Earth schreef:Na de gebeurtenissen van gisteren wordt het me weer pijnlijk duidelijk, ik raak sommige vrienden kwijt door de manier waarop zij denken of omgaan met de huidige crisis, maatregelen of het huidige vaccinatiebeleid.
Vanmiddag deelde iemand waar ik eerder een hele leuke band mee had, iets waarvan mijn haren overeind gingen staan. Ik moest echt op mijn handen gaan zitten om niet te reageren, dus heb ik deze persoon maar ontvolgd. Daarna kwam ik nog een post tegen van iemand waar ik ook echt een goede band mee heb, en ook daar kreeg ik stijve nekharen van wat deze persoon postte. Wederom heb ik deze persoon maar even ontvolgd. Ik heb gemerkt dat de discussie aan gaan met mensen die zo'n duidelijk andere mening hebben, vaak de band alleen nog maar meer beschadigd. Want je wordt het niet met elkaar eens, want zij zien een waarheid, en jij ziet dat ook.
Ik schrok ook toen een vriendin laatst een documentaire deelde in onze vriendinnengroep, waarvan ik inmiddels meerdere keren heb gelezen dat deze docu veel onwaarheden bevat. Ik heb direct duidelijk gemaakt dat ik niet de discussie met haar aan wilde gaan. Want ik ben dan echt bang dat dat een wig tussen ons drijft.
Dit is zo jammer van de hele corona, dat je soms mensen kwijtraakt of van je vandaan ziet drijven omdat ze zo'n andere mening hierover hebben. En dan kun je zeggen, dat je niet altijd dezelfde mening hoeft te hebben, maar ik merk gewoon dat als mensen extreme dingen gaan delen over corona/vaccins etc, dat ik dan echt anders naar die personen ga kijken. Dat onze band verliest aan kracht. En dat doet best pijn soms. Ik wil dan wel tegen ze schreeuwen dat ze anders moeten gaan denken, maar wie ben ik om dat van hen te eisen? Maar is dan de enige manier maar om er niks over te zeggen?
Hoe ga jij er mee om, wanneer iemand iets deelt wat zo ingaat tegen jouw ideeën? Zeg je dan direct, hup weg ermee? Of ga je de discussie aan?
Ik heb alleen de beginpost gelezen hoor, maar wat mij opvalt. Mensen kunnen elkaar niet in hun waarde laten, je kan best een andere mening hebben en even goede vrienden zijn. Dat is een kwestie van respectvol met elkaar omgaan en beseffen dat iedereen recht heeft op zijn/ haar eigen ideeen en waarheid en dat ieder alles bekijkt vanuit zijn of haar eigen perspectief.
Als ik ruzie zou maken met iedereen die een andere mening heeft dan ik, of iedereen die een andere mening heeft zou ontvolgen dan hou ik en zelf oogkleppen op en er blijft niemand over want iedereen is uniek.
[/quote]
vriendin van een vriend blijft me maar bestoken met dat de media iedereen misleidt en dat corona een griepje is etc. Zelfs nadat ik heb uitgelegd dat ik met corona patiënten werk en dus goed weet wat de impact is, blijft ze met vage onredelijke argumenten komen. Of ze negeert je hele rij met feiten en gaat in 1 stukje waar je je mening geeft en ze denkt dat ze je op kan pakken. Echt ZO vermoeiend. Heb haar nou dus maar geblokkeerd. Is wel jammer straks als we ooit weer samen op een verjaardag zitten
maar er valt niet normaal mee te redeneren.