Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dorine92 schreef:Arabesk schreef:Geen enkele malloot vannacht met knetterende uitlaat. Lekker geslapen.
Ook al verdubbel je de IC capaciteit of verdriedubbel je het dan nog kun je de samenleving niet open gooien. Het virus is exponentieel dus een verdubbeling van je IC capaciteit geeft een week uitstel. Zie Duitsland, met viermaal zoveel IC bedden, ook een lockdown.
Maar dat lijkt er niet in te willen.
Eigen mening mag, maar dan wel onderbouwd met feiten. Meningen die onderbouwd zijn met leugens zijn gevaarlijk. Kijk maar naar de VS, dat leidt tot disruptie. Fvd is om die reden gevaarlijk, omdat ze met hun leugens ontwrichtend werken.
Ik wacht nog steeds de mening van de overheid onderbouwd met feiten af.. want vooralsnog is er geen enkel bewijs dat mondkapjes en avondklokken werken. Bovendien.. als die maatregelen zouden werken, dan zouden enkel de wappies nog corona hebben.
Ook hoeft het niet zo te zijn dat viermaal zoveel “besmettingen” ook viermaal zoveel IC patiënten geeft. Als het virus rondgaat onder gezonde jonge mensen die er niet ziek van worden, is er niks aan de hand.
Leuk ook dat je leugens noemt.. we hebben Rutte enz natuurlijk nog op geen enkele leugen kunnen betrappen
Tancreda4 schreef:Oh. Ik lees net dat er meerdere brandjes zijn gesticht vannacht.
We hadden om 21 uur en de hele nacht door (half fcking 3) veel vuurwerk. Maar goed, dat kan ook vanuit je tuin. Blijkbaar toch niet. Zal hetzelde tuig wel zijn geweest als die brandjes.
Dorine92 schreef:Nouja goed om te horen dat jullie er zo blij mee zijn, aangezien dit het nieuwe normaal is. Hoop dat jullie nog steeds zo blij zijn als de avondklok na 9 februari verrassend genoeg gewoon blijft.. of vervroegd wordt. En als jullie niet meer dan een paar km van je huis mogen komen. En als jullie in je portemonnee geraakt worden. Als er nog strenger gehandhaafd wordt op contacten. Als ze zelfs achter de voordeur komen. En als we “opeens” een soort China zijn geworden. Nouja.. blijkbaar vinden mensen het fijn als een ander ze vertelt wat ze wel en niet mogen. Dát vind ik eng. Met name omdat het ook in mijn ogen weldenkende mensen zijn die dit aanmoedigen
Dorine92 schreef:Nouja goed om te horen dat jullie er zo blij mee zijn, aangezien dit het nieuwe normaal is. Hoop dat jullie nog steeds zo blij zijn als de avondklok na 9 februari verrassend genoeg gewoon blijft.. of vervroegd wordt. En als jullie niet meer dan een paar km van je huis mogen komen. En als jullie in je portemonnee geraakt worden. Als er nog strenger gehandhaafd wordt op contacten. Als ze zelfs achter de voordeur komen. En als we “opeens” een soort China zijn geworden. Nouja.. blijkbaar vinden mensen het fijn als een ander ze vertelt wat ze wel en niet mogen. Dát vind ik eng. Met name omdat het ook in mijn ogen weldenkende mensen zijn die dit aanmoedigen
SVRL schreef:Er komt nog een vaccin van Janssens op de markt. Ik zit in de studie. In maart kom ik te weten of ik het vaccin of de placebo kreeg. De inspuiting was pijnlijk en maar arm is even gevoelig geweest. Een collega van me heeft niets gevoeld, ik vermoed dan ook dat ik het vaccin kreeg. Deze week werden mijn collega's ingeënt met het vaccin van Pfizer. Omdat ik in de studie zit, mag ik alleen maar geënt worden met dat van Janssens. Laat ik me deblinderen, krijg ik echter het vaccin van Janssens niet meer, wat inhoud dat ik geen 2de inenting krijg als ik inderdaad het vaccin ipv de placebo kreeg. En omdat er nog geen onderzoek gedaan is naar wat de gevolgen zijn als je met 2 types gevaccineerd wordt, kan ik in dat geval ook niet overgaan naar een ander vaccin. Voelt best wel dubbel aan.
Independence schreef:Ik zag gisteravond rond 10 uur nog bussen langskomen, doen ze niet een aangepaste dienstregeling?
Dorine92 schreef:Siersma schreef:Hier is t altijd wel rustig na 22 uur. Maar nu valt het echt op als er een auto langs rijd. Wel al 2x politieauto langs gereden. Die zien we normaal 1x per week ofzo
Ik vind dat erg bijzonder... hoe er overal politie vandaan getoverd wordt in een paar dagen tijd, terwijl na een JAAR de zorgcapaciteit nog altijd even laag is. Duidelijk waar de prioriteiten van deze niet-regering liggen