Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:34

Mavelle schreef:
Ik zou in dit geval vragen of je vriend een vaderschapstest wil laten doen. Dit is wel zo’n raar verhaal van z’n ex, de hele zwangerschap niks laten weten en als het kind er is even een videobelletje doen. Ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen met zo’n vaag verhaal.

Dit dus..
Je zal de 1e niet zijn bij wie er alimentatie betaald kan worden terwijl het kind niet van hem is.

Heel veel sterkte, dit is erg rot natuurlijk!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:36

Ik ben het helemaal met marrlinde eens. Je moet hier echt volmondig ja tegen zeggen. Irritaties tussen bijv. jou en de ex van je vriend, zal een kind al snel oppikken. Kinderen hebben alles door. Je zal constant in het belang van het kind moeten denken.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 16:52

marrlinde schreef:
Zeker als je het idee hebt dat ze onbetrouwbaar kan zijn laten testen inderdaad.

Daarbij, degenen die aangeven "er verandert toch weinig", besef je hoeveel impact een stiefkind op je eigen relatie en mogelijk gezin heeft? Zelfs als het kind niet bij jullie woont. Denk aan simpele dingen als jouw eigen eerste kind die niet helemaal de eerste/oudste is en al start in een gebroken situatie. Iets wat je met jouw gezin wil ondernemen, waar toch gevoelen van buitensluiten bij kunnen komen kijken (vakanties, feestje etc). Waar je voor jouw gevoel compleet bent met je eigen gezin is dit voor je partner nooit helemaal het geval, maar wanneer het kind van partner er wel bij is kan het voor jezelf voelen als extra aanwezige in jouw kerngezin. Ga je wel sparen voor een studie van je kinderen samen, hij wil ook sparen voor het andere kind wat in feite ook invloed heeft op jouw financiële situatie, wat vind je daar van?

Waar het kind ook zal zijn en hoe jullie eigen leven ook ontwikkeld, het wordt een stuk gecompliceerder op alle vlakken. Daar moet je heel bewust bij stil staan. Je kiest niet voor alleen een babytijd maar ook een pubertijd, studententijd, en misschien zelfs opa en oma tijdperk. Het klinkt misschien allemaal enorm ver gezocht als je zelf geen stiefkinderen hebt, misschien zelfs als je ze wel hebt, maar wees je bewust van de impact en de keuze die je nu maakt. Er is geen goed of fout, maar het is wel van groot belang dat je een keuze maakt waar je volledig achter staat.

Ik heb twee stiefzoons die permanent bij ons wonen, met veel bijkomende problematiek bij zowel henzelf als hun moeder. Bewust voor gekozen toen ik de relatie en het huwelijk met hun vader aan ging, toen ze bij ons kwamen wonen, en nog steeds iedere dag opnieuw want heel vaak gaat het absoluut niet vanzelf en ben ik alles liever kwijt dan rijk. Het is niet onmogelijk maar wel hard werken en veel offers brengen van beide kanten, een samengesteld gezin. Dat moet je kunnen en willen.

Heel erg bedankt voor deze input ik ga dit zeker meenemen

pien_2010

Re: Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 17:03

INderdaad eerst maar eens de test doen.
Als jullie voor elkaar willen blijven gaan, dan ga er ook voor. Als hij de vader is, dan heeft zijn kindje niet om deze situatie gevraagd. In mijn beleving zijn alle kinderen altijd welkom. Dit kindje is er dan en kan dus zeker een verrijking zijn voor jullie.
Ik onderschrijf daarmee zeker ook het verhaal van Marrlinde hoor, maar onoverkomelijk is het niet als deze relatie echt een toppertje is.
Het zal zeker niet altijd gemakkelijk zijn, maar als je vriend de vader is, en jullie in ieder geval dit kindje als ze op bezoek is een fijne liefdevolle omgeving kunnen bieden, dan is dat toch goud waard. Voor alle partijen.
En inderdaad makkelijk is het niet, maar het leven is nooit gemakkelijk. C'est la vie→ dat is het leven.
Ik zou zelf nooit om die reden een fijne relatie laten klappen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 17:38

pien_2010 schreef:
INderdaad eerst maar eens de test doen.
Als jullie voor elkaar willen blijven gaan, dan ga er ook voor. Als hij de vader is, dan heeft zijn kindje niet om deze situatie gevraagd. In mijn beleving zijn alle kinderen altijd welkom. Dit kindje is er dan en kan dus zeker een verrijking zijn voor jullie.
Ik onderschrijf daarmee zeker ook het verhaal van Marrlinde hoor, maar onoverkomelijk is het niet als deze relatie echt een toppertje is.
Het zal zeker niet altijd gemakkelijk zijn, maar als je vriend de vader is, en jullie in ieder geval dit kindje als ze op bezoek is een fijne liefdevolle omgeving kunnen bieden, dan is dat toch goud waard. Voor alle partijen.
En inderdaad makkelijk is het niet, maar het leven is nooit gemakkelijk. C'est la vie→ dat is het leven.
Ik zou zelf nooit om die reden een fijne relatie laten klappen.

Hier ben ik het wel mee eens.Vrijwel iedereen heeft in het verleden al wel relaties gehad. Het moet dan wel nu uit zijn met die ex.Een kind kan er niets aan doen.Als jij zelf ook kinderwens hebt is het voordeel nu wel dat je weet dat je vriend niet onvruchtbaar is!

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:47

AfricanLady schreef:
Ook weet ik dat ik hem gezegd dat ik zat te wachten tot er iets fout ging.
Maar dat was meer vanuit het punt dat alles in mijn leven altijd fout ging en hij het enige in mijn leven was dat echt goed ging en positief was.
Hij was het enige waar ik mijzelf kan zijn en waar ik mijn rust kan vinden en als hij bij mij is ik zonder medicijnen gewoon kan slapen en ik mij rustig voel.
Ik heb eind 2019 een burnout gehad en was er net wat uit toen ik hem leerde kennen en mijn opleiding starte en ben nu gewoon bang voor weer zo periode.

Toch vind ik dit niet een heel gezond uitgangspunt voor een relatie die is opgebloeid in de weekenden van 3,5 maand. Ik vind dat je heel veel druk op hem legt hiermee. Alleen hij is positief in je leven en alleen bij hem kun je slapen en jezelf zijn. En zonder hem ben je bang voor weer een burnout... En dan krijgt die jongen ook nog een baby van een ex erbij, maar heeft hij ook de druk dat alleen hij een burnout bij jou kan voorkomen.

Sorry maar in een relatie ben je in eerste instantie vooral een aanvulling op elkaar, geen invulling. Dat je na jaren het gevoel hebt dat je partner je grote steun is die je behoed voor slechte dingen, oké. Maar echt na, wat is het, 20-30 dagen dat je echt fysiek bij elkaar bent geweest? Nee, ik zie dat niet slagen met zo’n insteek. De relatie is niet gelijk, jij stelt je heel erg afhankelijk van hem op en dan is er nu ook nog een mensje die écht afhankelijk van hem is.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:02

Dit is eigenlijk zo groot dat het losstaat van jou. Jij kan alleen beslissen wat jij wil doen als hij besloten heeft hoe hij hiermee wil omgaan.

Verder zou ik niet teveel notitie nemen van wat zijn ex zegt hoor, zij heeft waarschijnlijk zo haar eigen strijd op dit moment.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 19:04

Ceffyl schreef:
AfricanLady schreef:
Ook weet ik dat ik hem gezegd dat ik zat te wachten tot er iets fout ging.
Maar dat was meer vanuit het punt dat alles in mijn leven altijd fout ging en hij het enige in mijn leven was dat echt goed ging en positief was.
Hij was het enige waar ik mijzelf kan zijn en waar ik mijn rust kan vinden en als hij bij mij is ik zonder medicijnen gewoon kan slapen en ik mij rustig voel.
Ik heb eind 2019 een burnout gehad en was er net wat uit toen ik hem leerde kennen en mijn opleiding starte en ben nu gewoon bang voor weer zo periode.

Toch vind ik dit niet een heel gezond uitgangspunt voor een relatie die is opgebloeid in de weekenden van 3,5 maand. Ik vind dat je heel veel druk op hem legt hiermee. Alleen hij is positief in je leven en alleen bij hem kun je slapen en jezelf zijn. En zonder hem ben je bang voor weer een burnout... En dan krijgt die jongen ook nog een baby van een ex erbij, maar heeft hij ook de druk dat alleen hij een burnout bij jou kan voorkomen.

Sorry maar in een relatie ben je in eerste instantie vooral een aanvulling op elkaar, geen invulling. Dat je na jaren het gevoel hebt dat je partner je grote steun is die je behoed voor slechte dingen, oké. Maar echt na, wat is het, 20-30 dagen dat je echt fysiek bij elkaar bent geweest? Nee, ik zie dat niet slagen met zo’n insteek. De relatie is niet gelijk, jij stelt je heel erg afhankelijk van hem op en dan is er nu ook nog een mensje die écht afhankelijk van hem is.

Ik denk echt dat je een verkeerde indruk krijgt.
Ik ben alles behalve afhankelijk van hem, ik red mij prima zonder hem en ben echt niet afhankelijk aan hem.
Hij is gewoon een lichtpunt in mijn leven het is gewoon lastig uit te leggen mischien is dat het maar zoals jij het zegt is het totaal niet.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 19:05

Zijn ex heeft net laten weten geen financiële bijdrage van hem te verwachten in de vorm van alimentatie.
Maar we wachten in elk geval zoieso de test eerst af

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:10

AfricanLady schreef:
Zijn ex heeft net laten weten geen financiële bijdrage van hem te verwachten in de vorm van alimentatie.

Kan ook betekenen dat ze geen contact wil. En hij zijn kind ( indien getest ) niet te zien krijgt. Zei ze dit voor of na dat hij aangaf een vaderschapstest te willen?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:34

AfricanLady schreef:

Als ze niet getrouwd waren,moet er wettelijk gezien dan toch alimentatie betaald worden of niet?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 19:40

Hij mag z'n kind gewoon zien ookal gaf hij aan een test te willen doen.
En als de moeder aangeeft geen alimentatie te willen dan is er geen verplichting tot alimentatie tot zover ik weet.
En zodra de test bekent is en die is positie is het aan hem of hij haar erkent en hij gezag wilt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:38

anjali schreef:
Als ze niet getrouwd waren,moet er wettelijk gezien dan toch alimentatie betaald worden of niet?

Ja, dit moet dan via de rechter gebeuren als pa niet wil. Overigens kan de moeder wel zeggen geen alimentatie te hoeven, het blijft vreemd dat je daar dan als vader niet op staat om mee te betalen aan het leven van jouw kind.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:41

AfricanLady schreef:
En als de moeder aangeeft geen alimentatie te willen dan is er geen verplichting tot alimentatie tot zover ik weet.
En zodra de test bekent is en die is positie is het aan hem of hij haar erkent en hij gezag wilt

Ik mag toch hopen dat hij voor z'n kind zorgt en betaalt. Wat voor slappe zak is het?

Akkoord, hij is erbij genaaid maar het blijft z'n kind, mits de test dat aanwijst.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:43

MarcoBorsato schreef:
AfricanLady schreef:

Ik mag toch hopen dat hij voor z'n kind zorgt en betaalt. Wat voor slappe zak is het?

Akkoord, hij is erbij genaaid maar het blijft z'n kind, mits de test dat aanwijst.

Even heel hypothetisch , erbij genaaid doordat zijn ex in de laatste drie weken van relatie zwanger werd. Terwijl ze ook zwanger kan zijn geworden door een ander en nu niets eist maar wel dicht bij de ex kan blijven die ze dus terug wil. Dan is hij pas echt genaaid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:44

MarcoBorsato schreef:
AfricanLady schreef:

Nou precies wat ik dacht.. Hij hoeft niet te betalen, waarom zou hij dat niet doen als het zijn kind is?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 20:57

MarcoBorsato schreef:
AfricanLady schreef:

Dim jij eens even heel snel!

Ik zeg nergens dat hij niet wil betalen volgens mij heb ik meerdere keren nu gezegd dat we eerst de test afwachten voor we/ hij iets gaan doen.
Daarna kan hij om tafel gaan zitten om te kijken hoe hij het gaat doen.

Om hem nou een slappe zak te noemen is wel een zeer trieste opmerking dus indimmen of wegwezen hier

Hij heeft altijd alles voor anderen over en als hij had geweten dat ze zwanger had geweest dan had ze er voor haar geweest vanaf het begin dat het zo [in overleg met gebruiker verwijderd] is kan ik ook niks aan doen
Laatst bijgewerkt door Giolli op 13-02-21 08:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: In overleg met gebruiker post gewijzigd

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:02

Nou inderdaad. En verder gaat het ons toch geen zak aan hoe haar vriend en zijn ex het regelen? Dat is allemaal speculeren, want wij kennen die mensen en de situatie en hun relatie niet.

De vraag van TS is hoe zij ermee om moet gaan en of er tips zijn voor haar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:08

[op verzoek leeggehaald]

Ik snap dat de emoties hoog zitten :(:) Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid en rust.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 13-02-21 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Herhalende tekst van TS leeggehaald op verzoek

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 21:15

Cayenne schreef:
[op verzoek leeggehaald]

Ik snap dat de emoties hoog zitten :(:) Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid en rust.

Als het echt van hem is en dan 9 maanden een zwangerschap verbergen en pas 3 weken na geboorte vermelden uhh dan ben ik nog netjes vind ik :')
Laatst bijgewerkt door Giolli op 13-02-21 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek herhalende tekst van TS leeggehaald

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:17

Ja dit lijkt me ook lastig, maar ik zou het als ik jou was vooral gewoon een tijdje aan zien. Rustig blijven ademhalen en kijken hoe het uitspeelt. Als het stof is gevallen en je jezelf niet meer in de toekomst van je vriend en zijn kind ziet kan je nog altijd weg

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:19

AfricanLady schreef:

Ik zeg nergens dat hij niet wil betalen volgens mij heb ik meerdere keren nu gezegd dat we eerst de test afwachten voor we/ hij iets gaan doen.

Om hem nou een slappe zak te noemen is wel een zeer trieste opmerking dus indimmen of wegwezen hier

Hij heeft altijd alles voor anderen over en als hij had geweten dat ze zwanger had geweest dan had ze er voor haar geweest vanaf het begin dat het zo [op verzoek verwijderd] is kan ik ook niks aan doen

Moderatoropmerking:
Bericht is leeggehaald vanwege verzoek naam verwijderen

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:21

AfricanLady schreef:
Hij heeft altijd alles voor anderen over en als hij had geweten dat ze zwanger had geweest dan had ze er voor haar geweest vanaf het begin dat het zo [op verzoek verwijderd] is kan ik ook niks aan doen

Zo'n opmerking brengt je nergens. Ik zou op een openbaar forum iets beter nadenken wat je typt want het blijft wel staan en is voor iedereen te zien.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 13-02-21 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote van TS op verzoek gewijzigd

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:25

Ceffyl schreef:

Nou mijn man en ik zijn toch al 30 jaar bij elkaar.
Dus toch best een kans van slagen lijkt mij zo.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 21:26

MarcoBorsato schreef:
AfricanLady schreef:

Hij heeft altijd alles voor anderen over en als hij had geweten dat ze zwanger had geweest dan had ze er voor haar geweest vanaf het begin dat het zo achterbakse poedersuiker is kan ik ook niks aan doen

Moderatoropmerking:
Bericht op verzoek leeggehaald

Jij noemt mijn vriend een slappe zak waar is dat voor nodig ?
Laatst bijgewerkt door Giolli op 13-02-21 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht op verzoek leeggehaald