Spiritueel begaafd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 11:27

Babootje schreef:
musiqolog schreef:
Laat je niets wijsmaken. Paranormale gaven bestaan niet. Niemand is helderziend, telepathisch, medium of wat dan ook. Dat is van heel veel mensen beweerd, maar als er wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan, vinden ze altijd een logische verklaring. Dat hierboven iemand de Bijbel als "bewijs" voor voorspellende dromen aanhaalt, zegt al genoeg. In de Bijbel staat ook dat de Aarde maar zesduizend jaar oud is, dat ze plat is (1Samuel 2:8) en dat Eva twee keer geschapen is (één keer los [Genesis 1:27] en één keer uit een rib van Adam [Genesis 2:22]). Als je dat allemaal wilt geloven... nee mensen, vertrouw je hele leven op niets anders dan de wetenschap. Al het bovennatuurlijke is onzin.

1) De bijbel zegt niet dat de aarde 6000 jaar oud is. Ook niet dat de aarde plat is. In de bijbel staat al heel veel jaren dat deze rond is en "aan niets hangt" (Job 26:7) Nog voordat mensen dat uberhaupt konden weten. En de Bijbel geeft ook een correcte beschrijving van de vorm van de aarde. Zo wordt er gesproken over „het rond der aarde” of „globe” (Jesaja 40:22; Douay Version).
De bijbel beschrijft natuurwetten (zonder dat daar nog een wetenschappelijke basis voor was) (Job 36:27, 28; Prediker 1:7; Jesaja 55:10; Amos 9:6).
Een goede hygiëne is een bescherming voor de gezondheid. De Wet die aan het volk Israël werd gegeven, bepaalde dat ze zich moesten wassen nadat ze een lijk hadden aangeraakt, dat iemand met een besmettelijke ziekte in quarantaine moest en dat ze zich op een veilige manier van uitwerpselen moesten ontdoen (Leviticus 11:28; 13:1-5; Deuteronomium 23:13). In een tijd de Egyptenaren open wonden behandelden onder andere door er een mengsel met menselijke uitwerpselen op te smeren.

Askja schreef:
Ja, de bijbel is overduidelijk de bron van alle wetenschap.

Het is er in ieder geval niet in strijd mee. Dat is wat Musiqolog beweert en dat klopt niet.

Overigens ben ik het helemaal met je eens dat je je beter niet kunt inlaten met spirituele zaken.
Maar dat heeft er meer mee te maken dat je niet weet waar je mee te maken hebt en dat het dus ook heel gevaarlijk kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 11:35

Photograph schreef:
Sizzle schreef:
Ik snap de bezorgdheid wel.
Voor een vraag over dromen ga je natuurlijk niet naar de huisarts, maar als zo‘n vraag over dromen komt na een topic over hyperventilatie en paniek-achtige aanvallen met hartkloppingen dan is die combinatie wel iets om alert op te zijn.
Hoe gaat dat inmiddels TS? Raak je nog steeds zo van de kaart als je ergens op bezoek gaat?
In je dromen verwerk je een helehoop, ook als het geen paranomale dromen zijn kan het best zinvol zijn om je dromen met iemand te gespreken. Soms kun je dan achterhalen wat je dwars zit.

Het heeft niks met de paniekaanvallen etc te maken, ik ben hier namelijk al mee bezig sinds ik 4 ben. En nee, het was echt een weekje dat ii die aanvallen had. Geen idee nog steeds waardoor het is gekomen. Ik wil wel een dromenboekje bij houden! Lijkt me heel interessant

Hevonen schreef:
Mensen, TS vraagt naar ervaringen en vooral naar een plek waar ze meer te weten kan komen. Er is geen enkele reden om haar af te kraken en zo rottig te bejegenen. Het maakt niet uit of je haar al of niet gelooft; iedereen wil weleens meer over iets weten, heeft ervaringen die hij of zij wil delen; of die lotgenoten zoekt.

Neem anderen, en dus ook TS, net zo serieus als je zelf wilt worden genomen. Of reageer niet.

Precies dit.

Ts ga even vanuit een andere richting denken en zoeken. Zoek mensen die zich met Reiki bezig houden. Zij hebben een eigen netwerk, je komt dan vanzelf bij de juiste personen terecht die je kunnen helpen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:41

Ik vind je nog vrij jong, je bent op een leeftijd dat je makkelijk verkeerde dingen kan uit proberen. Zeker omdat je het zo graag wil, deze zoektocht duurt jaren daar moet je niet te makkelijk over denken. Zelf was ik al vrij vroeg met het helemaal zuiver open staan ik was 35 en dat noemen ze al vroeg. Daarom wil ik je ook nog niet weg wijs maken, ga eerst zelf op zoek.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:09

marleen_usar schreef:
Ik vind je nog vrij jong, je bent op een leeftijd dat je makkelijk verkeerde dingen kan uit proberen. Zeker omdat je het zo graag wil, deze zoektocht duurt jaren daar moet je niet te makkelijk over denken. Zelf was ik al vrij vroeg met het helemaal zuiver open staan ik was 35 en dat noemen ze al vroeg. Daarom wil ik je ook nog niet weg wijs maken, ga eerst zelf op zoek.

Dit begrijp ik niet. Juist als ze verkeerde dingen kan uitproberen moet je haar toch helpen?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:34

musiqolog schreef:
Laat je niets wijsmaken. Paranormale gaven bestaan niet. Niemand is helderziend, telepathisch, medium of wat dan ook. Dat is van heel veel mensen beweerd, maar als er wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan, vinden ze altijd een logische verklaring. Dat hierboven iemand de Bijbel als "bewijs" voor voorspellende dromen aanhaalt, zegt al genoeg. In de Bijbel staat ook dat de Aarde maar zesduizend jaar oud is, dat ze plat is (1Samuel 2:8) en dat Eva twee keer geschapen is (één keer los [Genesis 1:27] en één keer uit een rib van Adam [Genesis 2:22]). Als je dat allemaal wilt geloven... nee mensen, vertrouw je hele leven op niets anders dan de wetenschap. Al het bovennatuurlijke is onzin.

Allereerst wil ik even zeggen dat ik dit dus een rotopmerking vind. Het feit dat jij iets blokt of ergens niet in gelooft wil niet zeggen dat anderen mensen dat niet mogen of kunnen, óók als er geen bewijs voor is.

En voor TS, of je nu serieus bent of niet, je mag mij altijd een PB sturen, voor zo ver ik kan zal ik je helpen :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:15

Klopt dan heb je hulp nodig maar wat ik al zei ts is nog jong en normaal begint de zoektocht later.Op deze leeftijd ga je makkelijk verkeerde dingen ontdekken. Ts ondek eerst wie of wat je zelf bent en zet dan je zoektocht verder.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:36

DiscoDipp schreef:
musiqolog schreef:

Allereerst wil ik even zeggen dat ik dit dus een rotopmerking vind. Het feit dat jij iets blokt of ergens niet in gelooft wil niet zeggen dat anderen mensen dat niet mogen of kunnen, óók als er geen bewijs voor is.

En voor TS, of je nu serieus bent of niet, je mag mij altijd een PB sturen, voor zo ver ik kan zal ik je helpen :)

Rotopmerking, hoezo?
Ten eerste staat er nergens in de post van Musiqolog dat andere mensen niet mógen geloven in paranormale zaken. Ten tweede geeft hij een onderbouwing voor zijn stelling, namelijk het gebrek aan wetenschappelijk bewijs. Dat jij daar niets mee kunt omdat jij blijkbaar wel overtuigd bent van het bestaan van het paranormale, maakt het nog geen rotopmerking. Iedereen mag geloven wat ie wil, ieder ander mag daar kanttekeningen bij plaatsen, zo lang er niet op de persoon wordt gespeeld. Zo werkt het.

Ik vraag me persoonlijk dan weer af wat voor hulp jij de ts te bieden hebt, en of ze daar beter van wordt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:40

TS op de Springweg 7 in Utrecht zit een Parapsychologisch Instituut waar je geholpen kan worden.
Succes!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:35

DiscoDipp schreef:
musiqolog schreef:

Askja schreef:
Rotopmerking, hoezo?
Ten eerste staat er nergens in de post van Musiqolog dat andere mensen niet mógen geloven in paranormale zaken. Ten tweede geeft hij een onderbouwing voor zijn stelling, namelijk het gebrek aan wetenschappelijk bewijs. Dat jij daar niets mee kunt omdat jij blijkbaar wel overtuigd bent van het bestaan van het paranormale, maakt het nog geen rotopmerking. Iedereen mag geloven wat ie wil, ieder ander mag daar kanttekeningen bij plaatsen, zo lang er niet op de persoon wordt gespeeld. Zo werkt het.

Ik vraag me persoonlijk dan weer af wat voor hulp jij de ts te bieden hebt, en of ze daar beter van wordt.

Het is de toon die de muziek maakt. Musiqolog onderbouwt zijn aanname met wetenschappelijk onderzoek dat hij niet concreet maakt en dat wat hij concreet maakt met bijbelteksten klopt niet.
Het is dus een aanname en geen onderbouwing. En met de manier waarop hij het brengt zet hij mensen als ongeloofwaardig neer en laat hij ze niet in hun waarde.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:50

chanicha schreef:
TS op de Springweg 7 in Utrecht zit een Parapsychologisch Instituut waar je geholpen kan worden.
Succes!

In de jaren-70 was dat er al onder leiding van professor Tenhaeff. Het was toen een tak van de studie psychologie van de Utrechtse universiteit. Dus ja,ook wetenschappelijk.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:56

Babootje schreef:
Askja schreef:
Rotopmerking, hoezo?

Het is de toon die de muziek maakt. Musiqolog onderbouwt zijn aanname met wetenschappelijk onderzoek dat hij niet concreet maakt en dat wat hij concreet maakt met bijbelteksten klopt niet.
Het is dus een aanname en geen onderbouwing. En met de manier waarop hij het brengt zet hij mensen als ongeloofwaardig neer en laat hij ze niet in hun waarde.

Precies zoals Babootje het hier uitlegt! Dankjwel!
Daarbij, wie ben jij om mij te vertellen hoe ik mij bij een post moet voelen en wat ik daar van vind? Want zoals jij het over laat komen mag ik mij daar dus niet aan storen. Vind jou nogal heftig overkomen eerlijk gezegd.

Daarbij hoef ik mij niet te verantwoorden tegenover jou.

Nogmaals TS je mag mij een pb doen. Voor de rest trek ik mij terug uit dit topic, want je ziet het maar weer. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:02

Het gaat in vele topics on topic, ts heeft een vraag en wil geen bewijzen of het bestaat of waar is? Ik ben medium en ik krijg veel vragen, het is mijn werk en ik kan niet iedereen gratis helpen. Ze vraagt om tips en die geef ik graag.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:10

marleen_usar schreef:
Het gaat in vele topics on topic, ts heeft een vraag en wil geen bewijzen of het bestaat of waar is? Ik ben medium en ik krijg veel vragen, het is mijn werk en ik kan niet iedereen gratis helpen. Ze vraagt om tips en die geef ik graag.

Laat mij nog een keer reageren :+

Maar dat dus. Er wordt alleen hulp aangeboden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:40

Ze vraagt toch hulp, ze is zoekende. Ze kan beginnen op Google, op YouTube staat ook veel. Bv hoe je je energieveld moet afsluiten om geen energie van anderen binnen te laten.
Ts kijk eens bij Maaike Kerstens.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:41

DiscoDipp schreef:
Precies zoals Babootje het hier uitlegt! Dankjwel!
Daarbij, wie ben jij om mij te vertellen hoe ik mij bij een post moet voelen en wat ik daar van vind? Want zoals jij het over laat komen mag ik mij daar dus niet aan storen. Vind jou nogal heftig overkomen eerlijk gezegd.

Daarbij hoef ik mij niet te verantwoorden tegenover jou.

Nogmaals TS je mag mij een pb doen. Voor de rest trek ik mij terug uit dit topic, want je ziet het maar weer. :)

Ik vind jou dan weer erg heftig reageren op een post die totaal niet persoonlijk geformuleerd en bedoeld is. Het is maar wat je leest, he.

De TS vraagt om advies. Dan mag het advies ook zijn om zich niet totaal te storten in een onderwerp waarvan het bestaan niet bewezen is. Temeer omdat het best gevaarlijk kan zijn voor een puber/jong iemand, zeker iemand die onzeker en erg zoekende is, om zich daarin te verliezen met het gevaar het contact met de realiteit een beetje kwijt te raken. Ik vind dat de 'spirituelen' die hier reageren daar erg gemakkelijk over doen.

Het valt op (en dat is al vaker gebleken en punt van discussie geweest) dat er vaak nogal overgevoelig wordt gereageerd als het om dit onderwerp gaat, dat de tenen wel heel erg lang zijn. Een beetje zoals sommige religieuzen kunnen reageren op kritische vragen en opmerkingen inzake hun geloof.
Maar Bokt is een openbaar forum waar iedereen binnen de regels van het betamelijke mag reageren in een topic, take it or leave it. Dat maakt het juist een interessant forum met een waaier aan meningen en visies, en geen verstikkende eenheidsworst.
Wil je alleen posts van gelijkgestemden lezen, blijf dan liever in je Facebookbubbel, of open een huiskamertopic hier op Bokt, dat kan ook.

Anomien

Re: Spiritueel begaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:19

Ben wel benieuwd wat je zoektocht brengt ts. Houd je ons op de hoogte?

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 16:33

marleen_usar schreef:
Klopt dan heb je hulp nodig maar wat ik al zei ts is nog jong en normaal begint de zoektocht later.Op deze leeftijd ga je makkelijk verkeerde dingen ontdekken. Ts ondek eerst wie of wat je zelf bent en zet dan je zoektocht verder.

Yes! Dat is goed

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 16:35

Knert schreef:
Ben wel benieuwd wat je zoektocht brengt ts. Houd je ons op de hoogte?

Dat ga ik zeker doen

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:36

Verstandig dat je marleen_usars advies opvolgt. Wat er op je pad moet komen, komt vanzelf een keer op je pad (of niet ;) )

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:08

Klopt je kan het niet forceren, de juiste dingen komen op de juiste tijd.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:12

marleen_usar schreef:

En de verkeerde dingen komen ook altijd op de verkeerde tijd :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:28

Ja dat klopt ook helaas.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:30

SinneJ schreef:
marleen_usar schreef:

En de verkeerde dingen komen ook altijd op de verkeerde tijd :')
:D