Sizzle schreef:Prairy schreef:Maar als jij/jullie gelukkig bent zo, waarom zou je dat dan veranderen?
Dat doen we ook niet hoor, maar wij komen beiden uit de academische wereld en daar is natuurlijk zo’n 90% niet in de buurt van zijn familie. Daardoor pas je gewoon in je omgeving en heb je niet perse door dat dit niet perse ‚de standaard‘ is. Het viel me gewoon heel erg op in dit topic dat veel mensen in de buurt van hun geboorteplek blijven.
We willen nu wel proberen wat stabiliteit te creeeren minimaal voor de basisschool tijd, daarna zien we wel.
Het ligt er ook echt aan in welke omgeving je woont of je in buurt blijft of niet. Ik denk zeker nu met het internetdaten, dat je makkelijker iemand van verder weg treft.
Aan mijn partners kant heb je familieleden die al een paar generaties in dezelfde plaats woont en anderen die vaak verhuizen en/of geemigreerd is. Er lijkt daar geen tussenweg te zijn. Of echt uit de buurt of dichtbij.
Mijn vriendinnen in mijn huidige woonplaats zijn allemaal in de laatste 10 jaar hier komen wonen. Geen eentje is hier opgegroeid.