verkocht.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:02

Jaren geleden ook op de drukkerij;
Werkdag zat erop en pand afgesloten met 1 collega die samen met mij naar buiten liep; tussendeur dicht, alarm erop, buitendeur op slot. Zover nog niks aan de hand.
Ineens komt 1 van mijn collega's van binnen naar de tussendeur gerend... hij was nog binnen... zonder sleutel of alarmcode. Hij stond maf te doen als een aapje waarop mijn collega en ik ook de slappe lach kregen en dus niet snel genoeg de buitendeur weer open hadden en alarm hadden uitgezet. Belt de alarmcentrale vlot of alles in orde is.
"Hihi, ja hoor, we hebben net een collega opgesloten, maar die is nu weer veilig buiten"
"Wat is het codewoord?"
"Codewoord, uh, dat heb ik niet, werk hier net een maand, is het pindakaas?" Waarop mijn collega's nog veel harder beginnen te lachen en de centralist superpissig wordt.... "WAT IS HET CODEWOORD?"
"Bel mijn baas maar even, die heeft een codewoord, mijn collega's hier zijn die van hun ook spontaan vergeten van het lachen, sorrrrrrryyyyy". :j
"Ja, dat ga ik dan even doen, want dit klinkt niet betrouwbaar mevrouw!"
Inmiddels was er al een wagen gearriveerd van een bewaker die op het industrieterrein in de buurt reed en al heel dicht in de buurt was.
Niks aan de hand dus uiteindelijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:08

Nog erger als jezelf die beveiliger bent. En ze dat codewoord dat veranderd is niet door gegeven hebben...
Kon er 5 opnoemen van de afgelopen tijd , maar niet de huidige...tja...

Nu had ik niemand opgesloten, maar de schuifdeur binnen schoof pas dicht toen het alarm er al op stond en daarom beweging en alarm veroorzaakte.

Ach ja kost het bedrijf extra centen doordat ook bij mij de mobiele op kwam dagen.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:40

Is per ongeluk stomdronken worden op het werk groot genoeg? :')

Ik werk bij een poppodium en een jaar of 6 geleden ging het mis.
In mijn werk draai ik de productie en ben ik verantwoordelijk voor eigenlijk alles wat er op dat moment te maken heeft met het concert.

Er speelde die avond een bekende artiest bij ons in de zaal (bekend van Queens of the Stoneage, Dwarves, Mondo Generator, etc.). Hij was wel vaker langsgeweest en ik draai altijd graag de productie als hij komt. Het is altijd reuze gezellig. Wat typerend is voor die avonden, is dat deze artiest altijd een fles tequila wil hebben, samen met het personeel op de vloer een shotje wil doen en tijdens de show ook nog met het publiek.

Een klein shotje tequila op verzoek van deze artiest is geen ramp en dat mogen wij met het team ook gewoon doen van mijn werkgever (mits achter de schermen). In principe heeft dit weinig effect op ons functioneren, ondanks dat ik niet zo goed tegen drank kan.

Dit keer had ik wat last van de zure smaak van de limoen. Onze vrijwilliger bij de kassa tipte dat ik dan het beste even tonic kon halen om de zure smaak te neutraliseren. Ik liep naar de bar toe en stond te kletsen met een bezoeker die een gin tonic bestelde. Ik stond niet op te letten en bestelde in plaats van tonic, ook gin tonic. En helaas niet 1, maar 2 :+ Degene die achter de bar stond schonk het gewoon in zonder vragen te stellen. Hij dacht dat ik het kwam halen voor een artiest, dat gebeurd wel vaker.

Toen ik de 2 glazen gin tonic achterover sloeg, viel de mond van mijn collega open van verbazing. Ik wist nogsteeds niet wat er aan de hand was. Hij moest me toen vertellen dat het om gin tonic ging ipv om gewone tonic. In no time was ik echt enorm dronken. Heb toen buiten nog een rondje gelopen in de hoop dat het weg zou trekken, maar dat werkte niet.

Heb toen mijn baas maar gebeld en de situatie uitgelegd. Hij moest keihard lachen en kwam mij toen een paar uur waarnemen tot het alcoholpercentage bij mij weer wat gedaald was. Heb de avond zelf nog kunnen afsluiten. Wordt er nog altijd mee geplaagd :')

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:29

Een brief versturen aan Dhr Dekker, De Vlinderboom 24 in Weetikveelwaar. En dan de aanhef van de brief beginnen met geachte heer Vlinderboom. Ik kwam er een dag later achter en heb gelijk gebeld en mn excuus aangeboden. De man moest er vreselijk om lachen. Ik ben hem nog een aantal keer tegengekomen en ben hem meneer Vlinderboom blijven noemen. We vonden het allebei erg grappig.

(Nee is niet zijn echt naam en adres)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:00

O animal die is wel grappig haha

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:10

Ik kom nog op eentje waar ik nog steeds om kan lachen. Collega van mij had last van zijn keel. Manager (hele formele man) vroeg via app hoe het nou ging met hem. Collega wilde typen "dat het weer beter ging doordat hij aan de codeïne zat", maar typte "dat het weer beter ging doordat hij aan de cocaïne zat".. autocorrect _O- _O-

Wij hebben een aantal jaar geleden een uitnodiging per mail gehad voor een bijeenkomst over jaarplan van werk. Dat viel precies op blue monday.. Collega had het daar toevallig over gehad met mij en stuurde daarom de mail naar mij door. Met als titel "de meest deprimerende dag van het jaar". Maar hij had per ongeluk op reply all geklikt. Hele bedrijf heeft dus de uitnodiging met deze titel gekregen en het gaat dan om 1000 + man waaronder hele bestuur, etc. :+
Hij heeft zijn foto van zijn profiel gehaald, zodat ze hem niet zouden herkennen :=

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:12

Een keertje terug op school gekomen na een klein dier expositie in het weekend. Moesten de dieren terug brengen naar de hokken.
Wij naar binnen via de achterdeur, niks aan de hand. Zegt mijn vriendin ik moet wel naar de wc. Dus die loopt het lokaal aan de voorkant uit en gaat naar de wc. Tot zover niks aan de hand. Tot na 10 minuten we ineens politie hoorde en ik een gepaniekeerde conciërge aan de telefoon had.

Bleek dat de dier lokalen niet onder het stille alarm staan, maar de rest van de school wel. Waar mijn vriendin dus rustig doorheen gelopen is. Wij vonden het wel grappig, de politie wat minder :').

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:46

snuffie123 schreef:
Wij hebben een aantal jaar geleden een uitnodiging per mail gehad voor een bijeenkomst over jaarplan van werk. Dat viel precies op blue monday.. Collega had het daar toevallig over gehad met mij en stuurde daarom de mail naar mij door. Met als titel "de meest deprimerende dag van het jaar". Maar hij had per ongeluk op reply all geklikt. Hele bedrijf heeft dus de uitnodiging met deze titel gekregen en het gaat dan om 1000 + man waaronder hele bestuur, etc. :+
Hij heeft zijn foto van zijn profiel gehaald, zodat ze hem niet zouden herkennen :=

Deze is echt te grappig :') :')