Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xSCWx schreef:Jeetje wat een gekke reacties hier. Het kan zijn dat je er niet in gelooft maar waarom dan zo nodig iets belachelijk gaan maken? Dat doen we toch met de "normale" geloven ook niet? Een geloof is een geloof, of dat nou een god is of elfjes. Gekke vergelijking, omdat het een meer geaccepteerd is dan het ander moet je daar maar voor kiezen. Jammer.
Roodvos schreef:TS, als je op zoek bent naar verklaringen, houvast, spiritualiteit oid, neem dan een gewoon geloof. Volledig geaccepteerd en meerdere keuzes.
Femke_Tweety schreef:Het wordt wat mij betreft een ander verhaal als kinderen reguliere zorg onthouden wordt, maar dat is volgens mij totaal niet aan de orde.
Inoterry schreef:Grappig genoeg was al dat monotheïstisch geneuzel van "de drie grote godsdiensten" vroeger ook helemaal niet zo geaccepteerd. Waarom het nu de heersende godsdienst is in bepaalde delen van de wereld, komt doordat de heersende klassen het op een gegeven moment overgenomen hadden, dit oplegden aan hun onderdanen, en hun missionarissen het meenamen de hele wereld over ten tijde van de Europese expansie in het geval van het christendom. Ondanks de inspanningen van met name het christendom, zie je nog steeds veel delen van de wereld waar mensen zich christen noemen in naam, maar net zoveel geloven in een polytheïstisch pantheon met bijbehorende spiritualiteit en rituelen, als in God en Jezus (tot grote frustratie van hedendaagse missionarissen, dat dan weer welRoodvos schreef:TS, als je op zoek bent naar verklaringen, houvast, spiritualiteit oid, neem dan een gewoon geloof. Volledig geaccepteerd en meerdere keuzes.
Het geloven in lichtkinderen en lichtwerk en daarbij het geloof in engelen en elfen is net zo goed een geloof als christendom, islam, jodendom, boeddhisme enz. Sterker nog, het was er al voor die geloven. En vooral het christendom heeft 1 belangrijk feest ervan over genomen, kersteest. Waarom zou iemand een geloof moeten nemen omdat dat nu eenmaal een geaccepteerd geloof is? Om er iemand anders blij mee te maken? Er zijn echt al heel veel mensen die oprecht geloven in lichtwerk dan jij denkt. Waarom zou dat niet geaccepteerd mogen worden?
). Brainless schreef:Femke_Tweety schreef:Het wordt wat mij betreft een ander verhaal als kinderen reguliere zorg onthouden wordt, maar dat is volgens mij totaal niet aan de orde.
Het ligt er wel aan wie je hierover spreekt.. welke "stroming" zij volgen/geloven.
Degene die ik gesproken had gaf aan dat je licht-/HS/nieuwetijdskinderen absoluut niet mocht enten, helemaal weg van straling moet houden (oa wifi, magnetron, 5G), alleen gezond biologisch mogen eten (zonder geraffineerde en genetisch gemanipuleerde ingrediënten) enz omdat ze daardoor a: hun "krachten" kwijt kunnen raken en/of b: vreselijk overprikkeld kunnen worden waardoor zij niet meer normaal kunnen functioneren.
Ik ken 1 gezin met dit soort kinderen die dus overal buiten gehouden worden.
Het is nog erger dan een zwaar gereformeerd gezin die iig nog wat mogen qua eten/drinken dus leven.
en ik heb niet meer het gevoel dat de wereld op mijn schouders rust. Ik kan gewoon tegen de eigenaar zeggen: ik zie of voel dit en dit, ik zou je willen adviseren om.. wat je ermee doet moet je zelf weten, maar wil het graag gezegd hebben. Ik heb dan mijn “taak gedaan”, niemand mijn mening opgedrongen en welke keuze die ander ook maakt, dit zal ik vanuit liefde accepteren en niet vanuit frustratie of machteloosheid zoals ik dat een paar jaar eerder wel voelde. roekes schreef:Ik wou je pb sturen maar doe dat bewust niet. De reacties die hier gegeven worden zijn heel normaal voor mij helaas. Als je het nooit ervaren, gevoeld of gezien hebt is het niet te geloven.
Ik zie sinds mijn vroege jeugd aura's, heb contact met lichtwezens, voel pijnen van mens en dier en nog veel meer en begin mijn weg er in te vinden. Mocht jouw kindje erover beginnen negeer het niet en ben er voor je kindje. Mocht je meer willen weten stuur gerust pb.
Ik lees net de reactie van pluisje. Mooi geschreven. (Ik ben niet zo lang van stof maar had t kunnen schrijven)
pluisje88 schreef:[ Ik maak gewoon deel uit van de maatschappij en heb dit altijd gedaan. Als kind was ik altijd al een Een beetje een buitenbeentje. Niet heel anders ofzo, maar paste gewoon net niet helemaal. En dat is nu nog steeds zo. In mijn kindertijd bestond hsp zelfs nog niet eens. Maar was wel gevoeliger, doorzag dingen al voordat ze er leken te zijn. Ik zag dingen al die anderen nog niet zagen. Dit was als kind heel lastig en heb me heel lang afgevraagd waarom ik zo anders was en had er vooral heel veel last van.
germie schreef:Maar wat ik me dan nog afvraag, kinderen die gepest worden zijn ook altijd buitenbeentjes. Je neemt dat pesten vaak mee in je latere leven en daardoor blijf je ook dan vaak net iets anders dan anderen. Ben je dan hsp?
Isabel schreef:Lieve baby’s zijn van alle tijden. Elfjes bestaan alleen in sprookjes.

Morganlefay schreef:Isabel schreef:Lieve baby’s zijn van alle tijden. Elfjes bestaan alleen in sprookjes.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Primordiale_dwerggroei
Alleen de vleugels ontbreken
_San87_ schreef:Nog nooit van orthomodulaire artsen gehoord, ook. Bedoelen we geen orthomoleculair? Ook geen idee wat dat inhoudt. Is het wel een wetenschappelijke tak? En zo nee, waarom mag zo iemand zich arts noemen?