Zijn konijnen, onze weides - buurman wat doet u nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 13:26

Ibbel schreef:
Katten mogen legaal niet bejaagd worden, konijnen wel. Je hebt dan wel een jachtvergunning én een jachtareaal nodig, ik gok dat TS dat niet heeft. Ze zou natuurlijk wel kunnen proberen te achterhalen wie wél de jachtrechten in het gebied heeft en (tijdelijk) dat jachtrecht ook vergunnen op haar weiland. Probleem opgelost door een ander.

Dan moet er nog rekening gehouden worden met de schietafstand tov de huizen en mag er op tamme konijnen ook gejaagd worden?
Natuur en Bos wil in België wel eens hele aparte regels er op na houden. Maar indien doenbaar zou dat inderdaad eveneens een legale weg zijn die voor de konijnen ook korte pijn in houden. Korter dan sterven in de natuur waar ze hoe dan ook niet zullen overleven.

Judass schreef:
Ayasha schreef:
Omdat?

Omdat het (helaas) maatschappelijk geaccepteerd wordt dat je katten op straat zwerven en 's avonds weer bij je op de bank ploffen. Lijkt me een ander verhaal dan konijnen naar een bos brengen om te dumpen.

raar. Daar zijn ook heel veel mensen tegen. Maar nu het geen katten zijn is het ineens een probleem. Je ziet zelf dat dit recht l*llen wat krom is hoop ik?

anjali

Re: Zijn konijnen, onze weides - buurman wat doet u nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 13:41

Fijne dierenvrienden zijn dit weer op Bokt. Die konijntjes zijn geheel onschuldig aan de door ts ondergane overlast. Schiet ze maar af joh?! Echt treurig.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 13:42

Ik kan de gedachtengang van TS wel snappen, het is al niet gezellig met de buren, overlast meer dan genoeg, overleg is bijna niet tot helemaal niet mogelijk, oké over de konijnen nog een klein beetje. Over de overlast van muziek/andere herrie is er niets mogelijk. Iemand die zo makkelijk dieren dumpt kan dieren van een ander ook wat aan doen. Je zit gewoonweg niet op nog meer ellende te wachten.
Je wilt van de ellende van de konijnen af, hoopt dan dat er niet weer nieuwe worden aangeschaft als de kinderen in eens bedenken dat ze ze missen.
Politie zal er weinig aan doen, als ze al niet komen voor overlast van herrie, zullen ze ook hier niet voor komen, het is schandalig dat die zich er zo makkelijk van af maken maar TS heeft er maar wel mee te doen. Dan ga je wel op zoek naar manieren om de overlast wel te stoppen.

Bij de buren naast ons staan schapen van iemand anders, er wordt door de buren zelf niet naar om gekeken, eigenaar komt 1x per dag begreep ik van de andere buren. Nu is de hond van waar de schapen in het land staan dagelijks bezig om de schapen compleet over de zeik te jagen, zelfs met de warmte. Ik was gisteren en eergisteren even bang dat er een aantal het loodje zouden leggen. Gebeurde dat maar dan kon ik de eigenaar tekst en uitleg geven wat en waarom. Buren zelf kijken er naar zien dat hun hond de schapen aan het opjagen is maar doen er niets aan. Verhaal komt op hetzelfde neer, zijn net als de buren van TS geen dieren waard, zorgen er niet voor, nemen geen verantwoording, te triest voor woorden dat dieren dan daar de dupe van moeten zijn.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 13:44

anjali schreef:
Fijne dierenvrienden zijn dit weer op Bokt. Die konijntjes zijn geheel onschuldig aan de door ts ondergane overlast. Schiet ze maar af joh?! Echt treurig.

Ze laten verhongeren, laten pakken door een roofvogel, laten vergiftigen omdat ze van giftige planten eten dat maakt niet uit dan? Weet niet wat een ergere dood is....

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 14:02

Ongeacht wat ik van het loodjesgeweer-voorstel vind, zijn er hier echt mensen die denken dat de politie dit geval oppikt? Dat er überhaupt een pv wordt opgesteld?
Ik zeg niet dat ieder middel het doel heiligt. Maar een klacht indienen of melding doen is in dit geval echt helemaal geen middel. Dit wordt echt niet opgepikt. Niet uit kwade wil, maar omdat dit echt 0 prioriteit heeft.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 14:12

meggiemeg schreef:
anjali schreef:

Ze laten verhongeren, laten pakken door een roofvogel, laten vergiftigen omdat ze van giftige planten eten dat maakt niet uit dan? Weet niet wat een ergere dood is....

Helemaal geen dood. Die konijnen moeten gewoon verzorgd worden zoals het hoort en zoals ook niemand r overlast van heeft. Is dat nou zo moeilijk???

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 14:13

anjali schreef:
Helemaal geen dood. Die konijnen moeten gewoon verzorgd worden zoals het hoort en zoals ook niemand r overlast van heeft. Is dat nou zo moeilijk???

Ga jij ze ophalen voor TS? Dan zijn twee problemen opgelost.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 14:18

Wat mij altijd opvalt aan de reacties van de bokkers ( in het algemeen genomen dan) : heb jij overlast door toedoen van een ander en diegene die de overlast veroorzaakt wil niet mee werken aan het probleem dan is het maar de gewoonste zaak van de wereld dat jij er alles aan moet doen, ongeacht wat voor kosten het met zich mee brengt om het op te lossen.
In dit geval moet je maar meters en meters aan fijn gaas gaan plaatsen op eigen kosten, jij moet ze maar gaan vangen en weg brengen. Als ik kijk naar de adviezen die ik kreeg was ook dan moet je maar meters aan omheining gaan plaatsen om de hond van de buren van je eigen terrein af te houden. O erger je je ergens aan, dan moet je je maar gewoon niet ergeren.
Dit soort adviezen zijn erg leuk en heel makkelijk gegeven maar soms is er ook nog zoiets als gevoel wat om de hoek komt kijken en dan stroken die adviezen daar niet echt mee. Tja doe je dat dan niet dan moet je ook niet zeuren als het probleem blijft bestaan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 14:21

anjali schreef:
meggiemeg schreef:

Het klopt wat je zegt, er moet voor worden gezorgd zoals het hoort maar wat als de eigenaar geen verantwoording er over neemt? Je kan nu eenmaal niet alle dingen die niet juist zijn op je nemen.

Mijn buurman is verhuisd, laat 8 katten achter, niemand die er zich over bekommerd, doe je dat wel door er 1 eten te geven omdat die steeds bij jou op het terrein zit en die raakt zwanger wordt je nog beschuldig van het in stand houden van de vele jonge kittens die er worden geboren... Hoe krom kan het zijn?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 14:34

Even de plaatselijke konijnenopvang bellen dat er 2 konijnen los lopen en ze die even komen vangen omdat jij dat niet kunt. Jij blij, konijnen blij (en buurman waarschijnlijk ook blij want die hoeft er niet meer naar te kijken := ) De meeste opvangen hebben een vangkooi of zijn handig in het vangen van konijnen ;)

Als de buurman dan iets vraagt dan weet jij van niks :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 14:53

Ayasha schreef:
anjali schreef:

Ga jij ze ophalen voor TS? Dan zijn twee problemen opgelost.

Helaas woon ik midden in een stad. Anders mochten ze hier komen. Voor een geval als dit zijn er dierenasiels of konijnenopvangen.Die kunnen ze herplaatsen.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 15:06

LaPluche schreef:
Heel hard Flappie draaien, misschien snapt hij de hint :')

Wel de aangepaste versie maken, Het is eerste kerstdag 2021.... :+

Voor alle gekkigheid ik vind het toch altijd heel bijzonder als mensen zich niet verantwoordelijk gedragen voor hun dieren.. :(

Ik denk ook het enige wat je kan doen is contact hebben met de dierenambulance of een konijnenopvang en dan vragen of die ze voor je kunnen vangen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-21 18:11

Ik heb intussen een lokale konijnenopvang aangeschreven of zij vangen.

Wilde konijnen op onze weides lijkt me, ondanks de landelijke omgeving, heel sterk. 3 van de vier buren hebben honden, waarvan twee jachthonden.
Of het wreed is dat die konijntjes vangen spreek ik me niet uit. Wij hebben ook een kat om de muizen uit het hooi te houden.

Ik denk dat ik en mijn man intussen al meer tijd gestoken hebben in die konijnen dan hun…

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 18:23

Wat triest zeg... Inderdaad, even een konijnenopvang contacteren en hen ze laten ophalen, dat doen ze altijd wanneer er konijnen ergens zijn uitgezet.

Wat een walgelijke buurman.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 18:24

Dat maakt je een veel mooier mens dan je buurman TS. Karmapunten!

Hopen maar dat de opvang komt helpen vangen. En als ze er dan toch zijn, wellicht kunnen zij de melding bij de politie doen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 19:28

meggiemeg schreef:
Bij de buren naast ons staan schapen van iemand anders, er wordt door de buren zelf niet naar om gekeken, eigenaar komt 1x per dag begreep ik van de andere buren. Nu is de hond van waar de schapen in het land staan dagelijks bezig om de schapen compleet over de zeik te jagen, zelfs met de warmte. Ik was gisteren en eergisteren even bang dat er een aantal het loodje zouden leggen. Gebeurde dat maar dan kon ik de eigenaar tekst en uitleg geven wat en waarom. Buren zelf kijken er naar zien dat hun hond de schapen aan het opjagen is maar doen er niets aan. Verhaal komt op hetzelfde neer, zijn net als de buren van TS geen dieren waard, zorgen er niet voor, nemen geen verantwoording, te triest voor woorden dat dieren dan daar de dupe van moeten zijn.

Weet de eigenaar van die schapen ook dat die hond ze opjaagt.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 19:46

Optiwolk schreef:
Ik heb intussen een lokale konijnenopvang aangeschreven of zij vangen.

Wilde konijnen op onze weides lijkt me, ondanks de landelijke omgeving, heel sterk. 3 van de vier buren hebben honden, waarvan twee jachthonden.
Of het wreed is dat die konijntjes vangen spreek ik me niet uit. Wij hebben ook een kat om de muizen uit het hooi te houden.

Ik denk dat ik en mijn man intussen al meer tijd gestoken hebben in die konijnen dan hun…

Goed om te lezen, hopen dat ze ze willen komen vangen!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 19:55

anjali schreef:
Helaas woon ik midden in een stad. Anders mochten ze hier komen. Voor een geval als dit zijn er dierenasiels of konijnenopvangen.Die kunnen ze herplaatsen.

Kan je een konijn nog gratis brengen? Vraag het me gewoon af omdat je tegenwoordig ook voor een hond moet betalen?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 19:56

pillow schreef:
meggiemeg schreef:

Weet de eigenaar van die schapen ook dat die hond ze opjaagt.

Denk het niet, als hij wel weet dan is het raadsel waarom er steeds wel een paar kreupel zijn ook opgelost. Ik zie nooit iemand, de ingang van de wei zit aan de andere kant van een schuur, als ik hem wel zie had ik het allang gemeld.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 20:11

meggiemeg schreef:

Weet de eigenaar van die schapen ook dat die hond ze opjaagt.[/quote]
Denk het niet, als hij wel weet dan is het raadsel waarom er steeds wel een paar kreupel zijn ook opgelost. Ik zie nooit iemand, de ingang van de wei zit aan de andere kant van een schuur, als ik hem wel zie had ik het allang gemeld.[/quote]

dierenpolitie bellen, want volgens mij valt dit onder misdrijf ook nog eens

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 20:12

[/quote]
Weet de eigenaar van die schapen ook dat die hond ze opjaagt.[/quote]
Denk het niet, als hij wel weet dan is het raadsel waarom er steeds wel een paar kreupel zijn ook opgelost. Ik zie nooit iemand, de ingang van de wei zit aan de andere kant van een schuur, als ik hem wel zie had ik het allang gemeld.[/quote]

dierenpolitie bellen, want volgens mij valt dit onder misdrijf ook nog eens

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 20:55

meggiemeg schreef:
Denk het niet, als hij wel weet dan is het raadsel waarom er steeds wel een paar kreupel zijn ook opgelost. Ik zie nooit iemand, de ingang van de wei zit aan de andere kant van een schuur, als ik hem wel zie had ik het allang gemeld.

Briefje aan het hek?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:27

meggiemeg schreef:
anjali schreef:

Kan je een konijn nog gratis brengen? Vraag het me gewoon af omdat je tegenwoordig ook voor een hond moet betalen?

Dat weet ik niet.Voor een hond moet je inderdaad afstandsgeld betalen, zoiets als 100 euro volgens mij.Heel goed voor de dieren is dat niet want zodoende heb je toch mensen die daar geen zin in hebben of niet kunnen.En daarom het dier op een andere manier dumpen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 15:13

Zaterdag een berichtje gestuurd of ze nog even aan dat konijn denken?
Geen reactie, wel gelezen.
Zaterdagavond om half elf nogmaals gecontacteerd - of de muziek stiller mocht. Toevallig toch?

Vandaag nogmaals foto gestuurd van het konijntje.

De opvang die ik aansprak reageert erg moeilijk, en hebben bovendien momenteel geen vangkooi/ val.
Als ze er wel een hebben vragen ze waarborg. Ik ben nog even in dubio of ik waarborg wil betalen…

Met m’n man afgesproken dat, als we vandaag geen reactie krijgen we morgen laten weten dat we verdere stappen gaan ondernemen.
Hoe we dit diplomatisch sturen is nog even een vraagteken dus … tips?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:15

Van welke omgeving ben je?