Welk hoofdkussen heb jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: Welk hoofdkussen heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:16

Mensen die een traag schuim kussen hebben… blijft dat wel een tijd fijn? Dat is toch een soort “ vormend”?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:45

Na aanleiding van dit topic een sylvana comfort gekocht. De een na zachtste, oranje, omdat ik ook een zacht matras heb. Zelf weet ik nog steeds niet of ik het fijn kussen vind maar mijn nek voelt ‘s morgens een stuk beter aan. Hier zit geen nek steun in maar is wel gevormd. Ik slaap op mijn zij of mijn rug. Soms om in slaap te vallen even op mijn buik maar zo blijf ik niet de hele nacht liggen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-21 09:45

Ik had inmiddels de stevige van emma gekocht... maar toch te hard. Dus weer teruggestuurd en weer op zoek. Wil stevig maar niet te hard.

Jorissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:19

Sinds begin maart heb ik een m-line pillow you kussen. Het is een vrij stevig kussen maar toch zakt mijn hoofd er wel iets in. Na een tijdje te hebben moeten wennen wil ik niks anders meer. Ben al maanden niet meer wakker geworden met rug of nek klachten en dat is toch wel heel erg prettig.
Na zoveel geprobeerd te hebben ook ben ik zo blij eindelijk een goede oplossing gevonden te hebben.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:56

Ik heb een m-line fit pillow sinds 2 weken, ik lig normaal veel op mijn buik, maar sinds dit kussen slaap ik ook graag op mijn zij of rug. Voldoende steun in de nek, maar zeker niet hard.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:03

Wordt jullie slaaphouding ook beter op een goed passend kussen?

Ik had een voorgevormd kussen en dat beviel goed. Die daarna niet. Nu een gewoon box kussen en de ene dag is beter dan de andere, maar wel nek/schouder klachten.

Maar mijn houding is ook echt prut. Ik krul op en lig met mn kin tegen mn borst. Volgens mij geeft dat ook de klachten. Ik probeer beter te liggen, maar tijdens de slaap heb ik dat niet in de hand. Heb ook vaak slapende handen omdat ik die raar buig.

In een voorgevormd kussen moet je toch wel op de juiste manier liggen voor het effect, lijkt me.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:03

Dat vroeg ik me ook af. Op een minder fijn kussen ga ik ook sneller op m’n buik liggen met vervolgens Smorgens rugpijn.
Ook daarom wil ik wat anders

Jorissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:00

Ik merk duidelijk verschil in slaaphouding met het kussen wat ik nu gebruik, wordt bijvoorbeeld ook veel uitgeruster wakker en zelfs mijn vriend merkt dat ik minder onrustig slaap. Vooral lichamelijk merk ik echt de pluspunten van een goed hoofdkussen, rug en nekklachten zijn echt flink verminderd dat zelf de fysiotherapeut het opviel dat mijn lijf beter aanvoelde.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:10

Welke kussens kan je allemaal thuis testen? Ik heb die van Emma gezien, maar zijn er nog meer die je kan uitproberen?
En dan als het kan met neksteun....of geeft het Emmakussen ook steun in de nek?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:16

Die van m-line mag je ook testen en geloof dat ze via beter bed de sylvana kussens ook te testen hebben liggen

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:30

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:47

Ik heb een tempur kussen, destijds aangeraden door de oefentherapeut waar ik liep voor nek en rugklachten. Het is een ergonomisch kussen die zich vormt naar je nek/hoofd, wat ik zelf erg prettig vind. Ik sleep het kussen letterlijk overal mee naartoe. Omdat het kussen niet zo groot qua omvang is, is dat ook nog eens heel goed te doen:). En voordeel vind ik ook de zachte hoes die erover heen zit en heel makkelijk eraf te halen is om te wassen.

Hier vind je de verschillende modellen, geschikt voor allerlei "soorten" slapers:

https://nl.tempur.com/kussens/ergonomische-kussens/

Zelf heb ik deze:

https://nl.tempur.com/original-kussen/NLORIGPM.html

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:58

Muze schreef:
Mensen die een traag schuim kussen hebben… blijft dat wel een tijd fijn? Dat is toch een soort “ vormend”?

Ik zie bij mijn tempur kussen in de beschrijving niet staan dat het traag schuim is, maar bestaat iig uit t tempur schuim, vergelijkbaar met mn traag schuim matras. die van mij kan ik zegmaar mijn hand in drukken, maar na een paar seconde zet die vanzelf weer uit. Dus als je ligt vormt wordt het kussen zacht en vormt ie zich naar je hoofd, maar daarna krijgt ie weer zn oorspronkelijke vorm :) en heb deze al jaren. Wel zullen er wellicht van die namaak achtige kussens zijn, waar t anders bij is, maar dat weet ik niet :)

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:25

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:09

Interessant! Nu ook 15% korting zie ik (al zal die korting er misschien altijd wel zijn..).

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 20:08

Ik heb besloten toch weer eenzelfde hoofdkussen te bestellen als die ik al heb. Namelijk de Dixxius Support Green Latex kussen 12cm soft (nu 2 halen 1 betalen bij swissense). Deze beviel altijd goed, maar ik merk dat hij nu erg ingezakt raakt na 5 jaar. Met dit kussen weet ik dat ik goed lig en had voorheen geen klachten. Iedereen succes met de zoektocht, wat is dat toch lastig!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 00:13

Ik heb die van Matt Sleeps besteld, ik ben benieuwd.

Ik heb trouwens die Silvana kussens laatst ook eens geprobeerd in een winkel, die vond ik alleen wat stijfjes.. Ik had verwacht dat ze van ander materiaal zouden zijn.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:03

Ik slaap nu drie dagen op het Matt kussen en ik moet zeggen dat ik drie goede nachten heb gehad (zeker in vergelijking met de nachten ervoor). Ik weet niet of het toeval is, maar het kussen bevalt in ieder geval goed tot nu toe. :)

Alleen als je graag op je buik slaapt is hij wel echt te hoog vind ik (hij wordt ook aangeraden voor zij en rugslapers).

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:10

Ik heb het kussen van Optidee:
https://www.youtube.com/watch?v=Oni9WgkxErA

Die is echt super fijn want je kan hem bijvullen of leger halen naar wens en hij kan helemaal in de was maar ook alleen de tijk die eromheen zit kan in de was.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:19

Ik heb net een tempur kussen gekocht.
Toen ik daarop ging liggen wist ik dat ik dat materiaal wilde

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:15

Klein schopje.

Naar aanleiding van dit topic heb ik 2 Emma kussens aangeschaft, ze liggen heerlijk. <3
Alleen past geen enkele sloop er mooi omheen. Wie heeft een webshop adres voor mooie kussenslopen in afwijkende maten?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:45

Hier is het na heel veel proberen (emma, Mline, silvana) uiteindelijk een tempur kussen geworden. Die ligt voor mij het beste

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:04

Mijn tempur lag niet lekker meer, ik slaap amper nog op mn buik ivm rugklachten. Mn m-line kon ik niet aan wennen, nu een van de beddenzaak, een traagschuim 9cm en mn nekklachten worden langzaam aan beter.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:55

Ik heb een Silvana kussen: https://www.silvana.nl/kussens.html van deze link de nr 3.

En daarnaast heb ik 2 kussens gevuld met boekweitdopjes.
https://www.boekweitkussen.com/

Hier slaap ik het meest op, daarom heb ik er ook 2, 1 ligt er standaard in m'n auto voor als we ergens gaan logeren of voor als ik voor m'n werk in een hotel moet slapen.
Op de standaard hotel kussens krijg ik last van m'n nek, met dit boekweitkussen absoluut niet.
Het boekweitkussen kun je heel eenvoudig naar eigen dikte vullen, of in mijn geval, vulling eruit halen. Je krijgt er standaard een behoorlijke hoeveelheid vulling in en moet m dus op maat maken voor jezelf.
Dat kost even proberen en evt een nacht of wat slapen, maar eenmaal goed slaapt het, vind ik, echt super!
En als de vulling "op" raakt kun je die bijvullen of helemaal vervangen.

Aanvulling: bij onze beddenzaak kon ik Silvana kussens testen.