Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mizora schreef:@Luf_Midnight: er zijn hele periodes geweest dat bepaalde vaccins voor kinderen verplicht waren (combinatie van leerplicht en vaccinatieplicht om op school toegelaten te worden). Dat is één van de redenen dat we een aantal ziektes de wereld uit hebben kunnen helpen.

Sunnda schreef:Vjestagirl schreef:
Wat maakt dat mensen toch altijd denken dat de overheid je dood wil hebben?
Je dood hebben niet. Maar de IC vol hebben liggen is helaas wel een super verdienmodel. Dat heet marktwerking in de zorg: het meeste geld verdien je aan een ernstig ziek persoon.
Ik snap dan weer niets van de naieviteit van mensen.

_San87_ schreef:Goof schreef:Absurd en doodeng dit.
Het druist ook absoluut in tegen de grondwet.
Waarom is dit absurder of doodenger dan de al verplichte vaccinaties voor bijvoorbeeld bezoek aan de tropen?
Je hoeft niet naar festivals of het buitenland, of zo.
Voor wat betreft zorgpersoneel kan ik je volgen. In NL is ook geen enkele vaccinatie verplicht. Wel moet je een dragerschapstest doen voor hep als je niet wil vaccineren, dacht ik.
Pandora2 schreef:Majabeestje schreef:Als ze dit nou wereldwijd doen zijn we ook des te eerder van deze pandemie af.
Wel jammer dat er veel ontwikkelingslanden zijn die niet aan voldoende dosissen vaccins geraken omdat het rijke westen zich alweer van zijn beste kant laat zien wat betreft graaicultuur...
Majabeestje schreef:Eens, ik vind ook dat het westen hier een verantwoordelijkheid in heeft. Dit is een wereldwijd probleem, laten we het ook met zijn allen zo aanpakken en niet denken in grenzen.
Mizora schreef:@Luf_Midnight: er zijn hele periodes geweest dat bepaalde vaccins voor kinderen verplicht waren (combinatie van leerplicht en vaccinatieplicht om op school toegelaten te worden). Dat is één van de redenen dat we een aantal ziektes de wereld uit hebben kunnen helpen.
Pandora2 schreef:Majabeestje schreef:Eens, ik vind ook dat het westen hier een verantwoordelijkheid in heeft. Dit is een wereldwijd probleem, laten we het ook met zijn allen zo aanpakken en niet denken in grenzen.
Ik vrees dat het weer een ramp wordt voor veel mensen in ontwikkelingsgebieden.
Er is ook nog een deel van de bevolking die zeer weigerachtig staat tegenover eender welke vaccinatie. Dat helpt ook niet mee natuurlijk.
betadine schreef:Ongeloofelijk hoe ze sinds corona overal hun eigen wetten niet meer respecteren. Liberté, égalité, fraternité, mon cul oui.
Citaat:Wat me ook opvalt is hoe antivaxers volledig gecensureerd worden op alle mogelijke media. Nog nooit werd er zo veel gecensureerd als nu. Hoeveel onzin je ook graag verkondigt, onder het mom vrije meningsuiting kan dat online allemaal, maar kritiek op het coronabeleid wordt heel actief gecensureerd. Ik begrijp zoiets niet. Je mag publiceren dat zwarte piet Kennedy doodde, maar niet dat je zen hersenklonter kreeg van het vaccin en nu in een revalidatiecentrum zit. Ook dat soort artikelen halen ze offline.