Bij de KNHS zijn ze druk bezig om de regels te verwerken tot richtlijnen voor de paardensport, maar ze weten nog lang niet alles. Heb je een aantal vragen gesteld, misschien interessant voor hier..
Citaat:
Goedemorgen,
1. Is dit verplicht op een kleine pensionstalling?
* Dit valt onder prive terrein, voor privé paardensportaccommodaties geldt geen mondkapjesplicht. De eigenaar van deze accommodatie kan wel zelf bepalen of ze een mondkapje verplichten.
2. Is dit verplicht op de poetsplaats?
3. Is dit verplicht wanneer je alleen op stal bent?
*Op dit moment weten we niet zeker of een mondkapje tijdens het werk op stal verplicht is. De rijksoverheid heeft hierover nog geen besluit genomen. Zodra hierover meer duidelijkheid is, communiceren wij hierover.
4. Is dit verplicht tijdens het longeren van je paard in de binnenbak?
* Indien de ruiter zich op een vaste plek bevindt en 1,5 meter afstand tot andere personen kan houden, hoeft hij/zij geen mondkapje te dragen.
5. Is dit verplicht tijdens grondwerk of wandelen in de binnenbak?
* Tijdens het geven van een les, training, of instructie is het niet verplicht om een mondkapje te dragen indien dit het geven van de les, training of instructie te veel belemmerd. Vooraf en na afloop is het dragen van een mondkapje wel verplicht.
Mocht je aan de hand van de ze antwoorden nog vragen hebben horen we het graag.
^Femke
Citaat:
IK: Ik zou nog graag weten wanneer een stal onder klein valt
KNHS: Hier is geen aantal door de overheid op gezet. Gaat om prive terrein, heb je een manege in combinatie met pension dat val je onder de verplichting.
^Femke
IK: Valt een pensionstal op privé terrein, met eigen faciliteiten enkel voor maximaal 25 pensionklanten onder openbare locatie?
KNHS: Dan valt het onder een privé accommodatie. De eigenaar van deze accommodatie kan wel zelf bepalen of ze een mondkapje verplichten.