Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat heb je liever?

Doe mij maar een lichte lockdown, ik wil op vakantie!
156 (23%)
Ik maak me zorgen om mijn vakantie maar ik word chagrijnig als er weer beperkingen komen.
98 (14%)
Het boeit mij niet, ik ga toch niet op vakantie, wel hier naar het restaurant of de kroeg
154 (23%)
Ik ga niet op vakantie en zou het wel fijn vinden als er weer beperkingen opgelegd worden.
163 (24%)
Yolo, corona is een hoax!
42 (6%)
Anders, nl....
55 (8%)

Totaal aantal stemmen: 668

mag

Re: Wat heb je liever? Poll nav stijgende cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:18

Van mij mag alles weer een stuk strenger, totdat iedereen de kans heeft gehad om volledig gevaccineerd te zijn. Dat zal ergens eind augustus zijn denk ik. Ik ben nog niet volledig gevaccineerd en zou toch wel enorm balen als ik nu met de eindstreep in zicht toch nog een besmetting oploop omdat mensen niet nog even een paar weken kunnen wachten.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:22

mag schreef:
Van mij mag alles weer een stuk strenger, totdat iedereen de kans heeft gehad om volledig gevaccineerd te zijn. Dat zal ergens eind augustus zijn denk ik. Ik ben nog niet volledig gevaccineerd en zou toch wel enorm balen als ik nu met de eindstreep in zicht toch nog een besmetting oploop omdat mensen niet nog even een paar weken kunnen wachten.

Ook met welk vaccin dan ook zullen er nog steeds vele besmettingen zijn. Als je denkt dat je niet meer besmet kan raken dan is dat helaas niet zo.

Wel zal de besmetting milder verlopen in de meeste gevallen.

Overigens verloopt voor het gros van de mensen een besmetting al licht en mild. Gelukkig maar anders konden de ziekenhuizen het helemaal niet aan.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:23

sureido schreef:
Voor iedereen die strengere maatregelen wil: waarvoor en voor wie nemen we dan strenge maatregelen? Voor mensen die een vaccin weigeren? Voor de jeugd die er doorgaans niet zieker dan griep van wordt?

De mensen die massaal in het ziekenhuis belanden zijn namelijk toch al grotendeels volledig geprikt dus ik vraag me af wanneer het dan voor jullie moet stoppen, of zijn jullie nog steeds ergens in de illusie dat Corona daadwerkelijk de wereld uit zal verdwijnen?

Edit; twee weken na Janssen + misschien de tijd verkorten van de test voor toegang vind ik wel een goeie, maar dan wel zorgen voor capaciteit.

Waar ik eigenlijk het meest bang voor ben is dat de vaccinaties dalijk niet meer/niet goed meer werken omdat corona nu als het ware meer tijd krijgt hier een goede variant te ontwikkelen. Ik hoop dat het een beetje overkomt zoals ik bedoel. Vind het lastig uitleggen :o

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:25

robert45 schreef:
mag schreef:

Ook met welk vaccin dan ook zullen er nog steeds vele besmettingen zijn. Als je denkt dat je niet meer besmet kan raken dan is dat helaas niet zo.

Overigens verloopt voor het gros van de mensen een besmetting al licht en mild. Gelukkig maar anders konden de ziekenhuizen het helemaal niet aan.

Klopt, maar als ik dan besmet raak dan liever met een volledige vaccinatie zodat de kans op ernstige ziekte een stuk kleiner is

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 12:11

Vanuit eigen belang zou ik echt flink balen := Druk jaar gehad, zin om lekker samen weg te gaan mét het vliegtuig en genieten op het strand en van een ander land. Op vakantie in Nederland zie ik dus echt niet zitten - je hebt genoeg mooie en leuke plekken, maar ik wil er écht even uit zijn. Ben dan ook wel realistisch dat de vakantie kan worden geannuleerd eind augustus, maar daar gaan we maar niet vanuit.

Vanuit economisch belang: het is heel triest dat deze cijfers weer naar voren komen, maar ja, wat verwacht je dan ook? Ineens mag alles weer; ik zie mensen weer los gaan, er worden weer festivals gepland, vaartochten met vriendengroepen, lekker massaal terrasjes gepakt etc. etc. Maar ik mag hopen dat het toch weer niet zo ver komt dat we weer in een (lichte) lockdown komen en er weer zaken geschrapt gaan worden. Iedereen is hier uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor, maar met zoveel mensen (alleen al in Nederland) ga je niet alle hoofden dezelfde richting op krijgen. Dat zag je ook al in de lockdown en daarvoor - mensen blijven toch lekker hun ding doen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:58

Citaat:
Waar ik eigenlijk het meest bang voor ben is dat de vaccinaties dalijk niet meer/niet goed meer werken omdat corona nu als het ware meer tijd krijgt hier een goede variant te ontwikkelen. Ik hoop dat het een beetje overkomt zoals ik bedoel. Vind het lastig uitleggen :o

Ja, klopt.
En bij TBC is dat op wereldniveau ook echt heel tricky: de antibiotica (tbc 'is' een bacterie) die nog niet resistent is, wordt zeldzaam.

In Nederland werkt de ggd al tientallen jaren dag in dag uit aan veiligheid mbt TBC (en dus zijn we zo ongeveer vergeten hoe griezelig deze killer is).

Het corona virus doet wat virussen altijd doen: muteren. En bijvoorbeeld delta is is sneller qua besmettelijkheid dan de klassieke variant, maar de vaccins geven bescherming.

... en ik voorzie dat mbt corona er net zo iets als de griepprik gaat komen:
de wereldwijde instituten virologie die met elkaar 'de griep' in de gaten houden,
besluiten welke varianten komend najaar waarschijnlijk dominant zullen zijn,
en daar wordt dan 'de' griepprik naar gemodelleerd.

De volgende corona variant waar men (na delta) bezorgd naar kijkt heeft de letter labda. Hopelijk beschermen de vaccins ook tegen labda, maar het is denkbaar dat we over een x aantal griekse letters een extra prik nodig hebben...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:06

Ik heb gekozen voor anders namelijk... Nou ja ik wil vooral graag weten wat er weer beperkt wordt. Ik blijf al bewust in NL terwijl ik echt een reisfanaat ben, dan hoop ik nog wel een keer uit eten te kunnen of een dagje weg te kunnen binnen eigen land. Ik ga ook al niet echt weg binnen Nederland omdat het me veel minder vakantiegevoel geeft.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:09

Je bent afhankelijk van de zomervakantie voor je werk TS? Je werkt in de vakantie branche?

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:30

Ik baal ervan... Mijn dichter van 2.5 heeft haar grootouders (mijn ouders) al rond 1.5 jaar niet in echt gezien. Wij gaan over 1.5 weken maar ben bang dat wij dan al te laat zijn... Volgende vakantie hebben wij pas met kerst...ik ben er zo aan toe om mijn familie weer te zien en mijn dochter met haar grootouders te zien genieten...

Ik hoop dus dat ze snel reageren en clubs etc weer dicht gooien, zodat het misschien toch nog lukt de cijfers beetje ok te houden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:35

Citaat:

'Wat is veel...?'
Stel de hele wereld krijgt Pfizer,
beschermingsgraad klassieke covid-19 is zoiets als 95%
- dat is 5% van 7 miljard die niet beschermd is.
Citaat:

Tja...
Ik heb AZ gehad. Kans van 1 op honderdduizend ofzo op mogelijk dodelijke trombose.
... ik moest toch even een drempel over om de prik te laten zetten.

Idem dito met covid-19 infectie, zij het dat de kans dat je lelijk ziek wordt eerder één op 10 is, of misschien 1:20.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:41

Wij hebben wel een vakantie ‘geboekt’ in Frankrijk maar dat is gelukkig wel bij een bevriend echtpaar en we betalen gewoon ter plekke. Dus als het niet door zou gaan is er ook geen man overboord maar zouden we wel ontzettend balen natuurlijk. Mijn vader woont in Frankrijk en ik zou graag zijn jongste kleinzoon van inmiddels 10 maanden aan hem voor willen stellen.. :\

Dus ik hoop dat t meevalt allemaal!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:44

Anders.

We gaan wel een weekje weg in eigen land, maar goed ik hoef ook niet perse naar het buitenland om te kunnen genieten van mijn vakantie.
De reden dat we wel een weekje weg gaan is puur om mijn man vrij te houden. Want ondanks hij vakantie heeft blijven er altijd een hoop een beroep op hem doen en hij moeilijk nee kan zeggen.

Ik denk wel dat alles te snel is open gegaan qua versoepelingen.
Al moet ik zeggen dat ik zonder mondkapje boodschappen doen wel weer erg fijn vind.

Maar als ik hier in de buurt kijk hoeveel buitenlandse toeristen hier rondrijden, niet best. En ik vraag me ook echt af, zijn ze ook allemaal wel negatief getest?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:55

Ik ga in NL op vakantie maar heb dus wel optie twee gekozen.

Voor mij heeft het een hoog *zucht, niet wéér" gehalte. -O-

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:57

Ik ben stiekem wel heel hard aan het duimen dat we over een paar weken naar frankrijk kunnen. Het zag er een tijd zo goed uit dat we het al bijna niet meer spannend vonden, en toen besloten ze in 1x alle maatregelen eraf te gooien. Ik heb toen al heel hard gebaald en voorspeld dat dit zou gebeuren.
Ergwns hoop ik wel op wat maatregelen, maar ik vraag me af of het in dit stadium nog erg veel uithaalt, mensen zijn er zo klaar mee, ik denk dat er heel weinig draagvlak is.

Vorig jaar zijn we in nederland gebleven en hebben we 2 hele natte, frisse weken gehad. Evengoed best een leuke vakantie voor een keertje, maar het gaf ons wel echt veel minder het vakantiegevoel dan in het buitenland. Vandaar dit jaar toch de gok, wetende dat het een risico was. Maar toch balen....

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:04

Ik ga gewoon naar Frankrijk naar een huisje van de ouders van een vriend dus dat is prima, maar ik vind niet dat alles in NL moet wijken voor mensen zijn of haar vakantie.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:06

Ik vind het lastig. Heb daarom ook niet gestemd, want ik weet t even niet :+.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:11

Niet perse alleen voor de vakanties, maar vooral om te voorkomen dat het weer zo uit de hand gaat lopen dat we weer volledig in lockdown moeten (nou ja, voor zover wat we hier doen een echte lockdown kunnen noemen dan). Want we dénken nu dat de zkh opnames niet toe gaan nemen, maar niemand weet het echt zeker. In andere landen met hoge vaccinatiegraad gebeurt dat wel, dus waarom zou dat hier niet ook gebeuren? De deltavariant (en wat hierna nog moge komen) is nog te onvoorspelbaar en de (volledige) vaccinatiegraad nog te laag om echt opgelucht adem te halen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:12

Laura82 schreef:
Niet perse alleen voor de vakanties, maar vooral om te voorkomen dat het weer zo uit de hand gaat lopen dat we weer volledig in lockdown moeten (nou ja, voor zover wat we hier doen een echte lockdown kunnen noemen dan). Want we dénken nu dat de zkh opnames niet toe gaan nemen, maar niemand weet het echt zeker. In andere landen met hoge vaccinatiegraad gebeurt dat wel, dus waarom zou dat hier niet ook gebeuren? De deltavariant (en wat hierna nog moge komen) is nog te onvoorspelbaar en de (volledige) vaccinatiegraad nog te laag om echt opgelucht adem te halen.

Waar is dat dan?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:12

Volgens de berichten in de UK en in Israel

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:14

Nee juist niet, daarom gaat UK versoepelen verder.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:18

Ik ga hierbij uit van berichten in de media, ik heb geen factcheck gedaan. Maar aangezien hier ook al regelmatig versoepeld is ondanks dat het niet goed ging met de cijfers, zegt versoepelen ook niet alles :+

Edit: hierin wordt het oa genoemd, maar heb het op meerdere nieuwssites gelezen

Het ging toch goed? Waarom er weer zorgen zijn over de coronabesmettingen https://www.nu.nl/coronavirus/6144431/h ... ingen.html (via @NUnl)
Laatst bijgewerkt door Laura82 op 08-07-21 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:20

Laura82 schreef:
Ik ga hierbij uit van berichten in de media, ik heb geen factcheck gedaan. Maar aangezien hier ook al regelmatig versoepeld is ondanks dat het niet goed ging met de cijfers, zegt versoepelen ook niet alles :+

Nee, maar ik wil dan graag een bron van de UK en ziekenhuisopname. Ik heb namelijk gister nog gezien dat het niet echt stijgt.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1635548 ... vaccineren

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:21

Tegelijk ge-edit met dat jij pkaatste, maar hierboven 1 van de sites gezet waar ik het gelezen heb

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:23

Laura82 schreef:
Tegelijk ge-edit met dat jij pkaatste, maar hierboven 1 van de sites gezet waar ik het gelezen heb

Maar daar zie ik ook dat er geen code zwart komt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 22:27

sureido schreef:
Laura82 schreef:

Maar daar zie ik ook dat er geen code zwart komt.

Tsja, maar dat zeg ik ook nergens...
Ik zeg alleen dat er veel onzeker is. Kijk maar naar de afgelopen dagen, we zijn van "oh joh niets aan de hand, normale stijging, we testen ook meer", naar "oeps het stijgt toch iets meer dan we dachten, maar we beloven dat er geen extra maatregelen komen" naar "oh poedersuiker dit loopt uit de hand en waarschijnlijk komen er maatregelen" gegaan.