Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
mag schreef:Van mij mag alles weer een stuk strenger, totdat iedereen de kans heeft gehad om volledig gevaccineerd te zijn. Dat zal ergens eind augustus zijn denk ik. Ik ben nog niet volledig gevaccineerd en zou toch wel enorm balen als ik nu met de eindstreep in zicht toch nog een besmetting oploop omdat mensen niet nog even een paar weken kunnen wachten.
sureido schreef:Voor iedereen die strengere maatregelen wil: waarvoor en voor wie nemen we dan strenge maatregelen? Voor mensen die een vaccin weigeren? Voor de jeugd die er doorgaans niet zieker dan griep van wordt?
De mensen die massaal in het ziekenhuis belanden zijn namelijk toch al grotendeels volledig geprikt dus ik vraag me af wanneer het dan voor jullie moet stoppen, of zijn jullie nog steeds ergens in de illusie dat Corona daadwerkelijk de wereld uit zal verdwijnen?
Edit; twee weken na Janssen + misschien de tijd verkorten van de test voor toegang vind ik wel een goeie, maar dan wel zorgen voor capaciteit.
robert45 schreef:mag schreef:Van mij mag alles weer een stuk strenger, totdat iedereen de kans heeft gehad om volledig gevaccineerd te zijn. Dat zal ergens eind augustus zijn denk ik. Ik ben nog niet volledig gevaccineerd en zou toch wel enorm balen als ik nu met de eindstreep in zicht toch nog een besmetting oploop omdat mensen niet nog even een paar weken kunnen wachten.
Ook met welk vaccin dan ook zullen er nog steeds vele besmettingen zijn. Als je denkt dat je niet meer besmet kan raken dan is dat helaas niet zo.
Wel zal de besmetting milder verlopen in de meeste gevallen.
Overigens verloopt voor het gros van de mensen een besmetting al licht en mild. Gelukkig maar anders konden de ziekenhuizen het helemaal niet aan.
Druk jaar gehad, zin om lekker samen weg te gaan mét het vliegtuig en genieten op het strand en van een ander land. Op vakantie in Nederland zie ik dus echt niet zitten - je hebt genoeg mooie en leuke plekken, maar ik wil er écht even uit zijn. Ben dan ook wel realistisch dat de vakantie kan worden geannuleerd eind augustus, maar daar gaan we maar niet vanuit.Citaat:Waar ik eigenlijk het meest bang voor ben is dat de vaccinaties dalijk niet meer/niet goed meer werken omdat corona nu als het ware meer tijd krijgt hier een goede variant te ontwikkelen. Ik hoop dat het een beetje overkomt zoals ik bedoel. Vind het lastig uitleggen
Citaat:Ook met welk vaccin dan ook zullen er nog steeds vele besmettingen zijn. Als je denkt dat je niet meer besmet kan raken dan is dat helaas niet zo.
Wel zal de besmetting milder verlopen in de meeste gevallen.
Citaat:Overigens verloopt voor het gros van de mensen een besmetting al licht en mild. Gelukkig maar anders konden de ziekenhuizen het helemaal niet aan.

. Laura82 schreef:Niet perse alleen voor de vakanties, maar vooral om te voorkomen dat het weer zo uit de hand gaat lopen dat we weer volledig in lockdown moeten (nou ja, voor zover wat we hier doen een echte lockdown kunnen noemen dan). Want we dénken nu dat de zkh opnames niet toe gaan nemen, maar niemand weet het echt zeker. In andere landen met hoge vaccinatiegraad gebeurt dat wel, dus waarom zou dat hier niet ook gebeuren? De deltavariant (en wat hierna nog moge komen) is nog te onvoorspelbaar en de (volledige) vaccinatiegraad nog te laag om echt opgelucht adem te halen.

Laura82 schreef:Ik ga hierbij uit van berichten in de media, ik heb geen factcheck gedaan. Maar aangezien hier ook al regelmatig versoepeld is ondanks dat het niet goed ging met de cijfers, zegt versoepelen ook niet alles
sureido schreef:Laura82 schreef:Tegelijk ge-edit met dat jij pkaatste, maar hierboven 1 van de sites gezet waar ik het gelezen heb
Maar daar zie ik ook dat er geen code zwart komt.