marrlinde schreef:Zeker als je het idee hebt dat ze onbetrouwbaar kan zijn laten testen inderdaad.
Daarbij, degenen die aangeven "er verandert toch weinig", besef je hoeveel impact een stiefkind op je eigen relatie en mogelijk gezin heeft? Zelfs als het kind niet bij jullie woont. Denk aan simpele dingen als jouw eigen eerste kind die niet helemaal de eerste/oudste is en al start in een gebroken situatie. Iets wat je met jouw gezin wil ondernemen, waar toch gevoelen van buitensluiten bij kunnen komen kijken (vakanties, feestje etc). Waar je voor jouw gevoel compleet bent met je eigen gezin is dit voor je partner nooit helemaal het geval, maar wanneer het kind van partner er wel bij is kan het voor jezelf voelen als extra aanwezige in jouw kerngezin. Ga je wel sparen voor een studie van je kinderen samen, hij wil ook sparen voor het andere kind wat in feite ook invloed heeft op jouw financiële situatie, wat vind je daar van?
Waar het kind ook zal zijn en hoe jullie eigen leven ook ontwikkeld, het wordt een stuk gecompliceerder op alle vlakken. Daar moet je heel bewust bij stil staan. Je kiest niet voor alleen een babytijd maar ook een pubertijd, studententijd, en misschien zelfs opa en oma tijdperk. Het klinkt misschien allemaal enorm ver gezocht als je zelf geen stiefkinderen hebt, misschien zelfs als je ze wel hebt, maar wees je bewust van de impact en de keuze die je nu maakt. Er is geen goed of fout, maar het is wel van groot belang dat je een keuze maakt waar je volledig achter staat.
Ik heb twee stiefzoons die permanent bij ons wonen, met veel bijkomende problematiek bij zowel henzelf als hun moeder. Bewust voor gekozen toen ik de relatie en het huwelijk met hun vader aan ging, toen ze bij ons kwamen wonen, en nog steeds iedere dag opnieuw want heel vaak gaat het absoluut niet vanzelf en ben ik alles liever kwijt dan rijk. Het is niet onmogelijk maar wel hard werken en veel offers brengen van beide kanten, een samengesteld gezin. Dat moet je kunnen en willen.
Heel erg bedankt voor deze input ik ga dit zeker meenemen