Femke_Tweety schreef:Maar dat risico zou je dan ook lopen als je iemand goedmoedig een klop op zijn schouder geeft.
Als die dan vervolgens als gevolg daarvan struikelt en verkeerd terecht komt en overlijdt, wat dan?
Of als je een kussengevecht houdt?
Of met een sneeuwballengevecht iemand toevallig op zijn slapen raakt, en die persoon heeft ook zo'n kwetsbare schedel?
Ik vind dit een heftig oordeel.
Ik weet natuurlijk niet of er verder ook al sprake was van geregelde mishandeling, maar dan nog.
Ik heb vroeger mijn vader ook wel eens een slof zien gooien naar de (drukke) hond die we toen hadden.
Niet dat ik dat een hándige aanpak vind, maar van mishandeling was daar toch echt ook geen sprake.
Kortom, deze vind ik te heftig.
Met dien verstande dat een goedmoedige klop op iemands schouder, een kussengevecht of een vriendschappelijk sneeuwballengevecht niet tijdens een echtelijke ruzie gebeuren. Zou het in die gevallen niet dood door schuld kunnen zijn?
Ik vind het werpen van eender wat naar het hoofd van je partner (tijdens een echtelijke ruzie) al euhm vreemd. Dat is voor mij al mishandeling.