AmoorM schreef:Iinge_ schreef:Als ik thuis kom van werk doe ik meestal een boodschapje, vriend kookt. Verder lekker niks doen. Ik werk 4 dagen per week, de eerste vrije dag doe ik sochtends het huishouden en klaar![]()
Even opruimen na koken, een wasje doen oid doe ik altijd hier en daar tussendoor. Dat tel ik niet echt mee als het doen van het huishouden.
Maar is alles dan schoon in die 4 dagen? Ik bedoel als ik 3 dagen ofzo niet stofzuig is het wel vies op de grond. Door dat ik er met schoenen loop, eet op de bank, kat loopt er rond. Even snel met m'n paardrij schoenen door het huis. Ik heb altijd wel afwas en was. En vooral opruimen. Kleding weg plukken van de grond voor de was, kopjes en glazen van tafel, kussens netjes op de bank en deken in de poef etc etc. Ik kan vaak pas ontspannen als netjes aan kant is. Dwz geen afwas op aanrecht, geen vieze vloer, opgeruimd, was in wasmand of opgehangen, toilet en aanrecht (gasfornuis) schoon. Echt grote taken zoals badkamer schoonmaken, overal goed zuigen en dweilen, afnemen ed doe ik op vrije dagen of weekend. Normaliter kattenbak ook.
Oh dat is misschien ook wel handig om te melden, mijn vriend doet dit ook 1x in de week. Ik vaak op vrijdag en hij op maandag of dinsdag.
Soms is het inderdaad wel wat rommelig hier in huis. En soms komt er ineens een extra opruimactie. Verder proberen wij er een gewoonte van te maken om gewoon achter onze kont op te ruimen (zoals doekje over tafel en bord direct in de afwasmachine na eten etc). Daarbij proberen wij ook altijd als we lopen door huis even snel iets op de juiste plek te leggen als je iets ziet wat er niet hoort. Dat scheelt enorm qua schoonmaken.
Voor kruimels op de bank heb ik een kruimeldief die ik er even snel overheen haal. De vrije dag is er voor goed schoonmaken en opruimen/uitruimen.
Verder rij ik geen paard meer tegenwoordig, toen ik dat wel deed moest ik ook veel vaker stofzuigen en opruimen

Ratten weer inladen en dan wachten tot vriendlief thuiskomt, en dan is het alweer bedtijd.