Mensen met interesse in woning afpoeieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 21:06

Lau07 schreef:
Het opmeten is echt heel brutaal.
Ik zit nu zelf in een vergelijkbare situatie met het huis van mijn oma. Ze zit tijdelijk in een verzorgingstehuis maar er komen al mensen langs om te vragen of ze de woning mogen kopen. Erg irritant. Ik wist dat de huizenmarkt overspannen is, maar niet dat het zo erg is.

Ik zou ook even een bord plaatsen met óf verkocht óf niet te koop erop. Dan is het gelijk duidelijk.

Dit herken ik.

Toen de beste vriend van mijn vader in het ziekenhuis lag werd hij gebeld of de manege te koop was. Toen wij bezig waren met de uitvaart ondernemer werden we gebeld of we de manege pony’s wilden verkopen

Briefjes in de deur krijg ik ook wel eens. Die gooi ik altijd weg. Ik woon er net 2 jaar. Ik ga echt niet verkopen. Kom nu nergens meer tussen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 21:10

Ibbel schreef:
Overigens spreekt het zich ook heel snel rond als je met hooivork en jachtgeweer naar het hek loopt :D :+

Het is alleen wat lastig om 'even' een jachtgeweer te ritselen, maar misschien een luchtbuks? O:)

Er achter aan rennen met de longeerzweep werkt vast ook. :))

Maar Jezus wat bizar! Waarom zou je zo iets ook gaan roddelen?

Voor de auto’s krijgen wij wel regelmatig briefjes achter de ruitenwisser. Daar word ik al pissig van. Laat staan als ze mijn voortuin alvast komen opmeten. :=
Wat heb je toen gedaan TS?

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 23:01

Bedankt voor de tips allemaal, een bord in de voortuin gaan we niet doen en het lokale sufferdje gaan we ook niet bellen, we hebben geen enkele interesse om met onze kop in de krant te staan :') .

Hoe die roddel ontstaan is, geen idee. De ouders van mijn vriend zijn niet onbemiddeld en we wonen in een standaard rijtjeshuis (maar zelf zijn we absoluut niet rijk en contact met schoonouders is ook niet geweldig, dus geen forse schenkingen :7 ), misschien dat dat voor geruchten zorgt.

@Ayasha: De persoon die de tuin aan het opmeten was heb ik nog vriendelijk te woord gestaan en daarna weggestuurd.

Als de roddel waar zou zijn, snap ik de interesse wel. Woningen in de starterscategorie zijn er hier praktisch niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 23:06

Wat verschrikkelijk zeg.. ik zou ook voor een bord niet te koop gaan.

Helaas is het herkenbaar. Hier was het zelfs zo erg dat een werknemer van de brandverzekering langs kwam of we niet wilde verkopen. (Situatie na overlijden trouwens ) Zo ja had zij wel interesse want ze was net gescheiden.
Wel duidelijk wat vervolgens is overgebracht bij een andere verzekeraar. Over misbruik van werkgegevens gesproken..

superpony

Re: Mensen met interesse in woning afpoeieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 00:53

Dat het uit een roddel komt kan natuurlijk. Maar mensen kunnen het zelf ook als smoes verzinnen, van; we hoorden dat u wilt verkopen om zelf niet al te brutaal over te komen.

Ik vind als het te koop staat op funda en incl bord van makelaar ook niet fijn als mensen ongevraagd komen.
Bij ons werden de foto's genomen de laatste keer en toen werd ik meteen aangesproken. Tijdens dat gesprek kwam er iemand bij staan met interesse. Ik heb beiden toch echt naar de makelaar doorgestuurd.