Wat noem jij "preuts"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:10

Dat je zelf niet gestoord wordt van dat preutse gedoe verbaasd me. :+
Ik zou absoluut niet willen leven met iemand die zo moeilijk doet over al die dingen.
Maar het zal mij ook echt mijn reet roesten wie mij naakt ziet, mij is geleerd dat we allemaal naakt geboren zijn en ieder is zoals hij/zij is.

Laatst moest de fysio tussen mijn schouderbladen zijn en ik was vergeten een andere bh aan te doen.
Mijn ribben gekneusd gehad dus alles is nu nog elastisch zonder sluitingen.
Ik heb gewoon gevraagd of ik dat ding omlaag kon trekken, en als hij dat prettiger vond de andere kant op mocht kijken.
Maar zien doe je het toch, want ik heb geen cup B, maar dat zijn die lui gewend denk ik dan maar.

marleen_88

Re: Wat noem jij "preuts"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:47

Ik ben erg gesteld op mijn privacy. Ik zal mij niet snel omkleden in het bijijn van anderen. Als ik diegene vertrouw wel, maar verder niet hoor.
Ik houd ook niet van sauna's en naakt door mijn huis lopen doe ik ook niet. In mijn ondergoed vind ik dan weer prima.
Vind een ander dit preuts? Dat is een mening en dat mag.

De dames in big brother snap ik zeker. Ik had het ook gedaan. Alhoewel ik mij nooit op zou geven voor een tvprogramma.

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:03

'Preuts' is subjectief en hangt af van de persoon, de omstandigheden en de tijd. Ik ben bijv. van 1964. Toen ik jong was lag hier bijna iedereen topless op het strand, dat was heel normaal en je werd er niet op aangekeken. Als je dat nu doet word je bekeken, en gefilmd als het tegenzit!
Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt, en je eigen grens bepaal je lekker zelf, dat mag gewoon.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:54

Iedereen moet doen waar hij/zij zich lekker bij voelt, ik ga dan niet oordelen of iemand preuts is.

Als het gaat om een programma als Big Brother denk ik wel, je weet van te voren waar je aan mee doet en dat mensen veel/alles van je gaan zien) dat je dan in een badpak gaat douchen vind ik wel een beetje raar.

Zelf ga ik zonder problemen naar de sauna, maar in mijn ondergoed voor mijn familie of collega's zal ik niet zomaar doen. Ik douche en ga in bad samen met mijn dochter van 6 en ben van plan dat te blijven doet tot ze aangeeft het niet meer te willen. Hetzelfde geldt voor mijn man. Bij een arts of andere medisch professional ga ik ook zonder problemen in ondergoed of minder als dat nodig is.

Enige lijn die wij trekken is dat mijn man en ik nooit naar de wc gaan als de ander ook in de badkamer is. Ik blijf dat vreemd vinden, dat de een tanden staat te poetsen terwijl de ander aan het poepen is. :r

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 01:44

Wat ik merk qua mijn eigen 'preutsheid' is dat ik met de jaren steeds meer dikke schijt heb aan wat anderen van mijn lichaam kunnen vinden en me comfortabel genoeg voel om me bloot te geven binnen de sociaal geaccepteerde grenzen. En na vele jaren bedekken, verstoppen en schaamte voor de imperfecties is dat een heerlijke vrijheid. :)

tempura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 02:01

Ik heb dat stuk ook gezien en het verbaaste me echt hoe die sexoloog (noem ik dat goed?) het als preuts defineerde en ook nog eens koppelde aan een laag zelf beeld door Social Media.

Persoonlijk vind ik het niet preuts dat je privé wil douchen. Er zaten tenslotte mensen tussen in een relatie die dat willen respecteren. Anyway, preuts is in mijn ogen wanneer je je enkels niet wil laten zien uit principe/geloofsoverweging (wat trouwens ook 100% ok is als je er zelf achterstaat), niet dit.

Daarnaast denk ik zelf niet dat mensen 'preuts' zijn omdat ze zich lelijk voelen door social media, maar omdat ze gewoon uit comfort, respect en positieve bescheidenheid zichzelf bedekt willen houden.

Tegenwoordig wil iedereen open en bloot, wat ok is. Maar accepteer ook dat er mensen zijn die dit niet willen om redenen die niet zozeer altijd iets met preutsheid of een laag zelfbeeld te maken hebben. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 02:51

zonnebloem18 schreef:
Ik blijf dat vreemd vinden, dat de een tanden staat te poetsen terwijl de ander aan het poepen is. :r

Dat is op hoeveel meters van die tandenborstel? dus meer dan een idéé is er niet aan enneh.... de koningin poept ook.

Ik vind wat ik vind en als een ander wat anders vind, vind ik dat niet vreemd, behalve vreemd vinden wat een ander vindt.

We zijn ons dna en onze ervaringen = allemaal heel anders. Dat maakt dat we niet echt wat kúnnen vinden over de perceptie van een ander zo lang die geen rechten schendt of wet overtreedt.

Mbt preutsheid valt het mij op dat op masquerada feestjes de dames ineens minder preuts zijn.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:46

Huertecilla schreef:
zonnebloem18 schreef:
Ik blijf dat vreemd vinden, dat de een tanden staat te poetsen terwijl de ander aan het poepen is. :r

Dat is op hoeveel meters van die tandenborstel? dus meer dan een idéé is er niet aan enneh.... de koningin poept ook.

Ik vind wat ik vind en als een ander wat anders vind, vind ik dat niet vreemd, behalve vreemd vinden wat een ander vindt.

We zijn ons dna en onze ervaringen = allemaal heel anders. Dat maakt dat we niet echt wat kúnnen vinden over de perceptie van een ander zo lang die geen rechten schendt of wet overtreedt.

Mbt preutsheid valt het mij op dat op masquerada feestjes de dames ineens minder preuts zijn.

Ongeacht wat het idee is, ik heb toch echt niet de behoefte om in dezelfde ruimte te gaan zitten met iemand die aan het poepen is, de geur, geluiden, etc mogen ze lekker zo privé mogelijk houden. Laat staan tandenpoetsen, ik ga al over mijn nek bij het gedacht alleen al. Ik ga zelf trouwens ook nooit naar het toilet gaan als er iemand anders in dezelfde ruimte zit, ongeacht hoe close die persoon is.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:33

superpony schreef:
trustHim schreef:
ik denk dat ik niet direct heel preuts ben, als iemand mijn tatoeage op mijn gereconstrueerde borst wil zien heb ik daar over algemeen vrij weinig problemen mee. Uiteraard niet aan jan en alleman en sinds mijn relatie eigenlijk zeer zelden aan mannen. in ondergoed loop ik ook rustig rond bij vrijwel iedereen. Maar zoals bij bb het douchen zou ik ook wel iets moeite mee hebben, dat hoeft van mij niet heel nl en België te zien, mijn huisgenoten zou ik met de vrouwen uiteindelijk niet zo een moeite hebben

Dat vroeg ik me laatst af. Ik zag Fred v Leer mee gaan naar een tattoo shop waar een vrouw een tattoo kreeg na het verwijderen van haar borsten. Ze lag daar topless en kwam duidelijk in beeld. Ik heb daar zelf echt geen problemen mee en misschien was het expres.
Maar normaliter zie je vrouwen met blote borsten niet snel zo vol in beeld en vraag me af of het dan opeens zo anders is, als een vrouw haar borsten kwijt is.
Het kwam op mij een beetje dubbel over.

Maar wel alle respect verder, want het moet kunnen.

ik ben er wel weer wat geslotener in geworden, maar ten tijde dat je onder behandeling bent voor borstkanker zijn je borsten sowieso niet heel prive, voelde voor mij echt als soort van publiek bezit ofzo. En dan was ik nog niet eens in een academisch ziekenhuis. maar je moet je aan zoveel (vaak mannen) blootgeven , iedereen zit er ook nog eens aan dat dat gewoon anders gaat voelen. Wat betreft de reconstructie ben ik ook wel gewoon trots op mijn tatoeage en als mensen oprecht het graag willen zien heb ik daar niet altijd moeite mee, maar ook omdat het toch niet voelt als een echte borst, dus die hou ik dan bedekt zeg maar

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:34

Toiletbezoek vind ik ook weinig met preutsheid te maken hebben. Ik vind het echt niet fris als iemand poept op de wc in de badkamer. Het mag dan microscopisch klein zijn, maar als je de geur ruikt betekent dat er poepmoleculen in je neus terechtkomen, die komen dus ook op je tandenborstel. Ik ben heel blij dat we ook een apart toilet hebben.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:37

Rawr schreef:
Wat ik merk qua mijn eigen 'preutsheid' is dat ik met de jaren steeds meer dikke schijt heb aan wat anderen van mijn lichaam kunnen vinden en me comfortabel genoeg voel om me bloot te geven binnen de sociaal geaccepteerde grenzen. En na vele jaren bedekken, verstoppen en schaamte voor de imperfecties is dat een heerlijke vrijheid. :)

Precies dit, vroeger was ik ook een stuk preutser over mijn lijf. Kwam ook wel door ervaringen uit het verleden. Nu ga ik zonder problemen in mijn blote kont naar de sauna, of douchen met tig anderen. Het komt door dat stukje schijt hebben aan wat anderen denken want ik ben gewoon een stuk zelfverzekerder. Op mijn werk let ik er wel op dat mijn jurkjes niet te kort zijn of mijn decolleté niet te diep maar dat heeft meer met professionele uitstraling te maken.

Ik vind wel dat je je in openbare gelegenheden wel een beetje toonbaar en fatsoenlijk moet kleden (Denk aan people of wallmart := ). In je bikini boodschappen doen vind ik not done. Wat je verder aantrekt in je eigen huis of buiten moet je lekker zelf weten. Maar goed, ik ben opgegroeid in een buurt waar een man dagelijks rollerskate in zijn string dus ben wel wat gewend.

Overigens kan ik het mij wel voorstellen dat de mensen in big brother alles wat beter verbergen. Het is 1 ding dat je directe omgeving je blote togus ziet, als half Nederland dat kan zien (En terugkijken, op herhaling zetten of zelfs op stop kunnen zetten) zou ik dat toch ook wel een dingetje vinden...
Laatst bijgewerkt door Rytir op 08-01-21 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:38

Ik heb er zelf geen moeite mee om zo te gaan douchen, zou geen muurtje bouwen of een badpak aan trekken.
Ik ga ook naar de sauna en zou mijzelf ook omkleden in een kleedkamer met onbekenden :')
Maar ik vind mensen die dat niet doen, niet preuts.
Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt... wanneer je het niet prettig bent, vind dat het niet hoort of gewoon simpelweg onzeker bent moet je altijd blijven doen waar je je goed bij voelt. Anderen preuts noemen of juist andersom vind ik onnodig. Laat elkaar lekker in je waarde en vooral doen wat prettig voelt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:40

Rytir schreef:
Overigens kan ik het mij wel voorstellen dat de mensen in big brother alles wat beter verbergen. Het is 1 ding dat je directe omgeving je blote togus ziet, als half Nederland dat kan zien (En terugkijken, op herhaling zetten of zelfs op stop kunnen zetten) zou ik dat toch ook wel een dingetje vinden...

Ik denk dat dit ook wel mijn kerngedachte is.

In dagelijks leven: a la. Sauna etc boeit mij echt niet.

Maar met een camera... da's toch wel even anders.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:01

Zo douchen zou ik zelf ook geen problemen mee hebben. Daar wen je vanzelf wel aan. Maar ik moet zeggen dat ik niet preuts ben.

In de jaren die ik bij de reddingsbrigade door heb gebracht was er geen reden om preuts te zijn. Douchen moesten we gezamenlijk in een ruimte doen, omdat er anders geen ruimte was. En iedereen deed hier vrij normaal over, waardoor je je niet preuts hoefde te voelen.

Toen de nieuwe hoofdpost werd gebouwd is er wel gekozen voor aparte doucheruimtes. Dus jongens/meiden gescheiden. Ik merk wel met de 'nieuwe lichting' dat zij zich daar echt aan houden. De 'oude garde' zoals ik, gaat douchen waar er een douche vrij is. En of dat nou bij de jongens of bij de meiden is, dat maakt geen sikkepit uit :D

Omkleden deden we soms ook midden in de post, omdat je dan snel moest schakelen voor een actie. Dan ga je niet op het gemak naar de dames kleedruimte. Want elke seconde telt op dat moment. :+

Maar als ik sommige posts hier lees, is bovenstaande misschien niet heel normaal _O-

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:38

Ik werd een maand of 2 geleden aangesproken op mijn gedrag en dat ik vulgair was. Na het douchen loop ik naakt naar de slaapkamer, het wil nog wel eens gebeuren dat ik mijn 20jarige zoon daarbij kruis. Die dat gewend is en niet op of omkijkt op een goedemorgen mama na.. mijn man doet dit ook zo en mijn zoon ook..

Ik kreeg een preek dat dat raar was, vies was en niet normaal. Dat vind ik in mijn ogen een bepaalde preutsheid. Iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt en wat past in hun situatie. Maar iets opgelegd krijgen of zeggen dat het smerig is gaat mij te ver.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:44

Ik ben van mening dat de samenleving steeds preutser wordt en ik wijt dat ook aan alle camera's overal.

Ik denk dat in sommige delen van de samenleving het geloof ook niet meewerkt, maar de camera's zijn denk ik toch de grootste boosdoener. Verder draait alles op tv, magazines etc om uiterlijk, terwijl de meeste mensen toch echt niet perfect zijn :+

Wanneer ik het voor mezelf bekijk zal het me een zorg zijn dat iemand me bloot op de foto heeft, voor mijn kinderen vind ik dat wel heel anders en dus ga ik niet zo naar een blootstrand waar allemaal mensen langs lopen. We bezoeken wel naturisten campings.

Maar mensen die bloot vies vinden, daar kan ik weinig van snappen.
Dat niet iedereen de behoefte heeft om bloot te lopen vind ik alleen maar prettig, dan kan ik rustig liggen :)
Maar ik ken ook stellen die elkaar nooit bloot zien (moslim) dat zou niets voor mij zijn.

Voor ons als gezin is bloot zijn normaal, wat ik wel weer iets anders vind als bij elkaar zitten poepen overigens :+

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:47

Boheme schreef:
Ik werd een maand of 2 geleden aangesproken op mijn gedrag en dat ik vulgair was. Na het douchen loop ik naakt naar de slaapkamer, het wil nog wel eens gebeuren dat ik mijn 20jarige zoon daarbij kruis. Die dat gewend is en niet op of omkijkt op een goedemorgen mama na.. mijn man doet dit ook zo en mijn zoon ook..

Ik kreeg een preek dat dat raar was, vies was en niet normaal. Dat vind ik in mijn ogen een bepaalde preutsheid. Iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt en wat past in hun situatie. Maar iets opgelegd krijgen of zeggen dat het smerig is gaat mij te ver.

Je kreeg een preek over wat je in je eigen huis doet? :wow:

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:58

zonnebloem18 schreef:
Enige lijn die wij trekken is dat mijn man en ik nooit naar de wc gaan als de ander ook in de badkamer is. Ik blijf dat vreemd vinden, dat de een tanden staat te poetsen terwijl de ander aan het poepen is. :r

Dat heb ik ook hoor. Wij slapen samen, douchen soms samen, vd zomer naakt gezwommen, allemaal niet erg. Maar naar de wc gaan, doe ik echt alleen en met de deur dicht.
Hij heeft er noodgedwongen weleens bij gezeten toen ik in het ziekenhuis lag en niet alleen naar het toilet mocht en dat was toen geen probleem.
En iedereen kan wel naar de wc gaan, maar ik hoef niet in iemands lucht te zitten en niemand in de mijne.

trustHim schreef:
ik ben er wel weer wat geslotener in geworden, maar ten tijde dat je onder behandeling bent voor borstkanker zijn je borsten sowieso niet heel prive, voelde voor mij echt als soort van publiek bezit ofzo. En dan was ik nog niet eens in een academisch ziekenhuis. maar je moet je aan zoveel (vaak mannen) blootgeven , iedereen zit er ook nog eens aan dat dat gewoon anders gaat voelen. Wat betreft de reconstructie ben ik ook wel gewoon trots op mijn tatoeage en als mensen oprecht het graag willen zien heb ik daar niet altijd moeite mee, maar ook omdat het toch niet voelt als een echte borst, dus die hou ik dan bedekt zeg maar

Ja, dat snap ik wel. Ik heb me ook vaak moeten uitkleden, ook van onder voor onderzoeken en operaties. Bij artsen verwacht je professionele kijk op je lichaam. Wel vind ik het altijd belangrijk dat ik schoon ben, fris ruik, onthaart ben etc.

Het viel me alleen dit keer op dat die mevrouw zo open en bloot lag. Zij had geen borsten en tepels meer, maar het leek dan net minder uit te maken of ze bloot was. Ergens dacht ik wel; neem je nu niet nog haar laatste stukje vrouwelijkheid af?
Maar ze kan het ook zelf hebben aangegeven dat ze het graag zo wil laten zien. Dus daar kan ik niet over oordelen. Het was puur mijn reactie.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:25

Boheme schreef:

Ik vind het juist super wat je doet. Ook een goed voorbeeld voor je zoon, dat een vrouwenlichaam ook iets gewoons is :j erg gezond.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:31

Mijn ervaring met ziekenhuizen is tot nu toe ook altijd geweest dat het personeel (dokters, verplegers, radiologen) ook altijd zo discreet mogelijk met me om gingen. :) Dekentje ter bedekking voor zover dat mogelijk was. Niet meer mensen in de kamer dan absoluut nodig was enz. :)
Bij dokters heb ik daar eigenlijk ook veel minder moeite mee, vroeger wel. Maar alles went en zeker als ze zo discreet en fijn met je om gaan heb ik er weinig moeite mee.

Als ze me het gevoel geven dat ik publiek bezit ben zeg ik daar overigens ook wat van. :) Ik ben mens, geen nummer. Ik zit veel te veel bij dokters en in ziekenhuizen om me als een nummer te laten behandelen. :o
Die hele "ze zijn het echt wel gewend" sh*t heb ik niks aan. Dat zij het gewend zijn heb ik niks aan. ;) Ik moet dealen met mijn emoties en ongemak dus die tellen voor mij. Niet hun gebrek er aan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:54

Ayasha schreef:
Mijn ervaring met ziekenhuizen is tot nu toe ook altijd geweest dat het personeel (dokters, verplegers, radiologen) ook altijd zo discreet mogelijk met me om gingen. :) Dekentje ter bedekking voor zover dat mogelijk was. Niet meer mensen in de kamer dan absoluut nodig was enz. :)
Bij dokters heb ik daar eigenlijk ook veel minder moeite mee, vroeger wel. Maar alles went en zeker als ze zo discreet en fijn met je om gaan heb ik er weinig moeite mee.

Als ze me het gevoel geven dat ik publiek bezit ben zeg ik daar overigens ook wat van. :) Ik ben mens, geen nummer. Ik zit veel te veel bij dokters en in ziekenhuizen om me als een nummer te laten behandelen. :o
Die hele "ze zijn het echt wel gewend" sh*t heb ik niks aan. Dat zij het gewend zijn heb ik niks aan. ;) Ik moet dealen met mijn emoties en ongemak dus die tellen voor mij. Niet hun gebrek er aan.

Ze zijn absoluut heel discreet. Heb me echt al tientallen keren moeten uitkleden, zowel boven als onder lijf, nare onderzoeken gehad en operaties waar vrij zicht was op alles.

Ik ben zelf alleen lomp. Na een roesje half naakt over de gang gelopen bijv.

Maar afgelopen disndag nog; Ik moest bij huisarts zijn en bovenkant even naakt. Moest netjes achter gordijn, dus oke.
Lopen weer terug, maar heb wat uitslag als bijwerking, dus vraag of ik dat nog even mag laten zien. Zit op benen, dus laat mn broek zo zakken. Huisarts gelijk; ja, u moet achter het gordijn, want als een ass binnenkomt bijv. Tja, ik zit daar niet mee. Die ziet ook genoeg.

Dat is ook wel een beetje waar ik wel moeite mee heb;

Waarom wel naar een zwembad of strand waar je mensen in bikini ziet en zo mag het niet? Het is ook niet dat je met bikini niet ziet hoe iemand eruit ziet. Ook met kleding zie je wel wat natuurlijk.

En wanneer wordt het wel iets dat verleidelijk is? Oke, een arts ziet honderden lijven en moet professioneel zijn. Maar wat gaat er echt in iemand om als ze een naakt lijf zien wat ze aantrekkelijk vinden?
Het is mijn beleving dat zij prof zijn en ik me geen zorgen hoef te maken, maar voor hetzelfde geld staan artsen zich waanzinnig in te houden om niks te voelen? Je weet het nooit echt........

En dat blijft een ding. Je hoort rare reacties op korte rokjes en mensen dagen dan zelf uit. Maar volgens mij zijn de meeste verkrachtingen toch bij mensen die eerst wel kleren aan hadden. Volgens mij kan je dat echt niet voorkomen.

Ik voel me prettig in jeans en een truitje of vest en dan straal ik meer uit, dan in een pikant jurkje denk ik. Maar je ziet echt wel wat voor figuur ik heb, ondanks bedekken met kleding.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:05

Nou een uitstrijkje blijf ik toch wel heel ongemakkelijk vinden ook al doen die dokters dat vast heel vaak en kijken ze niet meer op van een flamoes. Maar ik vind dat toch echt heel ongemakkelijk.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:46

Suzanne F. schreef:
Nou een uitstrijkje blijf ik toch wel heel ongemakkelijk vinden ook al doen die dokters dat vast heel vaak en kijken ze niet meer op van een flamoes. Maar ik vind dat toch echt heel ongemakkelijk.

Snap ik. Ik heb in 2018 en 2019 wat onderzoeken daar gehad en ben in beide jaren vaginaal geopereerd. Toch denk ik dat het een andere kijk op de flamoes is zoals jij het noemt.

Maar ik heb dus van de gyn wel een keer commentaar gehad dat ik er niet met een schuurborstel overheen moest gaan vooraf een een onderzoek. Ik ga dan overdreven wassen en dat viel op.

Maar goed, ik heb ook een vuur rode nek als ik naar de fysio ga voor mn nek......Dat zegt bij mij niks over de plek, maar dat ik echt met spiegeltjes en lampjes werk om 100% zeker te weten dat ik schoon ben, haha

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 15:15

moonfish13 schreef:
Dat je zelf niet gestoord wordt van dat preutse gedoe verbaasd me. :+
Ik zou absoluut niet willen leven met iemand die zo moeilijk doet over al die dingen.
Maar het zal mij ook echt mijn reet roesten wie mij naakt ziet, mij is geleerd dat we allemaal naakt geboren zijn en ieder is zoals hij/zij is.

Laatst moest de fysio tussen mijn schouderbladen zijn en ik was vergeten een andere bh aan te doen.
Mijn ribben gekneusd gehad dus alles is nu nog elastisch zonder sluitingen.
Ik heb gewoon gevraagd of ik dat ding omlaag kon trekken, en als hij dat prettiger vond de andere kant op mocht kijken.
Maar zien doe je het toch, want ik heb geen cup B, maar dat zijn die lui gewend denk ik dan maar.

Hoezo? Waar zou ik dan gestoord van kunnen/moeten worden? Van het feit dat ik mijn intieme zones als intiem beschouw? Dat hoeft geen enkel probleem te zijn hoor.. Ik doe gewoon kleren aan :+

Bij de fysio oid zou ik er helemaal geen probleem mee hebben. Die mensen zien zoveel. Dat is beroepsmatig voor hen, en voor mij valt een fysio onder "dokter", en daar heb ik geen enkel issue mee. Zolang ze maar professioneel blijven haha!

Over het douchen bij BB: kijk, je doet mee aan een tv-programma, en daarbij gooi je een groot deel van je leven te grabbel. Je staat letterlijk in de kijker. Maar het is niet omdat je meedoet aan zo'n programma, dat dat dan automatisch maar hoeft te betekenen dat je letterlijk in je blootje moet te zien zijn, toch?
Expeditie Robinson is ook een spel - de opzet is anders, maar de uitkomst (ik wil winnen) is hetzelfde. Bij ER heb je veel minder luxe dan bij BB, daar heb je niet eens een douche of wc, maar dat betekent dan toch ook niet automatisch dat je zomaar in je blootje gaat rond rennen?
Mensen die meedoen aan BB, doen dat om verschillende redenen. Ze willen winnen, houden van de aandacht, hopen er roem aan over te houden. Maar het is niet omdat je voor die dingen wel te porren bent, dat je het dan maar oké moet vinden dat anderen (huisgenoten, kijkend BE/NL) jou in je blootje zien staan. Vind ik niks preuts aan hoor.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:38

Boheme schreef:

Dat is bij ons ook altijd normaal geweest hoor. Zou wat zijn zeg!