Twee weken lang elke dag een boete?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:37

Ik zou ook bezwaar aantekenen. Succes is van verschillende factoren afhankelijk.

Mijn vader heeft zoiets ook een keer gehad. Nieuwe plek voor hem, maar daar wel elke dag gereden. Het was een weg die van 70 over ging in 50. Maar laat het nou lente zijn en dat eerste 50 bord volledig overgroeid te zijn geweest en dus makkelijk over het hoofd te zien.

Na een week vol 70 rijden daar, had de gemeente gesnoeid en was die 50 dus te zien. Gelukkig had hij een dashcam en de video’s nog van de dag ervoor dat het zo begroeid was, want iets verderop stond een flitspaal en hij zag de bui al hangen.

Inderdaad, de ene na de andere boete van die week viel op de mat. Bezwaar aangetekend, met bewijs dat het bord niet goed zichtbaar was. Boetes zijn uiteindelijk kwijt gescholden. Ze hadden erg veel klachten gehad over die periode.

Kortom, als jij met redelijke argumenten kan komen, waarom jij dacht dat het 60 was en je een onduidelijk situatie kan aantonen, heb je best kans dat een deel kwijtgescholden wordt.

Ze zullen daarin ook vast je historie meenemen. Als jij nog vrijwel nooit een boete hebt gehad, zijn ze wellicht sneller bereid tot coulance, dan iemand die wekelijks boetes rijdt.

Hoe dan ook, gewoon proberen.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:26

Anne_vD schreef:
Ik had ook 4x een boete bij dezelfde flitspaal. De eerste begreep ik nog, de 3x daarna niet want reed netjes 80 op de teller waar je 80 mocht.

Toen ben ik met tomtom aan gaan rijden, bleek mijn auto dus bijna 90 te rijden terwijl hij op de teller maar 80 aangaf. In elke snelheid gaf hij het op de teller dus lager aan, ik vroeg me altijd al af of ik nu altijd degene was die pech had met de 'slome slakken' voor me. Maar ik reed dus altijd harder dan ik doorhad :+

Het was een dure les. En ik ben op die plek voortaan met 70 op de teller gaan rijden. En overal met een flitser dus goed snelheid gaan verlagen zodat ik zeker weten veilig zat :o

En jouw auto komt wel door de APK??? Want een correctwerkende snelheidsmeter is verplicht. Of werkt hij wel goed, maar heb je een verkeerde maat band/wiel erop zitten. De snelheidsmeter gaat uit van een bepaalde omtrek van de wielen/banden. Als de jouwe groter is dan aanbevolen, dan geeft hij een te lage snelheid aan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Twee weken lang elke dag een boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:29

De snelheidsmeter word niet geijkt, dus bij een apk komt het er niet uit of hij goed werkt.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:48

Shadow0 schreef:
Ik ben vooral benieuwd waarom je dacht dat je er 60 mocht - want als dat een redelijke verwachting was dan zou ik bezwaar aantekenen. Ooit hebben ze bv in Utrecht een stuk weg waar je eerst 70 mocht, teruggebracht naar max 50 door de bordjes met 70 weg te halen, en zonder 'verkeerssituatie gewijzigd' of 'let op, 50'. Maar je ziet niet dat er een bord niet staat in een situatie die je al kent, want meestal let je op andere dingen.
In zo'n situatie zou ik beslist bezwaar hebben aangetekend.

Als er zoiets speelt zou ik dat dus zeker doen.
Als dat niet speelt en het bij nader inzien wel duidelijk was dat het 50 was kun je het proberen, maar weet ik niet hoe dat uitpakt en zou ik de uitkomst accepteren hoe die komt.

Of ze doen zoals hier bij mij in de buurt… bij de ene kant van een 70 km per uur weg een bord zetten dat het nu 50 is en de andere kant vergeten een bord te zetten :Y)