Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:23

Ik merk er weinig van, want als de kinderen op bed liggen kom ik er toch niet meer uit. Toen ik gisterenochtend 21 uur (toevallig) een vuilniszak in de container ging gooien in de tuin zag ik dat 2 huizen verderop net een groepje van een stuk of 3 man vertrok bij de buren. Blijkbaar gezellig avondjes gehad.....

Tancreda4

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:27

Ik woon in een rustig straatje en hoor savonds al amper geluiden. Die 2 auto's die normaal door de straat rijden en nu niet merk ik niet op. Kan begrijpen dat je langa een drukke auto weg wel verschil kan merken. Lijkt me heerlijk.

Vorig jaar maart had ik die verademing met het missen van vliegverkeer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:28

Dorine92 schreef:
Arabesk schreef:
Geen enkele malloot vannacht met knetterende uitlaat. Lekker geslapen.

Ook al verdubbel je de IC capaciteit of verdriedubbel je het dan nog kun je de samenleving niet open gooien. Het virus is exponentieel dus een verdubbeling van je IC capaciteit geeft een week uitstel. Zie Duitsland, met viermaal zoveel IC bedden, ook een lockdown.

Maar dat lijkt er niet in te willen.
Eigen mening mag, maar dan wel onderbouwd met feiten. Meningen die onderbouwd zijn met leugens zijn gevaarlijk. Kijk maar naar de VS, dat leidt tot disruptie. Fvd is om die reden gevaarlijk, omdat ze met hun leugens ontwrichtend werken.

Ik wacht nog steeds de mening van de overheid onderbouwd met feiten af.. want vooralsnog is er geen enkel bewijs dat mondkapjes en avondklokken werken. Bovendien.. als die maatregelen zouden werken, dan zouden enkel de wappies nog corona hebben.
Ook hoeft het niet zo te zijn dat viermaal zoveel “besmettingen” ook viermaal zoveel IC patiënten geeft. Als het virus rondgaat onder gezonde jonge mensen die er niet ziek van worden, is er niks aan de hand.
Leuk ook dat je leugens noemt.. we hebben Rutte enz natuurlijk nog op geen enkele leugen kunnen betrappen

Het is pertinent niet waar dat jonge en gezonde mensen niet ziek worden! Er zijn baby's en kinderen gestorven en ik heb op mijne intensieve mensen die geen 60 waren en een blanco medische voorgeschiedenis hadden, zien sterven aan corona. Daarnaast dalen de cijfers wel degelijk wanneer de maatregelen strenger worden. Oktober/november moesten we onze IC capaciteit opdrijven, nu de regels strenger zijn, hebben we 2 covid positieven op IC en een 20 tal op de gewone gang. Wat wel degelijk een serieuze daling is dankzij de maatregelen hier in België.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:32

Ik heb er weinig van gemerkt gisteren, ook pas laat aan gedacht. Was bij mijn buurvrouw en hebben daar perfect zicht op het Julianaplein knooppunt en daar heb ik een paar keer een blik op geworpen en daar was het echt super rustig steeds dat was wel heel bijzonder!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:33

Ik had de indruk dat het hier in de omgeving echt rustig was.
Hopelijk komen die dwazen op Urk ook tot inkeer.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:40

Nouja goed om te horen dat jullie er zo blij mee zijn, aangezien dit het nieuwe normaal is. Hoop dat jullie nog steeds zo blij zijn als de avondklok na 9 februari verrassend genoeg gewoon blijft.. of vervroegd wordt. En als jullie niet meer dan een paar km van je huis mogen komen. En als jullie in je portemonnee geraakt worden. Als er nog strenger gehandhaafd wordt op contacten. Als ze zelfs achter de voordeur komen. En als we “opeens” een soort China zijn geworden. Nouja.. blijkbaar vinden mensen het fijn als een ander ze vertelt wat ze wel en niet mogen. Dát vind ik eng. Met name omdat het ook in mijn ogen weldenkende mensen zijn die dit aanmoedigen

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:43

Er zijn meerdere topics om het te hebben over het nut van de maatregelen, misschien fijner om dit topic daar niet ook voor te gebruiken? Dan kan het hier gewoon gaan over de effecten van de avondklok. :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:53

Oh. Ik lees net dat er meerdere brandjes zijn gesticht vannacht.

We hadden om 21 uur en de hele nacht door (half fcking 3) veel vuurwerk. Maar goed, dat kan ook vanuit je tuin. Blijkbaar toch niet. Zal hetzelde tuig wel zijn geweest als die brandjes.

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:54

Ik heb gisteren avond niet echt geluisterd. Ik hoor hier ook amper auto's voorbij komen nu. Maar dat komt omdat het zondag is. Normaal schud het huis van de vrachtwagens.

Hoor wel de vogels lekker fluiten, de lente is in aantocht!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:03

Tancreda4 schreef:
Oh. Ik lees net dat er meerdere brandjes zijn gesticht vannacht.

We hadden om 21 uur en de hele nacht door (half fcking 3) veel vuurwerk. Maar goed, dat kan ook vanuit je tuin. Blijkbaar toch niet. Zal hetzelde tuig wel zijn geweest als die brandjes.

Ik hoorde hier een paar x vuurwerk en ik zag op FB dat er vannacht een aantal containerbranden zijn geweest.
Nu is hier sowieso altijd veel brand en vandalisme.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:04

Dorine92 schreef:
Nouja goed om te horen dat jullie er zo blij mee zijn, aangezien dit het nieuwe normaal is. Hoop dat jullie nog steeds zo blij zijn als de avondklok na 9 februari verrassend genoeg gewoon blijft.. of vervroegd wordt. En als jullie niet meer dan een paar km van je huis mogen komen. En als jullie in je portemonnee geraakt worden. Als er nog strenger gehandhaafd wordt op contacten. Als ze zelfs achter de voordeur komen. En als we “opeens” een soort China zijn geworden. Nouja.. blijkbaar vinden mensen het fijn als een ander ze vertelt wat ze wel en niet mogen. Dát vind ik eng. Met name omdat het ook in mijn ogen weldenkende mensen zijn die dit aanmoedigen

Ik ben helemaal niet blij met de avondklok. Toch probeer ik in alles de positieve dingen te zoeken. De stilte is onwennig maar ook wel fijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:11

Dorine92 schreef:

We hebben ook nog het viruswaanzin topic, daar maar reageren Dorine, ik verbaas me juist over de normale mensen, met normale opleiding en tot aan corona gewoon normaal. En toen kwam corona en sommigen slaan door en verspreiden allerlei onzin die al zo vaak weerlegd is maar ze geloven er nog steeds in, volgens mij zij ze compleet de weg kwijt en heel erg bang en gefrustreerd.. En daar schaar ik sommigen vrij snel onder gezien hun reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:27

Dorine92 schreef:

Ik ben liever even een schaap met de motivatie om mensen om me heen te beschermen dan een rebel gebaseerd op non-argumenten van een hippere versie van flat-earthers. Er gaan mensen dood en nog steeds blijkt Facebook de echte nieuwsbron voor ze te zijn. Zolang mensen de maatregelen zo blijven behandelen komen we er nooit vanaf en zijn we over een paar jaar nog bezig. Maar goed, degenen die er niet in geloven zijn toch niet voor rede vatbaar en daar zijn we gelukkig ook allemaal de dupe van.

Ik heb zelf overigens corona opgelopen in de supermarkt, gelukkig inmiddels weer beter maar de klachten waren zeker niet mals. En dat voor een gezonde jonkie :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:33

Hier weinig verschil, tussen 23 uur en middernacht nog net zo druk, daarvoor wel rustig maar dat is altijd. Toen zat ik nog niet echt er op te letten dus weet niet of het rustiger was.
We wonen aan de weg van het ziekenhuis en ASML richting nog wat kleine dorpjes en België. Rond de ploegenwissel zie je hier daardoor altijd verkeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:40

Hier was het altijd al stil. Dus ik merk er niet veel van. Dinsdagavond moet ik vanwege werk na de avondklok over straat. Ben benieuwd hoe die ervaring is.

Ik heb niet zoveel met die paranoïde reacties over een overheid die ons een loer probeert te draaien enzo.

Maar het is wel een naar idee dat je zelf niet mag bepalen wanneer je naar buiten gaat. Ik hoop dat het snel niet meer nodig is.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:44

Hier is het sowieso wel rustiger in de avond (polder), maar het verkeer wat er al was, was er gisteravond ook nog steeds. Dus merk geen verschil.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:54

Ik zag gisteravond rond 10 uur nog bussen langskomen, doen ze niet een aangepaste dienstregeling?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:56

Independence schreef:
Ik zag gisteravond rond 10 uur nog bussen langskomen, doen ze niet een aangepaste dienstregeling?

Volgens mij wel aangepast, maar ze blijven wel rijden voor de mensen die het ov nodig hebben om van en naar hun werk te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:16

Oeps, verkeerd topic, sorry

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:18

SVRL schreef:
Er komt nog een vaccin van Janssens op de markt. Ik zit in de studie. In maart kom ik te weten of ik het vaccin of de placebo kreeg. De inspuiting was pijnlijk en maar arm is even gevoelig geweest. Een collega van me heeft niets gevoeld, ik vermoed dan ook dat ik het vaccin kreeg. Deze week werden mijn collega's ingeënt met het vaccin van Pfizer. Omdat ik in de studie zit, mag ik alleen maar geënt worden met dat van Janssens. Laat ik me deblinderen, krijg ik echter het vaccin van Janssens niet meer, wat inhoud dat ik geen 2de inenting krijg als ik inderdaad het vaccin ipv de placebo kreeg. En omdat er nog geen onderzoek gedaan is naar wat de gevolgen zijn als je met 2 types gevaccineerd wordt, kan ik in dat geval ook niet overgaan naar een ander vaccin. Voelt best wel dubbel aan.

Ik denk dat je dit in een verkeerd topic heb geplaatst.

Edit, je had het zelf al in de gaten. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:11

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:16

Ik woon in een rustig dorp, maar wel aan de drukste weg er doorheen. Normaal is het na 20 uur sowieso wel rustig, op een enkele auto na en de "bergracers" 's avonds laat.

Gisteren was het na 20.30 ook echt muisstil, heb tussen 21.00 en middernacht geen enkele auto gehoord. Vanmorgen toen ik vroege dienst had was er om 05.15 ook echt niets op straat te vinden :')

octavodia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:48

Voor het eerst sinds jaren snachts geen vuurwerk...heeeerlijk...wat een rust...onze honden weten niet wat ze overkomt...zij durven toch al niet meer uit na 6sen savonds...al jaren niet meer...gelukkig hebben we een mega tuin van 1000 vierkante meter...als ze willen kunnen ze daar nog lekker scharrelen ...Mijn paarden vul ik gewoon wat eerder het hooi bij in hun slowfeeders...daar moet ik wel met de auto naar toe( 10 minuten/kwartiertje)..zij lopen dag en nacht buiten met schuilstal..dus bewegen doen ze sowieso al.Op de snelweg hierachter was het ook enorm stil...wat een genot...dat vind je niet veel meer

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:57

Mij viel het vooral op dat het geluid van de a44 nu niet gefilterd werd door overig geluid.
Heb die weg nog nooit zo luid en duidelijk gehoord als gisteravond.
Vond trouwens dat er nog veel verkeer overheen ging.

Verder lijkt het mij wel interessant om te weten of mensen uit de randstad nu ook minder gestrest zullen raken/zijn?

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 15:30

Dorine92 schreef:
Siersma schreef:
Hier is t altijd wel rustig na 22 uur. Maar nu valt het echt op als er een auto langs rijd. Wel al 2x politieauto langs gereden. Die zien we normaal 1x per week ofzo

Ik vind dat erg bijzonder... hoe er overal politie vandaan getoverd wordt in een paar dagen tijd, terwijl na een JAAR de zorgcapaciteit nog altijd even laag is. Duidelijk waar de prioriteiten van deze niet-regering liggen

Die worden niet ineens ergens vandaan getoverd, die waren er al, alleen draaien die nu langere en extra diensten ! de dienstverbanden zijn van 8 uur naar 10 uur gegaan, vrije dagen zijn er de aankomende weken even niet bij.