Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jibberjabber schreef:Heel exact kan ik het niet zeggen maar denk bij de kies aan toch iets van een plantenetend dier. Tja en van wie dan ? Tapir ? Kan. Maar kan ook van een Trogontherium Cuvieri zijn oftewel de reuzenbever. Ik zou het navragen, altijd leuk!
Gamova schreef:jibberjabber schreef:Heel exact kan ik het niet zeggen maar denk bij de kies aan toch iets van een plantenetend dier. Tja en van wie dan ? Tapir ? Kan. Maar kan ook van een Trogontherium Cuvieri zijn oftewel de reuzenbever. Ik zou het navragen, altijd leuk!
Heb hem ooit meegenomen naar mijn opleiding. Mijn docent heeft een aantal jaar fossielen geïdentificeerd voor Naturalis en gaf aan dat hij aan een rund dacht. Niet zo spannend qua diersoort maar wel heel gaaf om zelf gevonden te hebben
Gamova schreef:Ik heb ooit een botfragment en een kies gevonden op de 2e maasvlakte. Kies is geen mammoet formaat maar eerder rund.
[ [url=m/Hajauw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CtPPE1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MpCROP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eelmo schreef:Weet je zeker dat de vis wervel een wervel is, en geen otoliet (oorsteen)? Ook van een vis, daar niet van
Hele mooie vonst! Misschien zelf ook maar eens gaan...
Lunameyza schreef:Nu ga ik wel twijfelenIk dacht altijd dat wervels van vissen wel makkelijk goed blijven/verstenen. Heb hier wat close up foto's:
[ [url=m/CMDbSf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RUHTSG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TRjD0l.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pQ3rbQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vanaf Nijmegen is het helaas wel ver ja, ik woon nog verder richting Doetinchem :/ Waar valt wat te vinden bij Nijmegen dan?