Gekste waar je om moest huilen tijdens ongesteld zijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:01

Palmera schreef:
Dilan93 schreef:

Wij vrouwen moeten ermee dealen, omdat wij sterk genoeg zijn om het te overleven :))

Ik haak hier even op in. Sorry, maar wie in janken uitbarst om iets zinloos omdat ze ongesteld is doet dat omdat ze dat zelf wil. Het zichzelf toestaat.
Ik ben ook ongesteld, compleet met PMS, hoe graag ik ook zou janken en gillen: ik ben eem volwassen vrouw en ik ga echt mijn hormonen niet voor mij laten bepalen. Tot 10 tellen en desnoods gaan hardlopen. Maar dat gehuil omdat ik ongesteld ben, mooi niet. Niemand in mijn omgeving hoeft mee te genieten van mijn hormonen.

Ik sta echt helemaal perplex van dit topic, nooit gedacht dat sommige vrouwen zichzelf dit soort menstruatie aanstellerij toestaan.

Ik zal er ongetwijfeld een aantal op hun tenen trappen, maar ik kan hier echt niet tegen. Iedere vrouw is vaak zat ongesteld in haar leven, het zou toch wat zijn als we allemaal brullend op de vloer gaan liggen? Wat dachten jullie van vrouwen in minder gunstige situaties? Oorlogen ofzo? Zouden die zich ook zo aanstellen?
Maar ondertussen wél net zoveel willen verdienen als een man! Moet je zien wat er met het salaris van een man gebeurd als hij 5 dagen per maand gaat zitten janken!

Echt, sorry, ik kan hier zo niet tegen hè.

Dat jij niet wilt huilen betekend natuurlijk niet dat een ander dat niet mag. Lekker janken hoor dames, ik zal nooit mijn gefrustreerde tranen proberen in te houden omdat dat hoort. We hoeven gelukkig geen oorlogen meer te overwinnen! :)

En daarnaast, nu lijkt het net alsof we de hele dag als een kwade peuter op de grond aan het stampen zijn maar volgens mij functioneert het grootste deel van ons gewoon prima en zijn het gelukkig allemaal hele kleine momentjes dat we ons even verliezen aan hormonen. En écht, dat maakt helemaal geen bal uit.

Sherivey

Re: Gekste waar je om moest huilen tijdens ongesteld zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:09

Welnee, ik ga ook in de winkel op de grond liggen huilen als mijn vriend vindt dat er geen 5 repen chocolade mee hoeven :))

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:10

Een vriendin had mij de serie Outlander aangeraden. Na 3 afleveringen kwam ik tot de conclusie dat ik het geen leuke serie vond. Vervolgens heb ik tranen met tuiten gehuild omdat ik me er zo op had verheugd maar nog veel erger: 'al die tijd' die ik had verspild aan het kijken naar de afleveringen zou ik nóóit meer terugkrijgen.

Ik heb op Spotify een eigen afspeellijst gemaakt, genaamd 'Potje zielig doen'. Deze staat vol met nummers waar ik mijn traanbuizen volledig op kan laten leeglopen als ik die behoefte heb. Heerlijk.

Overigens superfijn voor degenen die hier geen last van hebben maar wek alsjeblieft niet de indruk dat de 'jankers' onder ons zwak of minderwaardig zijn. Naast het feit dat de menstruatie naar mijn mening één van de meest mensonterende fenomenen is, geeft het gebrek aan controle over je eigen emoties een enorm machteloos gevoel. Dat heeft werkelijk niets te maken met het feit of je wel of niet zwak bent of dat je, je aanstelt.

Het helpt echt niet om nog eens aan te stippen hoe 'raar' het is als je last hebt van moodswings of emotionele buien. Misschien moeten degenen die, die neiging voelen eerst eens nadenken over hoe dit wellicht voelt voor een ander om zoiets te zeggen. Aangezien zij toch zoveel controle hebben over hun emoties, moet dat voor hun geen probleem zijn. Toch?

Daarnaast geloof ik niet dat de hamvraag in dit topic was of het zwak is als je, je eigen emoties niet de baas bent. Ik stel voor dat we elkaar allemaal in onze waarde laten.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:10

De laatste keer dat ik zo'n bui had moest ik huilen omdat ik opeens besefte dat m'n twee teckels ook een keer dood gaan :')

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:13

Ik heb het nu nooit meer maar toen ik jonger was kon ik wel eens instabiel worden van mijn menstruatie. Ik ben een keer huilend van de winkel naar huis gelopen ( toen ik net met de pil was gestopt) omdat ik gehaktballen wilde eten maar die waren op bij dé Appie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:15

Ik had net lekker een stuk chocola op, mjam. Daarna huilen omdat ik een stuk chocola op had :\.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:16

_San87_ schreef:
Ik had net lekker een stuk chocola op, mjam. Daarna huilen omdat ik een stuk chocola op had :.

Nu moet je nog maar een stuk nemen ala troost :(:)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:34

Dilan93 schreef:
Welnee, ik ga ook in de winkel op de grond liggen huilen als mijn vriend vindt dat er geen 5 repen chocolade mee hoeven :))

Doen kinderen ook, dus waarom wij niet.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:36

RoosDeG schreef:
Dat ik burger King wilde maar het al 21.00u geweest was..

Dat heb ik ook meegemaakt :') .

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:37

Mandarijn12 schreef:
De laatste keer dat ik zo'n bui had moest ik huilen omdat ik opeens besefte dat m'n twee teckels ook een keer dood gaan :')

Oh god daar kan ik hele paniekaanvallen van krijgen. Niet over jouw teckels, maar mijn hond, paard etc....

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:41

Giolli schreef:
En daarnaast, nu lijkt het net alsof we de hele dag als een kwade peuter op de grond aan het stampen zijn maar volgens mij functioneert het grootste deel van ons gewoon prima en zijn het gelukkig allemaal hele kleine momentjes dat we ons even verliezen aan hormonen. En écht, dat maakt helemaal geen bal uit.

Ach, als ik me dan vergis. Dit topic komt inderdaad op me over alsof jullie dagenlang non-stop janken en snauwen. En dan denk ik: hoe dan, moet je niet werken/naar school? Dat kun je toch niet maken t.o.v de medemens.
Dan zeg ik inderdaad: beheers je toch!

Ehm, voor wie de menstruatie mensonterend vind: mensonterend is echt iets heel anders dan een paar dagen uitdrijven op natuurlijke wijze van de afvalstoffen van je voortplantingsorganen.
Dit is echt overdreven en bagetallisseerd serieuze mensonterende situaties.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:46

Ik beheers het zo veel mogelijk, maar heel soms is er dan een moment (1 moment, geen dag, geen week) dat er toch wat breekt en dan is de oorzaak -altijd- iets onbenulligs

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:50

Ik heb het vooral een paar dagen voor mijn menstruatie, ik word vooral enorm nostalgisch en ga dan nadenken over dingen/situaties/mensen van vroeger die er niet meer zijn of die ik ooit kwijt ga raken... Vooral in de avond. Gelukkig herken ik het nu en weet ik dat het na een paar dagen weer over is, dat maakt er beter mee te dealen, haha :)
Palmera, ik woon trouwens alleen, dus niemand heeft er last van :))

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:57

Ik heb het ook de dag voor de menstruatie. Dat je denkt wat is er met me :?
Nu zet ik het op de kalender zodat ik weet waarom ik me raar voel ineens.

Altijd één dag dat de hele wereld tegen me is :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:40

Palmera schreef:
Giolli schreef:

Ach, als ik me dan vergis. Dit topic komt inderdaad op me over alsof jullie dagenlang non-stop janken en snauwen. En dan denk ik: hoe dan, moet je niet werken/naar school? Dat kun je toch niet maken t.o.v de medemens.

Ehm, voor wie de menstruatie mensonterend vind: mensonterend is echt iets heel anders dan een paar dagen uitdrijven op natuurlijke wijze van de afvalstoffen van je voortplantingsorganen.

Mijn werkdag is zo'n 8 uur per dag. Een dag heeft 24 uur. Mijn emotionele bui waarbij daadwerkelijk tranen vloeien duurt zo'n 5-10 minuten.

Denk niet dat mijn medemens hier last van heeft als ik 5 minuten zit te janken op mn eigen bank thuis

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:46

Weet je wat ik trouwens wel grappig vind.

Dat drie weken in het echt soms zo langzaam lijken te gaan......tijd gaat niet voorbij als er in de toekomst iets leuks gepland staat.

En dan kijk ik naar mijn pilstrip en denk.... Jesus... is het alweer bijna zover, de tijd vliegt.

:+ _O-

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:47

Geen ongesteldheidshormonen, wel zwangerschap; zag net een eekhoorn de boom in klimmen... met huilende ogen mijn vriend maar even gemeld hoe mooi, lief en schattig eekhoorns wel niet zijn :? :)) :oo.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:50

Ik had een andere pil gekregen van de apotheek, omdat mijn pil niet voorradig was (al een tijd). Ik moest iets, dus die maar mee en op de spoedlijst voor mijn eigen, omdat ik al wist dat deze niet zo lekker ging (emotioneel gezien).
Paar weken later tijdens de periode, stond ik in de jumbo. Brood was op, beleg wat ik wilde hebben was op. Stond ik daar met tranen in mijn ogen. 3 chocoladerepen mee en naar huis en wat voelde ik me zielig toen ik in de auto zat:') . Heb daar echt een potje verschrikkelijk zitten huilen.

Gelukkig was snel erna mijn oude pil er weer _O-

Edit: oh en de keer dat ik bezig was met een curry te maken, 3u stond te pruttelen. Ik proeven, beetje flauw. Ik wil er wat zout in doen en in mijn handen breekt het hele zout potje uit elkaar en zo in de curry.
Curry in de afwasbak gesmeten, ik huilend op de bank en vriendlief stond er een beetje beteuterd erbij en wist even niet wat hij moest doen := . Uiteindelijk heeft hij sushi besteld _O-
Laatst bijgewerkt door Celiien op 05-03-21 11:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:50

Ookal zou je wel dagenlang non stop janken/snauwen. Als dat is waar je behoefte aan hebt, als je die gevoelens moet uiten, so be it; laten we iedereen even in zijn/haar waarde houden ipv te bekritiseren :knuffel:.

Palmera schreef:
Giolli schreef:

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:02

Celiien schreef:
Ik had een andere pil gekregen van de apotheek, omdat mijn pil niet voorradig was (al een tijd). Ik moest iets, dus die maar mee en op de spoedlijst voor mijn eigen, omdat ik al wist dat deze niet zo lekker ging (emotioneel gezien).
Paar weken later tijdens de periode, stond ik in de jumbo. Brood was op, beleg wat ik wilde hebben was op. Stond ik daar met tranen in mijn ogen. 3 chocoladerepen mee en naar huis en wat voelde ik me zielig toen ik in de auto zat:') . Heb daar echt een potje verschrikkelijk zitten huilen.

Edit: oh en de keer dat ik bezig was met een curry te maken, 3u stond te pruttelen. Ik proeven, beetje flauw. Ik wil er wat zout in doen en in mijn handen breekt het hele zout potje uit elkaar en zo in de curry.
Curry in de afwasbak gesmeten, ik huilend op de bank en vriendlief stond er een beetje beteuterd erbij en wist even niet wat hij moest doen := . Uiteindelijk heeft hij sushi besteld _O-

Zo heb ik een keer een afbakpizza in de vuilnisbak gesmeten omdat ie niet goed gebakken was. Hele avond diep beledigd geweest om een pizza. Ja mensen, om een te slappe pizza. :')

Vriend wist ook niet zo goed wat ie ermee moest.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:14

Urielle schreef:
JustMe8484 schreef:
Om alles, om niks...
Mijn vriend vind het heel grappig om uit het niets tegen de kinderen te zeggen, op een hele lieve toon: ik kan mama laten huilen. Mama ga eens huilen. Ah komop ga maar huilen, het mag echt. Toe maar.
En hoppa, daar zit ik te janken.

Wauw, daar zou ik dus supergiftig van worden, niveau 'dit doe je nog één keer want daarna kun je alleen nog met een rietje eten-pissig'.
Misschien zelfs wel buiten de menstruatie om.

Mwoah, ik krijg daarna wel hele dikke knuffels van hem en de kinderen en een fikse reep chocolade en vaak ook nog een bos bloemen dus ach, dan is het hem wel weer vergeven. En ik kan er ook wel om lachen, het is toch te debiel voor woorden dat dat zo simpel te triggeren is...

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:17

silvericathy schreef:
Weet je wat ik trouwens wel grappig vind.

Dat drie weken in het echt soms zo langzaam lijken te gaan......tijd gaat niet voorbij als er in de toekomst iets leuks gepland staat.

En dan kijk ik naar mijn pilstrip en denk.... Jesus... is het alweer bijna zover, de tijd vliegt.

:+ _O-

JA! Heeeel erg!
Of dat je denkt van; huh, zijn ze nu alweer op? Is die tijd zo snel gegaan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:17

Palmera schreef:
Ik haak hier even op in. Sorry, maar wie in janken uitbarst om iets zinloos omdat ze ongesteld is doet dat omdat ze dat zelf wil. Het zichzelf toestaat.
Ik ben ook ongesteld, compleet met PMS, hoe graag ik ook zou janken en gillen: ik ben eem volwassen vrouw en ik ga echt mijn hormonen niet voor mij laten bepalen. Tot 10 tellen en desnoods gaan hardlopen. Maar dat gehuil omdat ik ongesteld ben, mooi niet. Niemand in mijn omgeving hoeft mee te genieten van mijn hormonen.

Ik sta echt helemaal perplex van dit topic, nooit gedacht dat sommige vrouwen zichzelf dit soort menstruatie aanstellerij toestaan.

Ik zal er ongetwijfeld een aantal op hun tenen trappen, maar ik kan hier echt niet tegen. Iedere vrouw is vaak zat ongesteld in haar leven, het zou toch wat zijn als we allemaal brullend op de vloer gaan liggen? Wat dachten jullie van vrouwen in minder gunstige situaties? Oorlogen ofzo? Zouden die zich ook zo aanstellen?
Maar ondertussen wél net zoveel willen verdienen als een man! Moet je zien wat er met het salaris van een man gebeurd als hij 5 dagen per maand gaat zitten janken!

Echt, sorry, ik kan hier zo niet tegen hè.

Er is een reële kans dat vrouwen die in oorlog leven niet meer ongesteld worden omwille van de stress. :+ Ik ben er ook vrij zeker van dat die vrouwen vaak genoeg op de grond liggen te janken. :+

Dat gezegd zijnde denk ik dat je het allemaal een beetje te serieus neemt. Als die meiden nou lekker thuis zijn en het oplucht om te janken om wc papier wie ben jij dan in vredesnaam om daar over te oordelen. Ik zie niemand hier zeggen dat ze vijf dagen niet gaan werken of constant lopen te janken op de werkvloer, jij wel? :roll:

Ik ben geen janker met mijn menstruatie, heb wel een kort lontje maar dat heb ik sowieso al. :') Het probleem is bij mij ook een stuk dat naast hormonen en toch al ontregelde emoties, ik tijdens mijn menstruatie meer pijn heb in mijn lijf en dat is bijzonder slecht voor mijn humeur. _O-
Ik probeer er altijd controle over te houden maar als mijn man me dan echt gaat narren dan vraag ik wel altijd om dat even een paar dagen niet te doen. :')

Peperkoek en Urielle: Dekbekken die niet in het laken willen leveren mij ook regelmatig kleine breakdowns op. _O- Ik ben 1.50m en dat deken is NIET handelbaar met mijn lengte. :))
Als mijn man me hoort vloeken dan komt ie altijd even helpen sinds ie me eens half in het deken huilend aangetroffen heeft. _O-

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:28

Celiien: die curry, dat zou wel echt mijn hele avond verpesten. Daar hoef ik niet ongesteld voor te zijn. Wat zonde ;(

Dekbedovertrekken moet je afschaffen. Wat een verademing dat ik dat al lang geleden heb gedaan :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:31

Celiien schreef:

Ik verloor de deksel van de zoutpot maar dan gewoon over gebakken aardappels.
Ik was zo boos dat ik de pan naar buiten heb gesmeten :')