Kapsel of variatie voor jongen met heel lang haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:57

_O- Morrie.

Ts... je maakt mijn dag goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 16:00

Su_Cr_Cheese schreef:
Mijn man zegt ook niet teveel borstelen trouwens , het zit dan wat meer ''aan elkaar'' als ik het zo goed zeg
Ik ga eens kijken naar dat poeder waar je het over hebt mkango

Ik ga morgen gelijk eens kijken of ik de kapper te pakken krijg en dan maar een afspraak maken ....
Ben vanmiddag even bezig geweest met zo'n mooie hogere vlecht met los haar eronder...conclusie is...Mama mag nog even oefenen maar het is wel de perfecte manier om het goed uit zijn gezicht te houden
Ik wist niet zo goed hoe ik het moest omschrijven, maar dat is het inderdaad. :j

Morrie schreef:
had ik nou maar niet gegoogeld op Viking Hair Style........ :~ :~ :~ :~
In mijn volgend leven ga ik op zoek naar zo'n kerel O:)
Waarom uitstellen tot morgen wat je ook vandaag kunt doen? O:)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 16:07

Mkango schreef:
Morrie schreef:
Waarom uitstellen tot morgen wat je ook vandaag kunt doen? O:)

ik heb al een kerel en die heeft zo weinig haar dat ie op standje 3 onder de tondeuse door gaat :')
Maar 45 jaar geleden had ie zo op die site gekund met Viking Hair Styles!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 16:10

TS, die reactie over de peuk en de jenver... Goud!! _/-\o_

Juist de volwassenen die zich direct afvragen "wordt 'ie niet gepest" zijn m.i. onderdeel van het hele probleem. Lekker leven en laten leven! Juist daar door leren ze héél goed wat grenzen zijn :)

Morrie schreef:

Ik had er eentje met zo'n bos als TS d'r jochie heeft, maar dan donkerbruin..

Had -O-
Toen hij van de kapper kwam heb ik een uur met open mond staan kijken...

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 16:11

Sorry dat ik de tere zieltjes beledigd heb. :(:)
Ik begreep kennelijk ts verkeerd.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 16:15

KahluaB schreef:

Precies wat ik dacht en zei dus :P

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 16:20

Su_Cr_Cheese schreef:
Een snuifje is zooooo 2020 joh, we laten hem nu kennis maken met de intraveneuze drugs, welke hij zelf mag kiezen en het kader van eigen ontwikkeling

_O-

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 16:25

KahluaB schreef:

Dat kan natuurlijk gebeuren en in die zin heb ik ook wat heftiger gereageerd dan dat had gekund!
Het ging puur om de gender specificaties en niet het verdere leven.
Ik vind het fijn dat je reageerd en stoer dat je zegt het verkeerd te hebben begrepen :knuffel:

Jij zegt afknippen maar welke reden zou je daarvoor hebben ? en daar ben ik oprecht benieuw naar.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 16:51

Ik heb viking hairstyle even moeten googlen. Maar.. heel gaaf als jouw 5-jarige er straks zo bij loopt!
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 28-02-21 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 16:58

Su_Cr_Cheese schreef:
KahluaB schreef:

Dat kan natuurlijk gebeuren en in die zin heb ik ook wat heftiger gereageerd dan dat had gekund!
Het ging puur om de gender specificaties en niet het verdere leven.
Ik vind het fijn dat je reageerd en stoer dat je zegt het verkeerd te hebben begrepen :knuffel:

Jij zegt afknippen maar welke reden zou je daarvoor hebben ? en daar ben ik oprecht benieuw naar.

Omdat de verzorging ervan vele malen makkelijker is en ook omdat de vooroordelen tegenover je kind weggehaald worden, door volwassenen en straks waarschijnlijk ook door kinderen.

Lisitano

Re: Kapsel of variatie voor jongen met heel lang haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:02

Nee joh. We gaan wat we graag willen toch niet aanpassen aan wat normale mensen normaal vinden?
Wat is normaal eigenlijk?

Urbanus

Re: Kapsel of variatie voor jongen met heel lang haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:09

Mijn partner heeft lang haar, ik zie het probleem niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:17

MarcoBorsato schreef:
Mijn partner heeft lang haar, ik zie het probleem niet.
Alsof lang mannenhaar moeilijker te verzorgen is dan lang vrouwenhaar...

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:19

Lisitano schreef:
Nee joh. We gaan wat we graag willen toch niet aanpassen aan wat normale mensen normaal vinden?
Wat is normaal eigenlijk?

Precies dit. Wat een denkwijze, zeg... :(:)

Wat een prachtig haar heeft je zoontje, TS! Terecht dat hij het er niet af wil halen. :)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:20

Zo denk ik er nu eenmaal over,en ik ben echt niet iemand die doet wat de meute vindt dat hoort.

Een kind moet ,vind ik, zorgeloos door het leven kunnen gaan en niet, " buiten de boot" vallen ,bij andere kinderen omdat het er "anders" uit ziet.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:23

Wat tof! Mijn vriend heeft ook ongeveer zulk lang haar :D
Hij draagt het meestal in een staart of los, maar ik mag het ook wel eens invlechten.
Hij moet wel even naar de kapper voor dooie puntjes op het moment maar ik vind het mooi!

Hier mijn enorme bad boy met z’n beste vriendinnetje (op vakantie dus niet echt representatieve kleren aan en zeezout in z’n haar)

Afbeelding

Maargoed wij zijn beide een beetje allergisch voor “normaal”, wat dat dan ook precies zijn mag :))

@KahluaB ik ben blij dat TS verder kijkt dan lang haar = voor meisjes en kort haar = voor jongens.
Welkom in 2021 :(:)
Dat een kind niet buiten de boot “hoort” te vallen is echt belachelijk. Een kindje met rood haar dan? Of met een bril? Of met maar 1 been?
Ik ben vroeger echt enorm gepest met m’n uiterlijk.

Imo zijn kinderen (en grote mensen) die lekker hun eigen ding durven te doen en doen waar ze zich goed bij voelen ipv met de meute meegaan juist supertof.

SandAndOak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:25

KahluaB schreef:
Zo denk ik er nu eenmaal over,en ik ben echt niet iemand die doet wat de meute vindt dat hoort.

Een kind moet ,vind ik, zorgeloos door het leven kunnen gaan en niet, " buiten de boot" vallen ,bij andere kinderen omdat het er "anders" uit ziet.

Ik snap je redenatie ergens wel, maar ik denk dat je eigenlijk een beetje denkt vanuit een onbewuste "angst."
Bekijk het eens anders: Als iedereen er lekker uitziet zoals hij of zij dat wil, dan is de kans om "buiten de boot" te vallen door uiterlijk veel kleiner omdat er niet perse een standaard is en er meer variatie is.
Daarbij denk ik dat het zaak is om kinderen te leren dat "anders" niet raar is of een reden is om te pesten/plagen. (Veel volwassenen moeten dat ook nog leren helaas..) Niet om "anders" uit de weg te gaan uit angst voor dat gedrag dat we niet willen zien.
Daarbij zijn bepaalde uiterlijke kenmerken niet eens aan te passen die wel als "anders" gezien kunnen worden (handicap, huidskleur die "anders" is dan de gemiddelde huidskleur in een schoolklas oid.) Dus buiten de boot vallen kan toch wel gebeuren. Daarom des te belangrijker dat we met z'n allen leren elkaar te accepteren.
Laatst bijgewerkt door SandAndOak op 28-02-21 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:26

Tja,dit is nu eenmaal hoe ik erover denk(ze vroeg naar aan leiding van mijn reactie ernaar),mag dat? :=
Anders is niets mis mee,maar voor een volwassene is het iha ,makkelijker ermee om te gaan,dan voor een kind.
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 28-02-21 17:30, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:28

SandAndOak schreef:
KahluaB schreef:

Ik snap je redenatie ergens wel, maar ik denk dat je eigenlijk een beetje denkt vanuit een onbewuste "angst."
Bekijk het eens anders: Als iedereen er lekker uitziet zoals hij of zij dat wil, dan is de kans om "buiten de boot" te vallen door uiterlijk veel kleiner omdat er niet perse een standaard is en er meer variatie is.
Daarbij denk ik dat het zaak is om kinderen te leren dat "anders" niet raar is of een reden is om te pesten/plagen. (Veel volwassenen moeten dat ook nog leren helaas..) Niet om "anders" uit de weg te gaan uit angst voor dat gedrag dat we niet willen zien.
Maar zelfs als je niet wezenlijk "anders" bent: als je de pispaal bent, dan ben je de pispaal.

Kinderen kunnen heel hard zijn, maar ook heel flexibel. Zolang jij als ouder niet tegen jouw kind zegt "wat idioot, dat jongetje met lang haar," denkt een kind niet: lang haar is voor meisjes, die zien een jongen met lang haar en accepteren dat.

KahluaB schreef:
Tja,dit is nu eenmaal hoe ik erover denk(te vroeg ernaar),mag dat? :=
Maar ze vroeg in eerste instantie naar andere dingen die ze met zijn lange haar kon doen. Zeggen dat ze het moet afknippen is een beetje hetzelfde als tegen iemand zeggen dat ze maar een kat moeten nemen als ze twijfelen tussen het kopen van een chihuahua en een bouvier.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:37

KahluaB schreef:
Tja,dit is nu eenmaal hoe ik erover denk(ze vroeg naar aan leiding van mijn reactie ernaar),mag dat? :=
Anders is niets mis mee,maar voor een volwassene is het iha ,makkelijker ermee om te gaan,dan voor een kind.

Ik denk dat wij een generatie of 2 schelen dus ergens snap ik je wel. Maar ik vind het ook ouderwets en een beetje boers, blij dat wij ergens wonen waar mensen niet zo bekrompen denken.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:40

MarcoBorsato schreef:
KahluaB schreef:

Ik denk dat wij een generatie of 2 schelen dus ergens snap ik je wel. Maar ik vind het ook ouderwets en een beetje boers, blij dat wij ergens wonen waar mensen niet zo bekrompen denken.

Als jij denkt dat ik bekrompen ben,dan ben je zelf net zo bekrompen..
Ik bekijk het vanuit het welzijn van het kind ,zo simpel is het.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:43

KahluaB schreef:
MarcoBorsato schreef:

Als jij denkt dat ik bekrompen ben,dan ben je zelf net zo bekrompen..
Ik bekijk het vanuit het welzijn van het kind ,zo simpel is het.

Stop eens met zo door te drammen :') De zoon van TS wil dit zelf, t is niet alsof ze hem in de kelder geketend houdt zodat ie zijn eigen haar niet kan afknippen.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 17:44

Ik begrijp Kahlua zeker wel en dank ook voor je antwoord, ik vind het belangrijk ook andere meningen te horen, Kahlua zal niet alleen staan hierin en wie weet lopen we ooit tegen zoiets aan.
Het begrijpen van een ander vind ik heel waardevol.

Ik snap de redenatie om niet buiten de boot te vallen! Ik loop wat anders in het leven en hoop dat mijn zoon dit ook doet..maar goed dat staat compleet buiten zijn kapsel nu natuurlijk of ook niet misschien ..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:51

Heel eerlijk...ik vind het niks. Maar ik houd gewoon niet van mannen met lang haar.

Ik zie ook wel eens jonge kinderen(jongens dan) met lang haar en ik vind het er 9 van de 10 keer onverzorgd uitzien. En ik heb ook wel eens gedacht dat het een meisje is en ook wel eens eentje zo aangesproken. Voelt best banketstaaf.

Maar iedereen zijn ding hoor. ;)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:58

Prachtig haar heeft je zoon! *\o/*

De zoon van een kennis had ook lang haar, hij had er wel last van dat hij voor meisje werd aangezien. Hij kon ook echt voor meisje doorgaan, ook qua gezicht. Dus hop, haar eraf, geen probleem. Maar niet voordat hij het zelf niet meer leuk vond.

Mijn vriend heeft ook lang haar, hij draagt het bijna altijd in een staart. No way dat daar een schaar in de buurt komt :Y)

Hier op de set van Redbad, daar hadden ze er ook wat leuks van geknutseld met half vast/half los en wat vlechten/draaien.

Afbeelding