[VOLG] Verbouwing Jaren 20 huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 23:51

Afbeelding

Afbeelding
Voor is af, op het schilderen van de deuren en deurkozijnen na, en het leggen van de vloer.

Als je dat allemaal ziet denk je; goh het is bijna af. Tot je naar onze slaapkamer kijkt..

Afbeelding

Over een week moeten we er toch echt slapen.
Leuke uitdaging wel.. :))

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 00:58

Ik heb vandaag nog n laatste stuk tegels geverfd. Daar komt nog een blad op, en de verf is bijna op dus daarom niet volledig tot onder geverfd.
Afbeelding

De wanden boven zouden vandaag om 5 uur af zijn maar dat is niet gelukt.. Ze zijn vanavond nog even door gegaan tot vlak voor de avondklok en morgen moet het laatste stukje wand erin. Alles wat er nu in zit is afgesmeerd en kan morgenochtend geschuurd worden en dan daarna met de finisher en hopelijk kunnen we dan morgenavond de voorstrijk erop gooien.

Het hoofdbord is ook af! Op deze foto nog niet helemaal op zn plek maar hij zit nu vast!

Afbeelding

Het enige waar ik een beetje over twijfel is wat ik wil met t hoofdbord. Alle muren worden dus donkerblauw, optie is om het hoofdbord wit te verven zoals de balken of ook te verven in dezelfde donkerblauw als de muren. En als ik donkerblauw zou doen wat moet ik dan met die nisjes. Wit? Donkerblauw? Koper? Ben er nog niet over uit vrees ik..

Op het hoofdbord komt iig nog een eiken houten plank en in de nisjes komt halverwege ook een eikenhouten plankje.
Dus advies is zeker welkom!

Boras

Re: [VOLG] Verbouwing Jaren 20 huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 02:31

Murthul, misschien staat het al ergens maar heb ik het niet meegekregen: gebruik je voor het schilderen van de tegels speciale verf?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 09:19

Ik zou het hoofdbord niet wit schilderen, dat steekt erg fel af, zeker als er zonlicht op valt.

Nisjes wit aan de binnenkant is misschien wel een leuk effect, plus dat je dan makkelijker ziet wat er in ligt /staat. Zou het eiken wel met bijv matte parketlak doen, dan blijft het langer mooi en is ook veel makkelijker schoon te maken. Zijn vaak stof verzamel plaatsen.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 22:24

Boras schreef:
Murthul, misschien staat het al ergens maar heb ik het niet meegekregen: gebruik je voor het schilderen van de tegels speciale verf?

Ja! Ik gebruik speciale tegelverf, toen ik het ging kopen was mengverf bij de bouwmarkt nog niet te krijgen maar daar kun je alle kleuren van de regenboog laten mixen in tegelverf. Heb het nu gekocht bij een klein bedrijfje. Mansionmaison oid heette dat, dit is de kleur “jinx” van hun. Gebruik er wel een multiprimer onder voor betere hechting.

Prairy schreef:
Ik zou het hoofdbord niet wit schilderen, dat steekt erg fel af, zeker als er zonlicht op valt.

Nisjes wit aan de binnenkant is misschien wel een leuk effect, plus dat je dan makkelijker ziet wat er in ligt /staat. Zou het eiken wel met bijv matte parketlak doen, dan blijft het langer mooi en is ook veel makkelijker schoon te maken. Zijn vaak stof verzamel plaatsen.

Denk idd dat ik voor blauw ga voor t hoofdbord. Denk dat ik de nisjes eerst kaal/grondverf laat dan kan ik zien hoe dat zou zijn in t wit. Goeie idd om die planken in de lak te zetten :j

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 00:28

Vandaag toch weer minder ver gekomen dan gehoopt. Duurde langer dan gedacht om die laatste wand in t gips te krijgen, alles in de finisher is dus niet gelukt vandaag helaas. Moet nog 1 wand en n laatste stukje plafond morgen in de finish en dan hopen dat dat n beetje wil drogen en we het in elk geval morgen avond wit hebben allemaal in de slaapkamer.

Wel begonnen in t kantoor met het leggen van t laminaat! En omdat we vanochtend niet door konden is er ook al wat takken bende geruimd in de tuin. Komende week kan dat aan de weg, scheelt weer vast iets.

Heb alleen amper foto’s gemaakt vandaag, dat is dan weer jammer.
Afbeelding
Alleen n stukje gelegd laminaat in t kantoor

Afbeelding

En bossen vol takken uit de tuin.

Morgen beter :D

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:39

Het begint wel echt ergens op te lijken zo! :D

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 22:05

Gister en vandaag toch wel weer een hoop voor elkaar gekregen!

Afbeelding
Vloer in t kantoor erin

Afbeelding
Slaapkamer eerst helemaal wit maken voor hij geverfd kon

Afbeelding
En blauw eroverheen! Echt mega mooi geworden. Heel blij mee

Afbeelding
En daarna nog de vloer erin gelegd. De vloer ligt nu over bijna de hele boven verdieping erin, alleen nog n klein stukje bij de trap en 4 kleine stukjes in de slaapkamer die over de volledige lengte gezaagd moeten worden.
Plafond en muurbalken staan voor n laatste keer in de lak en de elektricien is nu nog bezig om de spots te boren en de elektra boven af te maken.

Morgen moeten we eigenlijk vroeg weg, dus hopen dat we dat gaan halen. Willen eigenlijk met de boot van 2 uur richting ons oude huis namelijk.

De elektricien is nu nog bezig om de

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:17

Heeeeeeel mooi!! Jullie gaan keihard! <3

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 00:07

Wauwww dat blauw is ook echt prachtig hoor!
Ik heb nu door jouw schuld twee lamme schouders van het verven maar wel suuuuper blij met mijn groene muur :D
Vriend vind het nog steeds lelijk, behalve als het licht uit is }:0

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 00:55

Maar te hoe is het eigenlijk opgelost met die buiten muur die zo slecht was. Waar je daglicht door de voegen zag?

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:57

Prachtige kleuren inderdaad!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 15:56

Boot naar huis gehaald! Beneden helemaal gesopt en boven zijn ze de hele dag nog druk bezig. Morgenochtend haalt m’n schoonmoeder daar nog even een stofzuiger door zodat de spullen gelijk op de plek kunnen.

Morgen dus verhuisdag.

Afbeelding
Afbeelding

Het is echt zo mooi geworden! Hoofdbord moet wel nog gedaan worden maar die moet eerst dicht voor we daarmee door kunnen met afsmeren en verven dus dat komt nog.

De kitter was er vanochtend ook nog en komt waarschijnlijk vanmiddag nog terug voor nog een paar laatste randjes langs dingen die nu nog geïnstalleerd worden.

Morgen dus verhuisdag, ook heel spannend! Werd net even gebeld door het verhuisbedrijf en die zijn ons gelukkig niet vergeten, ze hadden zelfs de kaartjes voor de boot al gekocht.

Dank voor alle lovende woorden, ben zelf ook echt mega blij met hoe de kleuren uitgepakt hebben! Sowieso eigenlijk alle beslissingen tot nu toe hebben best goed uitgepakt. Enige wat nog even spannend is is of de radiator in de badkamer tussen de glaswand en t bad gaat passen. Mocht dat niet passen moet er een andere radiator komen en deze kan niet meer terug..

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 16:07

lovelucydan schreef:
Maar te hoe is het eigenlijk opgelost met die buiten muur die zo slecht was. Waar je daglicht door de voegen zag?

Goeie! Die ben ik inderdaad helemaal vergeten in m’n updates!

In april komen de nieuwe kozijnen voor boven, dan gaat de hele voorgevel aan de bovenkant (de hele eerste verdieping) eruit. Er staat nu een voorzetwand voor met isolatie ect daar dus we hebben er sowieso geen last van nu. En ze hebben hem even tijdelijk met een extra anker extra goed vast gezet zodat de voorgevel er niet uitvalt.

De metselaar is gisteren wel vast begonnen met de zijgevel. Daar zaten scheuren in en hij is alle gebroken stenen aan het vervangen en de voegen vernieuwen op plekken dat die slecht zijn. Heb geen foto’s buiten gemaakt, zal ik morgen wel even proberen te doen als ik eraan toe kom. Maar heb wel 2 foto’s van het stuk bij de kelder dat vervangen is..

Afbeelding

Afbeelding

Vond het er best even heftig uitzien ook :oo

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 16:25

Murthul schreef:
lovelucydan schreef:

Goeie! Die ben ik inderdaad helemaal vergeten in m’n updates!

In april komen de nieuwe kozijnen voor boven, dan gaat de hele voorgevel aan de bovenkant (de hele eerste verdieping) eruit. Er staat nu een voorzetwand voor met isolatie ect daar dus we hebben er sowieso geen last van nu. En ze hebben hem even tijdelijk met een extra anker extra goed vast gezet zodat de voorgevel er niet uitvalt.

De metselaar is gisteren wel vast begonnen met de zijgevel. Daar zaten scheuren in en hij is alle gebroken stenen aan het vervangen en de voegen vernieuwen op plekken dat die slecht zijn. Heb geen foto’s buiten gemaakt, zal ik morgen wel even proberen te doen als ik eraan toe kom. Maar heb wel 2 foto’s van het stuk bij de kelder dat vervangen is..

[ [url=m/HM3nDT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aV07xE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vond het er best even heftig uitzien ook :oo

Bedankt voor je antwoord. Daar was ik nieuwsgierig naar namelijk
Pfff heftig die gaten!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 16:32

Vastgezet zodat de gevel er niet uit valt :') lijkt me wel handig ja :+

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:00

Ik wist niet dat dat kon :) mooi opgelost!

En succes morgen met verhuizen +:)+

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 23:32

Prairy schreef:
Vastgezet zodat de gevel er niet uit valt :') lijkt me wel handig ja :+

Haha echt he.. Maar hij bleef uit zichzelf ook staan.. hij ging alleen n klein beetje wiebelen als je ertegen leunde O:)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:33

Jullie gaan hard! Ik schrok wel even van de muur renovatie, maar gelukkig alles weer dicht.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 19:54

Nou we zijn verhuisd hoor!!

Eerst nog even over de muur aan de zijkant:
Die is inmiddels helemaal gedaan, alle zwakke plekken zijn vervangen. Je kunt heel goed zien wat ze gedaan hebben:
Afbeelding

En aan de binnenkant in de kelder is het ook weer heel netjes dicht, dit moet nog even een paar weken drogen en dan kunnen we dat ook witten.

Afbeelding

Maar dan de verhuizing. Hele vrachtwagen zat tot de nok toe vol, er staan zelfs nog een paar dingen in ons oude huis die we zelf nog even mee moeten nemen omdat ze er echt niet meer bij konden. Een stuk krabpaal van de katten bijvoorbeeld.

Verder is gelukkig alles goed gegaan, moet wel nog even wat poetsen op de muren en ik denk ook nog een paar dingetjes bijstippen omdat er her en der toch wat tegen de muren is gekomen, helaas. En nog een heel gedoe want de verhuiswagen miste de boot, hebben er mega lang over gereden en kennelijk lang voor een open brug gestaan, maar ik snap nog steeds niet hoe ze het voor elkaar gekregen hebben om die boot te missen. Wij reden er 1 uur 45 min over, zij hadden 2 uur en 20 minuten en misten hem nog steeds.

Afbeelding
Afbeelding

De badkamer is bijna helemaal af, alleen de radiator moet nog opgehangen worden maar de radiator die we 2 maanden terug gekocht hebben is uiteindelijk nét een halve cm te groot. Die moeten we dus nog zien door te verkopen en we moeten nog een nieuwe zien te scoren die er wel tussen past.

De slaapkamer:
Afbeelding
En savonds met alleen de nachtlampjes aan:
Afbeelding
De hoek met kledingkasten:
Afbeelding

En de poezen, die zaten bij ons in de auto, 3 uur lang.. we hebben ontdekt dat hun uithoudingsvermogen ongeveer 1,5 uur is. 1,5 uur lang paniek en echt enorm zielig. Heb ernaast zitten huilen omdat ik het zo sneu vond. Gelukkig werden ze daarna rustiger en werd het gemauw ook een tandje minder paniekerig. Ze doen het eigenlijk heel erg goed hier tot nu toe. Waar ze normaal met vreemden meestal naar buiten gaan lagen ze nu zelfs op de bank naast m’n schoonmoeder heel rustig.
Eentje lijkt iets achter te blijven, die doet het allemaal ietsje rustiger aan maar dat is ook allemaal oké.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag hebben we boven iets orde in de chaos kunnen scheppen, alle kasten staan nu op de juiste plekken en het logeerbed staat in elkaar maar ik heb helemaal geen foto’s gemaakt, zal ik morgen oid wel weer even doen, we willen morgen ook de vloer gaan leggen in de hal, want de elektricien is klaar! *\o/*
Afbeelding
Heb er geen verstand van maar volgens mij is het prachtig.

De nieuwe deur in de woonkamer zit er ook in:

Afbeelding
Afbeelding

En de TV in de slaapkamer hangt ook:
Afbeelding

Echt wel heel netjes zo. Doordat we overal alle elektra zelf hebben kunnen kiezen zit de elektra van de tv allemaal precies achter de tv waardoor je er niets van ziet. Ziet er daardoor ook zo luxe uit. Echt heel chique zo. :D

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 20:07

Wauw gaaf!

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 20:32

Het is super mooi geworden!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 20:35

Mooi hoor!

Ach, en arme poesjes :(:) Hopelijk zijn die ook snel gewend!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 20:52

De rode is Turtle toch.
Ik kan er al niet tegen als ik 5 min moet rijden naar de DA. Snap je helemaal :=

Mooi geworden alles!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 08:37

Wauw wat prachtig zeg die slaapkamer,wat zul je daar heerlijk tot rust kunnen komen.
Hoe hebben de poezels het vannacht gedaan?