Ibbel schreef:Katten mogen legaal niet bejaagd worden, konijnen wel. Je hebt dan wel een jachtvergunning én een jachtareaal nodig, ik gok dat TS dat niet heeft. Ze zou natuurlijk wel kunnen proberen te achterhalen wie wél de jachtrechten in het gebied heeft en (tijdelijk) dat jachtrecht ook vergunnen op haar weiland. Probleem opgelost door een ander.
Dan moet er nog rekening gehouden worden met de schietafstand tov de huizen en mag er op tamme konijnen ook gejaagd worden?
Natuur en Bos wil in België wel eens hele aparte regels er op na houden. Maar indien doenbaar zou dat inderdaad eveneens een legale weg zijn die voor de konijnen ook korte pijn in houden. Korter dan sterven in de natuur waar ze hoe dan ook niet zullen overleven.
Judass schreef:Ayasha schreef:Omdat?
Omdat het (helaas) maatschappelijk geaccepteerd wordt dat je katten op straat zwerven en 's avonds weer bij je op de bank ploffen. Lijkt me een ander verhaal dan konijnen naar een bos brengen om te dumpen.
raar. Daar zijn ook heel veel mensen tegen. Maar nu het geen katten zijn is het ineens een probleem. Je ziet zelf dat dit recht l*llen wat krom is hoop ik?