Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Badeendje schreef:Amethyst_ schreef:Het is erg hoog, maar kan door verschillende factoren komen.
Hoe oud is je ketel? Als ze de 12 jaar voorbij gaan kan dit voor verhoogd verbruik zorgen. Hoeft niet natuurlijk, maar is vaker wel dan niet zo. Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat ongeveer 80% van je gasverbruik in de 'koude' maanden plaatsvind. Als er ineens iemand doorlopend thuis is gaat de verwarming vaak wat vaker aan overdag en dan gaat het hard.
Super zuur, maar eerlijk gezegd zie ik niks extreems. Wel zou een ketelcheck het waard kunnen zijn, of de meterstanden van oude naar nieuwe meter laten nakijken. Soms denkt een systeem dan namelijk dat een meter 'over de kop' is gegaan als de volgende meterstand ineens dicht boven 0 ligt.
Ik ben al een tijdje uit het energiewereldje maar deze dingen weet ik gelukkig nog. Hopelijk kan je er iets mee!
Niets extreems? Ik woon in een huis van 140 m^2, niet top geïsoleerd, elektrische kachel staat hier nu continue aan want thuiswerken en ik betaal niet eens 2300 euro per jaar, laat staan dat je dat bedrag moet bijbetalen bovenop de normale regeling.

Daihyo schreef:Nogal
Het was al een vrij kostbaar jaar
Betalingsregeling moet ik nog even regelen.
We hebben nog een kers op de taart, die totaal offtopic is.
Ik krijg net een mail dat mijn bestelde kruiwagen op mijn huisadres is bezorgd om kwart voor 11 vanmorgen.
Alleen.... geen deurbel. Niets bij de buren. Niets in het portiek. Geen briefje in de brievenbus.
Ik ga ook even de klantenservice van DHL bellen
Een kruiwagen zie je niet over het hoofd zeg maar.
Daihyo schreef:2019 is zo'n 1500 kwh te weinig berekend (totaal dat jaar wordt dan rond de 2600). Dit is niet doorberekend in het maandtarief. Verbruik van vorig jaar komt rond de 3500.
Totaal is betaald: 1200 + ongeveer 1500. Dus dat betekent dat er 6100-2700 = 3400 kw niet betaald is.
Grove berekening, maar daar komt het ongeveer op neer. Dat betekent dus ruim een jaar voor een 2-persoons huishouden bijbetalen. Verbruik is niet raar overigens. Dat ligt voor een 2-persoons huishouden gemiddeld op 3050. Dus als je beiden thuis zit/werkt, dan kom je wel boven het gemiddelde uit.
snooty: ja, die kloppen gewoon.
truselientje schreef:Vraag me sowieso altijd af waar ze die gemiddeldes weg halen, die vermeld staan op het Nibud zijn vele malen hoger dan wat wij verbruiken.
ik had een 45m2 woning.
De verzegelingen klopte niet meer en waarschijnlijk heeft er bij die dealer een magneet naast de meter gelegen waardoor die ontregeld raakte.
onpaard schreef:Je hebt een koophuis, dan zou ik heel snel zonnenpanelen plaatsen als ik jullie was. Als dat mogelijk is. Wij krijgen maandelijks geld terug, wel zo lekker.
Wel flink balen als je zoveel moet bijbetalen