Wat doe je als je thuis komt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:47

AmoorM schreef:
Iinge_ schreef:
Als ik thuis kom van werk doe ik meestal een boodschapje, vriend kookt. Verder lekker niks doen. Ik werk 4 dagen per week, de eerste vrije dag doe ik sochtends het huishouden en klaar :D

Even opruimen na koken, een wasje doen oid doe ik altijd hier en daar tussendoor. Dat tel ik niet echt mee als het doen van het huishouden.

Maar is alles dan schoon in die 4 dagen? Ik bedoel als ik 3 dagen ofzo niet stofzuig is het wel vies op de grond. Door dat ik er met schoenen loop, eet op de bank, kat loopt er rond. Even snel met m'n paardrij schoenen door het huis. Ik heb altijd wel afwas en was. En vooral opruimen. Kleding weg plukken van de grond voor de was, kopjes en glazen van tafel, kussens netjes op de bank en deken in de poef etc etc. Ik kan vaak pas ontspannen als netjes aan kant is. Dwz geen afwas op aanrecht, geen vieze vloer, opgeruimd, was in wasmand of opgehangen, toilet en aanrecht (gasfornuis) schoon. Echt grote taken zoals badkamer schoonmaken, overal goed zuigen en dweilen, afnemen ed doe ik op vrije dagen of weekend. Normaliter kattenbak ook.

Oh dat is misschien ook wel handig om te melden, mijn vriend doet dit ook 1x in de week. Ik vaak op vrijdag en hij op maandag of dinsdag.

Soms is het inderdaad wel wat rommelig hier in huis. En soms komt er ineens een extra opruimactie. Verder proberen wij er een gewoonte van te maken om gewoon achter onze kont op te ruimen (zoals doekje over tafel en bord direct in de afwasmachine na eten etc). Daarbij proberen wij ook altijd als we lopen door huis even snel iets op de juiste plek te leggen als je iets ziet wat er niet hoort. Dat scheelt enorm qua schoonmaken.

Voor kruimels op de bank heb ik een kruimeldief die ik er even snel overheen haal. De vrije dag is er voor goed schoonmaken en opruimen/uitruimen.

Verder rij ik geen paard meer tegenwoordig, toen ik dat wel deed moest ik ook veel vaker stofzuigen en opruimen :')

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:52

Voor iedereen die dagelijks stofzuigt, wij hebben sinds black friday een robot stofzuiger die dagelijks een rondje maakt. Ideaal! Het scheelt zoveel zooi en zand en laat ook wel zien dat dagelijks stofzuigen hier nodig is, want iedere dag zit dat bakje vol zand. Wij hebben bijvoorbeeld geen stoep of verharde paden hier, dus de langharige hond uitlaten is altijd in het zand/bospad. Ik loop ook minstens 3 keer per dag de stallen/paddock in en we zijn aan het verbouwen waardoor een deel van het huis ook een zandbak is (betonvloer eruit).
Meestal zit ik niet voor half 9 op de bank, toen we naar kantoor gingen waren we eigenlijk nooit voor 6 uur thuis en ook nu werken we wel door tot die tijd of zelfs tot later. Dan koken, eten paarden doen, met de hond lopen, beetje opruimen etc.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:17

AmoorM schreef:
Maar is alles dan schoon in die 4 dagen? Ik bedoel als ik 3 dagen ofzo niet stofzuig is het wel vies op de grond. Door dat ik er met schoenen loop, eet op de bank, kat loopt er rond. Even snel met m'n paardrij schoenen door het huis. Ik heb altijd wel afwas en was. En vooral opruimen. Kleding weg plukken van de grond voor de was, kopjes en glazen van tafel, kussens netjes op de bank en deken in de poef etc etc. Ik kan vaak pas ontspannen als netjes aan kant is. Dwz geen afwas op aanrecht, geen vieze vloer, opgeruimd, was in wasmand of opgehangen, toilet en aanrecht (gasfornuis) schoon. Echt grote taken zoals badkamer schoonmaken, overal goed zuigen en dweilen, afnemen ed doe ik op vrije dagen of weekend. Normaliter kattenbak ook.

Hier geen schoenen in huis dus dat scheelt ook. Geen huisdieren. Vaat gaat meteen de vaatwasser in en blijft niet staan. Verder een kruimeldief voor tussendoor wat opzuigen. Toilet doe ik gewoon tussendoor als ik geweest ben.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:25

joyce_eddy schreef:
Als ik thuis kom, handen wassen!

Oh ik eigenlijk ook nu je het zegt. En dat was al voor corona :Y)

Anoniem

Re: Wat doe je als je thuis komt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:30

Als ik thuis kom van het werk ga ik slapen, zodra ik wakker word. Paard doen douchen eten klaar maken voor werk.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:08

Wat doen veel mensen weinig in de avond!! Sinds ik flexibele werktijden heb rijdt ik vaak mijn paarden in de morgen.. daarna aan het werk tot een uur of 10 in de avond. Met de ouderwetse kantoortijden begon ik vroeg en begon ik rond vijf uur aan mijn paarden en was ik tot uur of acht of negen bezig. Ik zou me dood vervelen als ik elke avond op de bank zou zitten. Dat doe ik hooguit twee dagen per week.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:11

MarcoBorsato schreef:
Barbabientje schreef:
BH uit :+

Wilde dit letterlijk typen :')

Heerlijk die vrijheid! Ik haat die dingen echt! :') :')

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:24

Hier 2 katten en paarden aan huis maar iedere dat stofzuigen is niet nodig .
Heb mezelf aangeleerd altijd schoenen meteen uit te doen bij binnenkomst. Ook bij even snel iets pakken . Voordat ik naar binnen ga evt hooi even af te kloppen.
Spullen na gebrulk meteen op te ruimen , post meteen op zijn plek . Afwas meteen in de afwasmachine en uitruimen tijdens het koken .
Voor de kattenbak heb ik zo uitloopmat liggen scheelt een stuk.
Met 2 x per week stofzuigen is het gewoon netjes heel soms tussendoor keer met de Swiffer er door

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:46

Ratten uit de kooi, koffie zetten, dan koken, afwassen en Netflix gaat aan. Bad vol laten lopen, wijntje erbij, en dan lig ik gerust een uur in het sop :) Ratten weer inladen en dan wachten tot vriendlief thuiskomt, en dan is het alweer bedtijd.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:19

Leuk om te lezen.
Ik werkt tot 16.30 uur. Als ik thuiskom stofzuig ik vaak, ruim wat op of doe een was.
Katten eten geven en voor mezelf wat klaarmaken.
Rond 18.15 uur naar stal en meestal rond 20.15 uur weer thuis. Daarna douchen en even tv kijken. Soms nog iets voor werk en rond 22.00 uur naar bed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:46

AnnemiekvM schreef:
Leuk om te lezen.
Ik werkt tot 16.30 uur. Als ik thuiskom stofzuig ik vaak, ruim wat op of doe een was.
Katten eten geven en voor mezelf wat klaarmaken.
Rond 18.15 uur naar stal en meestal rond 20.15 uur weer thuis. Daarna douchen en even tv kijken. Soms nog iets voor werk en rond 22.00 uur naar bed.

Wat doe jij dan alles snel! Of heb je weinig reis tijd?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:16

Ik heb nog maar 1 dag in de week dat ik thuis kom (andere dagen werk ik thuis).
Onderweg naar huis haal ik mijn dochter op van de opvang en ben ik 17.45 thuis. Terwijl mijn man kookt, lees ik een boekje op de bank met mn dochter. Dan om 18u eten, daarna alles afruimen en met dochter spelen. Tussen 19u en 19.30 gaat zij naar bed. Dan ruim ik nog even op en veeg ik de kamer (maximaal kwartiertje totaal). Afhankelijk van de avond ga ik dan sporten, lezen, in bad of wat anders doen.

Anders dan afwasmachine inruimen, (speelgoed) opruimen en vegen doe ik geen huishouden in de avond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:58

Het aller- aller- allereerste wat ik doe is me omkleden. Altijd een pyjama/joggingpak/loungekleding of whatever. Ik ben meestal rond 5 uur thuis en ik eet graag wat later dus ik ga graag eerst even op de bank zitten, knuffelen met mijn kat, even de tv aan. Vaak doe ik dat een uurtje en begin ik dan te koken. Of ik bestel iets :=

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:16

@ AmoorM
Ik woon heel dicht bij mijn werk. Minuutje of 4.
Mijn pony is met pensioen, dus nu het doordeweeks donker is als ik kom, kan ik niet uit wandelen. Dat doe ik in het weekend en dan ben ik er veel langer.
In het weekend doe ik ook mijn hele huishouden en door de weeks wat kleine dingetjes. En ik kook heel snel!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:47

Ma: werken van 7-8 tot 17-18:30. Dan door naar stal. Thuis tussen 20:30 en 21:30. Koken of eten opwarmen, bad pakken en beetje chillen. Meestal rond middernacht naar bed.

Di: in de ochtend hardlopen of langer slapen. Werken van 10 tot 20. Iets voor 21u thuis. Als ik in de ochtend niet gelopen heb doe ik dat dan eerst. Ik eet op het werk meestal bij late shifts. Nog wat op de bank chillen. Naar bed tussen 23 en 1.

Wo: vrij. Lange duurloop en naar stal waar ik langer ben (wei mesten, invetten). Bij thuiskomst vaak uitgebreider koken, vaak voor meerdere dagen. Naar bed tussen 23 en 24.

Do: zoals maandag

Vrijdag: zoals dinsdag maar dan werk ik normaal tot 21u

Zaterdag: werken van 8 tot 17. Bij thuiskomst hardlopen en erna borrelen of uit eten of wat sociaal gaan doen. Nu enkel thuis borrelen helaas. Soms doe ik een spelletje of we kijken een film. Naar bed tussen 24 en 1.

Zondag: werken van 8-14. Erna een dutje doen, of geocachen, of naar stal, of hardlopen. Voor Corona was het meestal in de late middag ergens een wijntje doen en dan wat gaan eten of frietjes halen. Naar bed tussen 22 en 24.

We ruimen alles op na gebruik, ook in de keuken. Verder nooit schoenen aan in huis en hebben een poetsvrouw. Was gaat veel tussendoor, strijken meestal op zondag of woensdag om de zoveel weken eens.
Ik zit veel op mijn gsm te prullen of kijk een film. Weinig gewoon tv kijken. Eigenlijk zelden. Of ik lees een boek.

Thuis kleed ik me altijd om naar mijn onesie of iets luchtig in de zomer.

Edit: buiten Corona kwamen hier uiteraard sociale activiteiten en familie bij. Meeste op zaterdag en zondag gezien mijn uren.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:14

Ik werk meestal tot 5 uur en dan rij ik in een half uurtje naar huis.

Als ik thuis kom, ga ik snel eten of snel koken (ligt er aan of mijn man eerder thuis is of niet).
Dan snel eten en door om te helpen met melken/pony op stal zetten/kalveren voeren.
Dan ligt het er even aan of ik een fractievergadering/commissievergadering/raadsvergadering heb, heb ik dat ga ik daar naar toe (half 8 altijd). Dan ben ik meestal tegen 11 uur klaar.

Heb ik dat niet zijn de werkzaamheden rond 8 uur klaar en dan plof ik om half 9 gedoucht op de bank, eventueel doe ik dan nog wat nakijkwerk of huishoudelijke taken.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 01:11

Ts, ik denk dat een vaatwasser en robotstofzuiger jouw leven een stuk mooier maken :D

Ik werk 1 of 2x per week de was weg en tot die tijd ligt het in de wasmand. In een half uur heb ik alles wel opgeruimd. Na het koken maak ik de keuken schoon in zo'n 5 minuten. De kattenbak kost me een minuut of 2. De robotstofzuiger kan dagelijks een rondje maken. Je kleedje recht leggen doe je gewoon op het moment dat je eronder vandaan komt. Het lijkt me zo zonde van je avond hoe druk jij er allemaal mee bezig bent. :\

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 01:25

Robotstofzuiger heb ik ook aan zitten denken.
Maar mijn kat wil nog wel eens overgeven. Ben bang dat dat ding er dan door heen rijdt en mijn hele kamer goor is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 01:30

Ik kom vaak nog bellend binnen, ga direct koken, tijdens het koken omkleden, eten, afruimen en weer weg naar stal of werk. Oh en tussendoor zie ik mijn ouders nog een minuut of 5/10. :+

Mijn vader stofzuigde elke avond voor hij ziek werd. Nu doet mijn moeder het en de tafel en keuken worden afgenomen met een doekje. En anders doe ik dit.

Ik werk nu 60:70 uur per week en ga 2x per dag naar stal en sport 3/4 x per week. Ik ben nooit voor 2300 thuis en plan zelf mijn werktijden. Op de bank hangen doe ik nooit, in bed vanaf 2300 dus eventueel met de laptop.

zivazoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 01:38

Meestal ben ik rond 00.00 uur thuis,omkleden, eten, hond uitlaten en nog even op stal kijken of alles goed gaat. Vaak nog even op de bank hangen of afwas doen en tegen 2 uur naar bed. Ik doe door mijn werktijden bijna alles overdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 08:52

Jorienn schreef:
Ik kom vaak nog bellend binnen, ga direct koken, tijdens het koken omkleden, eten, afruimen en weer weg naar stal of werk. Oh en tussendoor zie ik mijn ouders nog een minuut of 5/10. :+

Mijn vader stofzuigde elke avond voor hij ziek werd. Nu doet mijn moeder het en de tafel en keuken worden afgenomen met een doekje. En anders doe ik dit.

Ik werk nu 60:70 uur per week en ga 2x per dag naar stal en sport 3/4 x per week. Ik ben nooit voor 2300 thuis en plan zelf mijn werktijden. Op de bank hangen doe ik nooit, in bed vanaf 2300 dus eventueel met de laptop.

Hoe dan? :oo

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 09:00

Ik werk thuis, dus letterlijk thuis komen is er voor mij niet bij dan. Maar aan het einde van de werkdag trek ik de deur van mijn kantoor dicht en dan is het eerst tijd voor de honden en paarden. Afhankelijk van het jaargetijde ga ik naar buiten en daar klusjes doen zoals werken in de tuin, wei en stallen uitmesten, met de honden naar het bos, paarden doen en daarna ergens een keer eten. Veel van mijn huishouden doe ik overdag een keer tussen door, was aanzetten of ophangen/in de droger, stofzuigen enzo. Nu bij de winterdag als het al zo goed als donker is als ik klaar ben met werken is het de paarden naar binnen en voeren, dan wel wat huishoudelijke dingen en eten koken. Dan komen alle andere klussen die ik normaal dan door de week doe in de zomerperiode op de zaterdag, het werk in de tuin is nu zo goed als klaar op nog wat blad ruimen na dus dan blijft er tijd over voor leuke dingen zoals fotografie, keer extra naar het bos met de honden. Nu het zo vroeg donker is ga ik overdag een keer extra naar buiten, paarden hooi voeren en stallen/paddock uitmesten, dat vind ik 's avonds niet alles om te doen dan.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 09:20

Voor de mensen die later eten en daarna de hele avond naar het paard zijn: wat vind jullie partner van dat ritme?

Vroegâh ging ik om 7u, voor mn werk, paarden voeren en buiten zetten, dan werken tot 17u, snel naar huis eten maken en dan de hele avond weer naar de paarden, ik was echt nooit thuis.

Nu werk ik tot 17u (uitgaande van overdag werken, wij werken beide onregelmatig), naar huis en eten maken (vaak al de dag ervoor gekookt dus dan restjes opwarmen), eten uiterlijk rond 18u, keuken opruimen, douchen en crashen op de bank. Als het droog is wandelen we nog wel een rondje 's avonds.
Ik vind het heerlijk om knus met z'n allen thuis te zijn.
Stofzuigen doen we in principe elke dag, als mijn vriend overdag thuis is doet hij het en anders savonds terwijl ik aan het koken ben, toilet elke dag of om de dag.
Ik ben doordeweeks 2 dagen vrij, dan doen we de rest van het huishouden.
Geen paard meer hier waar ik heen hoef en ik vind het heerlijk!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 20:26

Ik ben vaak uitgehongerd aangezien ik gelijk na werk naar stal ga en niet voor 21u eet. Dan nog een paar uurtjes samen. Zoveel slaap hoef ik niet. Ik vind het genoeg tijd samen.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:44

Zodra ik klaar ben met werken, ga ik meestal sporten (hardlopen/fietsen/zwemmen). Vriend ook trouwens.

Daarna gaan we koken/afwassen, vriend gaat meestal gamen/tv kijken en ik ga zitten lezen of zo.
Maar we eten vaak pas rond half acht of later, dus dan ben je al een groot deel van de avond kwijt.

Huishouden doen we in het weekend. We lopen niet binnen met schoenen, geen huisdieren, geen kinderen, werken niet alle dagen thuis en kunnen eten zonder te kruimelen. ;)