Van bril overstappen naar lenzen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Van bril overstappen naar lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:58

Er zit wel veel verschil in lezen, ook in maandlenzen onderling. (daglenzen geen ervaring mee)
Ik hoef die goedkope van bijvoorbeeld het kruidvat niet in te toen, die doen me echt pijn.

Ook de vloeistof maakt veel verschil, bij de ene snel droog, de andere juist vettig.
In die zin wel het uitproberen waard.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:29

DuoPenotti schreef:
Er zit wel veel verschil in lezen, ook in maandlenzen onderling. (daglenzen geen ervaring mee)
Ik hoef die goedkope van bijvoorbeeld het kruidvat niet in te toen, die doen me echt pijn.

Ook de vloeistof maakt veel verschil, bij de ene snel droog, de andere juist vettig.
In die zin wel het uitproberen waard.

Ik heb half jaars lenzen gehad, extra zuurstof doorlatende, maandlenzen, daglenzen, alles was gewoon ruk. Het begon goed, maar na 2 jaar ging geen enkele lens meer. Maar al bij de eerste lenzen werd er gezegd dat ik weinig traanvocht had.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:35

Ik heb eventjes lenzen geprobeerd, maar in de ochtendrush was ik te stressy en dan kreeg ik ze niet in met mijn bibberhanden. Heb ook eventjes maandlenzen geprobeerd, maar ik wrijf onbewust heel hard in mijn ogen als ik wakker word, en dan verdwijnt die lens ergens achter mijn ooglid en is het een heel gedoe om die weer goed te krijgen. Bovendien heb ik al te veel wallen onder mijn ogen, zodat een bril me nu beter staat.

Maar ik snap wel dat je lenzen wilt, zeker in combi met mondmasker kan het handiger zijn. Gelukkig is een bril tegenwoordig al meer sexy dan vroeger.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:12

Ook allemaal andere merken Germie?
En vloeistoffen, steeds dezelfde of ook andere?

Is er een Visser contactlenzen bij je in de buurt?
Die hebben er naar mijn idee echt verstand van.
Meerdere mensen daar positief over gehoord die dat elders niet waren.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 10:45

Goof schreef:
Felien_Kyra schreef:
Ik heb zachte maandlenzen gekregen. Vond het alleen wel vreemd dat er niet met mij in de winkel is goefenend. Hoorde bij velen dat dit in de winkel gebeurde maar is bij mij niet gebeurd. Als het na een weekje nog niet makkelijk gaat dan ga ik wel even terug naar de winkel om te vragen of ze me kunnen helpen. Al doen ze dat nu misschien door corona niet?

Huh, wat bijzonder is dat.
Heb je niet verschillende lenzen geprobeerd? Sterktes gecheckt etc?
Ik heb een half jaar geleden echt tot in den treure lenzen geprobeerd, verschillende soorten, verschillende sterktes. En ik kreeg ze echt pas mee toen ik ter plekke had laten zien dat ik ze goed in en uit kreeg.
Ik vind het eigenlijk echt een gebrek aan service dat jij dit niet hebt geoefend. Heel slordig.

Zie dat ik niet meer heb gereageerd oeps...
Sterktes zijn wel gecontroleerd, maar verder dus niks -O-

Ik vind het zelf nu dus ook verschrikkelijk... Ik vind het gewoon eng om ze in en uit te doen zelf. Straks doe ik het verkeerd of krijg ik ze niet meer uit. Inmiddels aardig geoefend en het begint nu te lukken maar blijf het wel spannend vinden en heb ze dus nog niet een aantal uur gedragen. Alleen in en uit geoefend.

Ik ga een afspraak maken bij Hans Anders om te vragen of ze me willen helpen want nu is het zonde van het geld.

Hoor trouwens inderdaad van iedereen dat ze zeggen: Huh hebben ze je in de winkel niet geholpen? Proefsetje gegeven? etc...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:26

Bij de Pearle ook niet hoor. Gewoon opmeten, en een week later kon ik ze komen halen. Weet nog wel dat ze in mijn vorige lenzenperiode voordeden hoe je ze in en uit moet doen en hoe schoonmaken en bewaren.

Ik heb ze nu al een aantal dagen weer niet meer in. Teveel corona-klachten gehad (waaronder oogpijn).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:29

Bizar hoor TS, ik vind dat echt geen service. Ik heb echt daar moeten oefenen, mocht ze pas meenemen als ik kon laten zien dat het lukte. Heb ook verschillende soorten lenzen en sterktes uitgeprobeerd net zolang tot ik de juiste lens gevonden had.
Ik heb toevallig vorige week gevraagd of er van mijn lenzen ook daglenzen te krijgen zijn en dan krijg ik ook gewoon een proefsetje mee. Allemaal service.

Slim dat je gaat bellen, ik zou zeker even iemand mee lagen kijken.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 19:22

Goof schreef:
Bizar hoor TS, ik vind dat echt geen service. Ik heb echt daar moeten oefenen, mocht ze pas meenemen als ik kon laten zien dat het lukte. Heb ook verschillende soorten lenzen en sterktes uitgeprobeerd net zolang tot ik de juiste lens gevonden had.
Ik heb toevallig vorige week gevraagd of er van mijn lenzen ook daglenzen te krijgen zijn en dan krijg ik ook gewoon een proefsetje mee. Allemaal service.

Slim dat je gaat bellen, ik zou zeker even iemand mee lagen kijken.

Ga er dinsdag heen. Morgen voor de zekerheid even bellen of dat kan. Niet dat ik er voor niks heen ga.

Ik word er echt chagrijnig van. Heb t nog een aantal keer geprobeerd, ook met de lens andersom want dacht misschien heb ik ze wel verkeerd (zachte lenzen), maar zodra ik hem in doe dan doet mijn oog pijn, ga ik tranen en dan zie ik dus wazig.

Iedereen zegt van: gewoon blijven oefenen. Dat zal best maar heb liever dat ze bij de winkel mee kijken zodat ik zeker weet dat ik t goed doe :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 19:40

Goed zo. Succes!

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:40

Dat wazig zien kan ook komen doordat de lens nog wat gedraaid zit. Als het goed is, zie je ergens op de lens een klein streepje staan. Dat hoort aan de onderkant te zitten. Als je lenzen net in hebt, zit dat vaak nog op een andere plek en is je lens dus wat gedraaid en zie je onscherp. Met een paar minuten en wat knipperen zou het dan goed moeten zijn.
Hopelijk gaat t snel lukken!

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:21

Ik zou je ogen laten laseren. Had ik 10 jaar eerder moeten doen. Wat een bevrijding. Geen geklooi meer met bril en lenzen. Zwemmen, wakker worden etc. alles zoveel makkelijker .

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:31

Het kan zijn dat ogen gewoon niet geschikt zijn voor lenzen.
Na alles geprobeerd te hebben ben ik ook gestopt. Bleek dat ik ze niet eens mag dragen!!

Teveel risico op nare infecties. Mijn ogen zijn te droog. Laseren is dus ook geen optie.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:44

Ik draag al ruim 45 jaar lenzen.
Verschillende merken en soorten gehad. Ik was 11 en kreeg ze toen via het Oogziekenhuis.deze vielen toen zelfs onder de zorgverzekering, omdat ik een heel groot verschil had in sterkte.
De laatste 15 jaar heb ik maandlenzen, multifocaal en met cilinder.

Slechte service van Hans Anders.
Je moet uitleg krijgen over het in en uitdoen en schoonmaken.
Kan je geen filmpjes kijken op YT?
Belangrijk is dat je lens niet binnenstebuiten zit, de randjes moeten naar binnen wijzen, als je de lens samenknijpt. En goed in het midden van je vingertop leggen.
Als je lens een beetje droog is en er moeilijk uitgaat, een druppeltje vloeistof in je oog doen.
Maar HA bellen voor een afspraak en ook controle.