Nieuwe werkster steelt geld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:18

Shadow0 schreef:
Dat vind ik wel echt raar. Daar heb je toch oa de VOG voor?

Geen idee of daar naar werd gevraagd. Ik weet wel dat er toen (en wellicht nog steeds) een flink tekort aan personeel was, dus alles wat ze konden vinden werd aangenomen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:21

Optiwolk schreef:
Ik zou ze nog even terug appen, dat je ze nergens van beschuldigt maar ook met je man aan het dubbelchecken bent of hij het niet gebruikt heeft en met je dochtertje of zij het niet verstopt heeft of ermee gespeeld heeft.

Als ze Zich direct aangevallen voelt, zegt dat ook ergens wel iets vind ik.

Nee dat vind ik niet. Als iemand mij zou beschuldigen (misschien heeft ts dit niet letterlijk gedaan, maar zo komt het dan toch over) dat ik geld gestolen zou hebben, ook nog uit de spaarpot van kinderen, zou ik me diep gekwetst voelen.

Ik zou iemand alleen confronteren als ik het echt zeker zou weten (bewijs) anders niet. Als ik dan op zou zeggen omdat het vertrouwen weg is zou ik een andere of geen reden vermelden.
Ik had nooit gegevens aan de politie verstrekt.

Natrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 12:29

Nikass schreef:
Optiwolk schreef:
Ik zou ze nog even terug appen, dat je ze nergens van beschuldigt maar ook met je man aan het dubbelchecken bent of hij het niet gebruikt heeft en met je dochtertje of zij het niet verstopt heeft of ermee gespeeld heeft.

Als ze Zich direct aangevallen voelt, zegt dat ook ergens wel iets vind ik.

Nee dat vind ik niet. Als iemand mij zou beschuldigen (misschien heeft ts dit niet letterlijk gedaan, maar zo komt het dan toch over) dat ik geld gestolen zou hebben, ook nog uit de spaarpot van kinderen, zou ik me diep gekwetst voelen.

Ik zou iemand alleen confronteren als ik het echt zeker zou weten (bewijs) anders niet. Als ik dan op zou zeggen omdat het vertrouwen weg is zou ik een andere of geen reden vermelden.
Ik had nooit gegevens aan de politie verstrekt.

Ik heb haar gegevens niet aan de politie gegeven hoor.. Alleen verteld in het algemeen en mijn eigen gegevens afgegeven. Mochten er meer van dit soort meldingen komen.

Shadow0

Re: Nieuwe werkster steelt geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:38

Je kunt toch aangifte doen van diefstal met de verdenking (maar nog geen sluitend bewijs)?
Als een fiets gestolen is en je hebt geen idee wie het was kun je ook aangifte doen.
En toen er bij ons voor de deur een motor werd gestolen heb ik iemand gezien die even daarvoor iets aan het doen was bij de motor. Ik wist niet wie het was, er is ook geen sluitend bewijs dat dat degene is die daarna de motor gestolen heeft... maar het is wel genoeg voor een aangifte.

En ik verwacht dat er met 1 enkele aangfite van 'vermoedelijk de schoonmaakster' niets gebeurt, maar als er veel meer meldingen zijn, dan wellicht wel.

Als iedereen dat zelf op wil lossen, maar vervolgens weinig kan, kan iemand heel lang bezig blijven. Dan is het toch juist goed als er aangiftes over zijn? Als dat er 1 is, dan gebeurt er niks mee en ben je ook nog lang niet schuldig bevonden.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:44

Ik als huishoudhulp krijg hier wel kriebels van...

Ik heb sleutels van sommige huizen van klanten. Ik schrob niet alleen kasten met spaarpotjes uit, maar ook gore wc-potten. Gooi de kussens uit de banken om daar te kunnen stofzuigen, en leg elk centje dat daar tussen gekropen is mooi op de tafel.

Ik poets bij mensen die thuis zijn, en bij mensen die niet thuis zijn.
Bij mensen met camera's in huis, en bij mensen zonder camera's.

Ik ben ooit, als poetsvrouw (industrieel) beschuldigd van diefstal. Ik heb er toen zelf de politie bijgehaald, omdat ik het niet gedaan had.
Geloof mij - ik ben flink boos geworden. Heb per direct mijn autosleutels en handtas overhandigd, en gezegd "zoek maar". Fouilleer me, draai mijn spullen ondersteboven. Ik had helemaal niks gedaan, en daar zomaar van beschuldigd worden is echt rot.
Dus als jouw hulp boos wordt, betekent dat zeker niet automatisch dat ze wél gedaan heeft...

De miserie in jouw geval is dat het in het zwart is.
En dat je geen bewijs hebt.

Mocht je in de toekomst nog een hulp aannemen, zwart of wit, en je zou voor je eigen gemoedsrust toch camera's plaatsen, ben je wel verplicht dit aan je hulp te melden. Ik als hulp sta daar ook op - niet omdat ik een dief ben, maar omdat ik wil weten hoe bruut/voorzichtig ik mijn trui over mijn hoofd kan trekken als er niemand thuis is. Als er niemand thuis is, doe ik zo voorzichtig niet, en kan er best een glimp van mijn BH te zien zijn - dat wil ik niet op camera hebben. Ik werk ook altijd met een oortje in - als mijn klanten niet thuis zijn, en geen camera hebben, wil ik wel eens lekker meezingen. Indien er wél een camera zou hangen, zou ik dat niet doen - ik ga me niet belachelijk lopen maken hoor :+

Ik loop in jouw privacy rond - en die respecteer ik. Ik klap niet uit de biecht - en geloof me, ik zie, hoor en lees héél wat. Bankafschriften, testamenten, vieze ranzige huizen, seksspeeltjes, ik hoor partnerruzies aan, ...
Respecteer mijn privacy ook.
Denk niet dat ik wil weten of jij een camera hebt, omdat ik je wil bestelen of in de zetel wil hangen als je niet thuis bent.

Het is niet mijn bedoeling je aan te vallen - je hebt het vrij netjes opgelost. Je bent eerst bij andere mensen verhaal gaan halen, en hebt dan de hulp pas een appje gestuurd. Je hebt haar niet patsboem beschuldigd - maar als zij het niet gedaan heeft, zou ik in haar schoenen ook beledigd zijn. Want hoewel je het zo voorzichtig mogelijk probeert aan te kaarten, beschuldig je haar natuurlijk wel, hoe weloverwogen je het ook verwoord.
Mocht je dit ooit nog eens voorhebben (hopelijk niet natuurlijk) raadt ik je wel aan dit persoonlijk te bespreken. Van zo'n appje lees je geen gezichtsuitdrukking af, en die had je wel kunnen gebruiken in dit geval. Nu zal je het nooit weten.

En - natuurlijk zijn ze er. Hulpen die stelen. En die het op die manier verpesten voor de eerlijke hulpen onder ons. En ik snap dat je gezien de omstandigheden denkt dat zij het was - dat kan ook gewoon zo maar zijn! Maar denk niet dat iedere hulp zo is, en probeer dit face to face te bespreken als je iemand verdenkt. Ik zou me in ieder geval minder aangevallen voelen met een bakje koffie erbij...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:49

ik zit al even mee te lezen,ben zelf huishoudelijk hulp en ken de verhalen van mensen over slechte hulpen.

maar ik verbaas me er echt over dat je haar een appje stuurt??

nodig haar even uit voor een gesprek en bespreek het dan onder vier ogen.
dit ga je toch niet via whatsapp bespreken??

Natrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 12:53

LWDaisy schreef:
Ik als huishoudhulp krijg hier wel kriebels van...

Ik heb sleutels van sommige huizen van klanten. Ik schrob niet alleen kasten met spaarpotjes uit, maar ook gore wc-potten. Gooi de kussens uit de banken om daar te kunnen stofzuigen, en leg elk centje dat daar tussen gekropen is mooi op de tafel.

Ik poets bij mensen die thuis zijn, en bij mensen die niet thuis zijn.
Bij mensen met camera's in huis, en bij mensen zonder camera's.

Ik ben ooit, als poetsvrouw (industrieel) beschuldigd van diefstal. Ik heb er toen zelf de politie bijgehaald, omdat ik het niet gedaan had.
Geloof mij - ik ben flink boos geworden. Heb per direct mijn autosleutels en handtas overhandigd, en gezegd "zoek maar". Fouilleer me, draai mijn spullen ondersteboven. Ik had helemaal niks gedaan, en daar zomaar van beschuldigd worden is echt rot.
Dus als jouw hulp boos wordt, betekent dat zeker niet automatisch dat ze wél gedaan heeft...

De miserie in jouw geval is dat het in het zwart is.
En dat je geen bewijs hebt.

Mocht je in de toekomst nog een hulp aannemen, zwart of wit, en je zou voor je eigen gemoedsrust toch camera's plaatsen, ben je wel verplicht dit aan je hulp te melden. Ik als hulp sta daar ook op - niet omdat ik een dief ben, maar omdat ik wil weten hoe bruut/voorzichtig ik mijn trui over mijn hoofd kan trekken als er niemand thuis is. Als er niemand thuis is, doe ik zo voorzichtig niet, en kan er best een glimp van mijn BH te zien zijn - dat wil ik niet op camera hebben. Ik werk ook altijd met een oortje in - als mijn klanten niet thuis zijn, en geen camera hebben, wil ik wel eens lekker meezingen. Indien er wél een camera zou hangen, zou ik dat niet doen - ik ga me niet belachelijk lopen maken hoor :+

Ik loop in jouw privacy rond - en die respecteer ik. Ik klap niet uit de biecht - en geloof me, ik zie, hoor en lees héél wat. Bankafschriften, testamenten, vieze ranzige huizen, seksspeeltjes, ik hoor partnerruzies aan, ...
Respecteer mijn privacy ook.
Denk niet dat ik wil weten of jij een camera hebt, omdat ik je wil bestelen of in de zetel wil hangen als je niet thuis bent.

Het is niet mijn bedoeling je aan te vallen - je hebt het vrij netjes opgelost. Je bent eerst bij andere mensen verhaal gaan halen, en hebt dan de hulp pas een appje gestuurd. Je hebt haar niet patsboem beschuldigd - maar als zij het niet gedaan heeft, zou ik in haar schoenen ook beledigd zijn. Want hoewel je het zo voorzichtig mogelijk probeert aan te kaarten, beschuldig je haar natuurlijk wel, hoe weloverwogen je het ook verwoord.
Mocht je dit ooit nog eens voorhebben (hopelijk niet natuurlijk) raadt ik je wel aan dit persoonlijk te bespreken. Van zo'n appje lees je geen gezichtsuitdrukking af, en die had je wel kunnen gebruiken in dit geval. Nu zal je het nooit weten.

En - natuurlijk zijn ze er. Hulpen die stelen. En die het op die manier verpesten voor de eerlijke hulpen onder ons. En ik snap dat je gezien de omstandigheden denkt dat zij het was - dat kan ook gewoon zo maar zijn! Maar denk niet dat iedere hulp zo is, en probeer dit face to face te bespreken als je iemand verdenkt. Ik zou me in ieder geval minder aangevallen voelen met een bakje koffie erbij...

Nou ik denk ook zeker niet dat iedere hulp zo is hoor. Hiervoor hebben wij 3 jaar een hele fijne hulp gehad (die ook onze sleutel had) en nooit geen enkel probleem geweest. Het is gewoon een hele vervelende situatie zowel voor haar als voor ons. Neemt niet weg dat ik ook niet zomaar zou doen alsof er niks is gebeurd, haar vervolgens laten komen en niet te vertrouwen in mijn huis.

De keuze om haar niet persoonlijk te confronteren heb ik bewust gemaakt omdat ik het niet zie zitten om een week hierop te wachten. En dan...

Ik voel me hier nu al intens bezwaard over. Ze reageert trouwens nog dat ze het echt niet heeft gedaan en dat als wij niet verder willen ze dat accepteert. Zij zou het zelf geen probleem vinden om nog te komen. Aan ons denk ik om een beslissing te nemen of dat nog gaat werken.

Natrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 12:55

ellepel schreef:
ik zit al even mee te lezen,ben zelf huishoudelijk hulp en ken de verhalen van mensen over slechte hulpen.

Ze woont een dorp verderop en komt met de bus naar ons toe. Ik vind het ook niet zo netjes om iemand te laten komen, dat ze daar vervolgens 2x reistijd + een gesprek aan kwijt is, om haar vervolgens weg te sturen. Ik vind het persoonlijk geen probleem om dit dus via WhatsApp te bespreken en zij lijkt dat ook niet te hebben.

Ik heb in mijn studententijd zelf ook als huishoudelijke hulp gewerkt, dus ik ken het van twee kanten. Ik ben overigens niet van plan in de toekomst (stiekem) camera's ofzo in mijn huis op te gaan hangen.
Laatst bijgewerkt door Natrick op 06-07-21 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:55

Pantykous schreef:
Dat glashard liegen is een bekende techniek hoor. Lekker laten gaan, toedels en tot nooit.

Maar als ze het niet heeft gedaan.
Wat had je dan verwacht? Dat ze het zou toegeven?

Dat is toch omgekeerde wereld?

Ik zou ook glashard ontkennen als ik onschuldig was.
Er is toch nog steeds kans dat ze onschuldig is?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:56

Natrick schreef:
ellepel schreef:

Ze woont een dorp verderop en komt met de bus naar ons toe. Ik vind het ook niet zo netjes om iemand te laten komen, dat ze daar vervolgens 2x reistijd + een gesprek aan kwijt is, om haar vervolgens weg te sturen. Ik vind het persoonlijk geen probleem om dit dus via WhatsApp te bespreken en zij lijkt dat ook niet te hebben.

Ga bij haar langs of Bel dan even. Altijd nog persoonlijker dan appen. Ben het in dit geval ook eens met ellepel.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:01

Natrick schreef:
ellepel schreef:

Ik heb in mijn studententijd zelf ook als huishoudelijke hulp gewerkt, dus ik ken het van twee kanten. Ik ben overigens niet van plan in de toekomst (stiekem) camera's ofzo in mijn huis op te gaan hangen.

ik snap dat we leven in een wereld waar de app heel normaal is,maar ik ben wat van de oude stempel.
dan bel je haar even op en bespreekt het anders aan de telefoon.

Natrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 13:03

Anomien schreef:
Pantykous schreef:
Dat glashard liegen is een bekende techniek hoor. Lekker laten gaan, toedels en tot nooit.

Maar als ze het niet heeft gedaan.
Wat had je dan verwacht? Dat ze het zou toegeven?

Dat is toch omgekeerde wereld?

Ik zou ook glashard ontkennen als ik onschuldig was.
Er is toch nog steeds kans dat ze onschuldig is?

De kans is er altijd, want ik heb het niet gezien. Dat vind ik zelf het vervelende in deze. Geloof me, ik heb mijn hele huis overhoop gehaald en iedereen gesproken. Ik ben helemaal niet de persoon om zomaar naar iemand te wijzen/beschuldigen. En ik denk ook niet dat ik dat heb gedaan.

Dat heb ik haar ook gezegd, dat ik het heel vervelend vind dat het zo loopt. Alleen dat vervelende gevoel als zoiets gebeurd, überhaupt dat er geld verdwijnt in je eigen huis, haal je niet meer weg.

En ja ik had haar ook kunnen bellen, en heb dat niet gedaan. Ik heb er eerlijk gezegd niet eens aan gedacht. Maar dat is niet echt iets wat er nu nog heel erg toe doet, aangezien ik het moeilijk overnieuw kan doen ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:11

Tieme schreef:
Maar als je geld wilt steken dan ga je toch niet op de eerste werkdag stelen? En meteen uit 3 potjes? + Een hoeveelheid die op gaat vallen?

Dat vraag ik me dus ook af...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:13

Storm schreef:
Tieme schreef:
Maar als je geld wilt steken dan ga je toch niet op de eerste werkdag stelen? En meteen uit 3 potjes? + Een hoeveelheid die op gaat vallen?

Niet iedereen is even slim hè.
En daar komt bij dat als je uit één potje steelt, er al een kans is dat je ontslagen wordt, en dan heb je dus geld laten liggen. Plus dat iemand misschien wel denkt dat geld weghalen uit kinderspaarpotten niet zo opvalt, of dat ouders niet precies weten wat daar in zit.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:16

Storm schreef:
Tieme schreef:

Ach, zo heb ik jaren van alles in huis moeten verbergen wanneer mijn schoonmoeder kwam oppassen. Als mensen zo in elkaar zitten, dan maken 1 of 3 potjes het verschil niet :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:25

CairnTerrier schreef:
DuoPenotti schreef:
waarom is het vreemd? Stel ze heeft het gewoon niet gedaan.
Ik zou te pissig zijn om te gaan bellen als ik valselijk beschuldigd zou worden. Dan maar beter terug appen. }>
Ts had ook kunnen bellen, maar had dat fatsoen ook niet.

Daarom zeg ik ook - het feit dat ze per app terug reageert vind ik vreemd. Als ik iemand wil overtuigen dat ik het niet heb gedaan zou ik diegene gelijk terugbellen om het gevoel bij die gene weg te nemen. Het feit dat jij dan juist terug zou appen, omdat je je valselijk beschuldig voelt, is ook een persoonlijke keuze :)

Ik zou er ook voor kiezen om via de app te reageren ipv te bellen. Ik ben absoluut geen beller daarnaast kom ik schriftelijk vaak beter uit mijn woorden dan mondeling. Bellen is voor mij echt een last resort en zal ik zelden vanuit mezelf doen, om wat voor reden dan ook.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:31

Dat niet bellen is echt een ding onder ( vooral ) jongere mensen die opgegroeid zijn met whatsapp.
Vreselijk als je niet durft te bellen om welke reden dan ook. Geschreven tekst brengt nooit de emotie erbij over. Dat zorgt nogal eens voor misverstanden.

amies100

Bij ons is dit vroeger ook gebeurd.....
Achteraf na maanden kwam eruit dat mijn kleine broertje het geld uit de spaarpotten haalde om knikkers kunnen te gaan kopen bij de speelgoedwinkel....

Dit zijn altijd uitzonderlijk vervelende situaties met alleen maar verliezers... Het ergste is dat je het vertrouwen kwijt raakt in "vreemde" mensen of ze het nu wel of niet gedaan heeft..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Pantykous schreef:

Euh glashard ontkennen doe je natuurlijk ook al je het echt niet gedaan hebt :)
Als ik het niet gedaan heb ga ik ook niet zeggen ja dat was ik :D

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:58

Misschien inderdaad toch nog een vriendelijk appje er achteraan.. Kan me voorstellen dat de werkster zich ook rot voelt nu zegmaar.

Ik moest denken aan een situatie bij ons thuis nu 13 jaar geleden. Er miste ineens 50 euro bij ons thuis en we zijn met 5 kids. De werkster was die dag ook langs geweest. Eerst werd de werkster door mijn moeder beschuldigd (ze had haar overigens nog niet aangesproken). Na een tijdje zou dat toch onlogisch zijn dus moest ik het gedaan hebben, of ik het niet gewoon even toe kon geven. Ik was zo boos, zo verdrietig want ik had het echt niet gedaan. Na een week kwam mijn zusje met dat briefje aanzetten, die wilde het gebruiken voor haar gameboy spelletjes en dit leek haar wel een snelle manier van sparen :+ whoops kinderen. Maar de werkster had dus niks gedaan en ik ook niet, maar was wel heel gekwetst en weet het zoveel jaar later nog haha

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 14:01

DuoPenotti schreef:
Pantykous schreef:

Euh glashard ontkennen doe je natuurlijk ook al je het echt niet gedaan hebt :)
Als ik het niet gedaan heb ga ik ook niet zeggen ja dat was ik :D

Nee dat spreekt voor zich :D Maar mensen vroegen zich af waarom iemand er tegenin zou gaan als ze schuldig was, en dat gebeurt natuurlijk ook.

Natrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 14:22

Nou als het raadsel rond het geld opgelost wordt zal ik het zeker laten weten :). Ik heb verder gewoon een vriendelijke conversatie gehad met de hulp. Ik heb niet het idee dat ze zich erg rot voelt (ze geeft aan nog steeds te willen komen als wij dat willen). Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik mijn vertrouwen wel kwijt ben omdat ik geen goede verklaring kan bedenken. Het is trouwens wel toeval dat ik erachter kwam.. Ik controleer de spaarpotten niet dagelijks, was n.a.v. een vraag van mijn dochter. Mijn potje ook niet zo vaak, we gebruiken bijna nooit contant geld en ik had het alleen in huis vanwege dingen die ik op marktplaats heb verkocht een aantal maanden geleden. Toevallig wist ik wel wat erin zat omdat ik er pas contant geld uitgehaald heb omdat dit mee naar school moest i.v.m. betalen schoolfoto. Anders had ik het misschien niet eens opgemerkt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 14:31

Pantykous schreef:
Nee dat spreekt voor zich :D Maar mensen vroegen zich af waarom iemand er tegenin zou gaan als ze schuldig was, en dat gebeurt natuurlijk ook.

klopt, daarom zei ik dit eerder ook

DuoPenotti schreef:
Goed iemand die steelt geeft dat niet toe zonder bewijs materiaal, iemand die het niet gedaan heeft uiteraard ook niet.
Wat dat betreft kun je niets met dit antwoord.

Voor mij persoonlijk zou ik het zeker willen weten voordat ik iemand beschuldig.
De politie had ik dus niets verteld, want je weet niets. Misschien vind je het morgen toch ineens terug in een tasje van de pop van je kind oid.

Maar als het zo voor jou goed voelt dan is dat zo.
En zou ik een volgende poetshulp toch zeker wit willen hebben.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:50

Ineke2 schreef:
Dat niet bellen is echt een ding onder ( vooral ) jongere mensen die opgegroeid zijn met whatsapp.
Vreselijk als je niet durft te bellen om welke reden dan ook. Geschreven tekst brengt nooit de emotie erbij over. Dat zorgt nogal eens voor misverstanden.

Dat ben ik helemaal met je eens.

Terwijl de beschuldigde zoveel beter over kwam door zelf wel te bellen.

Maar tegenwoordig doen we alles per app. En zijn de jong volwassenen ook niet meer gewoon om even een belletje te plegen. Zo zonde eigenlijk.

Op dit soort momenten doe je je zelf te kort. Maar dat vind ik ook voor diegene die haar verdenkt. Dan zou ik er gewoon naar toe zijn gereden of zelf bellen.

Dat appen. Heel handig. Maar vooral leuk voor de small-talk. Maar niet om jezelf te verdedigingen van diefstal!

Helemaal als je het misschien niet eens gedaan hebt!

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:56

De werkster bij mijn moeder heeft dit ook gedaan. Uit de spaarpot van m’n zusje. Ze hebben haar geconfronteerd en ze ging erg in de weerstand en ontkende in eerste instantie. Later gaf ze het min of meer wel toe, maar mijn moeder had al meteen gezegd dat ze niet weer hoefde te komen.