'Onze hele wereld staat op zijn kop.' Dat is natuurlijk grote onzin, de wereld vergaat niet omdat we niet a la minute naar een winkel kunnen hollen om op onze wenken bediend te worden.
Deze hele pandemie heeft mij leren omdenken, mij leren beseffen hoe weinig ik eigenlijk echt het huis uit moet. Hoe weinig zooi ik écht nodig heb.
Wel heb ik onze zorgmedewerkers leren waarderen en ook geleerd welke mensen in onze vrienden/kenissenkring wel normaal kunnen denken en welke we snel moesten lozen. Wat vrienden waard zijn!
En geleerd geduld te hebben, een pakketje dat wat later gebracht wordt. Who gives a flying f*ck. Onze vaste bezorgers krijgen allemaal een kerstpresentje zodra we ze weer zien.
Dus nee, ik ga geen enkele winkel missen! Misschien leren we weer met zijn alle dat we niet 24/7 de deur uit hoeven. Misschien kunnen winkels weer dicht op zondag en met (tweede) feestdagen.
Wel vind ik het verschrikkelijk voor de ondernemers die zo vreselijk hard hebben geprobeerd om alles toe te passen en onder controle te houden. Maarja, wederom dat vreselijk egoïstisch en dom volk...

Er zijn (véél) ergere dingen in de wereld dan een winkel moeten missen.
.
Ga dan ook kijken of ik bij haar (en andere lokale ondernemers) wat anders leuks kan bestellen deze periode om mensen toch wat inkomsten te geven in deze tijden.