Verjaardagsfeest en corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Verjaardagsfeest en corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 22:58

Morgen is trouwens het betreffende feest. Ben ben benieuwd of ik de enige ben die heeft gekozen voor een ander tijdstip dan het tijdstip waarop de meute zou komen....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:15

Arabesk schreef:
Offtopic, maar WC Engel ontkent nu ook de overstromingen. Zie Twitter :+

Jaaa, ze hadden die waterstanden en regenval ook niet moeten gaan meten hè, dan was het water ook niet zo hoog geweest. :+

Maar over die verjaardag, buiten vind ik het zelf niet zo spannend. Op zich wel vol in zo’n kleine tuin, maar dat vond ik voor Corona ook al proppen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-21 13:41

Nou ben net terug. Er was toch iemand die niet gevaccineerd was.
Nou ben blij dat ik voor de drukte weg ben. Ze zoeken het maar uit vanmiddag :+

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:25

Ik moet eerlijk bekennen dat ik werkelijk waar stomverbaasd ben over dit topic en vrijwel alle reacties. Het lijkt wel of deze mensen in een compleet andere wereld leven.
Ik ga al anderhalf jaar variërend van 3 avonden per week tot bijna elke avond op stap in de grote steden en dans kizomba en bachata met wie ook maar wil (afstand maximaal 1,5 millimeter). Er is af en toe keer een uitbraakje en dan hebben de meeste mensen helemaal niks of een beetje moe/hoofdpijn/snotneusje. Mensen vanaf eind 40 en met name mensen een donkere huidskleur hebben een griepje en enkelen krijgen een stevige griep. En dan gaat het leven weer door.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat er echt mensen zijn die zo bang zijn dat ze niet buiten durven te zitten met wat andere mensen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:27

Nouja, gefeliciteerd dan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:44

Dorine92 schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik werkelijk waar stomverbaasd ben over dit topic en vrijwel alle reacties. Het lijkt wel of deze mensen in een compleet andere wereld leven.
Ik ga al anderhalf jaar variërend van 3 avonden per week tot bijna elke avond op stap in de grote steden en dans kizomba en bachata met wie ook maar wil (afstand maximaal 1,5 millimeter). Er is af en toe keer een uitbraakje en dan hebben de meeste mensen helemaal niks of een beetje moe/hoofdpijn/snotneusje. Mensen vanaf eind 40 en met name mensen een donkere huidskleur hebben een griepje en enkelen krijgen een stevige griep. En dan gaat het leven weer door.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat er echt mensen zijn die zo bang zijn dat ze niet buiten durven te zitten met wat andere mensen.

Wat wil je nu, een schouderklopje dat je je een anderhalf jaar geen donder van welke maatregel dan ook hebt aangetrokken ?
Wat ontzettend fijn voor je dat je gewoon kon uitgaan en feestjes vieren. Ga vooral zo door zou ik zeggen. Want dat hele Corona stelt toch helemaal geen reet voor. Mensen worden nauwelijks ziek, komen niet in het ziekenhuis en gaan zeker niet dood aan dit griepje.
Wat fijn om te horen, we hebben ons dus allemaal vergist en hebben er dus blijkbaar met het houden aan de regels en te vaccineren voor gezorgd dat kortzichtige asos hun leventje gewoon voort konden zetten, laat me raden, je dansleraar heet Willem?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:59

bigone schreef:
Wat wil je nu, een schouderklopje dat je je een anderhalf jaar geen donder van welke maatregel dan ook hebt aangetrokken ?
Wat ontzettend fijn voor je dat je gewoon kon uitgaan en feestjes vieren. Ga vooral zo door zou ik zeggen. Want dat hele Corona stelt toch helemaal geen reet voor. Mensen worden nauwelijks ziek, komen niet in het ziekenhuis en gaan zeker niet dood aan dit griepje.
Wat fijn om te horen, we hebben ons dus allemaal vergist en hebben er dus blijkbaar met het houden aan de regels en te vaccineren voor gezorgd dat kortzichtige asos hun leventje gewoon voort konden zetten, laat me raden, je dansleraar heet Willem?

Neehoor schouderklopje is niet nodig. Ik probeer alleen maar te zeggen dat het niet nodig om zo in angst te leven. Tenzij je bijvoorbeeld een man van 68 bent met astma en diabetes en zwaar overgewicht. De media maakt mensen zo bang door dingen te verdraaien, uit te vergroten en vooral uit perspectief te halen. Volgens de krant heeft de helft van de jongeren restklachten???? Ik ken helemaal niemand met restklachten en ik ken heeeeeeeeeeel veel mensen die positief zijn getest. Het zou wel heel raar zijn als ik heel toevallig alleen maar 500 mensen ken die geen restklachten hebben, en dat toevallig alle 500 bij de 50% “mazzelaars” horen.

Ik ken Willem vaag, wel eens mee gedanst. Aardige gozer maar ik kan gewoon zelf nadenken dus hou me verder niet met hem bezig. Ik probeer met dat verhaal van die feestjes alleen maar aan te geven dat je echt niet dood gaat van een tuinfeestje als je niet toevallig bijvoorbeeld een man van 68 met obesitas en zware astma bent. En je het risico te groot vindt, zou je je misschien moeten afvragen of je de rest van je leven überhaupt nog wel met mensen wilt omgaan, aangezien het risico om te overlijden aan de griep ongeveer even groot is (en dan het vaccin zelfs nog maar even buiten beschouwing gelaten)

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:05

Dorine92 schreef:

Ondertussen in Lalaland…

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:07

Hier een kerngezonde, energieke, slanke vrouw van toen 40 zonder enig overgewicht (ik dus) die corona kreeg en 5 maanden uit de running was.
Dus nee, je hoeft geen 68 jarige man met obesitas en astma te zijn om erg ziek te worden. Voorzichtigheid hierin is helemaal prima, onderschat het virus niet.

Maar inderdaad, ook mijn leven gaat gewoon door en ik beperk mezelf minder dan vorig jaar toen alles nog nieuw was.
Ik probeer weer volop te genieten van alle mogelijkheden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:10

Voor sommigen moeten ze eerst zien dat er mensen erg ziek kunnen zijn van Corona. Die vertellen echt overal dezelfde verhaaltjes zoals Dorine. En zal me niet verbazen dat ze zelfs de ziekenhuisopnames ontkennen want zij hebben niemand in het ziekenhuis terecht zien komen, wat die groep ons verwijt is juist datgene wat ze zelf doen, namelijk alleen maar in eigen kring kijken en niet daar overheen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:12

Dorine92 schreef:

Mijn sportieve slanke collega van rond de 30 is nu toch behoorlijk ziek... Hij gaf al aan dat hij nog nooit zo ziek is geweest. Dus helaas gaat jou ervaring niet overal op ;)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:23

bigone schreef:
Voor sommigen moeten ze eerst zien dat er mensen erg ziek kunnen zijn van Corona. Die vertellen echt overal dezelfde verhaaltjes zoals Dorine. En zal me niet verbazen dat ze zelfs de ziekenhuisopnames ontkennen want zij hebben niemand in het ziekenhuis terecht zien komen, wat die groep ons verwijt is juist datgene wat ze zelf doen, namelijk alleen maar in eigen kring kijken en niet daar overheen.

Apart dat je in 2 post al mensen uitscheldt voor kortzichtige aso’s, mij allemaal woorden in de mond legt en me zomaar in 1 hoek plaatst met iemand.
Ik heb zeker gezien wat er kan gebeuren. Maar er gebeuren nou eenmaal dingen in het leven. Feit blijft dat dat uitzonderingen zijn, maar met alle bangmakerij in de media zijn er dus mensen die de realiteit compleet verliezen. Hugo de Jonge zei bijvoorbeeld laatst nog met een heel dreigende stem: het is kiezen.. of je neemt het vaccin, of je wordt ziek. Mensen worden hier blijkbaar bang van, maar het is gewoon een leugen. Verreweg de meeste mensen worden helemaal niet ziek en sommige anderen krijgen hooguit een soort griep. Daar hoor je niks over, het zijn de zeer uitzonderlijke gevallen die als maatstaf worden genomen om mensen vreselijk bang te maken

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:31

Dorine92 schreef:
bigone schreef:

Apart dat je in 2 post al mensen uitscheldt voor kortzichtige aso’s, mij allemaal woorden in de mond legt en me zomaar in 1 hoek plaatst met iemand.
Ik heb zeker gezien wat er kan gebeuren. Maar er gebeuren nou eenmaal dingen in het leven. Feit blijft dat dat uitzonderingen zijn, maar met alle bangmakerij in de media zijn er dus mensen die de realiteit compleet verliezen. Hugo de Jonge zei bijvoorbeeld laatst nog met een heel dreigende stem: het is kiezen.. of je neemt het vaccin, of je wordt ziek. Mensen worden hier blijkbaar bang van, maar het is gewoon een leugen. Verreweg de meeste mensen krijgen hooguit een soort griep in het ergste geval

Mwah, ik vind dat jij het ene uiterste schetst. Hugo de Jonge het andere uiterste. Maar het is niet zo dat enkel dikke ongezonde 60 plus mannen doodziek worden. En rekening houden met elkaar is niet heel moeilijk. Waarom alle maatregelen negeren en lekker door gaan met dansen op anderhalve cm afstand zoals je zelf net noemde? Daar vallen mensen over.

Er zijn heel veel mensen doodziek geweest. Mensen kwamen op de ic terecht, maar ook op de verpleegafdeling of met thuismonitoring. En ja een hele grote groep kreeg enkel een griepje zonder poespas. Weer andere mensen kregen een snotneus. En er loopt ook een groep mensen bij die niet eens weten dat ze Corona gehad hebben. Mensen die niet besmet zijn geweest zijn er ook.

Zoals je ziet kan het alle kanten op maar je weet niet hoe grillig het verloop bij jou zal zijn of bij je moeder of je oma. Waarom zou je het risico nemen voor anderen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:33

Hoezo hoor je daar niks over dat er heel veel mensen niet ziek worden? Het is volgens mij algemeen bekend dat 80% van de mensen na besmetting met Corona geen of zeer weinig klachten krijgen.
Dat is niet verzwegen ofzo, zijn de cijfers van rivm.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:54

katybug schreef:
Mwah, ik vind dat jij het ene uiterste schetst. Hugo de Jonge het andere uiterste. Maar het is niet zo dat enkel dikke ongezonde 60 plus mannen doodziek worden. En rekening houden met elkaar is niet heel moeilijk. Waarom alle maatregelen negeren en lekker door gaan met dansen op anderhalve cm afstand zoals je zelf net noemde? Daar vallen mensen over.

Er zijn heel veel mensen doodziek geweest. Mensen kwamen op de ic terecht, maar ook op de verpleegafdeling of met thuismonitoring. En ja een hele grote groep kreeg enkel een griepje zonder poespas. Weer andere mensen kregen een snotneus. En er loopt ook een groep mensen bij die niet eens weten dat ze Corona gehad hebben. Mensen die niet besmet zijn geweest zijn er ook.

Zoals je ziet kan het alle kanten op maar je weet niet hoe grillig het verloop bij jou zal zijn of bij je moeder of je oma. Waarom zou je het risico nemen voor anderen?

Er worden ook heel soms wat jongere ogenschijnlijk gezonde mensen ziek. Mij hoor je dat niet ontkennen, ik zeg alleen dat dat zo weinig voorkomt dat dat geen reden is om doodsbang te zijn, voor het geval jij die ene pechvogel zou kunnen zijn. Ik meen me te herinneren dat ze onderzoek hebben gedaan naar deze groep mensen en dat hieruit bleek dat deze mensen een bepaald defect aan hun immuunsysteem bleken te hebben.

Rekening met elkaar houden is niet moeilijk, klopt. Dus ik kom niet ongevraagd in jouw buurt. Op kizomba en bachata feesten zijn geen mensen die bang zijn, anders waren ze daar niet.
Wat wél moeilijk is, is je hele sociale leven opgeven omdat andere mensen bang voor je zijn gepraat door de media. Dus dat doe ik niet. Als ze bang zijn, kunnen ze zichzelf opsluiten of de hele dag panisch doen. Moeten ze helemaal zelf weten, geen problemen mee. Maar laat mij mijn ding doen. En door mijn ding te doen, heb ik inmiddels veel ervaring met corona. Van iedereen gehoord wat de klachten wel of niet waren, zat trouwens 1 IC opname tussen maar dat was wel een echt iemand die heel bewust risico nam ondanks allerlei onderliggend lijden. Heb al diverse mensen gewaarschuwd dat ze corona hadden terwijl ze zelf dachten van niet (ik herken inmiddels feilloos de milde symptomen) en die bleken na testen inderdaad corona te hebben. Ik zit dus niet zomaar dom een wappie na te praten, ik deel gewoon als reactie op de openingspost mijn ervaringen over anderhalf jaar dealen met corona met gezond verstand. Wij leven gewoon door maar knuffelen oma niet. Oma leeft nog :+

Dus de boodschap wb de openingspost is van mijn kant: ik vermoed dat je kunt kiezen tussen jarenlang in angst leven (want het Griekse alfabet is lang) waarbij de overheid uiteraard best wat meer macht wil opeisen in de tussentijd, of je kunt het hele kleine risico accepteren, net zoals we dat met de griep doen, en gewoon een vrij en angstloos leven lijden. Ik ken de persoon in de openingspost en ik zou zeker gegaan zijn als ik haar was
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 18-07-21 15:59, in het totaal 2 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:58

Dorine92 schreef:

Applaus voor jou, not!
Weet je hoe ziek mijn dochter van 36 en haar jongste zoontje van 4 zijn geweest!
Hersenloos, egoïstisch gelul dit, echt!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 16:07

chanicha schreef:
Dorine92 schreef:

Applaus voor jou, not!
Weet je hoe ziek mijn dochter van 36 en haar jongste zoontje van 4 zijn geweest!
Hersenloos, egoïstisch gelul dit, echt!

Weet je hoeveel effect de bangmakerij heeft op de enorme hoeveelheid gezonde mensen in nederland? Depressieve jeugd, verbroken relaties, mishandelde vrouwen en kinderen, ik heb veel met mensen gepraat. Het is vreselijk wat we de gezonde medemens aandoen. Dat jouw dochter heel ziek was, is OOK erg, maar dat ze corona had, betekent niet dat haar verhaal ineens erger is dan het verhaal van die doodsbange puber, depressieve twintiger, failliete ondernemer of verlaten alleenstaande moeder. En daar zijn er momenteel vééééél meer van, als gevolg van de paniekzaaierij

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 16:16

Tja, FvD en Viruswaarheid moeten toch zorgen dat ze in de picture blijven. Weet waar ik wel bang van word ? Van dit soort populistische groepen die om het hardste proberen in de tweespalt in de maatschappij tussen hun kleine schare volgers en de rest aan te wakkeren.
Van Corona ben ik niet bang, hooguit de eerste weken en toen bleef iedereen (behalve jij blijkbaar) thuis. Statistisch gezien kun jij inderdaad wel 500 mensen kennen die er met een snotneus afgekomen zijn maar jij hebt dus met veel mensen gepraat en kunt inmiddels zien wanneer ze Corona hebben, top vooral omdat je zegt het zelf gehad te hebben, wie weet wie jij hebt aangestoken en nooit weer hebt gesproken omdat die zijn pa met overgewicht en astma op de ic moest opzoeken. Jij doet er zo simpel over maar helaas, wat verder nadenken is er blijkbaar niet bij.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 16:26

bigone schreef:
Tja, FvD en Viruswaarheid moeten toch zorgen dat ze in de picture blijven. Weet waar ik wel bang van word ? Van dit soort populistische groepen die om het hardste proberen in de tweespalt in de maatschappij tussen hun kleine schare volgers en de rest aan te wakkeren.
Van Corona ben ik niet bang, hooguit de eerste weken en toen bleef iedereen (behalve jij blijkbaar) thuis. Statistisch gezien kun jij inderdaad wel 500 mensen kennen die er met een snotneus afgekomen zijn maar jij hebt dus met veel mensen gepraat en kunt inmiddels zien wanneer ze Corona hebben, top vooral omdat je zegt het zelf gehad te hebben, wie weet wie jij hebt aangestoken en nooit weer hebt gesproken omdat die zijn pa met overgewicht en astma op de ic moest opzoeken. Jij doet er zo simpel over maar helaas, wat verder nadenken is er blijkbaar niet bij.

En toch constateer ik dat die tweedeling zeker niet van mijn kant komt. Ik geef gewoon onderbouwd aan wat mijn mening is, maar vervolgens word ik ongevraagd ingedeeld bij de viruswaarheid fanclub (die tweedeling maken jullie dus zelf, ik wil helemaal niet daarbij ingedeeld worden), en vervolgens wordt er geslingerd met termen als aso’s, hersenloos, egoïstisch, enz. Wie is er nu eigenlijk aan het aansporen op een tweedeling? :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 16:39

Dat gaat van beide kanten, absoluut. Maar misschien kun je je voorstellen wanneer jij met opmerkingen komt als: Ik doe al anderhalf jaar lekker waar ik zin in heb en snap niet waar jullie je druk om maken en stelletje schijters nogal asociaal en egocentrisch overkomen bij veel mensen die of zelf erg ziek of mensen verloren zijn of wel Corona serieus nomen? Hier op bokt zijn mensen die pa en ma en schoonouders aan Corona zijn verloren , in revalidatie klinieken hebben gezeten, na maanden nog niet zonder te stoppen 500 meter kunnen lopen?
Wanneer je dat niet snapt en op deze manier je mening geeft vind ik dat op zijn zachtst gezegd getuigen van weinig empathie en ik zeg dan gewoon dat ik je opmerkingen asociaal vind.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 16:41

Er zijn heel veel mensen die niet doodsbang zijn maar wel rekening houden met covid. Ook zijn er heel veel mensen onder de 60 met lange restverschijnselen van covid. Een (ex) klasgenoot van begin 40 is met de opleiding gestopt omdat haar energie level zo lang laag bleef dat ze het niet meer trok. Natuurlijk niet iedereen krijgt ernstige klachten, maar de klachten kunnen wel ernstig zijn en de vermoeidheid daarna kan lang aanhouden.

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 16:57

Ik ben niet bang voor covid. Ik ben wel bang voor wat ik andere mensen aan zou kunnen doen mocht ik niet door hebben dat ik besmet ben en hen daardoor besmetten. Dat is waarom ik me aan de maatregelen houd. Voor mijn familie, mijn vrienden, mijn stalgenoten, mijn collega’s, mijn patiënten, mijn medemens…

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 18:02

Dorine92 schreef:

Mooi bericht!
Gelukkig nog iemand hier die snapt hoe het zit.

In snap ook niks van die paniekzaaiers hier.. ooit zullen ze achter de waarheid komen en spijt hebben van de keuzes destijds. Zoals je fam niet meer willen zien.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 18:07

Denk dat jullie maar eens in een ziekenhuis op de IC moeten gaan kijken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 18:12

chanicha schreef:
Denk dat jullie maar eens in een ziekenhuis op de IC moeten gaan kijken.

Hadden moeten, want gelukkig is daar nu niet zoveel meer te zien. :)