Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mjelleke

Re: Hoe breng jij de kerstdagen door met de coronaregels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:05

Eerste kerstdag heerlijk met zijn tweetjes, we gaan uitgebreid koken. Tweede kerstdag komen de kinderen (2 pubers) en die willen pizza :).
Bij de ouders van mijn vriend zijn we gisteren op de koffie geweest, die zien we in het nieuwe jaar pas weer. En mijn ouders wonen in het buitenland.
Normale kerst is met oma, ooms en tantes en alle kleinkinderen bij elkaar. Hopelijk in 2021 weer.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:10

@Spoekie: wij zitten alleen met het gezin, maar ik vier ook mijn verjaardag in groepjes van twee in januari. Kan makkelijk, want we hebben een groot huis dus 1,5 m kan gewaarborgd worden. Kan me voorstellen dat het op een flat oid moeilijker is...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:22

spoekie schreef:
Valt me op dat iedereen het alleen over die drie gasten heeft. Maar je moet wel de anderhalve meter kunnen waarborgen. Als dat niet kan, mogen er alsnog geen 3 gasten komen.
Hoe gaan jullie daarmee om? Komen er extra tafels, zodat iedereen uit elkaar kan zitten tijdens het eten? (oprechte vraag)

Bij mijn ouders: de drie (schoon)kinderen eten aan tafel, ouders op de bank. Ouders gebruiken de wc in de badkamer en wij die beneden. Ieder een eigen handdoekje en ieder uur goed luchten.
Ouders mogen natuurlijk bij elkaar wel binnen 1,5 meter, idem voor broer en schoonzus. Alleen ik ben weer de sjaak :')

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:25

spoekie schreef:
Valt me op dat iedereen het alleen over die drie gasten heeft. Maar je moet wel de anderhalve meter kunnen waarborgen. Als dat niet kan, mogen er alsnog geen 3 gasten komen.
Hoe gaan jullie daarmee om? Komen er extra tafels, zodat iedereen uit elkaar kan zitten tijdens het eten? (oprechte vraag)

Ik ben misschien een party-poeper, maar ik heb in mijn nabije omgeving gezien hoe snel de besmettingen gaan als er maar 1 iemand binnenloopt met Corona. Dat is echt niet grappig.
Ook gezien wat de gevolgen kunnen zijn, variërend van kortdurend ziek, tot na een jaar nog niet hersteld van de rest-klachten, tot zelfs aan corona overleden.

Wij gaan dus alleen bij mijn ouders lunchen, waar alleen ik, mijn partner en onze baby zijn. Alle andere verplichtingen hebben wij afgezegd.
Wij gaan dus elke dag een 3-gangen diner maken voor onszelf :D

Ik snap je heel goed, maar wij gaan hier niet die 1,5 meter uit elkaar zitten. Mijn vader gaat geregeld naar zijn vriendin en die slapen dan samen in 1 bed. Dus als zij het heeft, dan zal de besmetting hoe dan ook bij ons komen.
Mijn broer en schoonzus ben ik gisteravond nog geweest om mijn nichtje die 4 weken geleden is geboren weer even te kunnen zien en knuffelen. We begroeten elkaar ook standaard met een knuffel/kus en mijn neefjes van 4 en 7 zijn altijd naar iedereen toe gefladderd en knuffelen/kussen ons. Dus bij ons wordt het een vol gedekte tafel met waarschijnlijk 1 neefje die naast mij (maar grotendeels op schoot) zit en het andere neefje bij mijn zusje. Mijn nichtje gaat van hand naar hand even tutten bij opa/oma/oom/tantes en grote broers.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:26

1e kerstdag gaan we met het gezin en tante even in de ochtend naar mijn oma. Helaas 5 volwassenen maar mijn oma gaat slecht (dementie) en we krijgen haar de auto niet in. Volgende week maakt de rechter een uitspraak of ze gedwongen uit huis wordt geplaatst want oma wilt niet na 60 jaar haar huis uit. We geven haar wat cadeautjes en gaan na een uur weg, houden afstand en dat kan ook. Daarna komt mijn tante bij ons gourmetten en doen we de rest van de cadeautjes.

Niet helemaal volgens de regels maar wij houden ons al die maanden aan de regels en het is misschien wel haar laatste kerst met ons allen. Mijn tante en moeder zijn ook haar mantelzorgers dus die zien haar toch al elke dag.

2e kerstdag restjes eten opeten en naar stal haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:32

Wij gaan met die vrienden geen 1,5 m uit elkaar zitten.

1. die zijn van de week negatief getest en zien in de tussentijd niemand meer
2. man ook getest en ook negatief en ook wij zien niemand meer
3. ze zijn al weken ons vaste contact, dat vind ik nog meer waard dan iedere dag 2 andere bezoekers eigenlijk.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:34

Hier niet veel anders dan anders.
De mensen met wie we 1e kerstdag gaan eten zie ik al het hele jaar, dus dat is geen bijzonderheid en 2e kerstdag is familiedag.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:42

Robijntjah schreef:

3. ze zijn al weken ons vaste contact, dat vind ik nog meer waard dan iedere dag 2 andere bezoekers eigenlijk.

Ik ken niemand die dat gaat doen om eerlijk te zijn..dat is toch ook geen doen.
Als iemand besmet is veegt ie het ook wel aan je tafelkleed. ;)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:44

Hier werkt vriend met kerst vroeg/laat. Ik heb vrij dit jaar. Kerstavond is onze avond. Hij komt terug uit de slagerij *oud beroep en werkt daar 2 dagen per jaar voor kerst. Dan zorg ik voor lekkere hapjes en all you need is love. Mijn moeder en stiefvader komen gourmetten 1e kerstdag Mijn broer heeft een leverziekte en daardoor een slecht auto immuun systeem. Onwille daarvan niet met zijn alle. Vorig jaar hebben we het ook met ooms en tante gedaan enzo. Anders had ik het risico wil willen nemen en het klein willen houden de dagen voor kerst met alleen broer en zus en moeder/stiefvader. Maargoed het is helaas niet anders en een heerlijk excuus om schoonfamilie en mijn vader enzo ook jaar over te slaan.

2e kerstdag samen lekker brunchen en 2 vriendinnen komen en bestellen we eteb/spelen spelletjes.

Mijn zoontje is jarig ook (1) na de kerst dus we vieren het gespreidt met kleine aantallen over de dagen (opa's en omas en mijn broer en zus). Mijn broer doe ik bewust in het nieuwe jaar na alle feestdagen gekte. Wil geen risico lopen voor hem.

Oud en nieuw met 1 ander stel. Ook de groep met vrienden skippen we even. Voor nu wel perfect met de gebroken nachten nog. Normaal deden we een feestje bij iemand thuis met 10 personen ongeveer.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:46

Hier 1e kerstdag alleen met de poezels en wat klusjes doen in huis. 2e kerstdag komt er een vriendin bankhangen en foute kerstfilms kijken onder genot van veel hapjes. Waarschijnlijk komt er nog een gezamenlijke vriendin als die niet op de hond hoeft te passen. Hond kan niet mee hierheen ivm mijn katten.

Oud en nieuw nog geen idee.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:47

Kerstavond met mijn ouders, zusje + zwager en broertje + schoonzusje. Officieel zijn we met één teveel (broertje woont nog bij mijn ouders) maar mijn broertje en schoonzusje zijn altijd samen dus we rekenen haar ook tot het huishouden. Ik krijg wel een eigen tafel met m'n gourmetpannetje omdat ik dat graag wilde :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:49

Ik zou mijn oma op haar verjaardag (1e kerstdag) ophalen en we zouden hier thuis dus 'kerst' vieren. Helaas is mijn broertje positief getest en zitten wij met z'n 3e in quarantaine en is oma alleen thuis. Dus deze hele week krijgt ze cadeautjes opgestuurd en kaartjes en hopen we er zo het beste van te maken *\o/*

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:49

Sunnda schreef:
Robijntjah schreef:

Ik ken niemand die dat gaat doen om eerlijk te zijn..dat is toch ook geen doen.
Als iemand besmet is veegt ie het ook wel aan je tafelkleed. ;)

Wij doen het dus wel, 2 tafels van 160x80 aan elkaar en daarmee dus 160 tussen mijn ouders en ons.
Alles wat gebruikt wordt ga na het eten in de vaatwasser of wasmachine en de handen worden dan gewassen en ontsmet.

Wij hebben de luxe van 3 toiletten (waarvan 2 in huis), deze splitsen we dus en ik maak voor de volgende kerst mijn schoonouders komen de boel schoon, inclusief deurklinken ed.

Paranoia voor Corona ben ik zelf niet maar mijn moeder en schoonouders vallen in de risico groep, dus ik ga niet degene zijn die ze besmet.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:50

Wij zouden gaan eten bij mijn broer en schoonzus en daar zouden mijn ouders ook komen.
Dat gaat helaas niet omdat we dan met teveel man zijn dus komen mijn ouders bij ons ontbijten en zien we mijn broer en schoonzus niet met de kerst. Verder gaan we gewoon 3 dagen lang gourmetten met z'n 3tjes :Y) :')
Wat we verder gaan doen zien we dan wel. Mijn vriend is veel van huis dus hij zal blij zijn dat hij lekker thuis met de kleine kan spelen :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:52

Tweede kerstdag dineren bij mijn ouders, waar we al geregeld over de vloer komen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:52

Toiletten hebben wij standaard al gesplitst, 1 voor bezoek en 1 voor ons :+
Met mijn moeder ben ik een stuk voorzichtiger, daarom wil zij ons ook niet tegelijk zien met kerst, wat ik volkomen begrijp.

Oh wat zuur Denies, ik hoop dat jullie op deze manier toch kunnen genieten.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:56

Robijntjah schreef:
Toiletten hebben wij standaard al gesplitst, 1 voor bezoek en 1 voor ons :+
Met mijn moeder ben ik een stuk voorzichtiger, daarom wil zij ons ook niet tegelijk zien met kerst, wat ik volkomen begrijp.

Oh wat zuur Denies, ik hoop dat jullie op deze manier toch kunnen genieten.

Ja heel zuur. Al 4 jaar is er iedere keer wat voor mijn oma haar verjaardag :P Ze heeft reuma in haar longen dus we zijn al heel voorzichtig maar ja je snapt natuurlijk wel wat een gemopper er kwam haha.

We maken er gewoon het beste van *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:58

Als oma van kaartjes houdt mag je mij een pb sturen met het adres en wat bij haar past, ga ik een kaartje versturen <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:02

Robijntjah schreef:
Als oma van kaartjes houdt mag je mij een pb sturen met het adres en wat bij haar past, ga ik een kaartje versturen <3

Oh wauw! Dat is onwijs lief! :) Ik ga het even overleggen en dan stuur ik een PB'tje.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:34

spoekie schreef:

Ik ben misschien een party-poeper, maar ik heb in mijn nabije omgeving gezien hoe snel de besmettingen gaan als er maar 1 iemand binnenloopt met Corona. Dat is echt niet grappig.
Ook gezien wat de gevolgen kunnen zijn, variërend van kortdurend ziek, tot na een jaar nog niet hersteld van de rest-klachten, tot zelfs aan corona overleden.

Wij gaan dus alleen bij mijn ouders lunchen, waar alleen ik, mijn partner en onze baby zijn. Alle andere verplichtingen hebben wij afgezegd.
Wij gaan dus elke dag een 3-gangen diner maken voor onszelf :D

Wij hebben het geluk met inachtneming van de 1,5 meter makkelijk thuis te kunnen ontvangen. (Groot, grote tafel en aparte wc gaan we doen) Maar idd, wij vroegen ons dit ook af, hoe andere dat doen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:39

spoekie schreef:

Bij m'n ouders zaten we uit elkaar, bij die 1 of 2x rondlopen ga ik niet ingewikkeld lopen doen want daar schiet je toch niks mee op. Maar aan de eettafel hadden we denk ik ongeveer 1,5m (heb er geen meetlint bij gepakt) en in de huiskamer zat ik op bank 1 en mijn ouders op de andere bank of in de zetel.
Mijn vriend zie ik gewoon "normaal". Ik ga echt geen 1,5m afstand van hem houden, sorry :o

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:43

werken... op de corona afdeling in het ziekenhuis... en verders niks... gewoon thuis alleen met mijn man en dochter... volgend jaar maar weer

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:46

lnvdh schreef:
werken... op de corona afdeling in het ziekenhuis... en verders niks... gewoon thuis alleen met mijn man en dochter... volgend jaar maar weer

Maar weet dat velen zo blij zijn met mensen als jij, Astorga, Raket en anderen in dit topic!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:51

Eerste kerst dag voor het eerst in jaren bij mijn vader eten. Voor het eerst in jaren ben ik thuis met kerst en oud en nieuw. Tweede kerstdag breng ik geloof ik vooral alleen door :+ ook eten in mijn uppie. Gv moet aantreden bij zijn ouders :(:) omdat ook hij voor het eerst in jaren weer thuis is. En ze het ieder jaar niet echt ok vonden dat hij niet bij hun kwam eten. Ik heb een heel goede reden om niet mee te kunnen. :)) . Verder niks spannends rustig met zijn tweeen en fikjes doorbrengen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:57

Hier brunch (op schoot) bij m'n ouders en zusje eerste kerstdag. (Niet avondeten, want de tafel is geen 1.5m breed) Tweede kerstdag brunch bij m'n schoonouders. En daarna mezelf maar weer binnen opsluiten met een dekentje tot het nieuwe jaar :brr: