Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Foaly schreef:Zou wel even in de gaten houden dat het bij de meeste mensen echt geen onwil is. Ik had (voor corona) naast mijn 40-urige werkweek + 10 uur reistijd in de week gewoon geen mentale energie meer over 's avonds, en ik kon in het weekend ook wel leukere dingen verzinnen dan schoonmaken. Dus nee, mijn huis was niet schoon en ja, daar baalde ik af en toe ook van (als ik weer eens twee weken oude pastaresten uit een pan stond te bikken bijvoorbeeld, of wanneer mijn sokken zover heen waren dat ze bijna zelf in de wasmachine sprongen)
Mensen doen soms alsof het huishouden heel simpel is, 'even de borden omspoelen, even een stofzuiger door het huis halen', maar voor sommigen (en dat zijn er best wel wat, blijkt uit dit topic) ligt dat toch echt anders. Hetzijn door tijdgebrek, energiegebrek, of domweg andere prioriteiten. Ik vind het dan niet heel netjes (see what I did there) om iedereen in dit topic die zich daarin herkent dan maar af te doen als 'taddeken'.
marleen_88 schreef:Ik kan mij ook totaal niet herkennen in het filmpje en de meeste bokkers hier.
Elk weekend doen mijn vriend en ik het huishouden. Stofzuigen, stoffen, keuken, badkamer, toilet doen we wekelijks. En de was houden we ook keurig bij. Ik snap niet hoe je je wasmachine en dus de was kunt vergeten? En ook het opvouwen en opruimen doen we zodra het droog is. Natuurlijk kost het tijd, maar een opgeruimd en schoon huis vind ik gewoon fijn.
Oh en wij werken beide fulltime. Dus één dagdeel van ons weekend zijn wij bezig met huishouden, de tuin en boodschappen.
ik had het laatst zelfs in de douche Sintara schreef:Nou, mik kost het wel moeite maar het is wel opgeruimd en schoon.
Ik kom met schoonmaken wel overal hooi tegen, kennen jullie dat ookik had het laatst zelfs in de douche
Cookies schreef:De wasmachine 3 x draaien?? Waarom? Zet dan even een timer op je telefoon.
Ik herken mezelf echt niet in dit filmpje, ik zou gek worden van die zooi. Ik houd van een opgeruimd huis.

zo erg is het hier gelukkig niet. Met kleine kinderen is het wel een uitdaging om het netjes te houden, dan is het ‘s avonds alleen netjes en op de dag ligt er veel speelgoed.
Toen wij nog veel werkten was het altijd spic en span, vooral omdat we geen tijd hadden rommel te maken. 
verootjoo schreef:Jeetje wat ergzo erg is het hier gelukkig niet. Met kleine kinderen is het wel een uitdaging om het netjes te houden, dan is het ‘s avonds alleen netjes en op de dag ligt er veel speelgoed.
Ik begrijp overigens niet dat mensen die veel werken en veel weg zijn hier juist zeggen dat het een rommeltje is omdat ze geen tijd hebben. Als je nooit thuis bent kan het toch ook niet rommelig wordenToen wij nog veel werkten was het altijd spic en span, vooral omdat we geen tijd hadden rommel te maken.
Nu is het wat rommeliger omdat er altijd wel iemand thuis is.