Incassobureau intrum

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:28

Verootje dat is vervelend.
Vraag of je eea op de mail kan krijgen.

En bezwaar maken bij IJ envrgen om genoemde stukken/bewijs wat ze zeggen te hebben.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:37

verootjoo schreef:
Translink gebeld en niemand weet ergens van, en heb twee andere nummers gekregen van afdelingen die zouden kunnen weten waar dit over gaat, maar die nummers werken niet :roll:

Terugbellen naar translink dat ze niet werkende telefoonnummers hebben gegeven en dat je graag correcte contact gegevens wil zodat je goed geholpen kunt worden.
Het liefst ook vragen naar een mail adres overigens.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 13:44

Ineke2 schreef:
verootjoo schreef:
Translink gebeld en niemand weet ergens van, en heb twee andere nummers gekregen van afdelingen die zouden kunnen weten waar dit over gaat, maar die nummers werken niet :roll:

Terugbellen naar translink dat ze niet werkende telefoonnummers hebben gegeven en dat je graag correcte contact gegevens wil zodat je goed geholpen kunt worden.
Het liefst ook vragen naar een mail adres overigens.

Ja :') dat heb ik nu dus al 3x gedaan. Alle nummers op de site, maar die werken allemaal niet.
Nu van ellende dat contactformulier ingevuld; krijg je 3 dagen later bericht :+
Mailadres geven/hebben ze niet.

Ineke2

Re: Incassobureau intrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:46

Hé je hebt ze toch aan de lijn gehad? Kan het anders niet zijn dat ze nu met lunchpauze zijn oid?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:54

verootjoo schreef:

Je zou ze bijna een factuur sturen voor de tijd die jij er nu in moet steken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 14:05

Ineke2 schreef:
Hé je hebt ze toch aan de lijn gehad? Kan het anders niet zijn dat ze nu met lunchpauze zijn oid?

Nee, ik heb de klantenservice van translink aan de lijn gehad. Maar die verwijzen naar de administratie van ov chipkaart, en als ik dat nummer bel klinkt er; ‘het nummer dat u heeft geprobeerd te bellen, is geblokkeerd’. En toen heb ik teruggebeld, en zei ze dat het nummer echt klopt. En toen heb ik van de site een ander nummer gebeld wat ook werkte (bij meerdere nummers van de site kreeg ik die melding) maar toen gaf ze weer dat nummer. En zei ze dat er geen storing was dus dat ik gewoon nog een paar keer moet proberen.

Tiggs schreef:
verootjoo schreef:

Je zou ze bijna een factuur sturen voor de tijd die jij er nu in moet steken.

Nou idd :') -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:08

Laat ze je anders doorverbinden.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:09

@TS heb je al eens via het contactformulier contact opgenomen met OV-chipkaart?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:11

Maureen95 schreef:

Ja een paar berichten hierboven staat dat ze dat gedaan heeft, maar dan pas over 3 dagen antwoord kan verwachten.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:14

Ineke2 schreef:
Maureen95 schreef:

Ja een paar berichten hierboven staat dat ze dat gedaan heeft, maar dan pas over 3 dagen antwoord kan verwachten.

Ik ga eens kijken of ik het in mijn systeem vindt. Dan zet ik het door naar mijn collega's die hier over gaan :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 14:15

Ineke2 schreef:
Laat ze je anders doorverbinden.

Uiteraard ook gevraagd :D Maar dat konden ze niet 8)7

Wat is ov-chipkaart/translink ook eigenlijk een raar bedrijf. Ze willen ook echt geen contact ofzo... :\ Die site van ov-chipkaart is ook enorm onoverzichtelijk vind ik. Je kan er niks op vinden wat je nodig hebt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 14:16

Maureen95 schreef:
Ineke2 schreef:

Ik ga eens kijken of ik het in mijn systeem vindt. Dan zet ik het door naar mijn collega's die hier over gaan :)

Oh top :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:18

Ik stuur je even een PB TS. Ik wil ook wel even zeggen dat ik niet over de incasso ga. Maar ik kan er wel voor zorgen dat het doorgezet wordt naar mijn collega's die hier over gaan :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:25

Waar bokt al niet goed voor is :D

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:43

Maureen95 schreef:
Ik stuur je even een PB TS. Ik wil ook wel even zeggen dat ik niet over de incasso ga. Maar ik kan er wel voor zorgen dat het doorgezet wordt naar mijn collega's die hier over gaan :)

Wilde al zeggen, je kwam al voorbij op pagina 1 :)
OV is 0900-0980

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:03

Toevallig krijg ik nu net een sms'je van Intrum dat ik een bedrag heb open staan bij one.com. betaallink erbij enz. Weet niet eens wat one.com is of doet.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:11

Een sms-je ook... Hoe onbetrouwbaar is dat.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:51

zonnebloem18 schreef:
Toevallig krijg ik nu net een sms'je van Intrum dat ik een bedrag heb open staan bij one.com. betaallink erbij enz. Weet niet eens wat one.com is of doet.

Een sms sowieso niet eens op ingaan.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:57

Een SMS kan volgens mij gestuurd worden tijdens de eerste herinnering. Dit moet zover ik weet wel over een recent bedrag gaan en niet over een factuur van tijden geleden.
@zonnebloem ik zou daar inderdaad even mee oppassen als je de site zelf niet kent.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:01

Sms’jes doen wel meer incassobureau’s, als eerste of laatste herinnering/waarschuwing. Ik zou Intrum er sowieso over bellen Zonnebloem, ter verificatie en over welke factuur het gaat. Zou het niet links laten liggen, daarmee riskeer je - mogelijk - hogere kosten! :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:09

Sinds wanneer nemen ze contact op per sms? Dat is echt niet zo gebruikelijk. Op zijn minst een e-mail vind ik geloofwaardiger.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:10

Per SMS kan zeker. Als er een telefoonnummer bekend is kan er een SMS gestuurd worden. Er wordt ook sowieso via e-mail of brief/telefoon contact opgenomen als er gegevens bekend zijn. Ik weet natuurlijk niet of dit bij elk incassobureau zo is .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:14

Ineke2 schreef:
Sinds wanneer nemen ze contact op per sms? Dat is echt niet zo gebruikelijk. Op zijn minst een e-mail vind ik geloofwaardiger.

Ik heb maanden last gehad van sms’en van incasso bureau’s en die waren echt. In mijn geval was het wel makkelijk op te lossen. Ze zochten een franstalige man en ik ben toch echt een nederlandstalige vrouw. Maar af en toe komt het nog eens boven. Elke 2 jaar ongeveer. Ik gok dat die lijsten dan weer worden doorverkocht ofzo want zijn altijd andere bureau’s.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:42

x_ankieee schreef:
Sms’jes doen wel meer incassobureau’s, als eerste of laatste herinnering/waarschuwing. Ik zou Intrum er sowieso over bellen Zonnebloem, ter verificatie en over welke factuur het gaat. Zou het niet links laten liggen, daarmee riskeer je - mogelijk - hogere kosten! :j

Ik heb toch maar even gebeld. Het dossier stond op naam van iemand die 12 jaar geleden op ons adres heeft gewoond. Ze hadden in het systeem wel een ander adres dan ons huidige adres en de medewerkster heeft mijn telefoonnummer erbij verwijderd.

Zij hebben mijn telefoonnummer van de opdrachtgever aangeleverd gekregen. Dat vond ik wel bijzonder, maar zal wel Google werk geweest zijn.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:43

Wat apart inderdaad dat ze via een adres achter jouw telefoonnummer komen...