Test met proef evenementen in Corona tijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:40

Echt bizar, ze weten al heel de week dat het slecht weer wordt, zeggen ze het 1 dag van te voren af... wij hebben al een hotel en al geboekt. Gister getest.... :7

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:58

sureido schreef:
Echt bizar, ze weten al heel de week dat het slecht weer wordt, zeggen ze het 1 dag van te voren af... wij hebben al een hotel en al geboekt. Gister getest.... :7

Nee :wow: is het geannuleerd? Dat meen je niet?!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 11:49

Het is een week verzet toch?

Maar inderdaad echt vervelend zo laat -O- !

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:03

Ja, verzet, en ik snap het wel... maar ze wisten echt al heel erg lang dat het zo’n weer ging worden :( vind het echt heel slecht dat ze dan om 9 u de dag van te voren het verplaatsen want er zijn heel veel mensen die hotels en taxi’s geregeld hadden. Dat zijn best wat kosten!
Ze hadden het beter gister kunnen verzetten, heb nu voor niks getest :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 23:41

In ieder geval deze keer negatief :+ heb er niks aan maar toch.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 21:10

Sureido hoe was het?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 21:22

Echt heel erg gaaf. Wat had ik dit gemist.. echt een toffe sfeer. Even geen Corona. Het duurde ook precies 1 minuut en ik was alweer gewend aan zoveel mensen :+ nu hopen dat het goed uitgepakt heeft. Wel grappig dat je in de rij voor de wc sommige mensen wel weer afstand zag houden. :')

Nu kan ik wel hier weer even op teren voor de komende tijd.. hopelijk écht de laatste loodjes.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 22:30

Wat super fijn voor je! Klinkt top!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:41

De test resultaten beginnen binnen te druppelen en iedereen die ik heb leren kennen is tot nu toe negatief :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:08

sureido schreef:
De test resultaten beginnen binnen te druppelen en iedereen die ik heb leren kennen is tot nu toe negatief :D

Top!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:35

Even een schopje omhoog omdat er nu meerdere testopeningen zijn.

Gaan er meer bokkers iets doen?
Ik ga van de week naar dedierentuin. Wilde daar al langer weer een keer heen. Ok voor een test een eindje rijden (verder dan anders) maar te doen.

Enige dat mij verbaasd, zoveel mensen roepen om opening van dingen maar best veel testopeningen zijn gewoon niet volgeboekt. :? Zelfs een pretpark was niet vol

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:42

purny schreef:
sureido schreef:

Top!

Waarom verbaast je dat Karuna? Mensen willen zich misschien of niet laten testen voor een uitje en/of geen risico alsnog lopen (al dan niet gevaccineerd en/of getest)?

Ben persoonlijk ook geen voorstander van de 'testmaatschappij' waar we heen gaan. Ik bedoel, er zijn vast andere ontwikkelingen gaande die gemakkelijker testen tot toegang kunnen geven. Zelf met vaccinatie vermindert wel de kans tot besmetting maar er is en blijft nog altijd die kans. Wat het op langere termijn doet, weten we niet.

Voor evenementen (met gepaste afstand en buiten en niet te veel mensen) prima, maar voor de rest. Volgens mij kunnen instellingen als musea e.d. op termijn ook open zoals we nu afspraak maken voor evt bezoeken van de Action (n.v.t. hier, maar goed).

https://www.ad.nl/binnenland/zorgen-na- ... ~a5d37b34/

'Volgens hoogleraar virologie en OMT-lid Marion Koopmans gaat Nederland wel naar een samenleving waarbij een test hoort bij het krijgen van meer bewegingsruimte. ,,Alleen de vraag is of dit het juiste moment is, omdat het virus nog steeds flink rond gaat.’’ Dagelijks komen er in Nederland zo'n 7500 nieuwe coronabesmettingen bij, gisteren waren dat er 8288. '

Voor bezoek aan Duitsland (en straks ook Belgie) moet je test gaan overleggen, 40 u of e.d. van te voren, terwijl binnen die 40u (noem even wat) tot aan 'uitstapje' op zoveel plaatsen besmet kan worden.

'rts-microbioloog en OMT-lid Marc Bonten van het UMC Utrecht: ,,Een negatieve testuitslag betekent niks, want die kan het mis hebben.’’ Zijn vakgenoot Alex Friedrich van het Groningse UMCG beaamt: ,,Een negatieve sneltest alleen zegt niks. Het komt niet vaak voor, maar je kunt in de ochtend een negatieve test hebben en in de avond al positief zijn.’’

> Geldt dat alleen voor zelftesten? Neem aan dat dit ook voor PCR testen en sneltesten etc geldt, want het blijft een moment opnamen, bedoel ik. :(

We lopen (jij niet en anderen wellicht ook niet) al een jaar met z'n allen in de supermarkt onder deze gegeven omstandigheden. Heb daar over nog geen besmettingscijfers gevonden? Wellicht niet de goede zoekcriteria gevonden.

In Europa zijn we met z'n allen nog dicht, terwijl in de USA het vaccineren wel snel gaat, maar nog steeds de helft niet en er kunnen wel een miljoen mensen weer vliegen? > Hoe dan?

>> Geniet overigens van je uitstapje :j

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:45

karuna schreef:
Enige dat mij verbaasd, zoveel mensen roepen om opening van dingen maar best veel testopeningen zijn gewoon niet volgeboekt. :? Zelfs een pretpark was niet vol

Het was ook niet super lekker weer, ik zou nu niet in een pretpark of dierentuin willen lopen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:49

En het virus gaat nog altijd flink rond.
Zo'n negatieve test daags ervoor is zeker niet 100% waterdicht.

Edit; zie het nu ook in de post van Willekes staan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:54

Ben wel een beetje verbaasd Karuna na al jouw berichten in Corona topics dat je je aan zo’n uitje gaat wagen, aangezien je zo bang bent voor covid op te lopen.

Maar heel veel plezier. :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:58

Het was zaterdag goed pretparkweer. Niet geweest ivm geen tijd helaas.

Maar het verbaasd me in zoverre. Zoveel mensen roepen al zo lang alles moet open enz. En dan gaat het open onder gecontroleerde omstandigheden en dan willen ze niet. Overigens de kroegen waren zo volgeboekt.

Ik steun op deze manier graag het onderzoek zodat er gekeken kan worden hoe alles open kan. De test verheug ik me niet op maar als het moet dan moet het.

Wel vind ik het spannend, best lang niet onder meerdere mensen geweest, het zeldzame supermarktbezoek pas resulteerde in eruit vluchten in paniek ivm te veel risico en het gedrag van vakkenvullers en medeklanten.

Maar buiten met goed ffp2 masker durf ik wel aan. Voordeel van rolstoel mensen houden dan vanzelf wat afstand. En mijn duwer is een extra buffer daarin

Sureido ik vind het ook enorm spannend, maar ik ken de dierentuin en met de beperkte bezoekers is daar meer dan ruimte genoeg elkaar te ontlopen. :j

En ik dwing me nu ook bewust in een situatie die ik al zo lang ontloop. Om te voorkomen dat ik dadelijk een sociale fobie oploop. Maar iedereen getest en buiten en met alle verplichte covid regels durf ik dit wel aan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:00

Goed van je karuna! Veel plezier!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:06

Ik ga juist vanwege het risico dat nu dus nog onderzocht wordt, zelf niet naar testevenementen.
Hoe graag ik ook zou willen.

Ik doe al een jaar lang mijn uiterste best om coronavrij te blijven. Ik ga daar boor mezelf nu niet alsnog risico mee nemen.
Die laatste paar maanden trek ik ook nog wel.

Ik vind het wél heel goed dat er testevenementen zijn.
Kan superveel waardevolle informatie opleveren.
Voor deze pandemie, of voor een volgende.

Op gebied van besmettingsrisicos, maar ook op gedragsgebied. Hoe goed houden mensen zich aan maatregelen, verschillende maatregelen bij verschillende evenementen, eventueel verschillende interventies (of juist géén interventies) op groepsgedrag etcetera.

Ik volg het dan ook met interesse allemaal.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:07

Het zit een beetje in mijn aard angst bewust onder ogen te komen als het kan. Spinnen ik was er panisch voor maar na ze lang bestudeert te hebben kan ik het nu aardig aan. Ik haat vliegen, en groepsreizen en wat doe ik als eerste meteen naar vietnam met een groepsreis :+
En nu dus ik wil geen sociale fobie kweken. Het enige dat ertegen helpt is gewoon doen maar dan ietwat gecontroleerd. Eng ja, slapeloze nachten erover jazeker. Maar toch ga ik en heb ik er zin in. Behalve die test dan :')

Femke ik ben ook echt heel voorzichtig. En ben nu ook van plan om alleen de buitenverblijven te bekijken tenzij het binnen helemaal leeg is. Scheelt nog niet eens de helft van de kaartjes is verkocht nu. Ik geloof dat er 500 mensen nu komen die dag. Op een enorm terrein. En is het me toch te risicovol dan gaan we weer. :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:36

Ik vind het weer te spannend dus om die reden wachten wij nog wel even.
Normaal gezien plan ik een bezoek aan een dierentuin/pretpark ook last minute om het weer. :+

Hier heeft het afgelopen zaterdag ook gewoon geregend.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:40

Hier ook zaterdag echt heel de dag pijpenstelen geregend :P

Het enige wat ik nog zou willen is naar die oranje wedstrijden.

Maar ik heb het leukste (vind ik zelf :D) test uitje wat ze tot nu toe gepland hebben natuurlijk al gehad.

ben benieuwd naar die proeven in de kroeg.

Dierentuin etc trekt mij niet na een reis naar Zuid Afrika :+ Efteling vind ik wel echt top maar dat doe ik wel weer als het normaal is.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:45

Het moet inderdaad maar net je ding zijn ook. Ik mis enkel de horeca. Maar zelf zou ik nu ook enkel het terras bezoeken met mooi weer. Niet eens zo zeer omdat ik super bang om besmet te raken, maar het voelt voor mij gewoon te beperkt met al die regeltjes. Dat maakt dat ik er geen zin in heb.

Maar wat de testen betreft, super dat ze er zijn. En er zijn vast genoeg mensen die wel ergens aan mee willen doen, al is het dan niet altijd uitverkocht.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:51

Hier kaartjes weten te scoren voor een muziekevenement in TivoliVredenburg *\o/* Zo blij eindelijk weer ergens heen te kunnen. En dat was ook gewoon binnen 1 minuut uitverkocht. Ik snap ook wel dat dat soort dingen + kroegen het een stuk beter doen dan al die buiten uitjes, het is al meer dan een jaar geleden dat zoiets uberhaupt nog mogelijk was. Pretpark ofzo dat doe ik wel wat later in het seizoen als de kans op beter weer wat groter is, nu met dat koude weer snap ik wel dat mensen daar nog weinig trek in hebben.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:17

Kaartjes voor testdagen dierentuinen zijn populair
Er is veel belangstelling voor de proefopening van een aantal dierentuinen. De website van Artis in Amsterdam lag er enige tijd, kort nadat de tickets voor de drie testdagen om 10.00 uur in de verkoop gingen, uit. Ouwehands Dierenpark laat weten nog maar enkele plaatsen voor woensdag beschikbaar te hebben, de andere dagen zijn al uitverkocht. Blijdorp in Rotterdam en GaiaZOO in Kerkrade starten pas later met de kaartverkoop.

De proefopening van de dierenparken is onderdeel van het programma Testen voor Toegang, waarbij allerlei attractieparken, musea en theaters een of meerdere dagen opengaan, op voorwaarde dat alle bezoekers zich vooraf laten testen

Nos liveblog.

Loopt dus wel gewoon goed vol :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:22

Ah dan is dat wat bijgetrokken nu. Tot gisteren avond liep het niet best en testen in de regio zat wel aardig vol