Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arabesk schreef:Offtopic, maar WC Engel ontkent nu ook de overstromingen. Zie Twitter
Dorine92 schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik werkelijk waar stomverbaasd ben over dit topic en vrijwel alle reacties. Het lijkt wel of deze mensen in een compleet andere wereld leven.
Ik ga al anderhalf jaar variërend van 3 avonden per week tot bijna elke avond op stap in de grote steden en dans kizomba en bachata met wie ook maar wil (afstand maximaal 1,5 millimeter). Er is af en toe keer een uitbraakje en dan hebben de meeste mensen helemaal niks of een beetje moe/hoofdpijn/snotneusje. Mensen vanaf eind 40 en met name mensen een donkere huidskleur hebben een griepje en enkelen krijgen een stevige griep. En dan gaat het leven weer door.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat er echt mensen zijn die zo bang zijn dat ze niet buiten durven te zitten met wat andere mensen.
bigone schreef:Wat wil je nu, een schouderklopje dat je je een anderhalf jaar geen donder van welke maatregel dan ook hebt aangetrokken ?
Wat ontzettend fijn voor je dat je gewoon kon uitgaan en feestjes vieren. Ga vooral zo door zou ik zeggen. Want dat hele Corona stelt toch helemaal geen reet voor. Mensen worden nauwelijks ziek, komen niet in het ziekenhuis en gaan zeker niet dood aan dit griepje.
Wat fijn om te horen, we hebben ons dus allemaal vergist en hebben er dus blijkbaar met het houden aan de regels en te vaccineren voor gezorgd dat kortzichtige asos hun leventje gewoon voort konden zetten, laat me raden, je dansleraar heet Willem?
Dorine92 schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik werkelijk waar stomverbaasd ben over dit topic en vrijwel alle reacties. Het lijkt wel of deze mensen in een compleet andere wereld leven.
Ik ga al anderhalf jaar variërend van 3 avonden per week tot bijna elke avond op stap in de grote steden en dans kizomba en bachata met wie ook maar wil (afstand maximaal 1,5 millimeter). Er is af en toe keer een uitbraakje en dan hebben de meeste mensen helemaal niks of een beetje moe/hoofdpijn/snotneusje. Mensen vanaf eind 40 en met name mensen een donkere huidskleur hebben een griepje en enkelen krijgen een stevige griep. En dan gaat het leven weer door.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat er echt mensen zijn die zo bang zijn dat ze niet buiten durven te zitten met wat andere mensen.
bigone schreef:Voor sommigen moeten ze eerst zien dat er mensen erg ziek kunnen zijn van Corona. Die vertellen echt overal dezelfde verhaaltjes zoals Dorine. En zal me niet verbazen dat ze zelfs de ziekenhuisopnames ontkennen want zij hebben niemand in het ziekenhuis terecht zien komen, wat die groep ons verwijt is juist datgene wat ze zelf doen, namelijk alleen maar in eigen kring kijken en niet daar overheen.
Dorine92 schreef:bigone schreef:Voor sommigen moeten ze eerst zien dat er mensen erg ziek kunnen zijn van Corona. Die vertellen echt overal dezelfde verhaaltjes zoals Dorine. En zal me niet verbazen dat ze zelfs de ziekenhuisopnames ontkennen want zij hebben niemand in het ziekenhuis terecht zien komen, wat die groep ons verwijt is juist datgene wat ze zelf doen, namelijk alleen maar in eigen kring kijken en niet daar overheen.
Apart dat je in 2 post al mensen uitscheldt voor kortzichtige aso’s, mij allemaal woorden in de mond legt en me zomaar in 1 hoek plaatst met iemand.
Ik heb zeker gezien wat er kan gebeuren. Maar er gebeuren nou eenmaal dingen in het leven. Feit blijft dat dat uitzonderingen zijn, maar met alle bangmakerij in de media zijn er dus mensen die de realiteit compleet verliezen. Hugo de Jonge zei bijvoorbeeld laatst nog met een heel dreigende stem: het is kiezen.. of je neemt het vaccin, of je wordt ziek. Mensen worden hier blijkbaar bang van, maar het is gewoon een leugen. Verreweg de meeste mensen krijgen hooguit een soort griep in het ergste geval
katybug schreef:Mwah, ik vind dat jij het ene uiterste schetst. Hugo de Jonge het andere uiterste. Maar het is niet zo dat enkel dikke ongezonde 60 plus mannen doodziek worden. En rekening houden met elkaar is niet heel moeilijk. Waarom alle maatregelen negeren en lekker door gaan met dansen op anderhalve cm afstand zoals je zelf net noemde? Daar vallen mensen over.
Er zijn heel veel mensen doodziek geweest. Mensen kwamen op de ic terecht, maar ook op de verpleegafdeling of met thuismonitoring. En ja een hele grote groep kreeg enkel een griepje zonder poespas. Weer andere mensen kregen een snotneus. En er loopt ook een groep mensen bij die niet eens weten dat ze Corona gehad hebben. Mensen die niet besmet zijn geweest zijn er ook.
Zoals je ziet kan het alle kanten op maar je weet niet hoe grillig het verloop bij jou zal zijn of bij je moeder of je oma. Waarom zou je het risico nemen voor anderen?
chanicha schreef:Dorine92 schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik werkelijk waar stomverbaasd ben over dit topic en vrijwel alle reacties. Het lijkt wel of deze mensen in een compleet andere wereld leven.
Applaus voor jou, not!
Weet je hoe ziek mijn dochter van 36 en haar jongste zoontje van 4 zijn geweest!
Hersenloos, egoïstisch gelul dit, echt!
bigone schreef:Tja, FvD en Viruswaarheid moeten toch zorgen dat ze in de picture blijven. Weet waar ik wel bang van word ? Van dit soort populistische groepen die om het hardste proberen in de tweespalt in de maatschappij tussen hun kleine schare volgers en de rest aan te wakkeren.
Van Corona ben ik niet bang, hooguit de eerste weken en toen bleef iedereen (behalve jij blijkbaar) thuis. Statistisch gezien kun jij inderdaad wel 500 mensen kennen die er met een snotneus afgekomen zijn maar jij hebt dus met veel mensen gepraat en kunt inmiddels zien wanneer ze Corona hebben, top vooral omdat je zegt het zelf gehad te hebben, wie weet wie jij hebt aangestoken en nooit weer hebt gesproken omdat die zijn pa met overgewicht en astma op de ic moest opzoeken. Jij doet er zo simpel over maar helaas, wat verder nadenken is er blijkbaar niet bij.