Hoelang doe jij met je smartphone?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Absolem

Re: Hoelang doe jij met je smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:49

Gemiddeld 2/3 jaar.

Mijn laatste heeft het 2,5 jaar overleeft. Maar ik had nog even geen 500 euro voor een nieuwe. Wel 250 dus maar een iets nieuwer model semi tweedehands gekocht (telefoon was in de la beland door werktelefoon folie zat er nog op).

Ik heb 'm nu iets langer dan een half jaar. Maar gezien ik niet verlengd heb kan ik ergens aanstaand jaar een nieuw model nemen als ik wil. Maar ik heb nog niks bijzonders gezien.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 18:27

Ik nam deze telefoon dus ook icm een abonnement, maar na 2 jaar was ie gewoon nog goed en ik hou niet zo van dat gedoe met overzetten en uitvinden hoe een nieuwe werkt. Dus nu heb ik al jaren een sim only abonnement, veel goedkoper ook.

Ik heb die van mij heel vaak laten vallen, maar nooit stuk gegaan. Ik heb er dan ook altijd wel een siliconen hoesje om.
Ik heb alleen wat zichtbare schade op de thuisknop, maar ach.

Als jullie je telefoon verkopen, ben je dan niet bang dat er nog 'iets' te achterhalen is? Mijn vorige telefoons liggen allemaal nog keurig in een la thuis om die reden :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:50

Ongeveer twee jaar. Heb altijd een abo van 2 jaar eigenlijk. :j
Oh, ik koop nooit de nieuwste. Dus wat nu nieuw is haal ik over 2/3 jaar. Nu ook sinds een halfjaar een iPhone 8+. Daarvoor 2/3 jaar een 6 gehad.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:08

Texas02 schreef:
Blussem schreef:
4 jaar. Meestal kies ik voor de Samsung Gallaxy S telefoons omdat zo beetje de enige telefoons zijn die waterdicht zijn. Ik ben verbaasd dat er nog steeds zo weinig telefoons goed waterdicht zijn.

Ik vond het altijd zo'n onzin.. waterdichte telefoons.. je houdt die dingen toch niet onder de kraan dacht ik altijd.. Totdat paardlief een keer met me in de sloot sprong op buitenrit.. Wat was ik toen blij dat mijn Samsung Galaxy A5 2017 waterdicht is.. :+

Je moet eens weten hoe makkelijk het juist is dat je telefoon eventjes onder de kraan kunt wassen *\o/*

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:23

Blussem schreef:
Texas02 schreef:
Blussem schreef:
4 jaar. Meestal kies ik voor de Samsung Gallaxy S telefoons omdat zo beetje de enige telefoons zijn die waterdicht zijn. Ik ben verbaasd dat er nog steeds zo weinig telefoons goed waterdicht zijn.

Ik vond het altijd zo'n onzin.. waterdichte telefoons.. je houdt die dingen toch niet onder de kraan dacht ik altijd.. Totdat paardlief een keer met me in de sloot sprong op buitenrit.. Wat was ik toen blij dat mijn Samsung Galaxy A5 2017 waterdicht is.. :+

Je moet eens weten hoe makkelijk het juist is dat je telefoon eventjes onder de kraan kunt wassen *\o/*

Of hoe fijn het is om je telefoon gewoon mee te nemen onder de douche _O-

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:25

gemiddeld 6 maanden

Dan heb ik ze toch écht wel stuk :+

Alle merken zijn de revu gepasseerd.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:26

Gemiddeld 1,5 jaar denk ik..

Maar ik ben echt extreem lomp. Mijn telefoons zijn al 3 x in de wc beland, in een sloot, kapot gevallen en ga zo maar door .

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:32

ik denk gemiddeld zo'n 2 a 3 jaar, echter zijn het dan al tweedehands telefoons, die mij dan iets van 100 euro hebben gekost. Vaak is het dan toch dat ze kapot zijn, of het toch écht verouderd is(steeds te weinig opslag etc)

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:36

Ik vond het altijd zo'n onzin.. waterdichte telefoons.. je houdt die dingen toch niet onder de kraan dacht ik altijd.. Totdat paardlief een keer met me in de sloot sprong op buitenrit.. Wat was ik toen blij dat mijn Samsung Galaxy A5 2017 waterdicht is.. :+[/quote]

Of hoe fijn het is om je telefoon gewoon mee te nemen onder de douche _O-[/quote]

Dat zou ik dus echt never nooit durven :') :wow:

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:38

Ik word wel eens gebeld door vrienden oid onder de douche.
Heb het zelf nog nooit aangedurfd.
En ben ook behoorlijk prikkelgevoelig (ofwel verslaafd aan telefoon), dus die paar minuten zonder is alleen maar goed!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:41

Eilatan schreef:
gemiddeld 6 maanden

:oo

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:42

Mijn iphone 8 gaat nog goed mee, heb hem met de release in september 2017 gekocht, paar maanden terug wel even een nieuwe accu ingezet. Hoop dat ie nog tot eind dit jaar mee kan :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:43

Ik houd ze aan tot het echt niet meer kan :))

Ik ben nu verknocht aan de Fairphone. Uitstekende toestellen en een pak minder vervuilend dan reguliere smartphonemerken. Voor degenen die elke 2 jaar een nieuwe telefoon uitzoeken... Doe alsjeblieft even wat onderzoek over hoe vervuilend dat is! Je schrikt je er echt dood van :\ Hier bijvoorbeeld: https://www.therecycler.com/posts/the-e ... artphones/ Bijvoorbeeld: voor de 100 gram edelmetaal in een smartphone moet 34 kilo gesteente worden weggehakt door een mijnwerker, die vaak ook nog onderbetaald is... Nu ja je snapt het hopelijk. Kijk ernaar, alsjeblieft!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:05

Inmiddels 5 jaar. In augustus de batterij na ruim 4 jaar laten vervangen.

Ik heb een iPhone 6. En de mannen bij de reparateur zien zelden telefoons van deze leeftijd in de spik en span staat van de mijne. Geen krasje te bekennen.

Dus ik ga voor een record

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:42

Eilatan schreef:
gemiddeld 6 maanden

Zelfs de CAT?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:43

4 jaar. Ik doe meestal eentje met en abonnement van 2 jaar. Daarna kan ik een nieuw abonnement nemen zonder. En dan bij het volgende abonnement kies ik weer een telefoon uit.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:55

Tallie1979 schreef:
Inmiddels 5 jaar. In augustus de batterij na ruim 4 jaar laten vervangen.

Ik heb een iPhone 6. En de mannen bij de reparateur zien zelden telefoons van deze leeftijd in de spik en span staat van de mijne. Geen krasje te bekennen.

Dus ik ga voor een record

wat heeft die batterij vervangen je gekost? Mijn batterij begint ook slechter te worden maar zit in dubio of het nog verstandig is die te laten vervangen aangezien iOS 14 niet meer geïnstalleerd kan worden.

Verder is mijn 6 echt nog in topconditie.
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 01-01-21 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:55

Gemiddeld een jaar of 5. Nu sinds een maand of 3 heb ik een Xiaomi Redmi 9, en hiervoor had ik een Huawei P10. Sowieso geef ik niet meer dan 500 uit aan een telefoon.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:56

Mizora schreef:
Eilatan schreef:
gemiddeld 6 maanden

Zelfs de CAT?

Of in een iets vriendelijkere prijsklasse maar net zo stevig: de crosscall trekker

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 00:20

Blussem schreef:
Texas02 schreef:

Echt? Dat heb ik nu nog nooit gedaan ondanks dat hij waterdicht is.. :D Ook niet mee onder de douche ofzo.. Degene die graag een antwoord ergens op wil, wacht maar totdat ik klaar ben.. Ik zit sowieso niet de hele dagen op de telefoon, dus men moet bij mij vaker geduld hebben :+

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 00:27

Normaal 2 jaar maar met mijn laatste zo'n 4 jaar. Nu de s20 waarvan ik hoop ook 4 jaar mee te kunnen werken

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 00:30

Mijn iPhone 7 heb ik 3 jaar gebruikt, heb nu een iPhone 11 Pro van september 2019 en ik zie wel hoe lang die meegaat. Ik ben er wel altijd heel zuinig mee en eigenlijk nooit schade dus bij mij is het altijd de batterij die op een gegeven moment gewoon op is.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 00:47

Ik heb mijn Note10+ nu 1.5 jaar. Vanaf mei kan ik qeer verlengen. Nog geen idee wat ok doe, ligt eraan wat we uit komt, en hoeveel het verschil is.. Redelijk vaak gevallen, op steen emd en nergens schade!

Wil 'm alleen van het weekend even opruimen, of wellicht terug naar fabrieksinstellingen zetten :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 01:03

Wederhelft heeft een oude S3 van mij... die gaat inmiddels 8 jaar mee en heeft al twee keer een nieuwe batterij gekregen. Bankieren kan hij er niet meer mee en hij komt nog net aan de goede kant van de ondersteuning van WhatsApp uit, maar verder doet hij het nog prima. Ik heb de Galaxy Advance van 10 jaar geleden ook nog, maar die batterij doet het echt niet meer :))

Praktisch gezien doe ik vier jaar met mijn toestellen. De S5mini die nu overblijft zou ik door kunnen schuiven naar mijn wederhelft, maar daar moet eigenlijk ook een nieuwe batterij in en bankieren kun je daar ook al niet meer mee, dus dat heeft eigenlijk geen zin.

De telefoons die ik nu heb (prive en zakelijk) zijn Android 1, dus daar moet het gedoe met apps die niet meer ondersteund worden wel mee ondervangen zijn. Hoop ik... Voordeel van die Nokia's is wel dat de batterijen veel langer meegaan dan die van de Samsungs.

Slopen doen we ze dus niet. Ze krijgen een siliconenhoesje en gorillaglas, en dan blijven ze heel. Hier wel, in elk geval :))

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 02:00

Banyu schreef:
Ik heb mijn Note10+ nu 1.5 jaar. Vanaf mei kan ik qeer verlengen. Nog geen idee wat ok doe, ligt eraan wat we uit komt, en hoeveel het verschil is.. Redelijk vaak gevallen, op steen emd en nergens schade!

Wil 'm alleen van het weekend even opruimen, of wellicht terug naar fabrieksinstellingen zetten :)

Lees net toevallig dat samsung dit jaar zijn laatste Note serie uit wilt brengen. Of dit waar is, ik heb geen idee?