Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
DuoPenotti schreef:Snap dat ook niet Ibbel
Dat je dat vroeger met een kaart niet wist, oke.
Nu voer je de route in op een planner en je weet hoe lang je er over rijd. Pakt inderdaad extra reistijd erbij voor oponthoud.
Ben je mooi op tijd, kunt nog even naar het toilet.
Maar las er dan weer zo'n bumperklever hangt, dan k denk ik ook, 10 minuten eerder aanrijden, geeft je stuk minder stress.
.
Vrienden en familie zeggen vaak dat iets eerder begint, dat helpt goed.
Ibbel schreef:Die zelfde leidinggevende had jaarlijks zowat een maandsalaris aan boetes, deed 'm ook niets.
Ze kunnen er dus gewoon echt niets aan doen, het zit echt in hun hoofd.
Ceffyl schreef:Daarom plan ik meestal wat marge in en zeg ik "tussen twaalf en kwart over twaalf" bijvoorbeeld. Ik ben ook niet zo goed in de tijd inschatten, maar weet dat ik er vaak ongeveer een kwartier naast zit. Dus dan mik ik op 12 en ben er meestal iets na twaalven. Dat een vriendin van mij dan alsnog om 10 voor 12 ergens gaat staan wachten, is dan haar keuze.DuoPenotti schreef:Zonde van je tijd, maar die ander mag wel zonde van de tijd X minuten wachten?
Anderhalf uur te vroeg vind ik ook zonde, 5 minuten eerder vind ik netjes, 5 te laat weer niet netjes.
Ja dit bedoel ik inderdaad! En ik zal echt niet zeuren over een keer 10 minuten wachten. Maar als jij altijd degene bent die 10 minuten wacht is dat irritant. Vorige keer ging ik fietsen op het moment dat we hadden afgesproken, dacht mag ze mooi een keer op mij wachten. Drie keer raden wie alsnog de pineut was met wachten op de ander
Ik ben ook al lang gestopt met me daar schuldig over te voelen.
) voor de deur staat. Digitale klokken helpen ook niet echt om dat tegen te gaan. Toen iedereen nog alleen klokken met wijzers had, liepen die allemaal net even anders en werd tijd veel meer bij benadering bepaald met intervallen van zo'n 5 minuten. Nu ziet iedereen dat het 12:01 is, terwijl je om 12:00 had afgesproken en weet je dat de telefoon van de ander hetzelfde tijdstip aangeeft.
Maar ik ben dan gewoon niet compatible met iemand die niet op de tijd zit. Kijk, komt iemand gewoon eten dan kijk ik niet op de klok. Maar mijn man heeft na een dag werken ook honger en als je dan 6 uur afspreekt en zij komt half 8 aan, ja daar valt niet op te koken. Dus dan zet ik mijn man alvast een bord voor en eten mijn vriendin en ik een opgewarmde portie wanneer ze er is. Ceffyl schreef:Maar mijn man heeft na een dag werken ook honger en als je dan 6 uur afspreekt en zij komt half 8 aan, ja daar valt niet op te koken. Dus dan zet ik mijn man alvast een bord voor en eten mijn vriendin en ik een opgewarmde portie wanneer ze er is.
Emmaa_ schreef:Maar het is toch ook niet erg om gewoon geen vrienden te zijn met iemand met wie je niet compatible bent toch? Ik zou het echt heel vervelend vinden als mijn vriendinnen boos op me zouden worden of het zich heel persoonlijk aan zouden trekken als ik een keer tien minuten te laat ben. Ik snap dat het vervelend is maar voor mij zegt dat gewoon meer dat je dan niet per se heel geschikt bent om vrienden met elkaar te zijn.
Kairos schreef:Ik ben hooguit chronisch een paar minuten te laat, maar 3 kwartier vind ik wel heel aso eigenlijk... Maar bij mij is het meer stel ik moet om 12:00 ergens zijn en je krijgt 3 reisadviezen: aankomsttijd 11:43, 11:59 of 12:15, kies ik altijd voor de bus, waarbij je om 11:59 aankomt, omdat ik ook niet veel te vroeg wil zijn. En tja, dan staat er een stoplicht lang op rood en ben je al te laat.
Ceffyl schreef:Emmaa_ schreef:Maar het is toch ook niet erg om gewoon geen vrienden te zijn met iemand met wie je niet compatible bent toch? Ik zou het echt heel vervelend vinden als mijn vriendinnen boos op me zouden worden of het zich heel persoonlijk aan zouden trekken als ik een keer tien minuten te laat ben. Ik snap dat het vervelend is maar voor mij zegt dat gewoon meer dat je dan niet per se heel geschikt bent om vrienden met elkaar te zijn.
Maar ik ben niet boos dat ze “een keer 10 minuten te laat” is hè. Ik ga daar al vanuit. Het issue is dat tegenwoordig die “10 minuten te laat” uitloopt van 30 minuten tot 2 uur.
Sodera schreef:Ten eerste zijn mijn vrienden niet het type dat een drama maakt van 5 min, dan zijn we denk ik ook niet passend. Het heeft te maken met planning en tijdsmanagement. Ik vind wachten zonde van mijn tijd en plan dan dus strak. En chaotisch en denken dst je meer tijd hebt, maakt dat nog wel eens fout loopt. De ene keer gaat het wel goed en ben ik wat te vroeg, de andere keer moet ik nog tanken en ben ik dus 5 min te laat. Het is niet standaard maar de ene keer wel en de andere keer niet. Meer dandie 5 min zal ik appen met een verwachte aankomsttijd. Meer dan die 5 of 10 min zonder bericht is zeker irrritant.
Verder voor dokter oid plan ik dus wel ruimer en ben dan op tijd maar ook njet giga te vroeg zoals wat ik hier lees.
Anderhalf uur te vroeg, hoe zonde van je tijd....
Ceffyl schreef:Tja, ik ben dan een zeurpiet. Maar ik ben geen ochtendmens en als ik dan op zaterdag mn wekker zet voor een dagje uit dan baal ik gewoon als ik daarna dik een uur zit te wachten. Dan had ik liever in bed blijven liggen. En ik vind het ook zonde van de dag. Ga je vroeg op pad om iets te doen, kom je uiteindelijk pas na de lunch aanzettenMaar ik ben dan gewoon niet compatible met iemand die niet op de tijd zit. Kijk, komt iemand gewoon eten dan kijk ik niet op de klok. Maar mijn man heeft na een dag werken ook honger en als je dan 6 uur afspreekt en zij komt half 8 aan, ja daar valt niet op te koken. Dus dan zet ik mijn man alvast een bord voor en eten mijn vriendin en ik een opgewarmde portie wanneer ze er is.

KittyDylan schreef:Ik heb ADHD en kan echt niets plannen. Hoe later ik me klaar maak hoe groter de kans is dat ik op tijd kom, want met genoeg tijd denk ik 'ah ja, dat red ik wel', en dan red ik het niet