pumpina schreef:Maar pfoe, wat focus je je op de 'negatieve' zaken in dit topic zeg. De helft reageert precies 'in jouw straatje', maar je quote precies degene die dat niet doen en wakkert daarmee dus precies de discussie aan die je niet wil hebben.
Ik begrijp het negatieve wel hoor. TS brengt tussen de regels net aan dat ze het 'normale' leven (pre-lockdown) vaak moeilijk vindt, en dat er zoveel getrek is in haar sociale agenda, waarbij ze op tegen onbegrip aanloopt als ze haar grenzen hierin bewaakt. En wat gebeurt er dan meteen in dit topic: onbegrip. Je moet 'gewoon' nee zeggen. Je moet 'gewoon' je grenzen bewaren. Juist hetgeen ze aangeeft moeilijk te vinden, wordt hier geopperd dat ze dat 'dan maar' moet doen. Dus ja, ik begrijp de reactie van TS wel
TS, I feel you.
Ik heb een paar jaar geleden hier eens een topic aangemaakt "Introvert, in een extraverte wereld". En dat is het wel een beetje. Ik ben zelf heel erg goed geworden in het bewaken van mijn eigen grenzen, van nee zeggen. Maar het 'introverte' wordt gewoon lang niet overal en door iedereen geaccepteerd. Het 'hoort' gewoon dat je naar elk verjaardagsfeestje, familiefeestje, bedrijfsborrel,.... gaat. Je bent nog steeds de 'saaie', die 'weer geen zin heeft' als je je eigen grenzen bewaakt. En dat stukje is door de lockdown inderdaad gewoon héél erg weggevallen, en dat is een verademing. Je hoeft je niet telkens te verantwoorden, te verdedigen,...
Moet je weten dat ik het nu zelfs niet fijn vind dat er ZOVEEL mensen in het bos aan het wandelen zijn (bij gebrek aan andere bezigheid), waardoor ik 'mijn' bos nietmeer voor mezelf heb, en minder tot rust kom
.
Ik ben tijdens deze periode zelfs echt oprecht beginnen nadenken om ooit te emigreren naar een plaats 'zonder mensen' (bij wijze van hé). Ergens een huisje in de bergen, of in de Noorwegen waar de kortste buren op een paar kilometer wonen. Heerlijk lijkt me dat.
Sunnda schreef:Maar wat is er veranderd vraag ik mij af?
Je hoeft niet naar de winkels, thuis winkelen kan altijd al.
Je hoeft niet naar de horeca, bios enz.
Je hoeft ook straks niet na 9 uur de weg op als je daar geen zin in hebt.
Juist alle mensen die ik ken die niet zo van de drukte en sociale zaken zijn, zeggen dat er niets veranderd is in hun leven sinds de lockdown. Hun leven zag er al zo uit.
Er is bij mij ook niet zo gek veel veranderd. De grote verandering is dat ik mezelf nietmeer continu moet verantwoorden. Dat ik mezelf niet moet gaan verdedigen als ik zeg dat ik ergens niet mee naartoe ga. Dat is een stukje mentale rust, 'het is goed zo', eerder dan 'je bent abnormaal'.