Coaches, coaching en gecoached worden....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Coaches, coaching en gecoached worden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:26

Ik baal er wel eens van, want ik kan vanuit mijn opleiding professioneel coach worden. Dat lijkt me ook leuk, maar de markt is zoooo verzadigd dat het eigenlijk gewoon bijna niet te doen is. Dus ik laat dat even voor wat het is, buiten dat is het ook lastig om er genoeg cliënten voor te krijgen. Nu kan ik mezelf wel aansluiten bij een zorgverzekering en wellicht deels worden vergoed, maar dan nog.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:49

safina schreef:
Ik vind dat altijd zo'n rare redenering, dat een sociaal agogische opleiding niet nodig is omdat mensen met een opleiding het soms ook niet goed doen. Ja, er bestaan onkundige artsen. Dat betekent niet dat vervolgens iedere nitwit zonder medische opleiding ook wel je blinde darm eruit kan halen.

Ik wou ook helemaal niet zeggen dat ik die redenering van "mensen met een sociaal agogische opleiding doen het ook niet altijd goed dus zo'n vooropleiding is niet nodig" ok vindt; in tegendeel zelfs. Mijn haren gaan er recht van staan als ik zoiets hoor / lees. Dus moest mijn bericht wel zo overgekomen zijn dan was dat dus niet de bedoeling :)
Ik denk eigenlijk dat het feit dat er ook genoeg mensen zijn zonder degelijke (voor)opleiding en ideeën zoals de redenering die je noemt, het gewoon nog moeilijker maakt om het kaf van het koren te scheiden. Want hoe zie je dan als cliënt de bomen door het bos nog? Hoe weet je dat iemand een goede coach (voor jou) is? Als je thuis bent in hulpverlening en coaching is het makkelijker om het onderscheid te maken tussen welke hulpverlener / coach jou kan helpen, maar als je er niet in thuis bent, lijkt me dat erg moeilijk met soms erg grote gevolgen....