Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cilli96 schreef:Als eerste: Neem voor lief dat je sowieso ze soms moet brengen naar school/vrienden/lekke band etc. Zelfs in de nacht als ze daarna evt normaal gesproken naar huis zouden fietsen.
Mijn moeder maakte hier nooit een strijd van en daar ben ik haar heel dankbaar voor!
Ligt voor mij echt aan de route. Is het een veilige route dan prima te doen.
Zo niet dan zou ik gaan twijfelen. 12/13 jarige zien nog niet altijd consequenties in van acties.
Hierboven werd een geel hesje genoemd, no way dat ik die droeg op die leeftijd. Pas toen ik 15 was ging ik inzien dat het echt ook een voordeel voor mijzelf was en auto's meer ruimte gaven/afremde omdat ze mij eerder zagen.
Daarbij ook opletten dat je kinderen niet altijd heel moe zijn. Door het vele fietsen kwamen ze er bij mij achter dat bepaalde organen niet goed werken. Ik was de weekenden vaak ziek doordat ik door de weeks zo veel energie gebruikte.
(nu trouwens nog steeds niet eigenlijk). 's Ochtends om 7 uur op de fiets zitten in de winter in de regen, thanks but no thanks.
) en leef ook nog.

Anastasia24 schreef:16 km? Ja, dat is kindermishandeling, sorry. Mijn moeder heeft vroeger 10km gefietst en ik hoor der nog dagelijks zeggen hoe vreselijk ze het vond. Ik leg vaak naar stal ook zo'n 10 km af met elektrische fiets en dat is prima te doen, met 16 km kan ik niet oordelen, lijkt me nog steeds erg ver, plus dat moet door regen, wind, kou etc. Is er geen bus? Of is het mogelijk ze te brengen en te halen of een school dichterbij?

DuoPenotti schreef:En dat regenpak deed je dan niet aan want dat was niet stoer dus stond je de eerste paar uur met een natte broek op school
Zelf fietste ik 15 km enkele reis naar de middelbare school. Mijn ouders wilden mij alleen brengen met zware regen, erge sneeuw of stormwind. Chronisch wind tegen natuurlijk, maar wel een leuke tijd gehad met vriendinnen die hetzelfde moesten doorstaan
Elektrische fietsen zou ik niet aan beginnen, een vriendin van mij had dat ook, en ze was altijd zo veel sneller dan ik (en ik fietste echt behoorlijk door) en toen zijn we gestopt met samen fietsen. Tenzij haar accu leeg was, dan kon ik wel (op halve snelheid want elektrische fietsen zijn zwaar) met haar mee fietsen
Wel vreemd dat hun oma hier moeilijk over doet, haha. Hier zijn de oma's er vooral van overtuigd dat kleinkinderen te veel verwend worden en dat vroeger alles moeilijker was