Blijven dierenwinkels en garages open?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:59

Urielle schreef:
Wassalons wel, als je geen wasmachine hebt moet je ergens kunnen wassen. De rest ben ik met je eens.

Noodzakelijk is sowieso per persoon discutabel. Ik moet een nieuwe winterjas (de vulling komt er uit maar ivm corona en financiën stel ik het steeds uit) en ik kan online de dikte niet bepalen dus heb geen idee wat een mooie warme betaalbare jas is op internet. Een ander zal zeggen dat het prima online kan en funshopping is natuurlijk met name kleding.

Ik zag dat Ayasha schreef dat bij een vorige lockdown haarverf via de kapper moest. Lachen, ik koop juist Kruidvat eigen merk omdat ik geen kapper kan betalen... Dat is voor mij essentieler dan dat de buurman nu struikjes wil planten. En voor hem andersom.

Ayasha heeft de regels niet gemaakt he. :+ Ze zijn in België sowieso zo debiel als ze hoog zijn. Maar dat was nu de reden dat je geen haarverf kon kopen in het kruidvat. (was iig de verklaring die ik kreeg.)

karuna: Dat zijn professionelen die ook bij groothandels kunnen bestellen. :)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:00

Ben benieuwd wat er dan allemaal precies dicht zal gaan. Mijn man is Chef-kok en heeft tot nu toe het geluk gehad dat hij bij een hotel werkt. Restaurants in hotels mogen namelijk wel gewoon voor hun hotelgasten hun restaurant draaien. Dubbel is wel dat het hotel behoorlijk vol zit ondanks de maatregelen en dat het restaurant om de hoek gesloten is.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:01

karuna schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat voor bouwbedrijven oplossen, die kopen best vaak bij grotere bouwmarkten hun materialen. Die kunnen lastig tegen hun klant zeggem sorry me stoppen er voorlopig mee als je dak er half afligt of zo. -O-

Nee joh
Bouwmarkten zijn veel te duur voor bouwbedrijven.
Die gaan naar de groothandel.

Las dat praxis en gamma op dit moment in overleg zijn!

Gister was het bij de praxis al enorm druk en nu wordt er in de Groepsapp van het werk ook steeds gevraagd als er mensen beschikbaar zijn om te komen werken.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:01

Letsdunit schreef:
Ik zie een garage niet als winkel maar als werkplaats, lijkt mij dat die gewoon open blijven.

Mijn oudste broertje werkt bij een garage werkplaats met aanhangende winkel, voornamelijk motoren.
Ook tijdens de 1e golf bleven ze open, sowieso de werkplaats. Maar uiteindelijk werken zij ook (officieel vastgelegd) voor de overheid, o.a. reparatie en onderhoud van politie motoren bijv.

Eigenlijk is het volgens hem zeker dat igg de werkplaats sowieso open blijft.

Vwb dierenwinkels; zou ik ook verwachten open te blijven, vanwege het voer alleen al.
Maar was wel een vraag die bij mij ook even opkwam, hier de Welkoop in de buurt, waar ik m'n paardenvoer, en m'n weidebuurman z'n kippenvoer etc haalt.

Aan de andere kant; ook dat kan bij nood online worden gekocht en bezorgd/afgehaald, denk ik?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:03

Dapnik schreef:
mvdende schreef:
Maandverband bijvoorbeeld?

Ik ga vanmiddag maar even goed inslaan bij het Kruidvat....

Normaal koop ik dat pas als ik daadwerkelijk ongesteld ben geworden, (pil doorslikken dus naar 3x per jaar ofzo) nu dus maar even voordat de Kruidvat dicht moet.

Dat verkopen ze ook in de supermarkt.

Niet het Kruidvat eigen merk tampons.

Dat zijn tot nu toe de enigste die fijn zitten. Ik ga dus gewoon straks even inslaan.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:04

Alja schreef:
karuna schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat voor bouwbedrijven oplossen, die kopen best vaak bij grotere bouwmarkten hun materialen. Die kunnen lastig tegen hun klant zeggem sorry me stoppen er voorlopig mee als je dak er half afligt of zo. -O-

Nee joh
Bouwmarkten zijn veel te duur voor bouwbedrijven.
Die gaan naar de groothandel.

Las dat praxis en gamma op dit moment in overleg zijn!

Gister was het bij de praxis al enorm druk en nu wordt er in de Groepsapp van het werk ook steeds gevraagd als er mensen beschikbaar zijn om te komen werken.

Bouwmarkten voor particulieren zoals idd gamma en praxis karwei etc, vroeg ik mij ook al af.
Je zou maar middenin een verbouwing zitten....
Of zoals mijn oudste broertje, net verhuisd zijn en daar nog genoeg te klussen hebben....

Ayasha
Blogger

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:05

Dat overleef je heus. :) Wij zaten en zitten ook midden in verbouwingen. Het is niet leuk maar het is wat het is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:06

Ik denk dat er bedoeld wordt alle niet essentiële winkels zoals kledingwinkels, meubelzaken, de Ikea, etc. Geen supers en ook geen diervoerderwinkels. Ik kan me voorstellen dat bouwmarkten dicht moeten en tuincentra. Dat zijn grote publiekstrekkers. Kruidvat, Hema etc. kan ook dicht, want voor noodzakelijke verzorgingsproducten kun je ook in de super terecht of bij de apotheek.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:07

De hornbach waar ik heen ga steeds heeft een profi afhaal stuk. Daar is het s ochtends vroeg en laat erg druk met bestelbussen van klusbedrijven die er hun materiaal komen halen. Ik geloof best dat de grote bouwbedrijven de groothandel hebben. De kleinere klusbedrijven moeten het kennelijk wel hebben van die hornbach in ieder geval.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:14

Babootje schreef:
Ik denk dat er bedoeld wordt alle niet essentiële winkels zoals kledingwinkels, meubelzaken, de Ikea, etc. Geen supers en ook geen diervoerderwinkels. Ik kan me voorstellen dat bouwmarkten dicht moeten en tuincentra. Dat zijn grote publiekstrekkers. Kruidvat, Hema etc. kan ook dicht, want voor noodzakelijke verzorgingsproducten kun je ook in de super terecht of bij de apotheek.

De kruidvat verkoopt ook medicatie, dus die blijft echt wel open. Misschien dat de schappen met meuk dichtgaan, maar je zult heus nog wel je lievelingstampons kunnen halen :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:16

Foaly schreef:
Babootje schreef:

De kruidvat verkoopt ook medicatie, dus die blijft echt wel open. Misschien dat de schappen met meuk dichtgaan, maar je zult heus nog wel je lievelingstampons kunnen halen :')

Dat denk ik ook, juist om wat meer spreiding van mensen te hebben als het gaat om het kopen van de noodzakelijke dingen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:20

Bouwmarkten zijn geen essentiële winkels, dan kunnen schoenenwinkels etc ook net zo goed open blijven. Zolang er nog daadwerkelijk een dak op je huis zit ga je echt niet dood van een maand je planning verzetten.
Waarom zou je anders een lockdown hebben?

Ik heb een dierenwinkel, en weet dat de dibevo zich hard aan het maken is voor onze branche. Heb er vertrouwen in dat het goed komt en anders gaan wij onze bezorgservice goed uitbreiden

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:20

Blijft de dierenkliniek in Utrecht ook open? :Y)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:21

Ayasha schreef:
Keuringen zijn hier trouwens ook gesloten geweest, wel kregen mensen die moesten gaan in die periode uitstel.

Jep, action, kruidvat, zeeman waren ook allemaal dicht. :) Enkel nog warenhuizen, dierenvoeding (dus aveve, horta en prive zaken met dierenvoeding of fourage handelaars) en apothekers.

Ik geloof dat garages enkel dringende reparaties mochten uitvoeren maar pin me daar niet op vast.

kruidvat vind ik nog wel een essentiële winkel. Scheelt dat ze een webshop hebben. Maar m'n dochter van 8 weken draagt kruidvat luiers en krijgt kruidvat voeding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:21

De Bovag is momenteel aan het overleggen over garages en showrooms. Zij verwachten dat die open mogen blijven maar zeker is het nog niet.

Mijn vriend heeft een scooterwinkel met werkplaats. Dus ben heel benieuwd wat het precies gaat worden.
Als de showroom dicht moet dan verzinnen we wel wat qua online bestellen en thuis afleveren.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:25

Garages alleen open voor noodzakelijke reparaties lijkt mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:26

CupCakes_ schreef:

Vorige lockdown kwam de dierenarts alleen voor noodgevallen aan huis. Niet dringende zaken werden uitgesteld. Ik zou het gewoon even navragen bij de kliniek.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:30

SVRL schreef:
CupCakes_ schreef:

Vorige lockdown kwam de dierenarts alleen voor noodgevallen aan huis. Niet dringende zaken werden uitgesteld. Ik zou het gewoon even navragen bij de kliniek.

Wij zitten wel met iets wat redelijk dringend is. Dus ik hoop dat we vrijdag gewoon kunnen. Maar ik ga ze daar over morgen even bellen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:34

Tuincentra gaan in ieder geval dicht. Bouwmarkten staan ook op de lijst geloof ik.

Vorige keer waren het supermarkten, boekhandels, dierenwinkels en een enkele speelgoedwinkel die open bleven.

Gelukkig kan je het meeste tegenwoordig ook online bestellen :)

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:38

Ik ben benieuwd of ook de drogisten enzo open blijven.

Vorige keer waren winkels dicht toch geen verplichting?

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:38

mvdbijl schreef:
Garages blijven open, de dierenwinkel naar verwachting ook begreep ik van iemand met een grote zaak maar, deze doe je dan telefonisch even bestellen en afhalen/bezorgen. Dat lijkt mij ook prima, je weet toch wat je nodig hebt. Dat speeltje voor de hond kan later wel weer..

Dat lijkt mij ook een hele goede manier om die zaken open te houden. +:)+

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:39

CupCakes_ schreef:

Ik heb ze net nog aan de telefoon gehad en kon mijn paard gewoon brengen

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:40

Weet iemand hoe het in de makelaardij zit? In principe kunnen wij op kantoor prima afstand houden, maar bezichtigingen zijn dan weer minder noodzakelijk..

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:45

Ik ben net bij de Welkoop geweest en heb gevraagd of ze open mochten blijven, maar ze wisten het nog niet zeker. Er waren in ieder geval meer mensen die nog even kwamen inslaan voor hun dieren.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:50

Ik werk in een dierenwinkel en die blijft hoogstwaarschijnlijk wel open. We verkopen ook levend voer voor reptielen, dat mag niet over de post.

En idd drogisten zouden wel handig zijn als ze open bleven ook om verspreiding van mensen te hebben. Zou toch niet handig zijn als je het alleen in de apotheek en supermarkt zou kunnen kopen.