Suzanne F. schreef:Palmera schreef:Het gaat er niet om dat iemand rommelig is, het gaat erom dat iemand volwassen is. En dat wil ik graag eerst met eigen ogen geruime tijd aanschouwen voordat ik daarmee mijn leven ga delen. En als moeders dan alsnog vrolijk verder blijkt te pamperen begin ik helemaal nergens aan. Ik wil een vent, geen kleuter.
Eens maar je kan niet alles tackelen. Je kan er ook eentje treffen die verwacht dat je alles zo’n beetje doet zoals zijn moeder deed. Niet alleen in eten koken, boterhammetjes smeren en huishouden maar zelfs als voorbeeld in de relatie of thuisblijven voor de kinderen etc.
Dus die is geen kleuter meer en zijn moeder doet niks voor hem maar hij verwacht dat jij die rol overneemt. Want hij had het vroeger allemaal zo fijn gevonden op die manier.
Juist daarom wil ik eerst op veilige afstand observeren. Dit is een horrorscenario. Maar daar kom je wel relatief gemakkelijk achter als je bv een keer kookt of even helpt met de was vouwem en je krijgt gelijk te horen dat zijn moeder dat anders doet en een ander recept heeft.
Dan ga ik dus heel hard hollen en ben ik blij dat ik mijn eigen huis nog heb.