Askja schreef:Het is en blijft een individuele keuze.
Ik zou nooit druk uitoefenen om iemand die niet wil, over te halen zich te laten vaccineren. Verplichten zou ik absoluut op tegen zijn, dat kan wettelijk niet eens, maar ook emotionele chantage of appelleren aan schuldgevoel vind ik hierin not done. Virologen moeten m.i. wat dat betreft hun plaats kennen, het lijkt me niet wenselijk dat die vanuit hun expertise mensen het vaccineren op gaan dringen, of dat zij compleet maatgevend zijn in het beleid inzake corona zonder ruimte te geven aan andere aspecten en belangen.
Wel hoop ik dat de groep mensen die zich laten vaccineren uiteindelijk groot genoeg zal zijn om groepsimmuniteit te waarborgen.
Voor mensen die overal luid en duidelijk verkondigen tegen vaccineren te zijn, tegen alle maatregelen, Covid bagatelliseren als een onschuldig griepje, of erger nog, vaccineren demoniseren als onderdeel van een complot (Great Reset enzo), en voorstanders van vaccineren wegzetten als naïeve schapen, heb ik dan weer 0,0 respect.
Eens
. Ik snap het standpunt van die virologen wel, maar dat is maar 1 aspect van de hele situatie. M.i moet er met een flinke nuance naar gekeken worden, alle aspecten in het oog houdend. Als een viroloog dat vanuit zijn kennis en ervaring zegt snap ik dat, maar dat is dus niet het hele plaatje dus als je prominent in de media staat zou ik daar persoonlijk voorzichtiger mee zijn. Als je die aspecten bekijkt is het in de huidige situatie niet nodig om te verplichten, of om emotionele chantage/schuldgevoel te gebruiken om over te halen om te vaccineren. Moet wel zeggen dat het een ander verhaal wordt als de vaccinatiegraad erg laag bleef (dan krijg je namelijk o.a. de afweging tussen autonomie en volksgezondheid), maar dat is niet het geval gelukkig.
Als je nu wil weigeren omdat je je er niet goed over voelt (onderbuikgevoel danwel medische twijfels) dan is dat je goed recht.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die promotie van België, hoe die eruit ziet. Heeft iemand toevallig een linkje of zo naar zo'n reclame die dus blijkbaar 'over de grens' is aldus een paar mensen hier?
@ElSea: maar op zich is het toch logisch dat als je gaat reizen men van je verwacht dat je kan aantonen gezond te zijn? Ze willen immers niet dat jij onwetend iets meeneemt qua corona(variant). Het is natuurlijk jouw vrije keuze om te reizen dus dan is een gevolg dat je die testen moet overhandigen. Of vind je dat niet fair en zo ja, waarom niet? Kort gezegd, waarom zou er bijv. belastinggeld ingezet moeten worden zodat jij kan reizen? (oprechte vraag)
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 05-06-21 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt