Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mijn vader zijn standaard reactie was 'Spring over't hert', dat betekend dan 'weet ik veel..'

Rocamor schreef:suze_ schreef:Herman Finkers kijken (dat zeiden mn ouders altijd wat ze gingen doen als ze opeens paar uur samen naar zolder verdwenen met een fles wijn![]()
)
Die heb je OF vaker geschreven, OF er zijn meerdere bokkers met ouders die op zolder Herman Finkers gingen kijken
Rocamor schreef:suze_ schreef:Herman Finkers kijken (dat zeiden mn ouders altijd wat ze gingen doen als ze opeens paar uur samen naar zolder verdwenen met een fles wijn![]()
)
Die heb je OF vaker geschreven, OF er zijn meerdere bokkers met ouders die op zolder Herman Finkers gingen kijken
suze_ schreef:Whahaha. Dat zou wat zijn! Die Herman Finkers
) Minimus schreef:Toen ik nog heel jong was vroeg ik blijkbaar heel vaak wat er op het menu stond 's avondsMijn vader zijn standaard reactie was 'Spring over't hert', dat betekend dan 'weet ik veel..'
Ook op de vraag wat we gingen doen die dag was een standaard reactie van mn ouders altijd: 'In Mukkebummele kersen plukken'.

wij hebben geen paarden maar ponypaardjes
Laurora schreef:Ohja, toevoeging:
Mayonege - combinatie van manege en mayonaise, betekent manege
Caviola's - cavia's
Hoentie - hondje/hond
Groene patatjes - sperziebonen (poging van mn vader om ons gezonder te laten eten, we trapten er verdorie nog in ook)
Die vindt ik wel leuk! Wat anders dan caafjes