Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kosseh schreef:Thx Silby! Komt vast goed. Mocht het ijs pas later goed zijn. Heb ik een plekje op de slee gereserveerd, zodat ik toch mee kan op de tochtjes.
BrankaZ, hier hadden ze het juist over een voordeel door de sneeuw. Combinatie van sneeuw en harde wind heeft voor extra koeling van het water gezorgd. Sneeuw is gesmolten in het water, heeft geen laagje achter gelaten.
Hier gelukkig dus geen sneeuw ijs.
Nu nog duimen dat het dit weekend als dik genoeg is.
Janneke2 schreef:(En de Vereeniging De Friesche Elf Steden begint er niet aan. Terecht. Of 'met ons allen', vrijwilligers, publiek, toertocht en al - of niet. Chapeau!)
Joltsje schreef:Ik weet dat er in 2012 ook een groep mensen bem hebben geschaatst
Wij gaan donderdagochtend
een poging tot schaatsen doen
Saskia9 schreef:Ohhh als ik aan schaatsen denk, dan denk ik vooral aan heel veel mensen op het ijs. Veel schoenen en sokken aan de kant. En de bevroren tenen en vingersman wat een tijden waren dat! Schaatsen gingen van nichtjes naar nichtjes, maten werden gerolen en iedereen had ergens wel een paar schaatsen liggen.
Dat is echt al lang geleden!
Ik heb nu niet eens schaatsen
Emmaa_ schreef:Janneke2 schreef:(En de Vereeniging De Friesche Elf Steden begint er niet aan. Terecht. Of 'met ons allen', vrijwilligers, publiek, toertocht en al - of niet. Chapeau!)
Ik vraag me wel af in hoeverre dat houdbaar is. Als het echt dusdanig koud blijft dat er technisch gezien een Elfstedentocht gereden zou kunnen worden vraag ik me echt af of mensen zich gaan laten tegenhouden. En zou je het dan niet beter kunnen organiseren (met mogelijkheden tot maatregelen en in ieder geval veiligheidsvoorschriften) dan dat een zooi idioten zelf maar gaan...

Moska schreef:Emmaa_ schreef:
Ik vraag me wel af in hoeverre dat houdbaar is. Als het echt dusdanig koud blijft dat er technisch gezien een Elfstedentocht gereden zou kunnen worden vraag ik me echt af of mensen zich gaan laten tegenhouden. En zou je het dan niet beter kunnen organiseren (met mogelijkheden tot maatregelen en in ieder geval veiligheidsvoorschriften) dan dat een zooi idioten zelf maar gaan...
Laat de idioten dan zelf maar gaan. Ik vind het zeer terecht dat het bestuur zegt:alles of niks. En als je alles zegt, reken dan maar op een miljoen bezoekers plus alles wat je nog aan vrijwilligers nodig hebt en de rest. Onhaalbaar op dit moment met welke voorzorgsmaatregelen je ook neemt. En ook niet te verkopen richting alle ondernemers die diep in de sh*t zitten vanwege de maatregelen. Beleid van overheid zou dan ook compleet ongeloofwaardig worden (voor zover het niet al zo is).
En begrijp me niet verkeerd, ik woon op loopafstand van de finishlijn en zou het meer dan fantastisch vinden als er weer een tocht zou komen. Maar het gaat nu gewoon niet. Gelukkig werkt het ijs nog niet mee, wordt de beslissing een stuk makkelijker.
Emmaa_ schreef:Ach, er is een worsten bedrijf dat een nieuwjaarsduik organiseert.Janneke2 schreef:(En de Vereeniging De Friesche Elf Steden begint er niet aan. Terecht. Of 'met ons allen', vrijwilligers, publiek, toertocht en al - of niet. Chapeau!)
xLiez schreef:Elfstedentocht komt er echt niet, hier in friesland vriest het niet goed genoeg. Plus heel veel ijs is bobbelig door de wind en sneeuw helaas