Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mkango schreef:_San87_ schreef:Dat lijkt me zo vanzelfsprekend dat ik dacht dat ik dat nou niet per se expliciet hoefde te noemen.Als je je vriendin uitkaffert omdat ze klusjes niet heeft gedaan, dan ben je gewoon een botte hork en dat mag best benoemd worden. Dat soort gedrag is niet normaal.
michelle___ schreef:Selina schreef:Maar waarom wonen jullie nu precies bij haar? Voor mentale steun? Of steun in de zin van schoonmaken of klusjes doen?
Want als jullie huis 5 deuren verder is, kunnen jullie haar toch ook steunen zónder letterlijk in hetzelfde huis te wonen? Lief van je partner dat hij er voor z’n moeder wil zijn, maar jullie hebben ook je eigen leven.
Toen mijn schoonvader ziek werd, is mijn vriend bij zijn ouders gaan wonen. En toen hij overleed heeft mijn vriend de belofte gemaakt naar zijn vader dat hij voor zijn moeder zal zorgen. Dus hij wou "tijdelijk" intrekken bij zijn moeder. Prima, dacht ik. Misschein 2 maandjes? En nu zijn we een halfjaar verder.
Maar de vrouw is super vitaal en heeft ons echt niet nodig voor klusjes.
Ze vindt het wel lekker makkelijk dat ik ze allemaal doe.En als ik het niet doe krijg ik nog een emmer bagger over mij heen van mn vriend.
Blue_flower schreef:Laten we niet het verhaal enkel vanuit 1 kant veroordelen.
Ts ik zie dat je eind april met werken begonnen bent en daarvoor geen werk had. Dat je vriend en zijn moeder daar ook wat van vonden, lees ik dat goed?
Ik denk dat er meer niet klopt dan enkel bij moeders inwonen, want waarom had je daarvoor bijvoorbeeld geen werk?
Wat is de echte reden dat hij een half jaar voor jullie huis betaald?
Sabri schreef:Mijn schoonvader is ook onlangs overleden en samen met mijn vriend gingen we na de crematie nog bij mijn schoonmoeder haar thuis koffie drinken, want anders zou ze gelijk alleen thuis komen, en daarna zijn we weer vertrokken. Want ook zij moet leren omgaan met het verlies en alleen leren zijn. Dat is ook zorgen voor!
Kennelijk ergert je schoonmoeder zich ook aan jou mbt zeuren om herrie. Ik zal zeker kijken naar een mogelijkheid een eigen plek te creëren. Dus 5 deuren verderop, een opklapbed of luchtbed is zo neergelegd!
Ik heb ook vaker gehoord dat een zoon bij de moeder gaat wonen om zo de vaderrol op zich te nemen. Dit werd zo erg dat de zoon zelfs aangesproken werd met de voornaam van haar overleden man.
Er zijn vele vormen mogelijk, alleen is de vraag waar voel jij je happy bij. Ik denk in ieder geval te zorgen voor een eigen woonplek. Dus 5 deuren verderop en anders tijdelijk elders bv bij je eigen moeder en vandaaruit kijken naar een eigen plek. Dat is toch wel een basis vanuitwaar je dan wel weer kunt zien wat je eventueel nog met vriendlief wil, of dat vriendlief liever de rest van zijn leven een reactie met zijn mam onderhoudt.
Blue_flower schreef:Laten we niet het verhaal enkel vanuit 1 kant veroordelen.
Ts ik zie dat je eind april met werken begonnen bent en daarvoor geen werk had. Dat je vriend en zijn moeder daar ook wat van vonden, lees ik dat goed?
Ik denk dat er meer niet klopt dan enkel bij moeders inwonen, want waarom had je daarvoor bijvoorbeeld geen werk?
Wat is de echte reden dat hij een half jaar voor jullie huis betaald?
. Want ik twijfel onwijs aan mezelf. michelle___ schreef:Selina schreef:Maar waarom wonen jullie nu precies bij haar? Voor mentale steun? Of steun in de zin van schoonmaken of klusjes doen?
Want als jullie huis 5 deuren verder is, kunnen jullie haar toch ook steunen zónder letterlijk in hetzelfde huis te wonen? Lief van je partner dat hij er voor z’n moeder wil zijn, maar jullie hebben ook je eigen leven.
Toen mijn schoonvader ziek werd, is mijn vriend bij zijn ouders gaan wonen. En toen hij overleed heeft mijn vriend de belofte gemaakt naar zijn vader dat hij voor zijn moeder zal zorgen. Dus hij wou "tijdelijk" intrekken bij zijn moeder. Prima, dacht ik. Misschein 2 maandjes? En nu zijn we een halfjaar verder.
Maar de vrouw is super vitaal en heeft ons echt niet nodig voor klusjes.
Ze vindt het wel lekker makkelijk dat ik ze allemaal doe.En als ik het niet doe krijg ik nog een emmer bagger over mij heen van mn vriend.