Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
jibberjabber schreef:Heel exact kan ik het niet zeggen maar denk bij de kies aan toch iets van een plantenetend dier. Tja en van wie dan ? Tapir ? Kan. Maar kan ook van een Trogontherium Cuvieri zijn oftewel de reuzenbever. Ik zou het navragen, altijd leuk!
Gamova schreef:jibberjabber schreef:Heel exact kan ik het niet zeggen maar denk bij de kies aan toch iets van een plantenetend dier. Tja en van wie dan ? Tapir ? Kan. Maar kan ook van een Trogontherium Cuvieri zijn oftewel de reuzenbever. Ik zou het navragen, altijd leuk!
Heb hem ooit meegenomen naar mijn opleiding. Mijn docent heeft een aantal jaar fossielen geïdentificeerd voor Naturalis en gaf aan dat hij aan een rund dacht. Niet zo spannend qua diersoort maar wel heel gaaf om zelf gevonden te hebben
Resten van reuzenherten worden er ook gevonden, maar dat zal je docent dan wel herkend hebben.
Wel zonde van het bot zeg, misschien dat het nog netjes aan elkaar te lijmen is als dat het waard is? Weet zelf ook niet wat je daar allemaal voor moet doen en hoe je het precies schoon maakt. Maar ben alsnog benieuwd naar de foto's, wie weet zit er wat interessants tussen wat iemand hier herkent 
Wat zijn de afdrukken van die laatste foto precies waardoor het bijna nooit gevonden wordt?
Bij de Action kun je lijm van Uhu kopen; je zou eens kunnen testen of dat ook werkt op bot. Dat is reversibel, dus lukt het niet, dan zou je het moeten kunnen verwijderen met aceton. Het lijkt mij een stukje ellepijp (richting pols), maar weet het niet zeker en weet niet waarvan. Wel erg leuk!
Nog tips op welke delen ik het best kan zoeken? Dichtbij het water of wat verder weg? En is er eigenlijk een wc in de buurt? We komen van ver dus dat zou fijn zijn, maar las op internet dat het er nog niet was een paar jaar terug. Heb er in ieder geval enorm veel zin
Bij de mensen die mee waren viel het ook erg in de smaak, het was ook perfect weer. Ik wil meteen weer gaan, het liefst elke dag wel, maarja elke dag 4 uur rijden is niet best 

Heb er ook wel dik 4 uur heel traag en nauwkeurig rond gesjokt 

Ja gewoon alleen gaan als dat kan! Ik was met gezelschap gegaan maar die zagen het meer zitten om bij P5 rond te hangen op een stoeltje, dus ik heb ook vrijwel de hele tijd alleen gelopen en het was heerlijk 
Een stukje vuursteen, ik dacht dat het misschien een kans had om een afslagje te zijn maar heb mezelf van dat idee af gebracht

Gamova schreef:Ik heb ooit een botfragment en een kies gevonden op de 2e maasvlakte. Kies is geen mammoet formaat maar eerder rund.
[ [url=m/Hajauw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CtPPE1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MpCROP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eelmo schreef:Weet je zeker dat de vis wervel een wervel is, en geen otoliet (oorsteen)? Ook van een vis, daar niet van
Hele mooie vonst! Misschien zelf ook maar eens gaan...

) maar misschien kan ik in mijn vakantie wel gaan
Lunameyza schreef:Nu ga ik wel twijfelenIk dacht altijd dat wervels van vissen wel makkelijk goed blijven/verstenen. Heb hier wat close up foto's:
[ [url=m/CMDbSf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RUHTSG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TRjD0l.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pQ3rbQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vanaf Nijmegen is het helaas wel ver ja, ik woon nog verder richting Doetinchem :/ Waar valt wat te vinden bij Nijmegen dan?
Maar geloof dat je hier overal wel óf Romeinse resten, of WWII voorwerpen op kunt duiken.