criollo_yess schreef:Hier in het bos ook veel drukker dan voor de corona. Er zijn veel meer mountainbikers dan voorheen, maar ik ken het bos goed en weet precies waar ik ze tegen kan komen. Over het algemeen zijn ze hier wel vriendelijk, echter ook vaak onwetend over paarden, dus waarschuwen niet altijd als ze van achteren aankomen.
Een groot deel van ons bos is losloopgebied voor honden, dus veel wandelaars met honden. Bijna altijd lijnen ze (paniekerig) aan als ik er aan kom. Gelukkig is geen van mijn paarden angstig.
Als ruiter mag je hier overal wel rijden behalve op de kleine gemarkeerde wandelpaadjes en de atb routes. Dus ik kan toch wel de rustiger paden nemen als ik dat wil. En eigenlijk vind ik het ook wel gezellig wat meer volk in het bos. Kom/kwam ook vaak genoeg helemaal niemand tegen.......
Jij lijkt naast mij te wonen, hier precies hetzelfde.
Wij hebben het geluk dat we 1 weg over kunnen en dan een stuk bos hebben wat geen losloopgebied is en niet aan het dorp grenst, waardoor het daar veel rustiger is, als we dus ff lekker gas willen geven, gaan we dus een langere ronde en kan dat gewoon.
In het bos aan mijn huis grenzend is het druk inderdaad. Maar goed, daar mag je zelf met de auto of crossmotor rondrijden, is het losloopgebied, 2 atb routes en dan de wandelaars en ruiters/menners.
Aso's onder de hondenbezitters, mountainbikers en ruiters heb en hou je altijd. Alleen valt het met drukte gewoon meer op helaas.
Beseft iedereen die hier klaagt over de drukte op zondag, dat wij daar zelf ook aan bijdragen?
Jij bent zelf ook 1 van die mensen die zich op een drukke tijd in het bos bevind he.
Beetje verdraagzaamheid en elkaar de vrijheid van de natuur gunnen.